To je jenom za motor, nebo i s vyndáním? Ptám se, protože mám doma jeden rozebranej a protože nepočítám s tím že bych se někdy Forestera zbavoval tak by možná nebylo špatný ho dát dohromady,
RadekN píše:
Už jsem s Alešem mluvil. Tak s největší pravděpodobností mu motor po novém roce skončí na ponku . A pak... pak už to auto bude úplně neprodejné hehe.
No tak super. Mě to přijde rozumný.
Auto bude neprodejný, ale my to přece neděláme na kšeft, tak to nevadí.
jojo díky , beru zpět že subaru jsou sragorky aspoň né všechny , kdo ví jaká je skutečnost tachometr je věc jedna a skutečnost věc druhá navíc tam je LPG a to motoru asi taky nepřidá , no a kdoví kolikátý motor v tom mém autě je
Já mám na jednom asi 350 tis. Je to Outback 99 2.5 115kW. LPG nevím od kdy a olej skoro nebere.
Druhé 07 2.5 121kW najeto asi 280 tis orig bifuel, takže lpd po celou dobu života motoru, olej nebere, jen trošku vodu.
Takže spokojenost
https://www.subaru-global.com/ourstory/heritage.html
Ten rok 1989 to je docela hustý, najet asi za 19 dní 100tisic na plnej knedlik průměrnou rychlostí 220, jen nevím jestli měnili olej každý den, během tankování by to asi šlo za 5 minut, kdyby byl predehratej
je dohledatelny i video akce, pak to turbo lego v kombiku prohaneli i na solnym jezere, aby ziskali rekord serioveho neupraveneho vozu (asi 240), jen obrazek a o par let to zopakovali na uzavrene silnici s trojkovym twinturbem (asi 280), video je
Co se týče "životnosti" spíš bych to nazval výdrž, tak je samozřejmě nad slunce jasné, že zásadním faktorem je to, jak se člověk k motoru chová. Dal jsem si práci a přečetl jsem všechna možná česká, německá, britská i americká fóra o výdrži boxerů (konkrétně Forester atmo) a pokusil se o jakousi "statistiku". Z vyčteného pro mně vyplývá, že pokud něco motoru extremně škodí (z dlouhodobého hlediska), tak je to 1. zátěž za studena a dále 2. nízká hladina oleje a v neposlední řadě 3. volba nevhodného oleje (na toto téma jsem se tady rozepisoval v příslušné rubrice). Četl jsem řadu příspěvků o motorech s výdrží kolem půl mil km a více bez opravy, ale i o problémových motorech s polovičním nájezdem-zejména na českém fóru. Nejosvědčenější recept bude velmi prostý-aditivovat palivo, měnit olej co nejčastěji a pomalu zahřívat.
Jediné, co by bylo k tématu zajímavé,nezaznamenal jsem, že by se někomu rozbil/zadřel motor při použití olejů s vyšší viskozitou/HTHS. Ti, kteří používali dlouhodobě oleje 10w40 a vyšší, měli motory dlouhodobě bez problémů (ve všech uvedených zemích) .