Dobrý den, zdravím Vás všechny.
Mám takový problém. Nechal jsem své Subaru Forester 2.0 D čtrnáct dní stát v zimě. Když jsem k němu přišel nešel nastartovat. Říkám si aha baterku jsem vyšťávil. Koupil jsem tedy baterii do vozu, sám jsem ji zapojil a samozřejmě nic. Nenastartuje mám tlačítkový start. Nejsem žádný automechanik podotýkám. Zavolal jsem tedy do servisu Autoemistar Frýdek-Místek. Auto se odtáhlo do servisu na podvalu. V servisu mi řekli, že jsem výměnou baterie musel přepolovat kontakty a tím upálit všechny řídící jednotky prý jsou tam čtyři. Nezlobte se, ale u baterie poznám + a -. K výši ceny opravy mi řekli, že musí poslat z japonska naprogramované řídící jednotky a cena bude 85 000 Kč za všechny jednotky bez práce. To se mi zdá trochu divné. Zde taky směřuje můj dotaz. Mám Forestra 2008 bez řídících jednotek, můžu vzít ze stejného roku řídící jednotky z jiného vozu a vyměnit je. Nebo mám raději koupit Forestra bez motoru s řídícími jednotkami a motor nechat přehodit.
Omlouvám se za nestručnost mého dotazu, ale jinak to nešlo popsat.
Forester je srdcovka, pokud nezkusíte nemůžete o tom mluvit.
Výměna motoru Forester 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna motoru Forester 2008
Přepólování akumulátoru je nesmysl. To by jsi poznal hned, protože by se to vyskratovalo přes statorové vinutí alternátoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výměna motoru Forester 2008
Na bazoši máš celého Forestra s KO motorom za 30000Kč
Aby to šlo u teba bez kodovania potrebuješ vymeniť ako riadiačky, tak isto aj klúč / imobilizér v klúči / krúžok imobilizéra spínačky.
Ja neviem ako má riešený Forester klúč, či je možné vymeniť samotnú planžetu klúča, alebo sa dá prehodiť samotný čip imobilizéra aby nebolo nutné meniť spínačku. Krúžok imobilizéra vymenitelný bude určite.
Ale tak isto je možnosť prehodiť tvoj motor do iného autá, ale tam zasa možno platí že treba nakodovať vstrekovače k ECU
PS: ten tvoj problém sa mi zdá divný, také niečo ako upálenie všetkých riadiačiek... Prepolovanie baterky aspon u môjho Legacy je nemožné, pretože ak otočím baterku naopak, tak mi nedočiahnu káble aby som ju vôbec pripojil, musel by som kúpiť atypickú baterku ktoré má prehodené kontakty.
Ak sú skutočne riadiačky odpálené tak si myslím že sa to podarilo skôr im, čo je ale z mojej strany špekulovanie a z tvojej strany ťažko dokázatelné.
Mohlo dôjsť k umretiu ECU a kedže všetko vzájomne komunikujem tak sa neozývajú cez OBD ani tie ostatné a pritom nemusia byť zlé
PS1: si to inak opísal trochu nešťastne, po výmene baterky si napísal že to nenaštartovalo, ak to znamená že motor točil a len to nechcelo chytiť, tak neexistuje aby boli odpálené riadiačky, lebo by to inak ani nezačalo točiť, to tlačítko ktorým dávaš pokyn k štartu by nemohlo fungovať, bolo by rovnako mrtve, teda by to znamenalo že riadiačky nemohli byť spálené
Aby to šlo u teba bez kodovania potrebuješ vymeniť ako riadiačky, tak isto aj klúč / imobilizér v klúči / krúžok imobilizéra spínačky.
Ja neviem ako má riešený Forester klúč, či je možné vymeniť samotnú planžetu klúča, alebo sa dá prehodiť samotný čip imobilizéra aby nebolo nutné meniť spínačku. Krúžok imobilizéra vymenitelný bude určite.
Ale tak isto je možnosť prehodiť tvoj motor do iného autá, ale tam zasa možno platí že treba nakodovať vstrekovače k ECU
PS: ten tvoj problém sa mi zdá divný, také niečo ako upálenie všetkých riadiačiek... Prepolovanie baterky aspon u môjho Legacy je nemožné, pretože ak otočím baterku naopak, tak mi nedočiahnu káble aby som ju vôbec pripojil, musel by som kúpiť atypickú baterku ktoré má prehodené kontakty.
