petr píše:asi je to blbost, ale napadlo mě jestli má vliv, když se mění kapalina za studena nebo za tepla , vyteče třeba lépe když je horká když je otevřený termostat nebo je to jedno ? vždycky mi vyteklo cca 5 litrů a má ji tam být o dost víc
Řeknu ti svůj názor, názor někoho, kdo ještě nikdy!!! neměl auto v servisu, ale nebudu ti nic vnucovat.
(Jezdím od roku 1974)
Při každém vypuštění, z důvodu členitosti systému, je nevypustitelný zbytek až 30 %.
Je celkem jedno, zda za tepla, nebo studena (i u zavřeného termostatu je odvzdušňovací ventilek, který umožní vypuštění).
Tento nevypustitelný zbytek je také důvodem, proč se při výměně má systém 3x propláchnout vodou.
A z toho důvodu, že po třetím výplachu zůstane v systému vlastně 30% vody, používám pro novou náplň vždy koncentrát, v přepočítaném, zohledněném poměru , naředěném vždy obyčejnou vodou, NIKDY! ne destilovanou!
V případě, že bys pro naplnění použil již hotovou směs, bude tato díky zbytkové vodě v systému, podstatně v menší koncentraci
P.S.
Jakékoliv dodatečné aditivační sračky, přidávat do značkové chladící kapaliny, nebo třeba do olejů, je samozřejmě hloupost, i kdyby byly od toho Millera...
Každá, továrně vyrobená kapalina je prostě hotová a není záhodno ji ničím dodatečně kurvit.