Výměna chladící kapaliny

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
plukovník

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od plukovník »

spm píše:Řekl bych, že to jinak bude normální G11... alespoň když jsem to tu řešil posledně, tak mi bylo posvěceno, že jakoukoliv G11 nebo G48, že je to jedno... a podle barvy asi na tom budeš stejně
Je to G11, ale nikoliv bezfosfátová.
V japonských a asijských autech jsou v chladících kapalinách fosfáty jako inhibitor koroze.

Kapalina Starline K-A je svým složením totéž co original zelenomodrá "Subaru Super".
Uživatelský avatar
bahamut77
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 438
Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
Jméno a příjmení: Petr Trnka
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od bahamut77 »

Taky budu měnit chladící kapalinu (2.5GT) a při hledání originální kapaliny jsem našel tuhle:

https://www.subarusti.cz/cs/legacy/konc ... -1011.html
https://www.subaruautodily.cz/26/chladi ... ptimal-5l/

Zkoušel jste jí někdo? Asi s jejím použitím nic nezkazím, že?
dagles
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: sob pro 30, 2017 3:26 pm

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od dagles »

Origos je origos, už jen pro dobrý pocit, 5l stojí myslím okolo 450
dagles
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: sob pro 30, 2017 3:26 pm

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od dagles »

Foto Gt?
plukovník

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od plukovník »

dagles píše:Origos je origos, už jen pro dobrý pocit, 5l stojí myslím okolo 450
Tak to přitlač!

OEM Subaru Super Coolant stojí 818,- Kč kanistr o obsahu jeden galon,
což by odpovídalo ceně 1080,- Kč/5 litrů.
Přílohy
41lVm5c1lrL._SX466_.jpg
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od feroj »

alternatíva je aj pridanie EXTRA COOL 250 ml... Motul robí niečo podobné ponúka pod názvom MoCool...

https://www.motul.com/sk/sk/products/mocool

myslím, že aj to čiastočne pomôže


Špeciálny aditív chladiacej kvapaliny, ktorý zlepšuje prietok, zvyšuje efektivitu chladiaceho média a znižuje prevádzkovú teplotu až o 15 °C. Výborná ochrana pred usadeninami a koróziou v chladiacom systéme. Možno ho miešať aj s kvalitnými nemrznúcimi zmesami.
POUŽITIE:
Miešajte v pomere 1 fľaška Extre Cool na 10 litrov kvapaliny.

UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
• výrazne zlepšuje prietok chladiaceho média
• znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C
• redukuje tvorbu usadenín
• výborná ochrana proti korózii v celom chladiacom systéme
• redukuje riziko poškodenia motoru ktoré hrozí pri úniku chladiacej kvapaliny
• bez problémov použiteľný aj s kvalitnými nemrznúcimi kvapalinami
• vyvinutý, vyrobený a balený v Anglicku – originál firmy Millers Oils Ltd.

CHARAKTERISTIKA:
Hustota pri 15°C ... 1.172
farba ... žltá
fajfka
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 13, 2012 7:07 pm
Bydliště: Praha

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od fajfka »

Tak tohle chladicí aditivum bych si rád nechal vysvětlit.Snižuje korozi, zlepšuje průtočnost ......to beru. Ale jak může snižovat teplotu, kterou hlídá termostat, to mi hlava nebere. A může být klidně od Millersů
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od feroj »

Zvyšuje tepelnú kapacitu kvapaliny...
fajfka
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 13, 2012 7:07 pm
Bydliště: Praha

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od fajfka »

To je trochu něco jiného než:.....• znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od petr »

asi je to blbost, ale napadlo mě jestli má vliv, když se mění kapalina za studena nebo za tepla , vyteče třeba lépe když je horká když je otevřený termostat nebo je to jedno ? vždycky mi vyteklo cca 5 litrů a má ji tam být o dost víc, dal jsem tam opět červený sheron, měl jsem jí tam 5 let a problém nebyl , co je vlastně špatně na te G12 ? všude mi ji doporučovali a navíc to byl vítěz nějakého testu a je na hliníkové motory
plukovník

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od plukovník »

petr píše:asi je to blbost, ale napadlo mě jestli má vliv, když se mění kapalina za studena nebo za tepla , vyteče třeba lépe když je horká když je otevřený termostat nebo je to jedno ? vždycky mi vyteklo cca 5 litrů a má ji tam být o dost víc
Řeknu ti svůj názor, názor někoho, kdo ještě nikdy!!! neměl auto v servisu, ale nebudu ti nic vnucovat.
(Jezdím od roku 1974)

