Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Trochu jsem procházel fóra a nacházím tam, o čem jsme v Kříších debatovali s Romíkem. Když je venku větší teplota (tak řádově třicítky), tak diesel méně táhne. Jako celkem zajímavé řešení mi přijde vyměnit mezichladič např. za ten z STI, co má i ten vodní ostřik. Jak se na to tváříte? Případně znáte někoho s touto úpravou?
Naposledy upravil(a) catana dne pon kvě 07, 2012 10:31 am, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič
Projdi si to na DE foru, myslím, že jsem tam na něco narazil, i ty filtry tam jsou. Na českých forech se toho moc nedozvíš. http://www.subaru-community.com/subaru- ... ter-forum/
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič
Bohužel moc neumím německy, takže tohle forum mi moc nepomůže. Ale zkusím hledat dál v Anglii.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič
Přelož si to translatorem: http://translate.google.cz/translate?sl ... r-forum%2F
KNFiltr: http://translate.google.cz/translate?sl ... r-forum%2F
Ještě je tam počtení o olejovém chladiči a teplotě motoru, všechny problémy popsané od několika uživatelů, dokonce s výstupem na video z diagnostiky při zatížení motoru.
KNFiltr: http://translate.google.cz/translate?sl ... r-forum%2F
Ještě je tam počtení o olejovém chladiči a teplotě motoru, všechny problémy popsané od několika uživatelů, dokonce s výstupem na video z diagnostiky při zatížení motoru.
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič
U závodních motorů (cca 300hp) dělal jeden stupeň teploty vzduchu do
sání navíc pokles skoro o půl koně výkonu. Účinnější mezichladič má určitě smysl,
pokud tě trápí nízký výkon při vedru. Ale funguje to jen při vyšší rychlosti.
Ostřik vody sice trochu funguje, ale pokud nechceš vozit velkou nádrž,
měl bys mít spínání přes nějakou řídící jednotku, která ostřik zapne jen
v určitém režimu (teplota saného vzduchu/tlak za turbem). Na seriovém
autě je to celkově nekomfortní záležitost s diskutabilním výkonem a za
vysokou cenu, pokud se to má udělat pořádně...
sání navíc pokles skoro o půl koně výkonu. Účinnější mezichladič má určitě smysl,
pokud tě trápí nízký výkon při vedru. Ale funguje to jen při vyšší rychlosti.
Ostřik vody sice trochu funguje, ale pokud nechceš vozit velkou nádrž,
měl bys mít spínání přes nějakou řídící jednotku, která ostřik zapne jen
v určitém režimu (teplota saného vzduchu/tlak za turbem). Na seriovém
autě je to celkově nekomfortní záležitost s diskutabilním výkonem a za
vysokou cenu, pokud se to má udělat pořádně...
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Máme zpátky teplé dny a s tím oblíbené problémy boxer dieselu. Jakmile je venku horko, tak netáhne. Co jsem se tak soukromě bavil s vícero lidmi od nás, zkušenosti máme všichni podobné. Teplota venku nad 27 a auto je líné. Zkoumal jsem to trochu detailněji a došel k následujícímu:
- pomůže vodní ostřik mezichladiče ala STI. Problém je, že naše ECU to neumí ovládat (pochopitelně), tzn. AWD nabízí jako řešení tlačítko pro manuální sepnutí. To je nepraktické, hledám možnost jak na automatické ovládání. Našel jsem k tomu docela dobré materiály, jen se to bude nejspíš muset vyvinout :655:
- mezichladič z STI se tam bez větších úprav nevejde. Nicméně mezichladič z WRX už ano, ten však ostřik nemá. Více o tom píšou na Subaru community. Problémem je záruka.
