Zadřený motor Subaru Legacy 2.0D MY08, najeto 62000 km
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Zadřený motor Subaru Legacy 2.0D MY08, najeto 62000 km
Zdravím,
máme s manželem problém - zadřený motor Subaru Legacy, 2,0 Diesel 2008, najeto 62000 km.
Auto jsme koupili v únoru 2012, jezdili jsme 2 měsíce a začala problikávat kontrolka mazání. Okamžitě jsme auto zastavili a vypli motor, když jsme auto znovu nastartovali, tak kontrolka už neblikala. Nechtěli jsme to nechat náhodě a tak auto zavezli do autorizovaného servisu Subaru se závadou poblikávání kontrolky mazání.
Servis nám auto za 5 dní vrátil s tím, že auto projížděli a nic jim neblikalo, dále provedli kontrolu mazání a vše bylo bez závad. Když jsme si pro auto přijeli, znovu jsem se ptala na tu kontrolku, proč tedy problikávala - odpověď byla "asi vadné čidlo tlaku" já se znovu zeptala zda můžu s autem jezdit beze strachu, odpověď technita "ano, a pokud vám to začne znovu poblikávat, tak přijeďte a vyměníme čidlo tlaku". Na druhý den při cestě do Prahy kontrolka mazání opět začala problikávat a posléze se zvedly otáčky motoru a z výfukového systému vyletěl bílý kouř. Vozidlo jsme odvezli odtahovým vozidlem opět do opravy, kde mán konstatovali, že je motor zadřený a vina na jejich straně určitě není.
Dva měsíce jsme čekali na to zda uznají reklamaci motoru v Prace. Odpoveď : žádost o kulanci - příspěvek výrobce byl zamítnut, zdůvodu, že poslední výměna oleje nebyla provede u autorizovaného servisu.
Majitel autorizavané servisu Subaru tvrdí, že oni žádnou chybu neudělali a jejich pochybení to není. Nám se to nelíbí, když dáme do autorizované servisu auto s poblikávánim kontrolky mazání a oni naměří všechny hodnoty správné (to znamená, že olej byl správný i množství oleje) a žádné další postupy neřeší a auto nám vrátí a my ho na druhý den zadřeme, tak kde byla chyba?? Já osobně to jen tak nechci nechat a určitě se budeme bránit. Dozvěděla jsem se, že tyto motory mají od výrobce vadu a servis s tím měl počítat. Proto prosím a moc děkuji za každou odpověď.
máme s manželem problém - zadřený motor Subaru Legacy, 2,0 Diesel 2008, najeto 62000 km.
Auto jsme koupili v únoru 2012, jezdili jsme 2 měsíce a začala problikávat kontrolka mazání. Okamžitě jsme auto zastavili a vypli motor, když jsme auto znovu nastartovali, tak kontrolka už neblikala. Nechtěli jsme to nechat náhodě a tak auto zavezli do autorizovaného servisu Subaru se závadou poblikávání kontrolky mazání.
Servis nám auto za 5 dní vrátil s tím, že auto projížděli a nic jim neblikalo, dále provedli kontrolu mazání a vše bylo bez závad. Když jsme si pro auto přijeli, znovu jsem se ptala na tu kontrolku, proč tedy problikávala - odpověď byla "asi vadné čidlo tlaku" já se znovu zeptala zda můžu s autem jezdit beze strachu, odpověď technita "ano, a pokud vám to začne znovu poblikávat, tak přijeďte a vyměníme čidlo tlaku". Na druhý den při cestě do Prahy kontrolka mazání opět začala problikávat a posléze se zvedly otáčky motoru a z výfukového systému vyletěl bílý kouř. Vozidlo jsme odvezli odtahovým vozidlem opět do opravy, kde mán konstatovali, že je motor zadřený a vina na jejich straně určitě není.
Dva měsíce jsme čekali na to zda uznají reklamaci motoru v Prace. Odpoveď : žádost o kulanci - příspěvek výrobce byl zamítnut, zdůvodu, že poslední výměna oleje nebyla provede u autorizovaného servisu.