Při každém vypuštění, z důvodu členitosti systému, je nevypustitelný zbytek až 30 %.
Je celkem jedno, zda za tepla, nebo studena (i u zavřeného termostatu je odvzdušňovací ventilek, který umožní vypuštění).
Tento nevypustitelný zbytek je také důvodem, proč se při výměně má systém 3x propláchnout vodou.
A z toho důvodu, že po třetím výplachu zůstane v systému vlastně 30% vody, používám pro novou náplň vždy koncentrát, v přepočítaném, zohledněném poměru , naředěném vždy obyčejnou vodou, NIKDY! ne destilovanou!
V případě, že bys pro naplnění použil již hotovou směs, bude tato díky zbytkové vodě v systému, podstatně v menší koncentraci

P.S.
Jakékoliv dodatečné aditivační sračky, přidávat do značkové chladící kapaliny, nebo třeba do olejů, je samozřejmě hloupost, i kdyby byly od toho Millera...
Každá, továrně vyrobená kapalina je prostě hotová a není záhodno ji ničím dodatečně kurvit.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od petr »

jo souhlasím to má logiku, já sice nikdy neproplachoval ale vždycky se tam snažím nalít nejdřív koncentrát a pak doplna vodu abych měl jistotu že tam dostanu dost toho koncentrátu , diky za odpověď
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od suubaru »

Petr G12 atd: Jednotlivé generace chladících kapalin reagují na aktuální restrikce kvůli jedovatosti aditiv a snižování objemu odpadu z provozu auta. Takže je snaha prodlužovat dobu použitelnosti směsi 2, 3, 5, 6, 12 let nebo navždy. Takže aditiva BY MĚLA zůstat stabilní třeba navždy. Což je v rozporu s akceptovatelnou toxicitou antikorozních aditiv. Je to trochu složitější. Pokud se bavíme o BH z devadesátých let, připadá mi ideální měnit zelenou co dva roky nebo 60tkm, co nastane dříve. Tím se obnoví antikorozní ochrana a nastaví pH směsi. Pokud používáš jakoukoliv kapalinu pět let, musíš věřit, že třeba po třech letech je pH stále optimální a antikorozní soli jsou stále aktivní. Věříš? Nikdo nekontroluje, jestli určitá šarže pětileté chladicí kapaliny drží své vlastnosti po dvou třech letech. Se šetří všude. A taky při výměně jednotlivých generací v motoru příjdou do směsi různé sady aditiv, a výsledkem může být snížená životnost nových aditiv. Takže dopo měnit podle návodu k autu, a jet furt to samé. A při výměně kapaliny dopo vymontovat a propláchnout chladič horkou vodou. Ale pokud budeme používat starou vyžilou kapalinu, zas tak moc se asi nestane, chladič zevnitř lehce zkoroduje tedy výměna tepla bude o x% nižší, vznikne bodová koroze na ocelových/litinových částech, zarezaví nějaké plochy, guma hadice mohou vlivem nevhodného pH děravět, nějaké senzory termostaty apod mohou lehce otupět, motoráři by řekli více, ale, furt to pojede.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od petr »

no já už tam nalil zase červenou od sheronu, volal jsem známému co kdysi dělal obchodáka pro sheron a ptal se ho jestli o tom něco ví a říkal ať to neřeším a nechám tam klidně tu G12, ty starší typy s fosfáty prý rychleji degradovaly a moc nechránily těsnění pod hlavama tak se nahradily nějakýma organickýma aditivama nebo co, ty se běžně používají prý do všech aut a jsou udajně lepší, tak a teď aby se v tom prase vyznalo , no kašlu na to
plukovník

Re: Výměna chladící kapaliny

Příspěvek od plukovník »

Jenomže japanská auta mají jednu specialitu.
Totiž, že do jejich chladících směsí se ty fosfáty záměrně přidávají.
Vyžaduje to materiálová skladba součástí japanských motoru! (a to se týká i toho těsnění pod palicí)
Fosfáty jsou totiž účinnými inhibitory koroze, i když ne zrovna ekologickými.
Z toho důvodu je na těchto směsích uvedeno, že jsou určeny pro jp a asijské vozy. (u Subaru je to modrozelená G11, která ale bude zřejmě nějak vylepšená, protože lhůta pro výměnu je kolem deseti let a 200 000 km !?!?)

P.S.
Ono měnit kapalinu každé dva roky je sice hezké, ale u moderních konstrukcí chladících okruhů značně komplikované.
Takže samozvaný mechanik často dost tvrdě narazí a v servisu to zase většinou pěkně ojebou...
Odpovědět

Zpět na „Motor“