Výměna chladící kapaliny
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna chladící kapaliny
Ale má to přetlakový víčko přímo na chladiči... jenom teď z hlavy nevím, jakej je tam tlak...
Re: Výměna chladící kapaliny
To taky nikdo nevyvracíspm píše:Ale má to přetlakový víčko přímo na chladiči... jenom teď z hlavy nevím, jakej je tam tlak...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Výměna chladící kapaliny
Kdyby to utíkalo víčkem tak tam asi budou zaschlé kapičky, okolí jsem očistila a nic se neukázalo
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Honzo díky za opravu...tak vyzkoušet na chladič a co psal spm taky není špatnej nápadHonzaCZ píše:H6 nemá přetlakovou expanzku.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Výměna chladící kapaliny
Všimla jsem si, že na plechu co drží baterii jsou zaschlé kapičky, ale odkud? Ta trubička vedle je čistá.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Výměna chladící kapaliny
Těžko radit,bylo to tam už i předtím,nebo nevíš?Jediná rada,jak na to přijít odkud,vše komplet očistit,vyblýskat a pak se teprve uvidí.Jinak tohle nejsou typické kapičky chladičky,namodralé mini stopečky,kapičky,dle toho co aspoň vidím tak ne.Občas mám pod kapotou zastříkané místa,kde bych to nikdy nečekal,záleží kde a jak jezdíš.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna chladící kapaliny
Taky bych řekl, že do toho motorového prostoru se prostě nastříká bordel i ze silnice... v zimě jsem pravidelně utíral stříkance z toho plastu na motoru.
Re: Výměna chladící kapaliny
Po přečtení tohoto vlákna jsem zmatenější než kdy dřív. Musím říct, že mě překvapilo, že už se dneska nemá používat destilovaná voda. Já mám doma vodu hodně tvrdou, tak stejně přemýšlím jí naředit destilkou. Někdo psal, že obyčejnou vodu převařuje a filtruje. Neumím si představit, čím bych to mohl ještě filtrovat, když už je takhle pitná a převařovat? Převaří se při první cestě autem, jediné plus může být, že převařením se z vody dostanou nějaké plyny, takže se pak nebudou uvolňovat do systému (člověk by se až divil kolik má v sobě obyčejná voda plynů…).
Takže jakou směs použít? Dethroned v tomto vlákně kdysi postoval pdf s doporučením kde je napsáno:
https://subarufanclub.cz/forum/download ... p?id=10173
„Use only a phosphate (non-amine) formula.“
Nicméně třeba tady jsem se dočetl pravý opak:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ost1226856
„You can use non-Subaru brands too, but it needs to be non-silicate, non-phosphate and non-amine type.“
Takže mi z toho vyplývá, že asi nemá cenu řešit co přesně je to zač (resp. s mojí úrovní znalostí), jen aby to bylo pro hliníkový motor. Mám k dispozici něco do růžova, co používá v autorizovaném Hyundai servisu. Předpokládám, že tím nic nezkazím?
Takže jakou směs použít? Dethroned v tomto vlákně kdysi postoval pdf s doporučením kde je napsáno:
https://subarufanclub.cz/forum/download ... p?id=10173
„Use only a phosphate (non-amine) formula.“
Nicméně třeba tady jsem se dočetl pravý opak:
http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ost1226856
„You can use non-Subaru brands too, but it needs to be non-silicate, non-phosphate and non-amine type.“
Takže mi z toho vyplývá, že asi nemá cenu řešit co přesně je to zač (resp. s mojí úrovní znalostí), jen aby to bylo pro hliníkový motor. Mám k dispozici něco do růžova, co používá v autorizovaném Hyundai servisu. Předpokládám, že tím nic nezkazím?
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladící kapaliny
Zrovna růžová kapalina je G12 a ta do Subaru vhodná není, jak mi říkal Als, špičkový mechanik z Dobřanského servisu. Takže modrá je vhodnější čili G11.
Ad voda, máš to špatně, nejde o vodu jako takovou, ale o její tvrdost. V motoru se samozřejmě nepřevaří, je-li motor v pořádku, protože k varu nedojde. Jen se z tvrdé vody vysráží minerály uvnitř motoru a v chladícím systému. Zkrátka to vytváří vodní kámen, což je pro chladící systém špatně.
Voda z vodovodu byla myšlena městká voda, která prošla úpravnou a veškeré ty procedury úpravy tu vodu změkčují. Máš-li doma tvrdou vodu ze studny, tak pak je samozřejmě lepší voda destilovaná. Zkrátka nejlepší je taková voda, která netvoří vodní kámen. O ten se tu jedná, o nic jiného.
Ad voda, máš to špatně, nejde o vodu jako takovou, ale o její tvrdost. V motoru se samozřejmě nepřevaří, je-li motor v pořádku, protože k varu nedojde. Jen se z tvrdé vody vysráží minerály uvnitř motoru a v chladícím systému. Zkrátka to vytváří vodní kámen, což je pro chladící systém špatně.
Voda z vodovodu byla myšlena městká voda, která prošla úpravnou a veškeré ty procedury úpravy tu vodu změkčují. Máš-li doma tvrdou vodu ze studny, tak pak je samozřejmě lepší voda destilovaná. Zkrátka nejlepší je taková voda, která netvoří vodní kámen. O ten se tu jedná, o nic jiného.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Výměna chladící kapaliny
Kup si v Subaru originál premixed a máš to bez otázek. Je to namixovaný, neředí se to, rovnou se to tam leje.
Jinak růžová je špatně. Modrá je lepší, zelená je nejlepší.
Jinak růžová je špatně. Modrá je lepší, zelená je nejlepší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Výměna chladící kapaliny
VDC: Máš pravdu, tím převařením jsem spíš myslel, že projde tou teplotou. Netušil jsem (musel jsem si to vygooglit, abych uvěřil), že jde snížit tvrdost vody převařením, ale očividně v některých případech lze. Důvod proč řeším obyč. vodu je ten, že jsem se někde dočetl, že to může být z nějakého důvodu lepší než dát destilku (snad kvůli inhibitorům koroze či co…).
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Re: Výměna chladící kapaliny
Ano, Subaru používá do chladících soustav nových vozidel nemrznoucí kapalinu "SUBARU Super", modrozelené barvy.VDC píše:Zrovna růžová kapalina je G12 a ta do Subaru vhodná není, jak mi říkal Als, špičkový mechanik z Dobřanského servisu. Takže modrá je vhodnější čili G11.
Ale v servisnï knížce je v plánu údržby výměnný interval 132 měsíců, neboli 11 let, nebo 220 000 km.
Z toho vyplývá, že i přes tu barvu se v žádném případě nemůže jednat o něco jako evropskou kapalinu specifikace G11, s inhibitory na anorganické bázi, jejíž životnost je max. 3-5 let !!!
Myslím, že tato japonská modrozelená odpovídá spíše té dnešní G12++, červenofialové barvy, jejíž aditivace je naopak organickými kyselinami.
Naposledy upravil(a) plukovník dne čtv črc 06, 2017 7:53 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna chladící kapaliny
Nevím jak u novějších, ale u Lega i staršího OTB je interval výměny 2 roky / 30t km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výměna chladící kapaliny
Loga: chemie mi moc nešla, ale takový praktický pokus - na rychlovarný konvici se mi dost brutálně usazuje vodní kámen - a to i v případě, že tu nespotřebovanou vodu z ní hned vyleju. Takže čistě teoreticky dle toho, když v ní převařim vodu, kterou pak někam naleju a v tý konvici stejně zbyde škraloup minerálů, tak ta přelitá voda asi o něco měkčí bude, když v ní tohle chybí...
Re: Výměna chladící kapaliny
Není 2 roky zase trochu málo?HonzaCZ píše:Nevím jak u novějších, ale u Lega i staršího OTB je interval výměny 2 roky / 30t km.
To je spíš interval výměny pro brzdovou kapalinu DOT4.
I starý Fridex, neoficiálně klasifikovaný G10 měl životnost 3 roky, než se v něm vyčerpaly inhibitory koroze.
Jinak všichni renomovaní dodavatelé náplní doporučují např. do Forestera SJ jako alternativní antifreeze kapalinu německý Glysantin G30 Prémium, růžovofialové barvy, která svým složením odpovídá staršímu zažitému označení G12++ (dlouhoživotní).
Nevím, co si představit pod pojmem "dlouhoživotní". Možná těch 132 měsíců.
Ale vím, že "na věčné časy" bylo kdysi 21 let.