Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak jsem si, jak klesly teploty, všimnul, že motor mírně klepe. Čím by to mohlo být? Ventily to nejsou, ty jsem všechny pečlivě seřídil.

Má to poloviční frekvenci než klikovka, je to slyšet za studena na volnoběh a při zatížení mezi 1000 a 2000 otáčkama. Je to slyšet nahoře na motoru a pak z pod auta, nejlépe u pravého podběhu. Po zahřátí je to víc tlumené, ale stejně trochu slyšet.

Zatím jsem zkoumal manuály, diskuse, a dedukoval na základě svých znalostí a napadlo mě vahadla, ložiska vačkového hřídele, ložiska klikového hřídele, ložiska ojnice (blíž ke klice).

Tak a teď jak vylučovací metodou vyloučit, co to neni.

Budu měnit olej, takže bych sundal vanu a zjistil vůle na ojničních ložiskách, ale na klice už to bude problém. Stejně tak cokoliv na vačce by mohl být problém, protože by to znamenalo se v tom trochu víc hrabat a to zejména na levé straně je dost obtížně, protože tam je blízko nosník.

Tohle už je na mě dost hardcore, takže pokud na to nepřijdu, tak to poputuje asi do servisu. Pokud to budou ložiska na klice, tak to je na výměnu celýho motoru, protože pochybuju, že bych to někdy složil dohromady, po tom, co bych oddělil polomotory... A u zkušenýho motoráře bych se asi nedoplatil. A to nemluvim o ceně všech možných těsnění a ložisek, co by se už při tý příležitosti museli vyměnit. Viděl bych to tak na minimálně 50k s prací. 20-30k by byly jenom díly.

Já bych ten motor uměl zgenerálkovat. Jen bych si pročet knížky a zápisky ze školy a připomněl vědomosti. Ale bydlím v bytě, nemám garáž, jen u kamaráda, ale tam nemůže stát několik dní až týdnů auto bez motoru. A hlavně tam není kde rozebrat motor. Chybí mi motorárna. O znalosti, nářadí, čas a v podstatě i peníze není nouze, ale nemám prostor :-(

Jinak teď samozřejmě mluvim o tom nejhoršim možnym scénáři. Taky nevim, jestli s tim jezdit a nechat závadu se projevit nebo radši nechat poslechnout, kouknout odborníky, aby se tam něco nezku*vilo ještě víc :-(
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Klepání motoru

Příspěvek od lojzmen »

Popiš, jak klepe. Ostrý tikavý zvuk. Dutý, při zatížení, přidání otáček, hlasitější. Klapavý, atd.
Použij na lokalizaci místa klepání nějakou tyčku či delší velký šroubovák, přilož na motor a ucho na druhý konec.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Trochu jako diesel, ale ne tak ostrý a intenzivní. Ale podobá se to tomu zvuku.

Napadá mě, na jednom válci když jsem měnil svíčky, tak šla hodně ztuha, bylo to asi tím, že tam byl "lep" z oleje, který tam natekl přes těsnění (který jsem taky měnil) a při dotáhování jsem se bál, abych jí neutrh v hlavě, tak jsem to radši nepřeháněl (na ostatních jsem přesně cítil, když dosedly), ale tady se to tak jako táhlo, mazalo. Nemůže to být tím? Napadlo mě to, jak píšu ten diesel - nějaký druh detonačního spalování? Šla špatně i ven, tak jestli tam není nějaký problém u toho závitu? Ten zvuk se ozýval už dřív, než jsem měnil svíčky a seřizoval ventily. Myslel jsem, že je to jen hodně povolený ventil.

Vevnitř v autě to moc slyšet neni, jen při větší zátěži (rozjezd do kopce) a nižších otáčkách - jak jsem psal cca 1000 - 2000 to jde zaslechnout.

Jinak nejlépe to je slyšet, když člověk dá ucho nad zapalovací cívky a přidá, tak to zaklape víc. Jak se to víc roztočí, tak ten zvuk zaniká, ale spíš ho asi jenom přehluší zbytek motoru.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Klepání motoru

Příspěvek od hetzer »

kdyz budes menit olej tak zkus dat s vetsim HTHS
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

hetzer: Já už ho mám připravenej - Castrol 10W-60.

Uvidim, až se to projeví víc, tak to budu dál řešit - zatím to po zahřátí přestane.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od RallyCAD »

To Honza: To už se řešilo mockrát. Může to být vícero důvodů, ale nejpravděpodobnější a myslím že i někým potvrzený je oko ojnice na pístním čepu, nebo vůle pístu u čepu. Ať už je to čímkoliv, tak ze sáhodlouhý diskuze vyplynul jeden závěr:

Klepe to a je to normální!

Mě to např. klepe posledních 40tis km. Poctivě ohřívám motor než vyrazím, používám normální olej 10W-40, jezdím 95% na LPG a je to furt stejný. Trnda tak jezdí ještě delší dobu a taky furt stejně. Buď si připrav 40tis na repas motoru, nebo si kup jinej motor, nebo to neřeš. Já jsem na tom jako ty - asi bych to zvládnul udělat, ale nemám kde, nemám za co, nemám kdy - potřebuju jezdit.

