Životnost subaru motorů...
Re: Životnost subaru motorů...
Omlouvám se za to, že jsem sem zatáhl oktávku, její jízdní vlastnosti, podvozek atd. To bylo jen pro představu, v čem momentálně trpím.
Rozdíl mezi S/DOHC chápu, jen jsem nevěděl, kde konkrétně tento typ rozvodů hledat, jestli 2.5 měla jen SOHC a 2.0 DOHC nebo je potřeba se řídit podle generací modelu a nebo podle výkonů.... Do outbacku bych chtěl asi tu 2.5, tak jestli zrovna tento motor je ideální volbou a je jedno, jestli vezmu rok 2006 nebo 2010...? Konkrétně u hondy se mi právě zamlouvala ta možnost seřizování ventilové vůle šroubky i v domácích podmínkách. Samozřejmě by byla asi nejlepší verze s vymezením vůle olejem, jak jsem to měl u primery a nestarat se a nebo až po velké porci kilometrů. Kdysi u fiatu jsme vymezovali podložkama, pakárna a to nemusel motor ani vačky ven. Tady u nás subaru skoro nepotkám, takže ani servis nebude mít dostatek zkušeností co a jak. Dost věcí si na autě pořeším sám, brzdy, tlumiče, rozvody, ale to se bavím o oktě a primeře, kde jsou za slušný peníze i origo. Outback je pro mě zatím neznámou a snažím se hledat informace o ceně náhradních dílů, jestli nejsou nějaké vyloženě pasti atd. Myslím si, že tady na tom klubu najdu odpovědi asi na všechny svoje otázky, stejně jako svého času ohledně primery a almery na nissanclubu. Jen si najít ten čas....
Rozdíl mezi S/DOHC chápu, jen jsem nevěděl, kde konkrétně tento typ rozvodů hledat, jestli 2.5 měla jen SOHC a 2.0 DOHC nebo je potřeba se řídit podle generací modelu a nebo podle výkonů.... Do outbacku bych chtěl asi tu 2.5, tak jestli zrovna tento motor je ideální volbou a je jedno, jestli vezmu rok 2006 nebo 2010...? Konkrétně u hondy se mi právě zamlouvala ta možnost seřizování ventilové vůle šroubky i v domácích podmínkách. Samozřejmě by byla asi nejlepší verze s vymezením vůle olejem, jak jsem to měl u primery a nestarat se a nebo až po velké porci kilometrů. Kdysi u fiatu jsme vymezovali podložkama, pakárna a to nemusel motor ani vačky ven. Tady u nás subaru skoro nepotkám, takže ani servis nebude mít dostatek zkušeností co a jak. Dost věcí si na autě pořeším sám, brzdy, tlumiče, rozvody, ale to se bavím o oktě a primeře, kde jsou za slušný peníze i origo. Outback je pro mě zatím neznámou a snažím se hledat informace o ceně náhradních dílů, jestli nejsou nějaké vyloženě pasti atd. Myslím si, že tady na tom klubu najdu odpovědi asi na všechny svoje otázky, stejně jako svého času ohledně primery a almery na nissanclubu. Jen si najít ten čas....
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22729
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Životnost subaru motorů...
Já myslím, že ty jsi v pohodě Ten vtip byl asi v tom, když já jsem si postěžoval, že sériová octavie drhne podvozkem i na asfaltu a gordik pak řekl, že u sportovního auta je to normální
Běžný spotřebák, jako brzdy na outbacka normálně seženeš, za podobný peníze jako na jiný auta. Lišit se to bude specifičtějšíma věcma - třeba když rozflákáš světlo, tak na tu škodovku jich bude hromada z druhovýroby taky, tady skončíš s originálem za raketu nebo objížděním vrakoviští. Past tam snad vyloženě není, pokud to bylo rozumně udržované. Řekl bych, že relativně častěji, než u jiných aut se zde objevuje fouklé těsnění pod hlavou (hlavně teda u H6), kde u boxer motorů je oprava krapet dražší, než u řadových. U Outbacka pak trochu pálka jsou zadní tlumiče (oblíbená to položka v auto recenzích, když to srovnávají s nějakou koncernovou popelnicí), které jsou samonivelační. Ne že by se předčasně kazily, ale druhovýroba neexistuje, originál stojí velkou raketu a dá se to řešit montáží normálních tlumičů (za už normální ceny), ale tomu autu se pak změní vlastnosti.