Ak sú skutočne riadiačky odpálené tak si myslím že sa to podarilo skôr im, čo je ale z mojej strany špekulovanie a z tvojej strany ťažko dokázatelné.
Mohlo dôjsť k umretiu ECU a kedže všetko vzájomne komunikujem tak sa neozývajú cez OBD ani tie ostatné a pritom nemusia byť zlé
PS1: si to inak opísal trochu nešťastne, po výmene baterky si napísal že to nenaštartovalo, ak to znamená že motor točil a len to nechcelo chytiť, tak neexistuje aby boli odpálené riadiačky, lebo by to inak ani nezačalo točiť, to tlačítko ktorým dávaš pokyn k štartu by nemohlo fungovať, bolo by rovnako mrtve, teda by to znamenalo že riadiačky nemohli byť spálené
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Výměna motoru Forester 2008
no já bych hlavně zkusil jiný servis ....
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon úno 24, 2020 10:38 am
- Jméno a příjmení: Daniel Kolařík
Re: Výměna motoru Forester 2008
Dobrý den,
motor je už jednou měněný v rámci záruky za inovovaný. Ještě jsem zapoměl že po výměně baterie se ozvaly kontrolky, rozsvítilo se na tlačítku start oranžové né zelené světlo. S kolama nešlo pohnout, byly zablokované.
Takže mi hlavně radíte jiný servis. Skusím v pondělí zajít do proturba a uvidím. To je krom autorizovaného servisu jediný možný způsob jak zjistit závadu, protože se ho nechci vzdát.
Všem děkuji za napsání poznatků a dám v průběhu týdne vědět, jak jsem dopadl.
motor je už jednou měněný v rámci záruky za inovovaný. Ještě jsem zapoměl že po výměně baterie se ozvaly kontrolky, rozsvítilo se na tlačítku start oranžové né zelené světlo. S kolama nešlo pohnout, byly zablokované.
Takže mi hlavně radíte jiný servis. Skusím v pondělí zajít do proturba a uvidím. To je krom autorizovaného servisu jediný možný způsob jak zjistit závadu, protože se ho nechci vzdát.
Všem děkuji za napsání poznatků a dám v průběhu týdne vědět, jak jsem dopadl.
Re: Výměna motoru Forester 2008
Zkus zavolat do servisu Subaru Fryčovice taky parádní borci 602 581 753 a jsou kósek od Frýdku
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Re: Výměna motoru Forester 2008
Už jsou kluci v Místku před Sviadnovem. Jinak to přepólování a následné odpálení ŘJ mi tedy přijde jako blbost a tahání dost prachů z kapsy. Volba servisu nekomentuji, infa je tu dost
Ogaři jsou asi pět minut od Emistaru
Ogaři jsou asi pět minut od Emistaru
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1416
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: Výměna motoru Forester 2008
s tímhle nemám zkušenost, jen doplním obecný postřeh - zodpovědná diagnostika od "profíka" - je to základní a nejdůležitejší.
Kdysi mi známej z hospody volal, jestli se mu nekouknu na řídící jednotku z Astry, jestli není něco spálené, že mu ji autoelektrikář (co montuje alarmy) vymontoval že to má vadné, když nemůže nastartovat.......naštěstí jsem věděl o šikulovi a už jsem s ním měl zkušenosti na Oplu, pracoval 12 let v autorizáku a na těchto autech byl odkojenej......
Pane Kopecký Géčková Astra nestartuje - jo tam odcházela startovací cívka za 350,- no problem, druhej den hotové
Kdysi mi známej z hospody volal, jestli se mu nekouknu na řídící jednotku z Astry, jestli není něco spálené, že mu ji autoelektrikář (co montuje alarmy) vymontoval že to má vadné, když nemůže nastartovat.......naštěstí jsem věděl o šikulovi a už jsem s ním měl zkušenosti na Oplu, pracoval 12 let v autorizáku a na těchto autech byl odkojenej......
Pane Kopecký Géčková Astra nestartuje - jo tam odcházela startovací cívka za 350,- no problem, druhej den hotové
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010