Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

RallyCAD píše:Pánové, prosím !!! - zkuste založit zvláštní vlákno, něco jako "Harry + Sunoco 10W/60 + Bishop´s Original" a nechte toto vlákno pouze k řešení klepání motoru!!! Na SC se řešení klepání zvrhlo v diskuzi o olejích, ale zde to nedopusťme. Admina prosím o separaci těchto dvou problémů :diky:
Nevím, čeho se bojíš! Jak vidíš napsal jsem HonzoviCZ
Poslal jsem Ti SZ, tak se tam jukni.... :845:
Tedy i já se chci vyvarovat zbytečných diskusí :!: :!: :!:
Nejsem totiž ani v nejmenším ochoten řešit zde názorové rozdíly, a planě tak utrácet svůj čas!
Tak naivní už nejsem..... :!: :1774:
BTW na SC řada lidí se mnou tento problém probírala rovněž v SZ, a byl by jsi možná překvapen, kolik lidí jezdí na 10W/60 a kolik jich používá Bishop´s.....
Ale protože nechtějí oponovat zuřivým zastáncům "čistých olejů", takticky o tom mlčí!
Ani se jim nedivím, já už budu mlčet také, možná jsi si toho všiml...... :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od David »

Je to tak, jak píše RallyCAD: " oko ojnice na pístním čepu, nebo vůle pístu u čepu " na třetím válci.

Řešením je:

A) nechat to klepat /po ohřátí to téměř zmizí/ a jezdit..jezdit...jezdit....

B) zainvestovat nemalý finanční obnos a po demontáži z motoru zakoupit nové díly a vyměnit


Většina lidí to řeší první cestou... :)

Výměny olejů a různé přísady výše popsaný mechanický problém nevyřeší.... pouze nepatrně eliminují zvukový projev.
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Klepání motoru

Příspěvek od hetzer »

nebudu to presouvat, ale myslim ze k olejum to stacilo, kdo chce muze se presunout do vlakna Olej
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, takže budu jezdit jezdit jezdit... to mi stačí, dokonce jsem dneska (po včerejším pročítání tohoto vlákna) i lépe spal ::-DDD: :diky:

No a jestli jste si všimli, tak na Bishops mě zaujalo něco do automatu, ne do motoru :-P , ale na mě to je moc drahý, to tam radši budu častěji vyměnovat olej :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Mira »

Jo, jo. I mě to za studena párkrát zaklepe. Prostě nechat ohřát na volnoběh a pak vyrazit. Po novým oleji je to snad lepší, ale ten měním v létě kdy neklepu. Ale v zimě je to u Subaru snad i normální, protože jsem slyšel jen málo motorů s vyšším náběhem, který by neklepaly.
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

1.304 :!:
Je to tak, jak píše RallyCAD: " oko ojnice na pístním čepu, nebo vůle pístu u čepu " na třetím válci.
1./ RallyCAD zatím, do dneška, nikdy nikam nenapsal, že se jedná o 3. válec!
(Pokud o tom, na fórech o Subaru, psal, psal o zvýrazněném klepání na 4. válci.)

2./Klepání nejčastěji způsobuje píst ve válci, ostatní citované příčiny bývají (vyjma 40 let starých Škodovek,) méně časté, většinou pouze doprovodné.

Není solidní psát sem jen proto, abych sem (za každou cenu,) něco napsal!

Co se týče tohoto názoru:
Výměny olejů a různé přísady výše popsaný mechanický problém nevyřeší.... pouze nepatrně eliminují zvukový projev.
jednak neodpovídá skutečnostem, a zároveň, z logického hlediska, neodpovídá zdravému rozumu. :!: :713:

Pokud by titiž výměna typu oleje nebo vhodná přísada nic neřešily, tak by nemohly eliminovat vůbec nic, ani zvukový projev. :!: :713:

Vzhledem k tomu, že písty tohoto motoru nejsou zhotoveny z hypereutectické slitiny, větší tloušťka olejového filmu podstatný vliv na vymezení vůlí mezi pístem a válcem před dosažením provozní teploty motoru.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od poofy »

neni to tu aktualni ale pro budouci generace ::-DD:

takto zni zadreny pist za studena - za tepla se ten zvuk castecne ztratil
http://www.youtube.com/watch?v=ypIfMWrkFeo
http://www.youtube.com/watch?v=Zsmc00pYTjM

reseni - novy pisty, krouzky, vybrus,tesneni ~25tis
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Hmhm, tak to jsi mě relativně uklidnil, tohle mi to opravdu nedělá. Budu to řešit na jaře - pohledová a pohmatová kontrola volných věcí na motoru, plechů na výfuku atd. Změření tlaku oleje, komprese, vůle ventilů... Jak je už tady známo - jsem starej (mladej) paranoik :-)

Jinak ~25 je imho solidní cena - byly to jenom díly a dělal sis to sám nebo včetně práce?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od poofy »

HonzaCZ píše:Hmhm, tak to jsi mě relativně uklidnil, tohle mi to opravdu nedělá. Budu to řešit na jaře - pohledová a pohmatová kontrola volných věcí na motoru, plechů na výfuku atd. Změření tlaku oleje, komprese, vůle ventilů... Jak je už tady známo - jsem starej (mladej) paranoik :-)

Jinak ~25 je imho solidní cena - byly to jenom díly a dělal sis to sám nebo včetně práce?
Ja jsem taky starej (mladej) paranoik :845: zvlast co se tyce zvuku (viz moje nove vlakno piskani z motoru ::-DD: ) jinak ten mobil ten klepot trochu zesilil .. po 5-10min volnobehu v lete to ustalo.

~25 solidni cena vc prace = solidni clovek = www.subarumb.cz :826: ...sam si zvladnu tak maximalne prifouknout kolo :-)
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od mamut »

Poofy: Ten tvuj přidřenej píst zní skoro stejně jako zvuk mýho motoru (akorát že u mě je to tasi tak 5x silnější), už se nemůžu dočkat, až ho rozeberu a zjistim co to tam tak prapodivně klepe
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od poofy »

mamut píše:Poofy: Ten tvuj přidřenej píst zní skoro stejně jako zvuk mýho motoru (akorát že u mě je to tasi tak 5x silnější), už se nemůžu dočkat, až ho rozeberu a zjistim co to tam tak prapodivně klepe
obcas pry pekne klepe i kladka, tak preju at je to neco levneho a lehce odstranitelneho
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od mamut »

poofy píše:obcas pry pekne klepe i kladka, tak preju at je to neco levneho a lehce odstranitelneho
Neni třeba, už tuhle sobotu tam půjde jinej motor :supeer:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak sem dneska zjistoval, ktera kladka nebo remenice tuka. Zjistil jsem 2 veci:

1) na cerpadlu od serva je axialni vule, mozna 0,2 mm - to ale podle poslechu by nemel byt problem - kladka je to teda pravdepodobne nejaka na rozvodech, coz je teda potes prdel (predpokladam, ze ta uzounka kladka na remenu klimy by netukala tak hlasite) kladka tuka vic kdyz je to studeny, min kdyz je to teply

2) pri pohybu klikou klicem sem a tam je slyset vzadu u priruby prevodovky nejaky "vakl" - kdyz jsem to pak nastrojil a nastartoval po cca 2 hodinach chladnuti a stetoskopem poslouchal, tak z tech mist bylo slyset klepani - nahore v mistech kde je pripojena prevodovka; ale pouze po dobu cca 2-3 minut - pak uz to nebylo rozpoznatelny

Takze otazka je, co by to mohlo byt - nechci to resit, ponevadz a protoze, jak jsem psal - po i mirnem ohrati to prestane. Jen me to zajima, kdyz ted vim odkud to jde. Kladku samozrejme ale vyresit musim :-/

PS. Sorry za absenci diakritiky, ale pisu z mobilu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak je to tu nanovo. Tentokrát mi to nedalo a nahrál jsem to kamerou. Trochu to zkreslila, ale výsledný efekt je velice dobře slyšet.

Prosím někoho, kdo má zkušenosti, aby mi poradil, odkud by se tento zvuk mohl ozývat a na co se mám zaměřit. Jak bude tepleji, tak se v tom začnu vrtat a nerad bych začínal od klikovky :713:

Start za studena - venkovní teplota 2°C
všimněte si, že to začíná až po chvilce
0:30 - zespoda - velice slyšitelné
0:50 - pod kapotou
1:26 - z větší vzdálenosti - v určitém úhlu zřetelné
1:45 - u mikrořemenů - slyšitelné
2:57 - slyšitelné - td td td
3:28 - zřetelné
3:46 - až do konce - při pohledu na hlavní řemenenici velice zřetelné

Po ujetí 10 km
I zahřáte stále nepatrně slyšitelné.

Co s tím? :839:
Předem velice děkuji za směrodatné podměty :690:

EDIT:
Spočítal jsem frekvenci - kolem 180 klepů za minutu. A občas to proklepne 2x po sobě. To je 4x pomalejší než otáčky motoru v danou chvíli. Co by to bylo?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od mamut »

Honzo, tak zaprvé si myslim, že máš pěkně zapatlané plexisklo u budíků :725:

A jinak na tom videu ten zvuk je zcela autentickej s Poofyho zadřenym pístem :655:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“