Běžný spotřebák, jako brzdy na outbacka normálně seženeš, za podobný peníze jako na jiný auta. Lišit se to bude specifičtějšíma věcma - třeba když rozflákáš světlo, tak na tu škodovku jich bude hromada z druhovýroby taky, tady skončíš s originálem za raketu nebo objížděním vrakoviští. Past tam snad vyloženě není, pokud to bylo rozumně udržované. Řekl bych, že relativně častěji, než u jiných aut se zde objevuje fouklé těsnění pod hlavou (hlavně teda u H6), kde u boxer motorů je oprava krapet dražší, než u řadových. U Outbacka pak trochu pálka jsou zadní tlumiče (oblíbená to položka v auto recenzích, když to srovnávají s nějakou koncernovou popelnicí), které jsou samonivelační. Ne že by se předčasně kazily, ale druhovýroba neexistuje, originál stojí velkou raketu a dá se to řešit montáží normálních tlumičů (za už normální ceny), ale tomu autu se pak změní vlastnosti.
Re: Životnost subaru motorů...
U dražšího auta, teda aspoň pro mě je auto za stopade dražší, bych to řešil připojištěním k zákonné pojistce, abych potom zbytečně nebrečel. O zadních tlumičích jsem něco četl. No, každé auto má svoje a tohle ještě není úplně likvidační. Jsou motory, kde lítají ojnice blokem, kde rezne kastle před očima atd. a taky to nejsou levná auta. Já budu muset vlítnout do nějakýho bazaru si to auto ošahat. Čím víc o něm čtu, tím víc mě láká si do něj sednout...
Re: Životnost subaru motorů...
Na Subaru si taky uděláš všechno doma. Je to normální auto, jako každý jiný. Co normální - je to, co se týče servisu, mnohem lepší než většina jiných značek. Je tam vidět, že při vývoji mysleli i na to, že to někdo bude servisovat, rozebírat, skládat atd.Spyke píše:Omlouvám se za to, že jsem sem zatáhl oktávku, její jízdní vlastnosti, podvozek atd. To bylo jen pro představu, v čem momentálně trpím.
Rozdíl mezi S/DOHC chápu, jen jsem nevěděl, kde konkrétně tento typ rozvodů hledat, jestli 2.5 měla jen SOHC a 2.0 DOHC nebo je potřeba se řídit podle generací modelu a nebo podle výkonů.... Do outbacku bych chtěl asi tu 2.5, tak jestli zrovna tento motor je ideální volbou a je jedno, jestli vezmu rok 2006 nebo 2010...? Konkrétně u hondy se mi právě zamlouvala ta možnost seřizování ventilové vůle šroubky i v domácích podmínkách. …
Díly nějak extrémně drahý nejsou, dají se koupit originál, spousta i druhovýroba. Nějaký ten ekosystém použitých dílů už je v ČR taky docela slušný. Samozřejmě čím novější, tím je to horší, ať už druhovýroba nebo použité díly.
Hydroštely mělo Subaru na svých motorech naposled asi tak před 20-30 lety. SOHC/DOHC poznáš, když stojíš u auta, podle krytu ventilů. Jinak asi nejsem schopný vyjmenovat, které motory měly co obecně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Životnost subaru motorů...
Vím, že se tady na fóru opakovaně píše, že ceny dílů na Subaru jsou v podstatě totožné s cenami jiných značek, včetně Škodovky.
Osobně si myslím, že to není tak úplně pravda a Subárko celkově stojí o něco víc peněz.
A zrovna tento týden jsem narazil na zajímavou infografiku.
Subaru tam sice není, ale o něčem to vypovídá:
https://www.idnes.cz/auto/autoservis/sr ... servis_fdv
https://auto.idnes.cz/specialni-priloha ... i-dily.htm
Osobně si myslím, že to není tak úplně pravda a Subárko celkově stojí o něco víc peněz.
A zrovna tento týden jsem narazil na zajímavou infografiku.
Subaru tam sice není, ale o něčem to vypovídá:
https://www.idnes.cz/auto/autoservis/sr ... servis_fdv
https://auto.idnes.cz/specialni-priloha ... i-dily.htm
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Životnost subaru motorů...
Asi taky bude rozdíl mezi STI a obyč Foresterem. Ale ceny mi přijdou úplně ok, zejména u druhovýroby. Navíc ke všemu je slušný přístup. Předtím jsem jezdil 11 let VW a nepřijde mi, že bych teď u Subaru za díly platil nějak víc ...
Jen tak namátkou pár věcí na 92kw Forestera...
- kompletní výfuk Polmostrow 3616Kč
- tažné 3170 Kč
- rozvody SKF 4800 kč
- vodní pumpa SKF 1913 kč
- termostat Subaru 619 kč
- chladič 2490 kč
- nové těsnění víka, svíček a šroubů 810 kč
- svíčky ngk 200 kč
- kabely ngk 960 kč
- řemeny SKF k posilovači a klimě 400kč
- kotouče TRW 700kč kus
Jen tak namátkou pár věcí na 92kw Forestera...