- nové XV má výkonnější vodní pumpu, přitom motor je identický s mým Euro V (asi až na turbo). Zatím není jasné proč a co to přinese (=nepodařilo se mi zjistit). Výměna vodní pumpy za větší znamená motor ven, celková investice kolem 15 tis. (v AWD)
- pomůže vodní ostřik mezichladiče ala STI. Problém je, že naše ECU to neumí ovládat (pochopitelně), tzn. AWD nabízí jako řešení tlačítko pro manuální sepnutí. To je nepraktické, hledám možnost jak na automatické ovládání. Našel jsem k tomu docela dobré materiály, jen se to bude nejspíš muset vyvinout :655:
- mezichladič z STI se tam bez větších úprav nevejde. Nicméně mezichladič z WRX už ano, ten však ostřik nemá. Více o tom píšou na Subaru community. Problémem je záruka.
- nové XV má výkonnější vodní pumpu, přitom motor je identický s mým Euro V (asi až na turbo). Zatím není jasné proč a co to přinese (=nepodařilo se mi zjistit). Výměna vodní pumpy za větší znamená motor ven, celková investice kolem 15 tis. (v AWD)
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Catana> Koukam, ze mas novy auto. Pokud v teple netahne a nejde, neni to nahodou velky duvod k reklamaci??
PS: musim uznat, ze jsem to taky pozoroval, ze auto neslo vubec za plynem (dup sem, ze chci predjet a ono vubec nic. auto nejelo. az po chvilce se rozjelo, ale tak nejak vlaznejs nez normalne), ale rek bych, ze na 99% to nebylo tim prisernym vedrem velnku co bylo, ale tim ze v ten moment doslo k regeneraci DPFka a proto to auto nechtelo jet. Snad je to spravna uvaha.
PS: musim uznat, ze jsem to taky pozoroval, ze auto neslo vubec za plynem (dup sem, ze chci predjet a ono vubec nic. auto nejelo. az po chvilce se rozjelo, ale tak nejak vlaznejs nez normalne), ale rek bych, ze na 99% to nebylo tim prisernym vedrem velnku co bylo, ale tim ze v ten moment doslo k regeneraci DPFka a proto to auto nechtelo jet. Snad je to spravna uvaha.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Kolben: ono já už to řeším od loňského horkého léta a rozhodně nejsem sám, dá se o tom najít i na zahraničních fórech, plus stejné zkušenosti tu mají i ostatní kluci se stejným/obdobným autem. Jak je to u Legacy nevím, ale čekal bych to podobně. Je to spíš konstrukční problém - auto má poddimenzovaný mezichladič. Na pohodovou poklidnou jízdu je to ok, ale jakmile po autu chceš aby se ve vedru hýbalo, nechce se mu.
Co jsem tak dostal ještě informace od Romika, u Euro V je navíc větší mezichladič na EGR, tzn. zpětné plyny jsou až o 100 ° chladnější než na Euro IV. Což hraje taky roli a auta s Euro IV tedy budou mít ten problém nejspíš ještě znatelnější.
Co jsem tak dostal ještě informace od Romika, u Euro V je navíc větší mezichladič na EGR, tzn. zpětné plyny jsou až o 100 ° chladnější než na Euro IV. Což hraje taky roli a auta s Euro IV tedy budou mít ten problém nejspíš ještě znatelnější.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Aha, tak uvidim jak to bude. TEd jak chvilku byly ty teploty na triceti stupnich, tak sem valil dalnice v DE co to slo a zadny problem s vykonem nebyl.
Jedine pri tej regenereci DPFka je to az o hubu. To vazne nejede. Tedy doufam, ze to bylo kuli regeneraci DPF
Jedine pri tej regenereci DPFka je to az o hubu. To vazne nejede. Tedy doufam, ze to bylo kuli regeneraci DPF
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Paradoxně já jsem zatím regeneraci DPF nezaznamenal (aktuálně najeto 30 tis km, tzn. reálně bych měl mít minimálně 15 absolvovaných regenerací, spíš víc). Navíc pokud dáš plný plyn, regenerace se vždy přeruší, tzn. když potřebuješ výkon, tak bys ho měl mít.
Co se týká toho o čem mluvím: auto je vlažnější, o dost pomaleji akceleruje a na maximálku se nevyškrábe vůbec nebo velice letargicky. Je tedy fakt, že maximálkou prakticky nejezdím, takže vnímám zejména úroveň zrychlování. A ta mě vytáčí. Jakmile je horko, vyškrábat se na 150-160 km/h, přimět ho aby se rozhýbal k předjíždění... to podle všeho je dané tím teplým vzduchem nasávaným do mezichladiče, který jako bonus ohřívá ještě horký vzduch ze zpětných plynů od EGR.
Co se týká toho o čem mluvím: auto je vlažnější, o dost pomaleji akceleruje a na maximálku se nevyškrábe vůbec nebo velice letargicky. Je tedy fakt, že maximálkou prakticky nejezdím, takže vnímám zejména úroveň zrychlování. A ta mě vytáčí. Jakmile je horko, vyškrábat se na 150-160 km/h, přimět ho aby se rozhýbal k předjíždění... to podle všeho je dané tím teplým vzduchem nasávaným do mezichladiče, který jako bonus ohřívá ještě horký vzduch ze zpětných plynů od EGR.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- MKo
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Komora
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Výkon tam budeš mať, ale až po určitej dobe od zošliapnutia pedálu. Počas regenerácie je vytvorené vákuum a pokial turbo tlak zvýši, tak chvíľu to trvá.catana píše:Navíc pokud dáš plný plyn, regenerace se vždy přeruší, tzn. když potřebuješ výkon, tak bys ho měl mít.
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Ano, přesně tak, to je ta prodleva cca 2-3 s podle zatížení, než se auto vzpamatuje.MKo píše: Výkon tam budeš mať, ale až po určitej dobe od zošliapnutia pedálu. Počas regenerácie je vytvorené vákuum a pokial turbo tlak zvýši, tak chvíľu to trvá.
MKo, ukazuje Ti TorquePro snímané hodnoty EGR Commanded a EGR Error na Euro5?
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Měl jsem diesel MY08 a vaše potíže s výkonem jsem vůbec neměl. Tento MY08 byl s otevřeným DPF, tj. bez vypalování. Jezdilo to jak z praku.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Jo jo, to je presne ono. Musis cekat tak 2-3s nez to auto zacne neco delat. Coz kdyz visis za nakladadakem x kilaku tak ani nepostrehnes, ze se regenerace spustila, pak najednou chces predjet, dupnes na to a ono prd. To je pak sok. Mam za dva mesice najeto 8000km a regeneraci jsem pozoroval za tu dobu 3krat. Ale jak rikam, je to jen moje domenka. Zadna kontrolka pri regeneraci nesviti. Jen kdyz zastavim a necham to bezet, tak z vejfuku div nelitaji plameny jak je to horky a krapanek to smrdi. Tak proto myslim, ze to je ta regenerace
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Ja jsem na dalnici pokles vykony take nikdy nepostrehl, ani pri trvalych vysokych rychlosteh v letnich vedrech. Motor se zrejme v pohode uchladi pri tech vyssich rychlostech. Pokazde kdyz jsem se s tim setkal, tak to bylo na normalni silnici a v okamziku, kdy jsem autu trosku slapal na krk nekoho dojel a rozhodl se jej predjet. proste nizsi rychlost, vyssi zatez, vedro a je to tam. Proto si nejsem jisty, zdali by to spravil pouze chladic nasavaneho vzduchu. Mam totiz pocit, ze se prehreje cely motor a to snizeni vykonu nastavi elektronika, takze pouhe snizeni teploty nasavaneho vzduchu problem nevyresi. Jako rozumnejsi napad mi prijde ta vymena vodniho cerpadla za vykonnejsi. Fakt by me zajimalo, kde je zakopany pes. Regenerace DPF podle mne na vykon prilis velky vliv nema, protoze od podzimu do jara jsem najel 30tis km a pocit ztraty vykonu jsem nezazil ani jednou a verim tomu, ze regenerace probehla hodnekrat. Jakmile vsak teploty vyskoci nad tricet, tak je to tam hned.