svítí kuře - check engine
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: svítí kuře - check engine
To je otázka...já nechvátám,ale poslední revizi LPG mám z dubna a vše ok...Plyn beru jen z normálních stanic...nejsem si jistej, ale pokud by to někde hůře vstřikovalo tak bych to měl poznat... Souvislost s plynem mně napadla, ale nebyl jsem tomu nijak nakloněn...Auto jede normálně, to jo, ale nechci, aby mně někde nechalo. Může to být jen "falešná" hláška a nebo taky ne...Prd člověk vidí :D jak to je opravdu uvnitř... :655: To se ti objevil ten samý chybový kód P 0133?
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: svítí kuře - check engine
Kód P0133, viděl jsem ho několikrát, párkrát jsem to vymazal, pak při chvíli zajel k plynařovi, vytáhli jsme vstřikovače a pokaždé se na stolici ukázalo rozštelování aspoň jednoho vstřikovače vůči nastavení které jsme dávali. Řešil neřešil jsem to asi půl roku, možná dýl, auto normálně jezdilo, nic nebylo poznat, jen to kuře se rozsvěcovalo. Co jsem dal nové vstřiky tak klid.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: svítí kuře - check engine
Nové vstřiky u mně = 20.000 Kč....Nicméně v dubnu na revizi v Letňanech bylo řečeno, že s tím jak to vypadá najedu ještě dost km...
Plánovaná výměna vstřiků, tak s tou jsem počítal tak při příští STK, problém mám ten, že moje vstřikovače se již nevyrábí a tudíž případná výměna se týká všech 4. Každopádně dík za informaci
Plánovaná výměna vstřiků, tak s tou jsem počítal tak při příští STK, problém mám ten, že moje vstřikovače se již nevyrábí a tudíž případná výměna se týká všech 4. Každopádně dík za informaci
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: svítí kuře - check engine
Nové vstřiky 20 tis. :670: . To je teda ranec, to jsou snad ze zlata ::-DD: . I s prací sem za ně dával čtvrtinu tvoji ceny a to jsem tam nechal dát to nejlepší co má můj plynař k dispozici.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: svítí kuře - check engine
Jo jo, je to Teleflex GFI, montovaný do nových Subaru, které se prodávaly v Nemecku. Životnost má být hravě přes 200.000 km nájezdu. U mne je spíše ten problém, že ty co tam mám tak se již nevyrábějí a musel bych nechat vyměnit celou sadu. Ještě mne napadá, že bych zajel do Práglu na diagnostiku vstřikování. Otáčky na volnoběh jsou stále kolem 650, nic nekolísá, akcelerace v normálu, spotřeba stejná, startování bez problému...
Možná to moc řeším a ještě mně nahlodal Honza :655: ( :!: :?: )
Možná to moc řeším a ještě mně nahlodal Honza :655: ( :!: :?: )
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: svítí kuře - check engine
Já nic, já muzikant Možná jen při mých domněnkách málo beru v potaz LPG. Jak se to s tím chová po pravdě moc nevím.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: svítí kuře - check engine
Honzo, každá rada a zkušenost dobrá :826: . Po těchto "událostech" nabývám osobního dojmu, že Subaru engine je citlivý na sebemenší výkyvy a jednotka po nájezdu "XY" občas vydá "zmatené" informace...Samotný motor může snést více ,ale elektronika je prostě o něco přísnější v limitech, aby bylo zabráněno kolapsu(je to jen má laická úvaha). Tady už ale vařím z vody...Předpokládám, že pokud je lamda před "smrtí" tak by mě ta samá chyba měl opět vyskočit nebo ne?
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Re: svítí kuře - check engine
Jasně, emisní systém je, co do elektroniky a limitů, příliš citlivý, nebo lépe řečeno přísný. Mně skáče P0420 Catalyst efficiency below threshold od tý doby, co to auto mám a už 3x prošlo emisema zcela bez jakýchkoliv problémů. Hodnoty cca 5-10x lepší než je limit pro danou veličinu. I teď, když jsem vyměnil katalyzátor (za direct fit aftermarket, takže ho stejně 100% nelze vyloučit ze "závady"), tak se občas CHECK ENGINE na mě rozžne (se stejnou chybou). Je to tedy podstatně méně často. Ale po přečtení pár fundovaných článků o řešení chyby P0420 je jasné, že samotný katalyzátor je příčinou této chyby ve velice malém podílu případů. Může to být špatná kontrolní lambda, špatná regulační lambda, špatná tvorba směsi v závislosti na chybách v jiných komponentách (čidla, opotřebené vstřikovače), dokonce i čistě "HW" záležitosti jako vadné pístní kroužky, prasklá hlava atd...
