Nekludny volnobeh

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

No, to delala i tchanovo i otcovo Impreza 92kw. U obou pomohlo vycisteni sani a serizeni ventilu.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od mnov »

Nemůžeš to řešit jako dva různé problémy. Pokud není palubní napájení v pořádku, tak pak nemá cenu řešit nic jiného.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

sani vyčištěné ventily seřízené pokud by to bylo ventilama dělalo by to nonstop a ne jen chvíli jo chvíli ne nebo přemýšlím špatně? Jinak jezdím už s přehozenou baterkou a dobíjení se zdá být v pořádku jediné co se děje je to že napětí mírně kolísá podle otáček motoru asi od 14 do 14,7V musím to zkusit na jiném subaru porovnat.
arai
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
Bydliště: Lešná Příluky

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od arai »

Tak to zvyšování volnoběhu se mi občas taky stávalo, poslední dobou dost často. Nepomohlo čištění klapky a volnoběžného ventilu, kontrola a seřízení ventilových vůlí ani kompletní dekarbonizace sání a palivového systému přístrojem a chemii BG. Vyměnil jsem čidlo neutrálu na převodovce a vypadá to že problém je vyřešený, zatím ale najeto jen as 1000 km.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

ááááááááááá tam je taky nějaké čidlo????? kolik tam těch čidel je nemá někdo nějaký seznam?
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

nevím jestli to celé nebude v tom konektoru nebo přímo v tom ventilu volnoběžným, jak s tím konektorem viklám pořád to různě přidává ubírá když ho uplně odpojím tak to padá hodně nízko skoro to chcípe jak to dělalo před tím, připojím to a je to ok trošku s tím zaviklám a sem tam to zablbne a přidá to otáčky, je problém když to z jiného forestra jen sprostě přehodím ty ventily nebo to nevadí, podle mě se to asi celé rozhodí co a bude se to muset nějak nastavit. Jo jinak jsem měřil nabíjeci napětí na jiným forestrovi rok 1998 a lítá to stejně jako u mě od 13,9 do 14,8 podle změn otáček takže to neřeším asi ty regulátory moc přesně napětí nedrží jen je divné že i favorit má menší rozpětí 14,1 až 14,6 ale volnoběžný ventil jsem raději nepřehazoval at tady známému náhodou nerozhodím auto ::-DD:
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> hmm, zajimavy. Ja jsem si na zaklade tveho zjisteni procetl nektera zahranicni fora. Pisou tam, ze staci zakvedlat radickou a ze se to hned projevi na otackach (pri jizde na neutral).
Jinak pokud to cidlo je rozmerove stejny a ma stejnej konektor, klidne bych ho na zkousku prohodil. IMHO tam neni nic chytryho.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

snad né jen sem si říkal že je v nějaké poloze a možná i spolupracuje s řídící jednotkou ale asi né, matně se mi něco plete že se tu něco psalo o tom že se to musí nějak nastavit a nemůžu to tu najít, možná je to blbost a nic to neudělá, zkusím teda při neutrálu zahýbat tou řadící pakou a uvidí se jestli to má na něco taky vliv to by byla dobrá oprava
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> to zkus, akorat to auto musi byt v pohybu. Na miste to totiz nedela, to jsem vypozoroval i u tech 2 Imprez.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

ok budu kvedlat co to jde ::-DD: u tatry 148 jsem taky kvedlal abych věděl jestli tam je neutrál jen jsem si už odvykl u osobáku to většinou nebylo potřeba. I když u suba občas dávám i meziplyn při podřazování na 1 hlavně v terénu abych mohl řadit jedničku i za jízdy a nemusel moc zpomalovat to se taky kdysi dělávalo. Řízení kdysi byla holt řehole zlaté časy každý uměl spravit vše a auta byla jednoduchá.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od Slavek_xxx »

petr> jestli jezdis i na kratkou jednicku, tak to je uz asi docela teren. Na redukovanou 1 se da jet i krokem..
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

no v práci v lese jezdím vlastně jen na redukované rychlosti z toho plyne i má spotřeba, normální rychlosti se do lesa vůbec nehodí špíš bych kolikrát potřeboval redukovat víc mám holt horský revír hodně kopcovitý a mizerné cesty ale zase půl roku dostatek sněhu většinou až moc to by bylo něco pro vás sněhomilové :845:
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

kvedlání mi nepomáhá a to sem kvedlal co to šlo :655: ale zdá se mi že se to samo nějak zlepšuje už to stoupá jen tak do 1800 otáček že by se to nějak samo nastavovalo nebo co? možná se to opraví samo, nechám to být jezdit se s tím dá lepší než když to chcípalo
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od mnov »

petr píše:... zdá se mi že se to samo nějak zlepšuje už to stoupá jen tak do 1800 otáček že by se to nějak samo nastavovalo nebo co?
Možná to chtělo po tom odpojení baterky ještě vyzkoušet tuhle radu z jiného vlákna:
honzaCZ píše: Po smazání chyb/resetu/odpojení baterky se má také zapnout klíčky do polohy ON - tedy zapnuté zapalování, nechat 10 vteřin, pak vypnout a pak teprve startovat.
Nevím, zda se tímto nezkalibruje právě klidová poloha TPS.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Nekludny volnobeh

Příspěvek od petr »

diky zkusím :850:
Odpovědět

Zpět na „Motor“