Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Klepání motoru

Příspěvek od jammie »

tiez si klepkam za studena na 92kw. na volnobehu klepanie nepocut ale ked trosku pridam uz to zacina. do 2000 ot. je to v pohode a potom to uz viac pocut. ked je moznost necham auto zohriat na volnobehu a potom idem. ak je nie taka moznost netocim viac ako 2000 ot. kym sa nezohreje
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

jammie> mne klepani za studena na motoru s 300 tisici km temer zmizelo po vymene rozvodu. Jedna kladka byla uz dost nacata..
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Majkl
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 55
Registrován: úte pro 27, 2011 11:16 pm
Jméno a příjmení: Michal Nový

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Majkl »

Ahoj kluci mám taky jeden dotaz ohledně klepání motoru. Moc jsem to tu nepročítal tak nevím jestli jste to někdo neřešil,jedná se o kovanej motor 2,5sti a klepe při volnoběhu,jak se zvednou otáčky tak to přestane.Subaru jsem nikdy neměl tak nevím jestli to řešit či neřešit a nerad bych si pěkně naběh s prvním :690: S . Pokud už to tu někdo řešil tak mi sem prosím píchněte nějaký odkaz. Díky za radu :secret:
Majkl
Kastle GT+doping STI
rychlous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: pon pro 30, 2013 4:28 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od rychlous »

Zdravím přátelé, taky jsem se stal novým majitelem Subaru a taky jsem si všiml cvakání v motoru. Zvuk připojuji v souboru. Nejdřív to je natočené vedle kola a pak přesunuto přímo pod motor u levého kola. Na pravé straně to slyšitelné není. Co by to mohlo být? Přidřenému pístu se to moc nepodobá. Děkuji!
Přílohy
V0001d.mp3
(236.06 KiB) Staženo 450 x
B9 Tribeca, 2008
3.0 H6 180kw
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Mně podobně cvaká kladka na mikrořemenu... Ale ten záznam může zkreslovat...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Mira »

Tohle mám občas taky, stejnej zvuk. Ale není to pravidelný. Subaru klepot je podobnej, mě takhle podobně pocvakává za velký zimy, ale jen pár vteřin, potom to hned pomalu zmizí. Do minutky je ticho. A tento zvuk mi to dělá i při zahřátým při rozjezdech, ale není to pravidelně, proto předpokládám něco jinýho, ne motor, páč na volnoběh to nedělá. Asi nějakou kladku, ja píše Honza. A dle podpisu ti tohle dělá 6-ti vál v Tribece? Klepávaj co vím jen čtyřválce.
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MaSlo »

Nemohl by to být taky špatný napínák rozvoďáku?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i66waQo-QKA[/youtube]
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

H6 má rozvody dvěma řetězy a napínání řešeno hydraulicky tlakem mot. oleje. Takže tam bych takovou závadu nepředpokládal.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Klepání motoru

Příspěvek od dethroned »

skoro mě to přijde jak něco od ventilového rozvodu... nemůžou být rozhozené ventilové vůle? jinak u 4válce podobný zvuk opravdu dělá napínák řemene.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Klepání motoru

Příspěvek od jammie »

100 tis km som si klepkal za studena a po vymene spojky a nastaveni ventilov mi to zacalo klepat za tepla. Ale zaujimave je ze klepe len ked je motor v zabere a cca od 2400 do 3000 ot. Potom to uz zaniká. Na volnobehu to neklepe vobec. Do 2000 tiez nic. Inac po vymene spojky a nastaveni ventilov ma auto lepsi tah a ide citelne lepsie. Nejaky tip co to moze byt?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Ahoj,

mám na vás velkou prosbu. Mám Legacy GT MY2010 s motorem H4DOTC 195KW najeto 195tis. Km. Motor půjde ven kvůli úbytku vody. Proběhne kontrola hlav a výměna těsnění pod hlavami. Nemám moc zkušeností s těmito motory, ale mám pocit, že motor za studena maličko klepe. Tady je nahrávka. https://uloz.to/!krIXCscNkRP6/audio-12- ... -28-51-mp3

Rád bych poprosil o poslechnutí. Možná je to normální zvuk odpovídající nájezdu, ale když už bude motor venku, nerad bych něco prošvihnul. Můžete prosím poradit co nechat zkontrolovat a případně co se vyplatí preventivně vyměnit, když už bude motor venku ?

Předem moc děkuji.

Martin
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Ahoj,

Jo, přijde mi to jako klasický klepání pístu. Ale jenom malinko. Tady máš klepání pístu, který klepe už 8 let pořád stejně a jenom za studena. Je to natočený taky někde kolem 200 tis. km. Teď má asi 270 a pořád šlape.

Ale tím nechci bagatelizovat problém. Ovšem řešit hlavy a píst je dost zásadní rozdíl, jak moc se musí motor rozebrat.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6R5gdkd3CTg[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Ahoj Honzo,

moc Ti děkuji za názor. Po novém roce mě budou dělat ty hlavy, tak se s nimi zkusím předem domluvit jestli by přitom rovnou rozhodili celý motor a provedli kontrolu.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od HonzaCZ »

Ono cvičený ucho to na studenym motoru pozná i bez rozebrání. Zásadní je rozlišit, jestli je to píst nebo klika, protože s pístem to může najet dalších 100 tisíc a s klikou to chce řešit hned. Klika se pozná tak, že to zaklepe při změně zátěže. Tedy při prudkym přidání z volnoběhu nebo naopak při udržování zvýšených otáček a prudkym ubrání.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Klepání motoru

Příspěvek od outback »

Taky mi to přijde jako standartní čtyřválec jakmile klesne venkovní teplota k nule. Mě takhle spokojeně klepe co jsem to koupil, už 60000km, jen v zimě když parkuju celou noc venku. Pokud to po zahřátí zmizí tak neřešit, jinak tě servisy ochotně stáhnou z kůže, vymění půl auta a klepat to bude stejně pořád. Klika se pokud vím po zahřátí spíš zhorší, píst se po zahřátí uklidní.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Motor“