To Hetzer: Proboha nezačínejte zase s těma olejema!!! :10125: :sibenice: :839: :6066: :blabla: :baseball: :chlastslast:
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16105
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od quickly »

RallyCAD píše: Proboha nezačínejte zase s těma olejema!!!
Že bychom slovo olej dali jako zakázané ::-DDD: ::-DDD: :ironie:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Informoval jsem se v servisu (LL-Carpenter) a jako pěkné řešení (akorát dost drahé) mi přišlo koupit originál v Subaru složenej polomotor (bloky, písty, kroužky, ojnice, klika, ložiska) komplet sešroubovanej, vyladěný vůle. A na něj se přeházej hlavy (samozřejmě po testu těsnosti), nový těsnění, nový olej, všechno příslušenství a jezdí se dál. Prý za 2-3 dny se může zase jezdit (samozřejmě pokud se dá včas vědět a oni objednaj ten polomotor).

No a celá tahle sranda (s prací, s DPH, s materiálem) vyjde cca 78 tisíc.

Ale zase to je skoro jak novej motor.

Samozřejmě to je až jako nejzažší řešení... Jak jsem psal, nechám aby se to projevilo pořádně. Doufám, že je to tak, jak píše RallyCAD.

Ještě nenapadá vás někoho, jak vyřešit problém s tím zanesenym závitem svíčky? Bude tam napeklej olej, jak to vyčistit v tý trubce (samozřejmě bez demontáže hlavy)? Jestli neni dost dotažená, tak by to taky mohlo dělat paseku (nemyslim nic společnýho s timhle, ale něco by to dělat mohlo).

Taky vyzkoušim asi komprese studenýho motoru, ale to má čas. Teď v zimě se to objevilo, protože je zima, podle mě to klepalo i minulou zimu, ale to jsem to auto ještě neměl a nikdo to neřešil. Asi moc panikařim, tak se omlouvám, že o tom tolik přemýšlím "nahlas" tady na fóru :blabla: :713:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16105
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od quickly »

HonzaCZ píše:Asi moc panikařim, tak se omlouvám, že o tom tolik přemýšlím "nahlas" tady na fóru :blabla: :713:
HonzoCZ, máš opravdu technické dotazy/myšlenky a nám netechnikům moc pomáhají v rozšiřování SUBARU obzorů. Musím přiznat, že dosti věcem nerozumím nebo jdou úplně mimo mne :690: :diky:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Klepání motoru

Příspěvek od hetzer »

HonzaCZ: jestli to klepe jen za studena tak opravdu panikaris, ja klepu taky v zime vic a vzdy po vymene oleje se to chvili zlepsi. jedinne co s tim delam je ze menim olej casteji, to motoru jen prospeje.
RallyCAD: nebud hned alergicky :718:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

quickly: Já musim hnout s tou wiki - to je podle mě dobrý způsob, jak zaznamenávat srozumitelně technický informace - mám připravený fotky dílů, a živé vzpomínky na seřizování ventilů a rozvody, ale teď máme v práci krizi, do toho mám školu a všechno možný.... Nějak ztrácím elán posledních pár dní :-(

K tý technice, kdybyste chtěli, tak na příštím srazu můžem udělat mini-diskusi a můžete se poptat, co vás zajímá, pokusím se vysvětlit :-) Obecně toho o autech vim, řekl bych, docela dost ::-DDD: Konrétně u Subaru se už ale taky docela rozkoukávám :-)


hetzer: Jako je tam slyšet náznak i za tepla, ale to člověk musí našponovat uši jak jen to jde. Olej, hlavně kvůli městskýmu provozu, což je větší zátěž, budu měnit po 10, místo doporučených 12,5 a v převodovce po 20 místo 25. Myslim, že zas tolik to nestojí a práce je s tím minimální a autu to určitě udělá dobře.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:Já už ho mám připravenej - Castrol 10W-60.
Mně k oleji (Sunoco) 10W/60 pomohlo přidání Bishop´s Original Receptura 906 GDC po předcházející aplikaci Receptury 501 - Odkalovací přísada.
Zachytil jsem to včas a je ticho "po pěšině".... :supeer:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21874
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Harry: To mě docela zaujalo. Otázka jestli to funguje. Zaujalo mě to aditivum do automatu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:Harry: To mě docela zaujalo. Otázka jestli to funguje. Zaujalo mě to aditivum do automatu.
Honzo, není problém to prodiskutovat.... :!: Mně to pomohlo! :850: :!:
Poslal jsem Ti SZ, tak se tam jukni.... :845:
(Já měl teď velkou fůru starostí, tak jsem se odmlčel..... Od pozítří to bude už o trochu lepší.... :845: )
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od RallyCAD »

Pánové, prosím !!! - zkuste založit zvláštní vlákno, něco jako "Harry + Sunoco 10W/60 + Bishop´s Original" a nechte toto vlákno pouze k řešení klepání motoru!!! Na SC se řešení klepání zvrhlo v diskuzi o olejích, ale zde to nedopusťme. Admina prosím o separaci těchto dvou problémů :diky:
Odpovědět

Zpět na „Motor“