- kompletní výfuk Polmostrow 3616Kč
- tažné 3170 Kč
- rozvody SKF 4800 kč
- vodní pumpa SKF 1913 kč
- termostat Subaru 619 kč
- chladič 2490 kč
- nové těsnění víka, svíček a šroubů 810 kč
- svíčky ngk 200 kč
- kabely ngk 960 kč
- řemeny SKF k posilovači a klimě 400kč
- kotouče TRW 700kč kus
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
Nechápu proč se tu někdo baví o něčem jiném než o Subaru...vždyť nic "lepšího" nemůže "existovat"!!...hoši sorry ale musel jsem na to reagovat...vážně se nad těmi nesmysli zamyslete.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Re: Životnost subaru motorů...
SCOOTER: Pokud je ta tvoje hláška myšlena jako žert, tak dobrý....pobavila. A pokud ne, tak mi to připomíná jedince, na které jsem bohužel narazil při hledání informací o oktávce na různých klubech. Tyhle hlášky tam taky padaly, akorát se týkaly škodovek v naftě. Dobrej fanatismus předváděli kluci v kšiltovkách...
Pokud by opravdu Subaru tak čnělo nad všechny ostatní značky, tak bychom jich potkávali na silnicích daleko víc a nebyla by to zase tak otázka peněz. Já nejsem rozhodně přesvědčenej, že subaru je nej, ale pro moje potřeby by to byl asi dobrej kompromis a pokud to nepůjde, tak se mrknu po něčem jiném. Je tolik kvalitních aut a je to jen o prioritách, co kdo od auta očekává.... Na každém klubu se porovnává s jinou značkou, tak to prostě je a je to v pořádku. Psát jen o jedné a vychvalovat ji do nebes, by bylo nudné a sebestředné a dost lidí by to asi nevydrželo, včetně mě.
Pokud by opravdu Subaru tak čnělo nad všechny ostatní značky, tak bychom jich potkávali na silnicích daleko víc a nebyla by to zase tak otázka peněz. Já nejsem rozhodně přesvědčenej, že subaru je nej, ale pro moje potřeby by to byl asi dobrej kompromis a pokud to nepůjde, tak se mrknu po něčem jiném. Je tolik kvalitních aut a je to jen o prioritách, co kdo od auta očekává.... Na každém klubu se porovnává s jinou značkou, tak to prostě je a je to v pořádku. Psát jen o jedné a vychvalovat ji do nebes, by bylo nudné a sebestředné a dost lidí by to asi nevydrželo, včetně mě.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Životnost subaru motorů...
Myslím, že ta ironie ze SCOOTERova příspěvku čpí dostatečně, aby nebylo pochyb, jak to bylo myšleno Přestože sportovní Octávka mi taky vykouzlila úsměv na tváři, rozhodně se tu nikdo nebude pohoršovat nad zmínkami o jiných značkách
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Životnost subaru motorů...
RadekN: Musíme skutečně srovnávat jablka s jablky a ne jablka s hruškami.
Nemá smysl se bavit o STI, kde mě třeba jen originál přední kotouče stojí 10000Kč.
Co je alternativa tvého 92kW Foresteru u koncernu? Yeti 2003?
Rozvody SKF se dají na Yetiho koupit za 3000Kč, což je o 1000Kč méně než na tvého Forestera.
Vodní pumpa SKF za 1000Kč, což je o 1000Kč méně než na Forestera.
Chladič za 1000Kč, což je o 1500Kč méně než na Forestera.
Atd., atd.
Prostě mě občas irituje to tvrzení, že ty ceny dílů jsou stejné napříč značkami, když vím, že nejsou.
Ale není to nic, kvůli čemu bych odešel od Subaru.
S tímto vědomím jsem do japonce šel a těch pár let zkušeností mi to jen potvrdilo.
A vím, že u STI to bude pro mě zase o dost horší.
Sůbo má svoje nesporné výhody, kvůli kterým jsem koupil zase další krám.
Ale má taky svoje nevýhody.
Podstatné je, co u konkrétního člověka je to prioritní.
Nemá smysl se bavit o STI, kde mě třeba jen originál přední kotouče stojí 10000Kč.
Co je alternativa tvého 92kW Foresteru u koncernu? Yeti 2003?
Rozvody SKF se dají na Yetiho koupit za 3000Kč, což je o 1000Kč méně než na tvého Forestera.
Vodní pumpa SKF za 1000Kč, což je o 1000Kč méně než na Forestera.
Chladič za 1000Kč, což je o 1500Kč méně než na Forestera.
Atd., atd.
