Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Viděl jsem nějaký video z USA s tímhle nájezdem na 2.5ce. Neveříš, že to vydrží? :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49136
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od VDC »

Kamarád má kolem 500 000 s 2.5 115kW. Cca 100 km do práce a zpět a ne po dálnici.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od yohn »

Nemate nekdo motor 92kW na ND? Potreboval bych na zkousku volnobezny ventil ze skrtici klapky.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vrgada »

vcera mi umrelo moje dvacetilete twinturbo. Najezd ani nevim. Olej menen casto a aktualne nedavno, pravidelne kontrolovan a stejne se to zadrelo. Asi to nedalo 10km svizne jizdy pod plynem a po dalsich 50 km dotlouklo definitivne. Cest jeho pamatce. (takze uz neoverime kvalitu vyvareni kastle).
...
Zbyva mi posledni a jestli to provede taky, zmenim znacku
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od zhor »

Jako obvykle, muzes napsat co tam bylo za olej?

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vrgada »

Olej nechavam menit jednou rocne v servisu a auta stridam, takze kilometrovy probeh velky neni,nekolik tisic km(pod 10 urcite). Nechavam to na servisu,majitel je subarista a lije tam specifikaci 10W60,nejsem Harry, takze tribotechniku neresim. Olej byl meneny nedavno, nebyl cerny a auto olej nezralo, nemusel jsem moc dolivat par deci od vymene k vymene (maly najezd). Dolivam, co ma doma kluk. Jel jsem par minut velmi svizne a pak to jelo vcelku normalne dalsich 50km a smrt pak nastala rychle. Kdyz jsem pred rokem podobne blbnul,tak to nedal chladic a musel jsem zavolat odtah.Uzavrel bych to, stary auto a nechoval jsem se k nemu jako k veteranovi (klobouk styl),dobre mi tak.
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

Tipuju 10/60, kór jestli je to z awd:D ono obecně lejt 10/60 do Subaru je píčovina, Subaru motory mají velice malé vůle ( jsou hodně přesný) a s hustým olejem dřív nebo později zaklepou. Neděje se to jen u Subaru,tento jev se děje i u m řady BMW, též mají velice malé vůle.
Uživatelský avatar
bonboniera
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 797
Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vit Pochman

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od bonboniera »

10-60. To je pak tezky...
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od zhor »

vrgada: Díky za odpověď. Pokud to necháš poskládat z originál dílů a na originál vůle, tak by možná stálo zvážit tu tribotechniku řešit. Ať ti to jezdí co nejdřív a za co nejmenší investovanou částku.

mišus: Amen. Přesně jak říkáš, není to problém jenom Subaru, ale naprosté většiny moderních motorů, které mají minimální vůle aby mohli používat moderní řídké oleje, které mají nízký odpor a nižší emise. A když se tam naleje hustší olej, tak je to cesta k zaklepání motoru.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vrgada »

10W60 je predepsany olej pro tento motor, lil jsem to tam 3 roky a do predchoziho jednickovho turbalegacy jsem daval dokonce 10W40 a protoze to byla olejnicka tak na doporuceni predchoziho majitele i nejaky zahustovaci med pro stare motory. Harry uz asi nezije, ale ty nekonecne diskuse o olejich na pravebu mne bavili. Ja si z toho odnesl, ze kdyz nebudu kupovat olej v Kauflandu a necham to na servisu (ten si na oleji samozrejme narazi, ale maji pocit, ze zakaznik neni zgrd a vychazi mi pak dle moznosti vstric, jezdim k nim pres 20 let a necukali se udrzovat v chodu me vrakovite veterany a to obcas chce hodne improvizovat). A at je tady trochu flame
https://www.oleje-motorove.cz/www-oleje ... KACE-OLEJU
...
nestalo se to v mrazu a az po zahrati motoru takze horni specifikace W60 je dobre. Chyba je ve mne, mel jsem si odpustit divoceni, ale k cemu by si pak clovek pak porizoval subaru? Vidim to tak, ze tam nebylo neco dobre a stejne by to brzy prislo. Proste osud, ten den jsem byl i v Rakousku a doskakalo to skoro az domu. Naposledy jsem si po podobne akci musel volat odtah-nevydrzelo chlazeni. Za sebe si myslim, ze ac mam subaru rad, tak predimenzovane to zrovna neni, coz lze pochopit u atmodvoulitra ale ne u twinturba
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vrgada »

mam jeste jedno stejny, nebudu to resit, odvezl jsem to na vrakoviste. Mam za sebou uz dve generalky motoru. Koupil jsem kdysi zanedbany sestivalec dualram v omeze. Byl v tom nasavany plyn (muj prvni LPG) a po vybuchu v sani se rozletela prepinaci klapka dualramu a motor to nasal. Tenkrat jsem pod vedenim kamarada automechanika poskladal motor ze dvou (nekolik mesicu prace). A pak jezdil tyden, nez mi z auta udelal totalku mladik, co do mne zezadu vletel na krizovatce, pac prehledl ze stojim na cervene
...
Pak jsem utrpel generalku na V70R 220kW, v petivalci praskla vlozka, v servise rikali, ze se to stava. Nauctovali si myslim 100 000, predtim elektronika, pak uhlova prevodovka AWD atd... taky bych udelal lip, kdybych to odvezl na vrak
...
takze auto uz neni. Mam mnohem hezci, ale jak jsem vzdycky chtel manual, tak s tim automatem se mi jezdilo mnohem lip. (maly pedaly na me velke tlapy, humpolacka spojka a jeste radim levou rukou
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22705
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Fakt je to pro to předepsaný? Asi by mě to hodně překvapilo, když i STI má snad 5w-30 nebo něco takovýho... nemyslim si, že by ty motory nic nevydržely, když se tam jinak neignoruje nějakej problém... můj veterán má na hrbu přes 340k, okruhovej speciál z toho sice nedělám, ale semtam se to k tomu červenýmu poli podívá a neudělalo to nikdy nic... Hadice mi praskla jednou, po návratu z dovolený relativně normálním tempem. A byla to malá puklinka, s tím co mám teď v kufru bych to asi i dokázal opravit na cestě, aby to domů/do servisu dojelo ještě po svých.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

Vrgado chtěl bych vidět něco takového jako je na obrázku ( lejstro o předepsaném oleji, specifikace 10/60 je podle mne (můj názor) buď z awd nebo UK fóra :D). Samozřejmě si můžu specifikaci zjistit ale většinou je to na kapotě....docela mne to zajímá, protože 10/60 je podle mne blbost aby byl od Fuji předepsán.
Přílohy
15925560640711230012164.jpg
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od zhor »

No osobně si nemyslím, že by tam byl pro naš klimatické podmínky předepsaný 10w60, ale manuál k tomuto autu neznám, takže ti budu věřit, že to tam skutečně je.

Co se týká těch olejů, tak většinou se řeší jenom jedna věc, a to je spotřeba oleje. Ta je nejčastěji kolem pístních kroužků (nebo v turbu). Samozřejmě, když se dá hustší olej, udělá se silnější film spotřeba oleje klesne. Vypadá to jako výhra. Nicméně ta závada na motoru je pořád (opetřebované pístní kroužky nebo vadné turbo). A samozřejmě je levnější tam při další výměně nalít o stokorunu dražší olej, než vyměnit pístní kroužky za desetitisíce.

Druhá zásadní věc v motoru, která má nastavené vůle na předepsaný olej, je kliková hřídel. Tím, že se do motoru dá hustší olej, tak se ten silnější mazací film do těch vůli na klice prostě nevejde, a pak to zaklepe.

Třetí věc, co by mohla být náchylná jsou ventilový vůle, ale tam si nejsem jistej, jak moc velkou roli hraje roli vyskozita oleje. Ale vzhledem k mechanizmu, si myslím, že viskozita oleje bude mít spíš zanedbatelný vliv.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vrgada »

prinutili jste mne zvednout kapotu v desti. Na miste, kde by mela byt, nalepka neni, na ramu dveri jsem nasel nalepku z posledniho servisu v Japonsku u manualu,comam ted,tak manual jezdil na 05W40. V navodu k autu to pevne specifikovano nebylo, nicmene z faktur,co jsem mel k automatu vyplyvalo, ze to jezdivalo na 10W60, tak jsem v tom pokracoval, kdyz to takmohlo jezdit 20 let. Zpravidla stary motor pohrbi prechod z polosyntetiky na neco ridciho syntetickeho. Ale samozrejme jsem v argumentacni nouzi, pac jsem motor utavil. Nicmene jednickove turbo na 10W40 se zahustovacim medem nalitalo skoro pul milionu, takze neverim, ze za to muze olej. Proste stary auto s choulostivym mazacim a chladicim systemem,kde uz pravdepodobne bylo neco nacateho a ja to dorazil, kdybych jezdil klobouka, tak by to asi par mesicu vydrzelo, podotykam, ze to byl automat a ten motor trochu filtruje od chyb mackace plynoveho pedalu. Samozrejme, ze me to mrzi, ale redukce vozoveho parku znamena,ze si treba jeste v tomto zivote nejaky auto koupim, ctvrt vuz by mi doma asi neprosel, i kdyz 4 omegy soucasne uz jsem kdysi kratce mel. Nicmene 2 vozy povazuji za minimum, jeden vrak v servisu a druhym se jezdi. Zatim mam stesti a nenechalo mne to nekde u more, snad to vydrzi
Odpovědět

Zpět na „Motor“