Díra do motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
lajo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 347
Registrován: pát zář 04, 2009 1:34 pm

Re: Díra do motoru

Příspěvek od lajo »

hetzer píše:ja myslim ze jde o raritni zavadu, ktera jen tak nekoho nepotka
Tak to jsem vlastně šťastlivec :657: :657: . Dycky musím mít něco extra :845: :845: .
Forester MY99, 92kW, LPG, ex :-(
Forester MY05, 92kW, daily car :-)
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car :-)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra do motoru

Příspěvek od mamut »

Lajo tak tohle je vážně pech a nezávidění hodná situace... každopádně přeji brzké vyřešení situace..

K téhle závadě...
Jelikožto člověk odmalička se pohybující v automobilošťouratelské rodině (ovšem nikdy aktivním automobilovým šťouralem) jsem tuhle závadu viděl nejednou...
V naprostě většině se jednalo o zadření motoru a následné přetržení ojnice....
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra do motoru

Příspěvek od als »

Zas taková rarita to není, ve skladu jich máme min. pět a vždycky stejně - utržený oko ojnice na prvním válci. I když vlastně je - myslel jsem, že to potkává jenom dvaapůllitry, dvoulitr je první kterej vidím.

PS: jak dlouho jsi pozoroval že ti klepe???
Uživatelský avatar
lajo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 347
Registrován: pát zář 04, 2009 1:34 pm

Re: Díra do motoru

Příspěvek od lajo »

als píše:Zas taková rarita to není, ve skladu jich máme min. pět a vždycky stejně - utržený oko ojnice na prvním válci. I když vlastně je - myslel jsem, že to potkává jenom dvaapůllitry, dvoulitr je první kterej vidím.

PS: jak dlouho jsi pozoroval že ti klepe???
Vůbec to neklepalo, byl jsem s motorem naprosto spokojen. Blesk z čistého nebe.
Forester MY99, 92kW, LPG, ex :-(
Forester MY05, 92kW, daily car :-)
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car :-)
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra do motoru

Příspěvek od als »

zvláštní, a jak dlouho jsi měl po výměně mot.oleje a jaký olej tam byl?
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Díra do motoru

Příspěvek od RallyCAD »

To je mi docela záhadou. Neklapal a drba... Možná se moh ucpat kanálek mazání. Taková olejová embolie bych to typoval...

Jinak pro neznalé - motor jsem koupil v Německu přímo v autě. Jelikož jsem boural, tak jsem to řešil koupí jinýho auta na díly, než sháněním dílů, který navíc nikdo zrovna nemá. Auto bylo vrácený k dealerovi v rámci šrotovného. Podle samolepek všude po motorovým prostoru mělo pravidelnej servis Subaru. Veškerý měněný díly byly originál (kromě brzdovejch hadiček Nipparts). Při 153600km to dostalo novou spojku, náplň převodovky, diffu, novej zadní nivelák, atd... Takže péči to auto evidentně mělo. Vzhledem k původu nepředpokládám, že by někdo utáčel tacho před šrotací...
Auto jsem si nechal přistavit den předtím před rozebírací dílnu a výslovně jsem požadoval, že chci slyšet studenej motor. Auto stálo údajně 3 měsíce odstavené a teprve ten den předtím ujelo asi 50m z placu před dílnu. Když jsme dorazili, tak teprve přinesli druhou baterku a natočili to. Docela čuměli, když jsem už z auta šel se stetoskopem v ruce. Motor jsem si poslechnul studenej i po zahřátí. Zmrzlej po natočení trochu klepal, po natažení oleje klepal míň a po cca 5 minutách běhu na volnoběh se úplně zklidnil. Po zahřátí jsem ho zkoušel točit nahoru a vše OK, jen při prudký akceleraci trochu vynechávaly svíčky. Tož asi tak...
Jo a změna vůči inzerátu - když jsem to prohnal VIN kódem přes EPC katalog, tak jsem zjistil že je to r.v. 98.

Já jsem (z čistě zjištnejch důvodů samozřejmě ::-DDD: :ironie: ) motor nabídnul Lajovi s doporučením, aby vzal tenhle a za cenový rozdíl od mladšího kousku nechal udělat šály na ojnicích, možná kroužky a přetěsnit. Podle toho, co jsem viděl za běžný ceny motorů v "předklepacícm stádiu" by na tom Lajo pořád dost ušetřil...
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra do motoru

Příspěvek od als »

Nechci vám vstupovat do obchodu, ale podle fotek má Lajo novější motor, kdežto 98čka je nejspíš motor starší, čili jiná elektrika a jiné časování ventilů. - Možná se pletu, ale ve Forestrech se tento motor začal objevovat až někdy v 99.
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Díra do motoru

Příspěvek od RallyCAD »

Pravda je, že mám plastový sání a Lajo hliníkový, ale podle katalogu EPC, kde jsem přes VIN kód porovnával díly, by měly bejt stejný. Oba jsou 92kW. Nemyslel jsi náhodou ten první motor 90kW?. My jsme se stejně bavili o spodku motoru bez čidel a sání, ale stejně to projedu, jestli to sedí. Porovnám i vačky, kliku, hlavy, atd...
On je to vlastně stejný motor jak mám já ve svojem autě - a to po 06/98, což byl myslím ten měsíc kdy se to lámalo. Předpokládám, že základní rozdíl poznám v počtu zubů na rozvoďáku, co? Jestli je to ten krátkej s 211 zubama, nebo ten s 234 (asi ?) zubama...
Uživatelský avatar
lajo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 347
Registrován: pát zář 04, 2009 1:34 pm

Re: Díra do motoru

Příspěvek od lajo »

als píše:zvláštní, a jak dlouho jsi měl po výměně mot.oleje a jaký olej tam byl?
Olej jsem měnil tak před měsícem, tak 1000 km. Castrol 10W40.
Forester MY99, 92kW, LPG, ex :-(
Forester MY05, 92kW, daily car :-)
Leone Stationwagon MY88, turbo 100kW, dárce
Leone Stationwagon MY86, turbo 100kW, fun car :-)
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Díra do motoru

Příspěvek od ozawasan »

Aleši - no tos mně potěšil, že to potkává dvouapůllitry, hned jsem takovej klidnější :baseball:
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: Díra do motoru

Příspěvek od David »

No myslím, že pokud člověk něco takový nečeká /jako že kdoby-si to pomyslel, že se mu to stane, že?/, tak nějaké to drobné klepání přeslechne....

Tímto nechci říci o Lájovi že je hluchej :D ale já uš sem taky poučen vod té doby, co se mi to zadřelo....člověk poslouchá po nastartování sebemenší zvuky a neustále je ve střehu...cose kde ozve...jak co kde zaklepe...

A zrovna před cca měsícem se něco podobného stalo kamarádovi na hondě: pravidelně-servisovaný auto, kvalitní oleje, na motoru 68tis. km a nejednou ze dne naden začalo to ráno klepat, odpoledne to bylo ještě horší....a když jsme shodily vanu, tak na 3válci se protočily šálky na klice... Pak jsme hledaly na netu "podobně-postižené" majitele a v podstatě nenašli...takže holt "pešek"... :713: ....občas si něgdo znás vytáhne "Černýho Petra" :655: :666:
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Díra do motoru

Příspěvek od Dadid »

Teda Lajo to je smůla a upřímně s Tebou cítím. Co to jenom sakra mohlo bejt když ten motor nemá ani 200tkm. Myslím že by bylo dobrý, pokud to půjde, odhalit příčinu. Myslím že nejeden z nás by rád věděl čeho se případně vyvarovat. Tím nemyslím, i podle toho co píšeš o výměně oleje, že bys něco zanedbal. Nemůže to jít třeba na vrub ještě předchozímu majiteli? Nechtělo to třeba zkrátit intervaly výměny oleje, když to auto občas ofroudilo? Jinak samozřejmě přeju brzké vyřešení velmi nepříjemné situace.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
FilipV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:43 pm
Bydliště: Budějce

Re: Díra do motoru

Příspěvek od FilipV »

Také jsem pár takových motorů viděl, a vždy to byla jen příčina jiné závady, párkrát olejové čerpadlo, uvolněný sací koš atp. Je to ale opravdu krajně nepříjemná závada díky kompletní likvidaci motoru.
Fuj :666: Já bych se z toho :zachod: a :725:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Díra do motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

RallyCAD píše:A nebo si nech v AWD udělat za šedesátník 2,5l :811:
Za něco kolem 65 (bez DPH) ti v Carpenteru udělaj výměnu za novej polomotor (originál ze Subaru fabriky sešroubovaný bloky, s klikou, písty, ojnicemi), včetně práce, těsnění, oleje.

Samotnej ten polomotor na 2.5 stojí 50 bez DPH.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Díra do motoru

Příspěvek od Dadid »

HonzaCZ píše: Za něco kolem 65 (bez DPH) ti v Carpenteru udělaj výměnu za novej polomotor (originál ze Subaru fabriky sešroubovaný bloky, s klikou, písty, ojnicemi), včetně práce, těsnění, oleje.

Samotnej ten polomotor na 2.5 stojí 50 bez DPH.
Tedy pokud tam Lajo nemá a dále nelpí na LPG. AWD sice píšou na svej stránkách že to dělají i včetně modelů s originál zástavbou,
http://www.awd.cz/cz/page_detail.php?ID=225&IDdruh=5
ale není to pravda. Jen tak jsem si pohrával s myšlenkou, jaký by to bylo mít ve forestru 2,5l s redukcí, tak jsem zaslal dotaz:

Mám Forestra 2,0 116KW ,benzín + LPG originál zástavba Vialle. Zajímalo by mne o kolik by se touto úpravou zvedl výkon, kroutící moment, spotřeba a zda jsou zde nějaká rizika.

a odpověď:

pokud máte ve voze namontované LPG, bohužel se do přestavby motoru nepustíme.
Pro zajímavost, spotřeba je ovlivněna řidičem, ale u 2.5 l se sníží o cca 1 l / 100 Km.
Výkon a kroutící moment odpovídá Legacy 2.5 l (záleží však jestli je původní motor 2, nebo 4 vačkový).
Zatím s žádnou přestavbou nebyl problém, jediné co by mohlo být problémem, je v budoucnu prodej vozu.


omlouvám se za odbočení od tématu, ale třeba by to někoho zajímalo
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Odpovědět

Zpět na „Motor“