Majitel autorizavané servisu Subaru tvrdí, že oni žádnou chybu neudělali a jejich pochybení to není. Nám se to nelíbí, když dáme do autorizované servisu auto s poblikávánim kontrolky mazání a oni naměří všechny hodnoty správné (to znamená, že olej byl správný i množství oleje) a žádné další postupy neřeší a auto nám vrátí a my ho na druhý den zadřeme, tak kde byla chyba?? Já osobně to jen tak nechci nechat a určitě se budeme bránit. Dozvěděla jsem se, že tyto motory mají od výrobce vadu a servis s tím měl počítat. Proto prosím a moc děkuji za každou odpověď.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Málo informací :718:
- odkud koupeno
- jaký servis (pokud se takto staví k problému, není nic jednoduššího, než dyž se tam několik z nás staví a poskytne patřičný komentář, jak hodně si od nich budem všichni kupovat a servisovat auta)
- byly prováděny kontroly stavu oleje? (nemyslím v servisu)... pokud se rosvítí kontrolka oleje, neznamená to, že je ho málo, jak si hodně lidí myslí :713: , ale že je motor už skoro KO - pokud někdo čeká na kontrolku, je mi ho fakt líto, ale u subárka je třeba se sám starat, viz. manuál. Pokud de o skrytou vadu, pak tvrdě do prodejce, bo totok se přec nedá předvídat ani ovlivnit
Jinak, přístup divný a je třeba se asik hodně rozčilovat, jinak se s tím nehne. Na reklamaci je měsíc, pak je na rozhodnutí kupujícího, jak se rozhodne - ale je nutné na tom trvat, stanovuje to přece jenom zákon :845: :4690:
Nejlíp pak odstoupit od kupní smlouvy :657:
- odkud koupeno
- jaký servis (pokud se takto staví k problému, není nic jednoduššího, než dyž se tam několik z nás staví a poskytne patřičný komentář, jak hodně si od nich budem všichni kupovat a servisovat auta)
- byly prováděny kontroly stavu oleje? (nemyslím v servisu)... pokud se rosvítí kontrolka oleje, neznamená to, že je ho málo, jak si hodně lidí myslí :713: , ale že je motor už skoro KO - pokud někdo čeká na kontrolku, je mi ho fakt líto, ale u subárka je třeba se sám starat, viz. manuál. Pokud de o skrytou vadu, pak tvrdě do prodejce, bo totok se přec nedá předvídat ani ovlivnit
Jinak, přístup divný a je třeba se asik hodně rozčilovat, jinak se s tím nehne. Na reklamaci je měsíc, pak je na rozhodnutí kupujícího, jak se rozhodne - ale je nutné na tom trvat, stanovuje to přece jenom zákon :845: :4690:
Nejlíp pak odstoupit od kupní smlouvy :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Manžel olej pravidelně kontroluje a den před zadřením to bylo zkontrolováno i servisem.
Nevím jestli můžu napsat název servisu, aby nás potom zase nezažalovali. Ale pokud spor vyhrajeme a prokáže se pochybení servisu, tak vás všechny určitě upozorním !!! Byli jsme upozorněni, že majitel tohoto servisu se velký nervák a domluva s ním je hrozná a na lidi jen řve....to se nám potvrdilo :666:
Nevím jestli můžu napsat název servisu, aby nás potom zase nezažalovali. Ale pokud spor vyhrajeme a prokáže se pochybení servisu, tak vás všechny určitě upozorním !!! Byli jsme upozorněni, že majitel tohoto servisu se velký nervák a domluva s ním je hrozná a na lidi jen řve....to se nám potvrdilo :666:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Takže, jak je vidět, z vaší strany je to určitě OK a především sou důležité ty osobní kontroly oleje - pokud to provozovatel auta dělá, je to myslím jasná věc a tvrdě do nich (další věcí je teplota a chladící kapalina, ale ta byla asik taky OK - ale zase věc kontroly servisu).