Prostě mě občas irituje to tvrzení, že ty ceny dílů jsou stejné napříč značkami, když vím, že nejsou.
Ale není to nic, kvůli čemu bych odešel od Subaru.
S tímto vědomím jsem do japonce šel a těch pár let zkušeností mi to jen potvrdilo.
A vím, že u STI to bude pro mě zase o dost horší.
Sůbo má svoje nesporné výhody, kvůli kterým jsem koupil zase další krám.
Ale má taky svoje nevýhody.
Podstatné je, co u konkrétního člověka je to prioritní.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
Já myslím, že je na místě říct, že pokud jsi schopen si na autě dělat základní servis sám, tak to nebude dražší, než u jiných značek.
Co se konstrukce týče, tak já vidím velké pozitivum v tom, že Japonci jsou tradicionalisti a věci co fungujou nemají potřebu příliš měnit. Na to, abys něco rozebral, nepotřebuješ žádný speciální nářadí a všechno to má logiku.
Na druhou stranu má ta tradice svoje negativa, ale pozitiva podle mě převažujou.
Co se konstrukce týče, tak já vidím velké pozitivum v tom, že Japonci jsou tradicionalisti a věci co fungujou nemají potřebu příliš měnit. Na to, abys něco rozebral, nepotřebuješ žádný speciální nářadí a všechno to má logiku.
Na druhou stranu má ta tradice svoje negativa, ale pozitiva podle mě převažujou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Životnost subaru motorů...
Tapan: Tak to jsi mě uklidnil... Tady bych hysterii ohledně značky určitě nechtěl řešit.
S vyšší cenou dílů počítám, už nissan nebyl v rovině s oktávkama. Ale za těch pár stovek navíc prostě nabízel daleko víc. Ale musí to být s rozumem. Spíš by mě děsily pravidelné servisní úkony typu motor ven apod. a nebo specifické či vysoce odborné opravy, s kterými bych tady u nás neuspěl a nebo bych se stal pokusným králíkem.
S vyšší cenou dílů počítám, už nissan nebyl v rovině s oktávkama. Ale za těch pár stovek navíc prostě nabízel daleko víc. Ale musí to být s rozumem. Spíš by mě děsily pravidelné servisní úkony typu motor ven apod. a nebo specifické či vysoce odborné opravy, s kterými bych tady u nás neuspěl a nebo bych se stal pokusným králíkem.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Životnost subaru motorů...
Blbej ten tradicionalismus je ale i v tom, ze to co nefunguje spravne napric modelama tak neresi a nemaji snahu se nad tim zamyslet a vymyslet dil, kterej bude lepsi. A to ani v radu nekolika let.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49179
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
To samozřejmě nerozporuju. V tomhle je ta tradice negativní.
Já měl na mysli konkrétně podvozek, který je prostě v podstatě furt stejnej.
Já měl na mysli konkrétně podvozek, který je prostě v podstatě furt stejnej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Životnost subaru motorů...
Okopíroval jsem to sem jako přehled, co jsem kupoval na své auto. Nehledal jsem nejlevnější věci ani nejlevnější eshopy. Pumpu jsem třeba koupil draho, protože napoprvé jsem objednal blbě, měl jsem rozdělané auto a tuhle za 2000Kč jsem měl od kamaráda do druhého dne...bushman1 píše:RadekN: Musíme skutečně srovnávat jablka s jablky a ne jablka s hruškami.
Nemá smysl se bavit o STI, kde mě třeba jen originál přední kotouče stojí 10000Kč.
Když už jsi nakouskl ty jablka s jablky ... Tak třeba chladič mám Hella, ten na Yetiho stojí 2000Kč. Tedy o 500Kč méně. Rozvody SKF jsou na Forestera aktuálně za 3500, tedy o 500Kč více. Pumpa je za 1823 Kč, ale třeba od GRAF je za cca 1100Kč.
Takže na těchto 3 věcech zaplatím u Forestera 7823Kč a u Yetiho 6000Kč v materiálu. To mi nepřijde jako nijak zásadní rozdíl. A to počítám tu dražší pumpu.
Navíc když k tomu připočtu ostatní věci, co jsem vypsal, a které se cenově proti Škodovce prakticky neliší, tak jsem na cca 30000Kč v materiálu. Kolik by vyšla práce u Subaru a u Yetiho za to všechno? odhadem 15000Kč ? Takže to je zaoukrouhleno cca 50000Kč, kde u Yetiho ušetříš třeba 5-6000Kč? A možná taky ne, protože třeba takové rozvody a ventily můžou být u Škodovky na práci náročnější ... Záleží taky na tom, s jakým motorem bys to chtěl konkrétně porovnávat. Třeba řetěz v TSI bych dělat nechtěl ...