Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

HonzoCZ, svoje úvahy k Tvému problému jsem Ti napsal na SZ, aby to zde nebudilo pohoršení, (jako "Bishop´s Original",) :845: nebo aby mi k tomu nějaký dobrák nepsal zase svoje konstruktérské oponentury (typu: " oko ojnice na pístním čepu, nebo vůle pístu u čepu " na třetím válci). :811:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
poofy
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od poofy »

Honzo ten zvuk je velice podobny tomu co to delalo me, kdyz sem to poslouchal tak mi to prislo stejny az po 4:00 tam to ma uplne jinej rytmus a tam je to neco jinyho. Po zahrati to silene kovove klepani taky ustalo ale slyset to taky porad bylo. Nemuze to delat nejaka kladka? Jinac u me to byl zadrenej pist - vlastne dva ale to nemusi byt vubec to same poslechni si dalimilovo GT http://www.youtube.com/watch?v=Re-4R1Fj1WY jemu to taky klepalo velice podobne a pak to vytacel na snehu do cervenych a bylo po motoru http://www.youtube.com/watch?v=Obdve38wylo diskuze k tomu je tady: http://www.czechsubaruclub.cz/forums.ph ... &q=910&d=0

snad ti to pomuze a kez by to chtela bejt jen nejaka kladka jak to jde z motoru tak to asi nebude prilis levna oprava :6066: ale nekteri prej s klepavym motorem jezdi dal a v pohode tak nevim :655:

Harry: obavam se ze pokud mu to klepe takhle a je to neco v motoru, tak na to Bishop bude kratkej, tim nechci rict ze to nefunguje ale spis ze to nedela zazraky - nicmene za zkousku nic neda a porad je to levnejsi nez GO motoru

EDIT: ted jsem to poslouchal znova a po tech 4:00 to mozna jen nebere ten mikrofon
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

poofy píše: Harry: obavam se ze pokud mu to klepe takhle a je to neco v motoru, tak na to Bishop bude kratkej, tim nechci rict ze to nefunguje ale spis ze to nedela zazraky - nicmene za zkousku nic neda a porad je to levnejsi nez GO motoru
Poofy, také slyším jistou, i když ne úplnou podobnost s Tvým starším motorem. To už jsem ale HonzoviCZ sdělil ve své 1. SZ včera ráno (pát 19. bře, 2010 1:20). :845:
Ve své druhé SZ, (o které zde píši,) po důkladném poslechu, (manželkou již nevyrušován, :845: ) jsem mu napsal svých dojmů daleko více.
Nijak jsem mu neradil použití přípravků Bishop´s, protože on už dávno ví, o co jde, a v jeho případě to ani podle mne není řešení.
(Navíc, nerad se opakuji, a zásadně nevnucuji své názory.)

Moje vysvětlení, proč píši na SZ, a ne sem, se tedy netýkalo použití přípravků Bishop´s, ale předešlé reakce na ně, a také reakcí na mé poznámky od jiných přispěvatelů v této i jiných diskusích.
Prostě opravdu nemám zapotřebí zdržovat se veřejným obhajováním svých názorů proti oponentuře ať neuroticky profesionální, nebo diletantské a zlomyslné. :1774: :wink: Proti té druhé už vůbec ne. :!:
Tolik jen na vysvětlenou. :pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Díky všem za názory. :diky:

Po 100 km nebylo slyšet ani náznak. I při použití stetoskopu jsem nic neslyšel. Takže to nebude ještě tak kritický, ale nevylučuju, že to není počátek konce :686:

Každopádně začnu kontrolovat ty věci, co půjdou na motoru v autě (ventily, vačky, vahadla, rozvody, kladky, řemenice, uvolněné šrouby, výfuk, komprese...) a když na nic nepřijdu, tak po zkouškách to vyškubnu z auta, rozbiju prasátko a začnu rozebítat :666:

PS. Neměl byste někdo možnost někde si půjčit endoskop? Myslím tím takovou tu ohybnou hadici s optickým vláknem (nebo kamerou) a světlem na konci.

EDIT:
Jinak s tím, jak to nebere mikrofon: Nenechte se zmást tím duněním - to doopravdy slyšet není. Jde mi hlavně o to pravidelné cvakání, které postupně přejde v míň pravidelné. Ani bych neřek klepání, opravdu spíš cvakání.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

HonzaCZ píše:EDIT:
Jinak s tím, jak to nebere mikrofon: Nenechte se zmást tím duněním - to doopravdy slyšet není. Jde mi hlavně o to pravidelné cvakání, které postupně přejde v míň pravidelné. Ani bych neřek klepání, opravdu spíš cvakání.
Určité hluky jsem si hned automaticky odmyslel, jsa poučen z náhrávky vlastního motoru. :!: :850: http://www.youtube.com/watch?v=KI9EA3i26BQ
Mně to ve skutečnosti taky takle zoufale nehučí.... :1774: ani nehvízdá.... ::-DDD:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od RallyCAD »

HonzaCZ píše:Díky všem za názory. :diky:

Po 100 km nebylo slyšet ani náznak. I při použití stetoskopu jsem nic neslyšel. Takže to nebude ještě tak kritický, ale nevylučuju, že to není počátek konce :686:

Každopádně začnu kontrolovat ty věci, co půjdou na motoru v autě (ventily, vačky, vahadla, rozvody, kladky, řemenice, uvolněné šrouby, výfuk, komprese...) a když na nic nepřijdu, tak po zkouškách to vyškubnu z auta, rozbiju prasátko a začnu rozebítat :666:

PS. Neměl byste někdo možnost někde si půjčit endoskop? Myslím tím takovou tu ohybnou hadici s optickým vláknem (nebo kamerou) a světlem na konci.

EDIT:
Jinak s tím, jak to nebere mikrofon: Nenechte se zmást tím duněním - to doopravdy slyšet není. Jde mi hlavně o to pravidelné cvakání, které postupně přejde v míň pravidelné. Ani bych neřek klepání, opravdu spíš cvakání.
Endoskop ti nikdo nedá z ruky a novej neseženeš pod 6tis. Navíc ho má málokdo. Znám autodíly, kde nemaj ani stahovák na ložiska, takže endoskop je pro ně luxusní hi-tech a radši si koupěj větší kladivo:)

Ale mám jiné řešení - mě už přes rok hučí nějaké ložisko a jelikož jsem vyměnil už osm ložisek pořád nic, tak jsem se rozhodl pro sofistikovanějši diagnostiku. Příští týden dorazí objednané součástky a vyrobím si sadu měřících mikrofonů, které budu rozmísťovat po autě. Ono se to sice prodává, ale stojí to asi bůra a to je na pár součástek zbytečně moc peněz. Udělám si asi deset mikrofonů nalepených na kovové držáčky a ty porůznu připevním na hlavy kol, převodovku, diferák a motor. Koncovky stíněných kabelů budou obyčejné jack 3,5mm. Pak si vyrobím přepínač mezi 10 vstupy a jeden výstup, který si zapojím do notebooku. Stáhnu si nějaký SW pro nahrávání a střih zvuku a je to celé. Potom pojedu zkušební jízdu, zapnu nahrávání a budu přepínat mezi jednotlivými kanály. Pak to v klidu vyhodnotím až zastavím a soustředím se na místo, odkud je hluk nejsilnější. Celé to vyjde asi na pětikilo a bude to použitelné kdekoliv jinde. Pokud bys měl zájem, tak se stav v Jičíně někdy o víkendu a můžeme takhle zkusit "odposlechnout" i motor za jízdy. Můžem to přidělat ke každému válci, k vačkám, atd... Co ty na to?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

RallyCAD píše:Pokud bys měl zájem, tak se stav v Jičíně někdy o víkendu a můžeme takhle zkusit "odposlechnout" i motor za jízdy. Můžem to přidělat ke každému válci, k vačkám, atd... Co ty na to?
Díky za nabídku! Zní to funkčně. Ještě uvidím na co přijdu příští týden. Jen mě tak napadá, to by možná chtělo předřadit nějaký "tlumič" signálu mezi mikrofony a notebook. Nebude to přebuzený?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od RallyCAD »

Toho bych se nebál... Objednal jsem si obyčejný elektretový mikrofonky, který se používaj do sluchátek. Navíc doufám, že najdu software s ekvalizérem vstupu a půjde odfiltrovat vysoký i nízký frekvence. Až to příjde, tak hned provedu zkoušku s jedním mikrofonkem přidělaným na motoru. Ideální by byl interface, který by umožnil zapojit všechny najednou, ale to je dost drahá záležitost a já už nejsem vybavený jako dřív, abych všechno postavil sám. Dřív jsem bastlil a dokonce študoval slaboproud, ale dneska už jsem mimo...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

RallyCAD: Schválně zapátrám ve svých zdrojích, ale myslím, že zaznamenat 4 signály z mikforofonů třeba na SD nebo USB Flashdisk v PCM by nebylo zas takový problém. Při dnešních kapacitách by ani nebyla potřeba žádná komprese, neb ta by stejně mohla jen škodit.

No a ve chvíli kdyby šlo zaznamenat 4 signály, tak už není takový problém to zdvojit a nahrávat 8 naráz.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od RallyCAD »

Problém je spíše se vstupy než s kapacitou disku. Já budu používat obyčejné analogové mikrofony. Kdybych použil USB mikrofony, tak by šlo použít USB replikátor portů, ale takhle by to musel být interface s A/D převodníkem a nějaký obsluhující software. Jenže to by stálo zbytečně moc peněz.
Pokud pojedu v ustáleném režimu jízdy, tak mi stačí přepínat v řekněme 3s intervalu a výsledek bude stejný...
Problém bude spíš v tom, najít dobrou montážní pozici. Přilepím ty mikrofony na nějaké kousky plechu - nejspíš koupím plechové úhelníky s předvrtanými dírkami. Ty se prodávaj asi po 3CZK. Pak v nich zvětším dírky na cca 8mm a budu se je snažit přišroubovat kam to půjde. Třeba skřípnou pod větší šrouby, nebo ke šroubům držícím krycí plechy, atd... Důležité bude ty mikrofony přilepit tak, aby byly "ucpané" a snímali jen zvuky co se ponesou železem. Asi na ten plíšek nejdřív přilepím podložku a k tý podložce čílko mikrofonu. Tím se mikrofon nezalepí, ale bude uzavřený k železu...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21974
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Dneska jsem vyloučil altík, klimu, servo. Naopak bez nich to bylo lépe slyšet - šlo to přesně z krytu rozvodů, místo kolem kliky.

Tak jsem to rozhodil. Resumé? Není jisté.

Každopádně jedna kladka vyteklá náplň, železné špony, vakl! Je to kladka SKF a má najeto cca 6000 km. Ostatní jsou přes NIPPARTS, takže většinou KOYO nebo tak něco. Takže ta půjde na reklamaci a do motoru půjde nová.

Jenže další je problém, že je ten řemen nějaký povolený...nevim, jestli to tak je normálně, nevim.... Budu muset udělat inspekci podle dílenský příručky. Takže všechny kladky vymontovat a všechno hezky prohlídnout, zejména napínačku a prověřit funkci napínání a tlumení.

No super zjištění. Jsem si na 99% jistý, že ty rozvody jsou příčinou oněch zvuků, ale nevim, jestli to stihnu dát dohromady do srazu VM :839:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1908
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Fiba »

Když tak čtu tvoje první příspěvky (které mi nějak unikly), tak bych podle toho zvuku "jako dýzl" tipoval na hydraulický napínák v čudu. Měl jsem to taky, napínací kladka se téměř volně bimbala, protože náplň vytekla a nic to nenapínalo. Měl jsem neuvěřitelné štěstí, že řemen nepřeskočil, jezdil jsem s tím poměrně dlouho, než jsem přišel na to co to je. Dělalo to za studena, přesně jak píšeš, mezi 1000-1700. Ty plastové kryty rozvodů zafungovaly jako ozvučnice a krásně to zesílily :-)
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

To HonzaCZ: Tomu věřím taky! :850: Ničeho nelituj, možná, že jsi se vyvaroval nepříjemnosti..... :826: :850:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1517
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Vladimir_xh »

Sice to není klepání, ale nechtěl jsem zakládat nové téma.
V poslední době se mi objevil ječivě-pískavý zvuk při chodu motoru. Objevuje se to pouze při prudší až prudké akceleraci, u motoru pod zátěží a to ve vše pásmech otáček. Když jsou otáčky konstantní a nebo akceleruji lehce, tak je zvuk čistý.
Má někdo nějaký nápad co by to mohlo být? Nějaké ložisko, nebo řemen?
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Harry »

Nejjednodušší řešení je řemen.
Zkus je opatrně, při chodu motoru, namazat mýdlem. Pokud se to změní, (nemusí to přestat, ) tak je to ono. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Odpovědět

Zpět na „Motor“