Takže tím chci říct, že vypsanou chybu nelze brát jako výpis toho, co je potřeba vyměnit (ačkoliv v lecjakém servisu to tak dělají). Nad popisem je potřeba se zamyslet a aplikovat své znalosti o spalovacích motorech a přidružených systémech.
Vyměnit brzdový destičky dneska umí skoro každej na ulici, ale diagnostikovat vstřikovací a emisní systém je holt sranda. Klidně na pár dní. Jenže to by u nás v ČR nikdo nezaplatil (kdo by přeci platil myšlení automechanika, že?!!!; a mnohdy na to servisy nemají ani znalosti ani vybavení), tak se holt vyměňuje a vyměňuje a vyměňuje až se třeba jednou vymění ten správný-vadný díl. A nebo taky ne. Ze zkušeností z mého okolí i např. časopisu AutoExpert vím, že často nakonec majitel auta zaplatí tučný účet za vyměněné díly a ze servisu odjíždí se stejnou závadou s jakou přijel...
EDIT: A ještě malý dovětek: Když jsem studoval můj středoškolský obor AutoTronik, což je víceméně právě takový auto-diagnostik, tak mi přišlo, že nás vše učili správně, jak teorii, tak praxi. Jenže bohužel když přijde člověk do reálné praxe, tak se velice rychle probere z euforie a je velice málo servisů, kde by vůbec měl možnost svoje ze školy naučené myšlení a postupy uplatnit a dále rozvíjet. Protože se dostane pod velení vyměňovačů. Sám jsem byl půl roku na praxi v Auto Exner u autoelektrikářů, tedy i diagnostika, informační systémy atd. a musím říct, že tam to tedy tak hrozný nebylo a opravdu byl prostor pro nějakou diagnostiku, diskuzi o problému a opravdové řešení problému, nikoliv obcházení nahodilým vyměňováním dílů. Ovšem ne všichni z našeho ročníku měli takové štěstí a poslouchat ty příběhy bylo opravdu zábavné
Takže tím chci říct, že vypsanou chybu nelze brát jako výpis toho, co je potřeba vyměnit (ačkoliv v lecjakém servisu to tak dělají). Nad popisem je potřeba se zamyslet a aplikovat své znalosti o spalovacích motorech a přidružených systémech.
Vyměnit brzdový destičky dneska umí skoro každej na ulici, ale diagnostikovat vstřikovací a emisní systém je holt sranda. Klidně na pár dní. Jenže to by u nás v ČR nikdo nezaplatil (kdo by přeci platil myšlení automechanika, že?!!!; a mnohdy na to servisy nemají ani znalosti ani vybavení), tak se holt vyměňuje a vyměňuje a vyměňuje až se třeba jednou vymění ten správný-vadný díl. A nebo taky ne. Ze zkušeností z mého okolí i např. časopisu AutoExpert vím, že často nakonec majitel auta zaplatí tučný účet za vyměněné díly a ze servisu odjíždí se stejnou závadou s jakou přijel...
EDIT: A ještě malý dovětek: Když jsem studoval můj středoškolský obor AutoTronik, což je víceméně právě takový auto-diagnostik, tak mi přišlo, že nás vše učili správně, jak teorii, tak praxi. Jenže bohužel když přijde člověk do reálné praxe, tak se velice rychle probere z euforie a je velice málo servisů, kde by vůbec měl možnost svoje ze školy naučené myšlení a postupy uplatnit a dále rozvíjet. Protože se dostane pod velení vyměňovačů. Sám jsem byl půl roku na praxi v Auto Exner u autoelektrikářů, tedy i diagnostika, informační systémy atd. a musím říct, že tam to tedy tak hrozný nebylo a opravdu byl prostor pro nějakou diagnostiku, diskuzi o problému a opravdové řešení problému, nikoliv obcházení nahodilým vyměňováním dílů. Ovšem ne všichni z našeho ročníku měli takové štěstí a poslouchat ty příběhy bylo opravdu zábavné
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: svítí kuře - check engine
Přesně jak píšeš, spousta servisů "opravuje" stylem "nooo pane, tak vyměníme toto a uvidíme"...Já vysolím z fleku bůro a pozítří tam jsem opět, ku prospěchu servisu a v můj neprospěch. I když píšu občas blbosti(pojistky ::-DD: ) tak tady se spíše snažím nepanikařit...Pokud tam vstřikování foukne "neškodný" bordel pro motor tak elektronika začne varovat. Jak a proč tak vyhodnocuje je už trochu nad mé znalosti :655:. Začínám se spíše klanět k tomu, že to byla tak trochu "panika" systému z nestandartní momentální situace. Kvalita plynu u nás dost kolísá a myslím, že i v rámci jednoho dodavatele....kdyby skákaly otáčky nebo se jinak nestandartně chovali tak by to byla jiná.
