Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Albi »

dethroned píše:... proto se mě strašně líbí levorg 1,6 jako rodinné (!) auto, protože vím, že to pojede výrazně líp než užraná 2,5, ...
užraná 2.5? :-/

Outback 2.5, 129kW, od 2014, průměr 8.76
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... ower_e=130
a to je Outback větší auto!

staré Legacy 2003-5, 2.5 121kW, průměr 9.18
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... ower_e=121

Levorg, průměr 9.06
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

nevím jestli jede "výrazně" lépe ... ale pro mě byla právě užranost toho Levorgu největší zklamání >:-f
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od outback »

VDC píše:No to nejsem překvapenej, že to žere s karavanem.
No to já jsem teda dost překvapenej - zatím u všech aut to u mně s karavanem bralo o polovinu víc než bez - platilo to od zcela podmotorovaný benzínový šestnáctistovky přes současný Outback až po přemotorovaný naftový dvoulitr. Podle tohoto empirického pravidla by to mělo brát tak zhruba 14 na sto, 17 je hrozně moc a naznačuje to, že CVT drží permanentně motor v režimu "na krev", nebo možná tahali nějaký šestimetrový monstrum (tj. opět režim "na krev").
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Nemmo »

360.000km na obzoru ....a stále vrčí ... (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od RadekN »

Tak jsem trochu z toho svého boxera rozladěn :-/ . Motor obyč EJ20 92kw, nájezd necelých 370.000km a spotřeba oleje se pohybuje kolem 0,8-1L/1000km. Teď jsem dal hustější 5w-50 SUNOCO, od výměny najeto 500 km a už jsem zase cca 3mm nad minimem.

Jinak auto jede jako pila, otáčky nekolísají, modře nedýmí, startuje bez problémů i v -5°C, svíčky mají krásnou cihlovou barvu, žere to spíš na delší trasy a když je to prohřáté. Z motoru nic nekape.

Poslední co zbývá. Mohu změřit tlaky, ale ať to budou kroužky nebo ventily, stejně bude muset motor ven a hlavy dolů. Nebo jdou ventily přetěsnit bez sundání hlav? :-/
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od VDC »

Tak ta spotřeba oleje není malá, ale při tom nájezdu mi to zase tak strašný nepřijde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Traveller »

To by snad chtělo spíš 10W-něco, ne??? Ten by měl být "hustější". Vyšší "druhé" číslo ti tak moc nepomůže.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mari75 »

Traveller píše:To by snad chtělo spíš 10W-něco, ne??? Ten by měl být "hustější". Vyšší "druhé" číslo ti tak moc nepomůže.
Taky si myslím ;-D . Budu se opakovat, ale dal bych 10W-40. Už kvůli tomu nájezdu. Původně tak byl jaký olej?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Druhá teda případná věc je, jestli zrovna u tohohle motoru neni pak jednodušší ho vyměnit celý, než generálkovat... možná se pletu, ale když to vezmu, tak je jich celkem hodně, takže by nemusely být tak drahé a spolehlivostí to byl asi jeden z nejlepších motorů, takže relativně dost slušná šance, že jiný jetý bude v pohodě...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od VDC »

A už je to tu zase. Vyšší zimní číslo má zajistit nižší spotřebu oleje ? To si teda fakt nemyslím. Dává se tam ten olej kvůli vyššímu letnímu číslu a ne kvůli zimnímu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mari75 »

Tome, já jsem prostě zvyklý dávat odjakživa tento olej a problém jsem nikdy neměl. Co tím může Radek zkazit, když ho zkusí. Mám dojem,že nic u obyč. atmosféře =)
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mari75 »

Jen jsem skočil do garáže vyfotit trochu jiný boxer
Přílohy
WP_20181128_12_40_13_Pro.jpg
WP_20181128_12_41_36_Pro.jpg
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od námořník »

Teď fakt nevím a samotnýho by mě to zajímalo, SFko mi taky žralo olej a měl jsem 10w40. Když jsem ten motor potom rozebral, tak na jednom válci byly zapečený kroužky a teď co by mě zajímalo, pomohl by teoreticky nějakej proplach, třeba před výměnou oleje?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od RadekN »

Nakonec u 10W40 stejně nejspíš skončím - kvůli ceně a kvůli tomu, že ten olej skoro nebude stíhat degradovat, když se během výměny 2,5x vymění olejová náplň.

Do 5W50 jsem šel kvůli vyšší hustotě za provozní teploty a sliboval si od toho nižší spotřebu. No žere to stejně jako 5W30, na kterou to jelo posledních pár tisíc km. Předtím tam byl 5W-40, alespoň to tvrdí štítek.
spm píše:Druhá teda případná věc je, jestli zrovna u tohohle motoru neni pak jednodušší ho vyměnit celý, než generálkovat... možná se pletu, ale když to vezmu, tak je jich celkem hodně, takže by nemusely být tak drahé a spolehlivostí to byl asi jeden z nejlepších motorů, takže relativně dost slušná šance, že jiný jetý bude v pohodě...
To je také varianta, i když až tak laciné to také není. V Subatechu mi nabídli motor za 13k. S prací a něčím okolo to bude určitě kolem 20k. A to myslím, že když bych odvezl auto Alešovi do Dobřan na výměnu kroužků, přetěsnění ventilů atd., tak se vším okolo by to kolem těch 20k mohlo být (snad) také.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od HonzaCZ »

Akorát neustále děláte to chybu, že říkáte hustota tomu, co je ve skutečnosti viskozita. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mnov »

To je jedno, hustotu to s teplotou mění také. Odhadnul bych to, že hustota v závislosti na teplotě bude klesat. Pokud vím, tak anomálii má jenom voda. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“