Taky se jedná o skrytou závadu, na kterou byl servis upozorněn a auto přesto poslal jezdit bez opravy, tedy z jeho strany bylo po kontrole vše OK, žádné závady nezjistil a za svoji práci kontroly si ručí. Pak je na řadě výrobce, kterému nezbude, než reklamaci uznat.
Ale bude to boj
Ale stejně nevidím nic špatného na tom, uvézt... koupeno kde, servisováno kde (nejde o pomluvu, ale informaci - majitel servisu bude jistě jenom rád, že se tu oněm dozvíme, kde že si to můžeme jít koupit a servisovat) :845:
Jestli porušil zákon, tu zveřejňovat nikdo nemusí, ikdyž dle zákona je to jeho občanská povinnost.
Taky se jedná o skrytou závadu, na kterou byl servis upozorněn a auto přesto poslal jezdit bez opravy, tedy z jeho strany bylo po kontrole vše OK, žádné závady nezjistil a za svoji práci kontroly si ručí. Pak je na řadě výrobce, kterému nezbude, než reklamaci uznat.
Ale bude to boj
Ale stejně nevidím nic špatného na tom, uvézt... koupeno kde, servisováno kde (nejde o pomluvu, ale informaci - majitel servisu bude jistě jenom rád, že se tu oněm dozvíme, kde že si to můžeme jít koupit a servisovat) :845:
Jestli porušil zákon, tu zveřejňovat nikdo nemusí, ikdyž dle zákona je to jeho občanská povinnost.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Koupeno od soukromníka (dobrý známý), který značku Subaru vždy preferoval a má s ní zkušenost. Tedy ví, že je důležité pravidelně olej kontrolovat a servisoval vždy pravidelně.
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Pokud můžete prokázat, že servis proběhl v předepsaném rozsahu výrobcem, tak není vůbec důležité, že to nebyl originál servis. V praxi to může být někdy "trochu" problém prokázat (proto jsem se za sebe rozhodl v době záruky jezdit do origo servisu ikdyž mě to štve). Ale pokud to jste schopni prokázat, tak bych se obrátil na advokáta a věřim že servis rychle obrátí. Ikdyž u takovéto závady tušim nezáleží ani tak na tom servisu, ale na vyjádření importéra, což je v ČR Frey, tomu to podstoupí onen servis nebo se na něj můžeš obráti přímo. Přeji hodně úspěchu.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Vůbec nejpodstatmější bude co máte napsáno v zakázkovém listu a pak na faktuře. To bude alfa a omega. To co řekl technik, je tvrzení proti tvrzení, pokud nejsou důkazy.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
v zakázkovém listě - rozsah opravy zakázky:
Kontrola mazání, poblikávala kontrolka mazání. Po nastartování bez závad. Výměna oleje v převodovce a diferenciálu.
Kontrola případná výměna brzd.
Faktura: Výměna oleje převodovky a zadního diferenciálu.
Kontrola tlaku oleje
Kontrola mazání, poblikávala kontrolka mazání. Po nastartování bez závad = PROVEDENA kontrola, BEZ ZÁVAD
Slyšeli jste ještě někdo o té výrobní vadě motoru u DIESELU ?????
Kontrola mazání, poblikávala kontrolka mazání. Po nastartování bez závad. Výměna oleje v převodovce a diferenciálu.
Kontrola případná výměna brzd.
Faktura: Výměna oleje převodovky a zadního diferenciálu.
Kontrola tlaku oleje
Kontrola mazání, poblikávala kontrolka mazání. Po nastartování bez závad = PROVEDENA kontrola, BEZ ZÁVAD
Slyšeli jste ještě někdo o té výrobní vadě motoru u DIESELU ?????
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
A co motorový olej? Poslední výměna v kolika km, jaký olej - přesný název.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Motorový olej : CASTROL EDGE 5W-30 fullsynthetic, při 61tis. km
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Motor už byl rozebrán - že tedy diagnostikovali zadření kde zadřeno ? Turbo,klika,válec?
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Bohužel vše - turbo, válec i klika
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
buru tady bude každá rada drahá, doporučuji právníka a bude to dlouhý boj, držím palce
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob črc 14, 2012 7:31 am
- Jméno a příjmení: Vendula Bruštíková
- Bydliště: Boršice
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Jo, to je nám bohužel jasné :666:
Musím ještě zjistit zda je pravda to o té výrobní vadě motoru a servis s tím měl počítat.
Naše jediná a velká chyba byla, že jsme tu výměnu oleje nedali autorizovanému servisu :839: , teď by to bylo všechno jinak. Ale vím, že chybu ten náš mechanik neudělal je to zkušený automechanik a pak kdyby náhodou udělal někde chybu, tak by v servisu nemohli naměřit správné hodny při měření kontroly tlaku oleje, ne????
Musím ještě zjistit zda je pravda to o té výrobní vadě motoru a servis s tím měl počítat.
Naše jediná a velká chyba byla, že jsme tu výměnu oleje nedali autorizovanému servisu :839: , teď by to bylo všechno jinak. Ale vím, že chybu ten náš mechanik neudělal je to zkušený automechanik a pak kdyby náhodou udělal někde chybu, tak by v servisu nemohli naměřit správné hodny při měření kontroly tlaku oleje, ne????
Re: Zadřený motor Subaru Legacy
Neautorizovaný servis není podmínkou, můžu třeba servisovat Mercedes v záruce u Toyoty - příklad.
Toto umožňuje tzv.bloková vyjímka - nařízení Evropské komise č. 1400/2002
Co to znamená v praxi:
Servis vozidel
• nezávislý/neznačkový servis může provádět veškeré nezáruční opravy a údržby
stanovené výrobcem na jakémkoliv vozidle, aniž by tím zákazník ztrácel záruku
daného výrobce
• při opravě, nebo údržbě může takový servis použít i díly jiné, než dodané výrobcem
• platnost záruky je samozřejmě podmíněna odborně a řádně provedenou prací
takového servisu
• záruční opravu, na kterou se vztahuje záruka výrobce provádí pouze autorizovaný
servis a používá jen originální náhradní díly
• nezávislý/neznačkový servis má dle Blokové výjimky přístup ke všem technickým
informacím, diagnostickému a jinému vybavení, které jsou potřebné k opravě a
údržbě vozů dané ho výrobce.
• nezávislý/neznačkový servis má možnost školit své zaměstnance ve spolupráci se
zastoupením daného výrobce
• obchodní společnosti se značkovým servisem mohou provozovat , po splnění
určitých kritérií, značkový i neznačkový servis i jiného výrobce
Toto umožňuje tzv.bloková vyjímka - nařízení Evropské komise č. 1400/2002
Co to znamená v praxi:
Servis vozidel
• nezávislý/neznačkový servis může provádět veškeré nezáruční opravy a údržby
stanovené výrobcem na jakémkoliv vozidle, aniž by tím zákazník ztrácel záruku
daného výrobce
• při opravě, nebo údržbě může takový servis použít i díly jiné, než dodané výrobcem
• platnost záruky je samozřejmě podmíněna odborně a řádně provedenou prací
takového servisu
• záruční opravu, na kterou se vztahuje záruka výrobce provádí pouze autorizovaný
servis a používá jen originální náhradní díly
• nezávislý/neznačkový servis má dle Blokové výjimky přístup ke všem technickým
informacím, diagnostickému a jinému vybavení, které jsou potřebné k opravě a
údržbě vozů dané ho výrobce.
• nezávislý/neznačkový servis má možnost školit své zaměstnance ve spolupráci se
zastoupením daného výrobce
• obchodní společnosti se značkovým servisem mohou provozovat , po splnění
určitých kritérií, značkový i neznačkový servis i jiného výrobce
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999