Vzpoměl jsem si také, že v momentu,kdy se mně to rozsvítilo už byla nádrž plynu u dna...a nádrž má životnost už jen dva roky...takže i taková blbost jako něco jiného než plyn může nadělat nečekané "potíže". Víme co udělal obyčejná můra v jednom z prvních počítačů ::-DD:
Vzpoměl jsem si také, že v momentu,kdy se mně to rozsvítilo už byla nádrž plynu u dna...a nádrž má životnost už jen dva roky...takže i taková blbost jako něco jiného než plyn může nadělat nečekané "potíže". Víme co udělal obyčejná můra v jednom z prvních počítačů ::-DD:
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: stř dub 20, 2011 9:30 pm
Re: svítí kuře - check engine
Mám v OUTBACKU originál LPG zástavbu při importu VIALLE od fy Coubal. V posledních 2 letech mě trápila kontrolka "check engine". Při načtení a výmazu se jednalo vždy o chybu na labda sondě II. Názor servisu byl, že je nutné vyměnit katalyzátor. Nejvíc mi vadilo, že to vždy odstavilo tempomat, auto jezdilo bez problému. Při dlouhodobé jízdě na benzín chyba nenaskakovala, usoudili jsme proto s plynařem, že je lambda příliš citlivá na spalování nebo nedokonalé spalování LPG. Najeto jsem měl 225.000 km. Je to asi 2 měsíce, co jsem nechal udělat úpravu na řídící jednotce, při tom odpojili lambda sondu, což je vidět v motoru. Od té doby klid (aktuální stav 235.000 km). Cena úpravy byla necelých 3.000,- Kč včetně DPH. Kdo má podobné problémy, doporučuji se obrátit na fy HTS spol. s r.o. Zábřeh na Moravě, kde jsem jednal s Ondřejem Horkým, který byl velice ochotný a vše co se dohodlo, platilo.
Kontakt: horky@htszabreh.cz, tel.: 774 519 918.
SU-U-BARU I
Kontakt: horky@htszabreh.cz, tel.: 774 519 918.
SU-U-BARU I
OUTBACK 2,5i 5MT MY08 LPG
OUTBACK H6 3,6 2011
OUTBACK H6 3,6 2011
Re: svítí kuře - check engine
Mám dotaz - pokaždé když se rožne "pečené kuře" (v mém případě mi to díky lpg vyhazuje chybu palivoměru) - tak se jednotka přepne do nouzového režimu?
Nebaví mě to furt mazat, ale zase na druhou stranu nechci permanentně jezdit v jiném režimu jednotky...
Nebaví mě to furt mazat, ale zase na druhou stranu nechci permanentně jezdit v jiném režimu jednotky...
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: svítí kuře - check engine
garmont> jednotka jede ve standardnim rezimu, vdc nemas a navic mapy jsou z plynovy jednotky. Spis me zarazi, ze ti hlasi chybu palivomer, zadny z mych aut na LPG nehlasi nic.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: svítí kuře - check engine
Slavek_xxx: A máš ověřeno, že u novějších modelů s VDC, kde se při chybě v ECU rozsvítí i kontrolka VDC a tempomatu, VDC přestává fungovat? Není to jenom strašák ve smyslu čím víc kontrolek svítí, tím dřív běž do servisu?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: svítí kuře - check engine
Nemam ale na mem aute by se to dalo zkusit...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: svítí kuře - check engine
Tobě se už rozsvicuje s Check Engine i VDC? Jsem myslel, že tahle "fíčura" přišla až s novým modelem.Slavek_xxx píše:Nemam ale na mem aute by se to dalo zkusit...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno