Nekludny volnobeh

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> ne, fakt jsem myslel civky. Ale ted koukam, tu klapku jsi uz mel vyndanou a je cista?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

Jo jak už jsem dvakrát psal klapku jsem čistil, navíc byla celkem čistá nedávno mi ji v tom servisu čistili taky, už na to kašlu dám to do servisu nemám na to nervy nechci měnit půl auta než na to přijdu co je špatné, elektrika není moje parketa a nemám na to ani vybavení doufám že to zas nebude stát balík. Jinak díky za rady
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> civku i kabely si muzes otestovat i sam, pokud je probita, staci ji trochu pokropit rozprasovacem vodou a pak je pekne osahat. Kdyz dostanes ranu, je to jasny :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

nedalo mi to tak jsem to dnes znovu rozdělal sundal jsem sání, do klapky jsem stříknul trochu toho spreje na klapky jinak je vyčištěná, všechno co se dalo jsem rozhýbal promazal - lanka různé konektory s káblikama a momentálně to běží normálně tak snad to nezačne dělat zas, ty kable i s cívkama jsem poprášil rozprašovačem vodou a nezdá se že by kopali jen jsem v nich cítil takové slabé cvakání ale to je asi normálni, jinak jsem ještě zjistil že trochu drhlo lanko od toho tempomatu a občas se špatně vracelo ale to promazání pomohlo.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> to lanko od tempomatu by mohlo delat zvysenej volnobeh, ale nedokazu si predstavit, ze by auto kvuli tomu zdechlo. :655:
Jeste me napadlo, nemels uvolnenej TPS (snimac pozice klapky)?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

tak jsem na to přišel asi !!!! zas to začlo dělat vše znova tak jsem při nastartovaném autě odpojil konektor na volnoběžném ventilu a nic se nedělo ale když jsem ho připojil najednou se volnoběh na chvíli zvýšil tak jsem hýbal drátkama a zjistil jsem že broblém je ve špatném kontaktu v konektoru takže to opravím a mělo by to fungovat, ale objevil jsem další problém měřil jsem napětí při dobíjení a naměřil jsem téměř 20voltu což se mi zdá nějak moc i když zatím vše funguje i baterie to snáší ale pokud vím vždycky se napětí pohybovalo tak do 15 voltu při běhu motoru
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

mám radost jen mi to trochu kazí to vysoké napětí při dobíjení já mám fakt pech, že jsem ho vůbec měřil, kdysi mi to dělalo na motorce že mi lezlo napětí při dobíjení na nabiječce hodně vysoko a bylo to tím že baterie už byla špatná ale ta v subaru mi zatím připadá dobrá
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od garmont »

Kamarádovi se něco podobného teď stalo na mitsubishi - rožlo se dobíjení a zase zhaslo, potom auto odstavil nastartoval a napětí vylezlo hodně vysoko - tak že mu praskli obě přední žárovky.. Závada byl nějaký skrat v alternátoru akorát že regulátor to vyhodnocoval tak že se zacyklil a neustále zvyšoval napětí..
20 voltů je strašně moc - většinou by tam mělo být cca 14,5
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od mnov »

To můžeš být v klidu, protože pokud je baterka OK tak na ní 20V nemůže být. Změř to jiným voltmetrem. Levné digitální přístroje jsou dost choulostivé na rušení.
PS: to co napsal kolega garmont může být také Tvůj problém. Jedna zkratovaná dioda v usměrňovači alternátoru dokáže udělat dost problémů a voltmetr na baterce pak ukazuje nesmyslné hodnoty. Samozřejmě to ovlivní i řídící elektroniku motoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

no jo ale na druhém autě to ukazuje normálně 14,4 až 14,8 a na subaru to po nastartování začne stoupat od 14 až do 20 voltu takže to podle vás je měřákem???
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od garmont »

Tak pokud to na jiném autě ukazuje co píšeš tak je měřák Ok a máš něco s altíkem nebo regulátorem.
Chtělo by to změřit třeba osciloskopem tam by se vidělo zda to je diodou nebo ne..Rozhodně by to ale chtělo řešit ať v tom autě něco neodpálíš (třabas řídící jednotku - zde netuším jak moc je to odolné)
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

Ani jsem o tom nevěděl kdoví jak dlouho jsem s tím takhle jezdil, chtěl bych se jednou dožít toho abych mohl aspoň týden jezdit se subaru a něco na něm nespravovat. ještě zkusím přehodit baterku z druhého auta co to udělá jestli se něco nezmění a není nějaký problém v baterii.
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od garmont »

No a kolik ti to ukazuje napětí bez nastartovaného motoru? Jinak já mám to samé auto a jsem s ním nadmíru spokojen :-)
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

už jsem založil nové téma, no po vypnutí motoru to začne celkem rychle klesat ale nevím přesně na kolik to až poklesne, zajdu to ráno změřit a zkusím přehodit ty baterky v autech a znovu to pozkouším
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

problém pokračuje, už nepadá moc nízko ale naopak po vyřazení na neutrál stoupá a klesá pořád dokola od cca700 do 2500 otáček udělá to několikrát a pak se to ustálí na těch cca 700 otačkách
Odpovědět

Zpět na „Motor“