Klepání motoru
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
Tak uz mi to zacina lezt krkem, hlavne proto ze netusim jestli mi upadne klika nebo jestli mam volny dekl motoru (obrazne receno). Udelal jsem novou analyzu zvuku s pouzitim vodopadoveho spektraku, vysledky jsou v priloze, jeden soubor je volnobeh kde je cca v pulce motor vytoceny na 2k a pak padne zase na volnobeh. druhy soubor je za jizdy pri konstantnich cca 2k otackach. graf v priloze patri k souboru s volnobehem. Ten fekal cinkavy zvuk je ta cara na 3kHz.
Nekdy to jde slyset kdyz je motor studeny a pak to zmizi ale posledni dobou se to vetsinou objevi az kdyz se motor zahreje. Pokud je motor mzikove zatizen (predjizdeni) tak to zesili co do amplitudy a po nejakem case zase zacne zanikat.
Edit: Meril jsem periodu toho "klepani" a vychazi to 1x na otacku kliky (0.03s vzdalenost tuknuti pri 2k otackach) Takze pokud uvazuju spravne tak to ventily nemuzou byt protoze by to bylo bud 1x na 2 otacky, kdyby to byl jeden ventil nebo 2x na otacku pokud by to byly vsechny ventily.... Takze prichazi asi v uvahu mechanika pistu nebo ulozeni vackove hridele. Kdyby to byla uplna blbost co do uvahy tak dejte vedet.
Dulezite zjisteni: primarne to cvaka/klepe kdyz je motor v zaberu pod plynem. Jakmile pustim plyn byt jsou otacky +- stejne tak klepani ustane. Napadlo me jestli tohle muzou delat vstrikovace. ?
Asi posledni edit pred rozborkou. Narazil jsem na par videi s problemovyma vstrikovacema a je to identicky zvukovy projev az na to ze i na volnobeh. Takze jsem si jist zavadou. Jedine co mi zatim neni jasne. Proc to nedela u studeneho motoru...
Nekdy to jde slyset kdyz je motor studeny a pak to zmizi ale posledni dobou se to vetsinou objevi az kdyz se motor zahreje. Pokud je motor mzikove zatizen (predjizdeni) tak to zesili co do amplitudy a po nejakem case zase zacne zanikat.
Edit: Meril jsem periodu toho "klepani" a vychazi to 1x na otacku kliky (0.03s vzdalenost tuknuti pri 2k otackach) Takze pokud uvazuju spravne tak to ventily nemuzou byt protoze by to bylo bud 1x na 2 otacky, kdyby to byl jeden ventil nebo 2x na otacku pokud by to byly vsechny ventily.... Takze prichazi asi v uvahu mechanika pistu nebo ulozeni vackove hridele. Kdyby to byla uplna blbost co do uvahy tak dejte vedet.
Dulezite zjisteni: primarne to cvaka/klepe kdyz je motor v zaberu pod plynem. Jakmile pustim plyn byt jsou otacky +- stejne tak klepani ustane. Napadlo me jestli tohle muzou delat vstrikovace. ?
Asi posledni edit pred rozborkou. Narazil jsem na par videi s problemovyma vstrikovacema a je to identicky zvukovy projev az na to ze i na volnobeh. Takze jsem si jist zavadou. Jedine co mi zatim neni jasne. Proc to nedela u studeneho motoru...
- Přílohy
-
- za jizdy cca 2k otacek.mp3
- (360.05 KiB) Staženo 140 x
-
- Volnobeh.mp3
- (44.38 KiB) Staženo 138 x
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
- Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Klepání motoru
Ahoj,
Tak oprava se pomalu chýlí ke konci. Včera jsem byl v servisu a pořídil foto. Původní blok je zabalený v krabici, tak až ho budu mít doma, rozdělám to a dám sem fotky té prasklé vložky.
Tak oprava se pomalu chýlí ke konci. Včera jsem byl v servisu a pořídil foto. Původní blok je zabalený v krabici, tak až ho budu mít doma, rozdělám to a dám sem fotky té prasklé vložky.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
- Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Klepání motoru
Ahoj, zatím rychlá fotka té prasklé vložky. V létě ten motor rozhodím a dám sem lepší. Konečně zase jezdím. Měl jsem sice půjčené XV, ale STI lego mě vážně moooc chybělo. To auto je silně návykové...
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
Krasne, blahopreji k uspesne oprave a tesim se na foto rozebraneho motoru, resp. jak bude ta prasklinka vypadat dale.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Klepání motoru
Také klepu při přidání plynu, už asi 60 000 tisíc. Ten klepavý zvuk se zesílil po výměně dvouhmoty za jednohmotu. Klepe více také za studena v zimě, to jde spíše od cinkání až po klepání když se zahřeje po první čárku. Nevím také kde je přesně chyba... K tomu žere olej ca 1l/1000 km.
George píše:Tak uz mi to zacina lezt krkem, hlavne proto ze netusim jestli mi upadne klika nebo jestli mam volny dekl motoru (obrazne receno). Udelal jsem novou analyzu zvuku s pouzitim vodopadoveho spektraku, vysledky jsou v priloze, jeden soubor je volnobeh kde je cca v pulce motor vytoceny na 2k a pak padne zase na volnobeh. druhy soubor je za jizdy pri konstantnich cca 2k otackach. graf v priloze patri k souboru s volnobehem. Ten fekal cinkavy zvuk je ta cara na 3kHz.
Nekdy to jde slyset kdyz je motor studeny a pak to zmizi ale posledni dobou se to vetsinou …
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
Me ani tak nestve nejake klepani, ale fakt ze nevim cim to je. Az prijdou dalsi mikrofony tak udelam sirsi pruzkum (osadim je na vice mist) snad uz pak budu schopen zjistit zdroj zvuku. Za jizdy se to totiz blbe posloucha stetoskopem.
Jinak na zaznamu z mikrofonu ktery je na vstrikovaci je krasne videt zvuk otevreni/zavreni a pekne se da zmerit delka vstriku. Ne ze by to k necemu bylo ale alespon je videt jestli se zavira spravne nebo jestli cvaka vic nez by mel.
[quote="Fluval"]Také klepu při přidání plynu, už asi 60 000 tisíc. Ten klepavý zvuk se zesílil po výměně dvouhmoty za jednohmotu. Klepe více také za studena v zimě, to jde spíše od cinkání až po klepání když se zahřeje po první čárku. Nevím také kde je přesně chyba... K tomu žere olej ca 1l/1000 km.
Jinak na zaznamu z mikrofonu ktery je na vstrikovaci je krasne videt zvuk otevreni/zavreni a pekne se da zmerit delka vstriku. Ne ze by to k necemu bylo ale alespon je videt jestli se zavira spravne nebo jestli cvaka vic nez by mel.
[quote="Fluval"]Také klepu při přidání plynu, už asi 60 000 tisíc. Ten klepavý zvuk se zesílil po výměně dvouhmoty za jednohmotu. Klepe více také za studena v zimě, to jde spíše od cinkání až po klepání když se zahřeje po první čárku. Nevím také kde je přesně chyba... K tomu žere olej ca 1l/1000 km.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Klepání motoru
Teda věděl jsem, že jseš dobrej magor, ale že až takovej....George píše: Az prijdou dalsi mikrofony tak udelam sirsi pruzkum (osadim je na vice mist) snad uz pak budu schopen zjistit zdroj zvuku. Za jizdy se to totiz blbe posloucha stetoskopem.
Jen do toho, a dej vědět, co jsi zjistil.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Klepání motoru
Ahoj mám dotaz na zkušenější - pomohlo někomu na to klepání nějaké to aditivum nebo výměna oleje ? Trošku mi taky poklepává motor a spíše za studena , vyměnil jsem olej za 5w40 total a asi žádná změna , možná jsem tam měl dát něco jako 10w50 nebo 10w60, no když už tam mám ten nový ojel 5w40 tak ho tam už asi nechám ale uvažoval jsem jestli tam nějaké to aditivum nepřidat, i když já jim moc nevěřím a nikdy jsem je nedával, protože si pořád myslím že v solidních olejích je vše co tam má být. Navíc ty aditiva do oleje přímo vyrobci oleju nedoporučují že to rozhodí vlastnosti jejich olejů aspoň tak nějak jsem to pochopil.
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
Ahoj. Uz nekolik let pouzivam bg109 na proplach pri vymene oleje. A bg110 jako aditivum. Olej 5w30. Vse funguje nicmene zvukovy projev motoru je stejny jako bez aditiv. Akorat olej pri vymene je v lepsi kondici nez kdyz jsem aditiva nepouzival. Pred cca 2tis jsem poprve v zivote nalil do oleje metabond. Uz ho tam budu lit porad, nebot tak tichy motor jsem jeste nemel. Nutno rict ze mi neklepe nic co by mohl ovlivnit olej jako takovy takze ti nereknu jestli ti to vyresi i tvuj problem. Nicmene pokud to aditivum nebude z polska tak si nemyslim ze by mohlo jakkoliv ublizit oleji a jeho vlastnostem.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Klepání motoru
Mám dojem,že metabon chválil Jára 50,když jsme tuhle zkoušeli co snese jeho zvedák Nějaká zkušenost s ním velice pozitivní tam byla,Járo jestli to čteš uveď to na pravou míru,poslouchal jsem na půl ucha.Jen to byla zkušenost při aplikaci do převodovek,mám dojem teda,omluva za takové nicjaké nepřesné info
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání motoru
Metabond dávají autíčkari do motoru před prodejem aby byl motor tichý.
Z dlouhodobého hlediska bych si to tam nikdy n nedal.
Nevěřím že to je šetrné k simmerinkum a jiným gumovým věcem v motoru.
Počítám že to celé je spíš podvod jako byly přípravky ekolube apod.
Ja na tohle prostě nevěřím.
Měl jsem ve starém kadettu militec a myslím že to neudělalo vůbec nic. A to to bylo tehdy í ve světě motorů jako velkej zázrak a dnes po tom pes nestekne
nasmrdlany v samsungu
Z dlouhodobého hlediska bych si to tam nikdy n nedal.
Nevěřím že to je šetrné k simmerinkum a jiným gumovým věcem v motoru.
Počítám že to celé je spíš podvod jako byly přípravky ekolube apod.
Ja na tohle prostě nevěřím.
Měl jsem ve starém kadettu militec a myslím že to neudělalo vůbec nic. A to to bylo tehdy í ve světě motorů jako velkej zázrak a dnes po tom pes nestekne
nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Klepání motoru
George ty tam liješ 5w30? To bych zkusil fakt aspoň 5w40 už kvůli te spotřebě oleje , 5w30 žerou skoro všechny auta naví c když už mají něco najeto. Jinak díky za zkušenosti.
No já jsem nedůvěřivý třeba kvůli takovýmto článkům -
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju řekl bych že to psal někdo kdo tomu rozumí , no nejsem si jistý že některé aditiva neublíží , jsou tam i jiné zajímavosti o olejích doporučuji přečíst
No já jsem nedůvěřivý třeba kvůli takovýmto článkům -
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju řekl bych že to psal někdo kdo tomu rozumí , no nejsem si jistý že některé aditiva neublíží , jsou tam i jiné zajímavosti o olejích doporučuji přečíst
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
5w30 a mezi vymenama mi to zezere max 1 deci. Mazaci plan nechavam na znameho co dela distribuci petro canada. Zatim vse do ceho mi dal olej slapalo jak hodinky. Ale vic bych to tady nerozmazaval. Pac je to spise na olejove tema.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: Klepání motoru
Psal jsem o to stránku zpátky - loni mně začal za studena klepat motor, po výměně oleje za Millers 5w40 s aditivem od Bishops po klepání ani památky. Tak to tak budu dělat dál.petr píše:Ahoj mám dotaz na zkušenější - pomohlo někomu na to klepání nějaké to aditivum nebo výměna oleje ? Trošku mi taky poklepává motor a spíše za studena , vyměnil jsem olej za 5w40 total a asi žádná změna , možná jsem tam měl dát něco jako 10w50 nebo 10w60, no když už tam mám ten nový ojel 5w40 tak ho tam už asi nechám ale uvažoval jsem jestli tam nějaké to aditivum nepřidat, i když já jim moc nevěřím a nikdy jsem je nedával, protože si pořád myslím že v solidních olejích je vše co tam má být. Navíc ty aditiva …
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Klepání motoru
jj o te kombinaci basnili uz ji dalsi. otazka jak to vlastne funguje? jestli to jeste vice zvetsi film oleje pak dava smysl ze vymezuje vule (pri dane rychlosti jednotlivych pohyblivych soucasti).
Jinak nikdy jsem nevidel dva stejne motory jeden bez pouzivani srajd a aditiv a druhy provozovany bezne. takze tezko porovna objektivne.
Nicmene si vysvetluju skutecnost ze po tehle vecech dneska nestekne pes tak, ze obecne se auta dneska berou jako spotrebka na 3 roky. takze kdo by ze smrtelniku uvazoval o necem co jeho motor udrzi na zivu 10let a vice?
Jinak nikdy jsem nevidel dva stejne motory jeden bez pouzivani srajd a aditiv a druhy provozovany bezne. takze tezko porovna objektivne.
Nicmene si vysvetluju skutecnost ze po tehle vecech dneska nestekne pes tak, ze obecne se auta dneska berou jako spotrebka na 3 roky. takze kdo by ze smrtelniku uvazoval o necem co jeho motor udrzi na zivu 10let a vice?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC