Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
romann1259
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 19, 2017 9:49 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od romann1259 »

emve píše:
Mně to taky zní jako klika. Kolik to má najeto ?
180000 km
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od emve »

Tak to je divné, nepřidřelo se to nedostatkem oleje ?
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
romann1259
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 19, 2017 9:49 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od romann1259 »

emve píše:Tak to je divné, nepřidřelo se to nedostatkem oleje ?
co mám auto, tak neklesl olej pod půlku měrky. Za předchozího majitele neručím....
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od emve »

Koukám, že ho máš chvíli... a prodávající tě na to asi neupozornil, že ? Tipuju, že to přidřel, 2,5i hodně papají olej a pokud se to během intervalu 15 tis. km nekontroluje, klidně to sežere celou náplň..
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
romann1259
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv led 19, 2017 9:49 am
Bydliště: Praha

Re: Klepání motoru

Příspěvek od romann1259 »

emve píše:Koukám, že ho máš chvíli... a prodávající tě na to asi neupozornil, že ? Tipuju, že to přidřel, 2,5i hodně papají olej a pokud se to během intervalu 15 tis. km nekontroluje, klidně to sežere celou náplň..
Naštěstí se k tomu bazar zatím staví dobře a slíbil opravu, tak uvidíme....
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1117
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od pufko »

Mne to poklepávalo odkedy som auto kúpil - už je to doslova 7 rokov. Ale nie tesne po štarte, ale skôr ked som sa chcel pohnúť v podstate so studeným motorom, tak bolo počuť také klepkanie. Po zohriatí nič.
Ked som vymenil napínak (rozvody) tak bol chvílu klud, teraz to robí zasa tak isto.
Za tých takmer 7 rokov som pridal 120tkm (celkove 205tkm), keby som to mal pridreté tak sa to dávno vysype, tiež sa tu často riešil vybúchaný piest, respektíve uloženie piestneho čapu v pieste

Mne to príde že z toho hydraulického napínaku bud unikne nejaká kvapka oleja, alebo skrátka za studena nedokáže rýchlo reagovať a tým že piestik je kovová hriadelka ktorá tlači v bloku o kovový kolík tak to poklepáva ak tam vznikne čo i len malá vôla

A možno to je tento problém: pre 2.5i 121kW sa predáva držiak, ktorý by mal vyriešiť problém klepania napínaku - origo bol 13156AA051
Subaru updated tensioner bracket.
Starting in Feb 2004 on the Foresters and 2005 for the Legacy/Impreza SOHC engines Subaru updated the timing belt tensioner to prevent a knocking sound.

https://allwheeldriveauto.com/product/s ... 3156aa052/

Neviem či si to neobjednám
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Aha to dava smysl, diky.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Slavek_xxx »

Po nastartovani se motor trepe jak drahej pes, to muze klepat skoro cokoliv a ani to nemusi byt od motoru, klidne to muze byt vyfuk nebo nejakej silentblok.
Presne takovej zvuk tesne po nastartovani vydavaji motorkovy motory BMW - boxery. Tam jde tedy o hydraulicky napinak retezoveho rozvodu a retez si pak vterinku klepne o vodici listy, nez se napinak naplni.
Nasel jsem video, kde mechanik vymenuje rozvodak na 2.5 SOHC a v case 6:15 vysvetluje problem s napinakem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R58MwuhTsQk[/youtube]

Mimochodem, dobra vychytavka jsou ty kancelarky svorky na ozubenych kolech, aby drzely rozvodovej remen na miste ,,,,| (*_^) |,,,,
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Ty svorky jsou dobra vychytavka, nam to trvalo na DOHC 3hodiny ve dvou lidech, ale pravda nikam jsme nespechali :) takze by to slo urco rychleji kdyby jsme se nekochali. Jinak napinak je defakto tlumic s pruzinou, kdyz vytece olej , zacne divadlo :)
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

George, díky za info. V pondělí to jde do servisu, tak už to nechám být.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Tak jsem byl dnes v servisu. Mechanik mě vzal na dílnu a vše mi ochotně vysvětlil a ukázal. Jak jsem psal, motor šel ven kvůli úniku vody a kontrole hlav. Při kontrole mechanik zjistil jednu vyběhanou kladku a silně olěstěná místa ve válcích. To byla pravděpodobně příčina klepání. Příčinou úniku vody byla prasklá vložka válce. Takže mě čeká polomotor a zajíždění. Motor měl najeto cca. 180tis. Km s upravenou mapou na vyšší výkon od předchozího majitele.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Diky za info. No jestli byla i praskla vlozka valce tak bych cekal klepani spise od ni ne? Nemas nejakou foto dokumentaci pro rozsireni obzoru?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

George, asi ano. Možná toho klepalo víc. :-/ Zítra tam jdu, tak to zkusím vyfotit.
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Lawman »

Mně začal motor za studena klepat letos v zimě, po zahřátí během pár minut to klepání ustalo. Nejvíc slyšet to bylo, když jsem se rozjel a pustil nohu z plynu - jak auto přibržďovalo motorem tak to klepalo nejvýrazněji.

Měl jsem dojem, že to klepání jde od napínáku rozvodů, tak jsem se chystal to odstrojit a zkontrolovat, jelikož rozvody jsou tam měněné před 4000 km.

Mezitím jsem teď o víkendu vyměnil olej za MILLER's EE Longlife 5w40 (předtím tam byl vždycky nějaký Castrol 5w30) a když už jsem byl v tom, přidal jsem tam aji aditivum Bishop's 906.

Je to divné, ale po výměně už to neklepe vůbec, ani za studena <:-< Tak že by to dělala vůle pístu ve válci?
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Olej ktery ma spravnou charakteristiku by mohl tu vuli at uz je kdekoliv vymezit. A je uprime asi uplne jedno jaka je to znacka, at se vyhneme bitve o hnojiste, pokud ma spravne parametry (ne jen na papiru). Co by me osobne zajimalo, co to vlastne zacina klepat. Vule pistu ve valci (kdyz je ovalny jak se uz drive resilo) by ten olej podle meho asi nevymezil ale dynamicke jevy v motoru se budou chovat urcite jinak nez kladivko busici do hrebiku.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“