Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

Trochu jsem procházel fóra a nacházím tam, o čem jsme v Kříších debatovali s Romíkem. Když je venku větší teplota (tak řádově třicítky), tak diesel méně táhne. Jako celkem zajímavé řešení mi přijde vyměnit mezichladič např. za ten z STI, co má i ten vodní ostřik. Jak se na to tváříte? Případně znáte někoho s touto úpravou?
Naposledy upravil(a) catana dne pon kvě 07, 2012 10:31 am, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič

Příspěvek od romik »

Projdi si to na DE foru, myslím, že jsem tam na něco narazil, i ty filtry tam jsou. Na českých forech se toho moc nedozvíš. http://www.subaru-community.com/subaru- ... ter-forum/
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič

Příspěvek od catana »

Bohužel moc neumím německy, takže tohle forum mi moc nepomůže. Ale zkusím hledat dál v Anglii.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič

Příspěvek od romik »

Přelož si to translatorem: http://translate.google.cz/translate?sl ... r-forum%2F
KNFiltr: http://translate.google.cz/translate?sl ... r-forum%2F
Ještě je tam počtení o olejovém chladiči a teplotě motoru, všechny problémy popsané od několika uživatelů, dokonce s výstupem na video z diagnostiky při zatížení motoru.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič

Příspěvek od RallyCAD »

U závodních motorů (cca 300hp) dělal jeden stupeň teploty vzduchu do
sání navíc pokles skoro o půl koně výkonu. Účinnější mezichladič má určitě smysl,
pokud tě trápí nízký výkon při vedru. Ale funguje to jen při vyšší rychlosti.
Ostřik vody sice trochu funguje, ale pokud nechceš vozit velkou nádrž,
měl bys mít spínání přes nějakou řídící jednotku, která ostřik zapne jen
v určitém režimu (teplota saného vzduchu/tlak za turbem). Na seriovém
autě je to celkově nekomfortní záležitost s diskutabilním výkonem a za
vysokou cenu, pokud se to má udělat pořádně...
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

Máme zpátky teplé dny a s tím oblíbené problémy boxer dieselu. Jakmile je venku horko, tak netáhne. Co jsem se tak soukromě bavil s vícero lidmi od nás, zkušenosti máme všichni podobné. Teplota venku nad 27 a auto je líné. Zkoumal jsem to trochu detailněji a došel k následujícímu:

- pomůže vodní ostřik mezichladiče ala STI. Problém je, že naše ECU to neumí ovládat (pochopitelně), tzn. AWD nabízí jako řešení tlačítko pro manuální sepnutí. To je nepraktické, hledám možnost jak na automatické ovládání. Našel jsem k tomu docela dobré materiály, jen se to bude nejspíš muset vyvinout :655:

- mezichladič z STI se tam bez větších úprav nevejde. Nicméně mezichladič z WRX už ano, ten však ostřik nemá. Více o tom píšou na Subaru community. Problémem je záruka.

- nové XV má výkonnější vodní pumpu, přitom motor je identický s mým Euro V (asi až na turbo). Zatím není jasné proč a co to přinese (=nepodařilo se mi zjistit). Výměna vodní pumpy za větší znamená motor ven, celková investice kolem 15 tis. (v AWD)
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

Catana> Koukam, ze mas novy auto. Pokud v teple netahne a nejde, neni to nahodou velky duvod k reklamaci??

PS: musim uznat, ze jsem to taky pozoroval, ze auto neslo vubec za plynem (dup sem, ze chci predjet a ono vubec nic. auto nejelo. az po chvilce se rozjelo, ale tak nejak vlaznejs nez normalne), ale rek bych, ze na 99% to nebylo tim prisernym vedrem velnku co bylo, ale tim ze v ten moment doslo k regeneraci DPFka a proto to auto nechtelo jet. Snad je to spravna uvaha.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

Kolben: ono já už to řeším od loňského horkého léta a rozhodně nejsem sám, dá se o tom najít i na zahraničních fórech, plus stejné zkušenosti tu mají i ostatní kluci se stejným/obdobným autem. Jak je to u Legacy nevím, ale čekal bych to podobně. Je to spíš konstrukční problém - auto má poddimenzovaný mezichladič. Na pohodovou poklidnou jízdu je to ok, ale jakmile po autu chceš aby se ve vedru hýbalo, nechce se mu.

Co jsem tak dostal ještě informace od Romika, u Euro V je navíc větší mezichladič na EGR, tzn. zpětné plyny jsou až o 100 ° chladnější než na Euro IV. Což hraje taky roli a auta s Euro IV tedy budou mít ten problém nejspíš ještě znatelnější.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

Aha, tak uvidim jak to bude. TEd jak chvilku byly ty teploty na triceti stupnich, tak sem valil dalnice v DE co to slo a zadny problem s vykonem nebyl.

Jedine pri tej regenereci DPFka je to az o hubu. To vazne nejede. Tedy doufam, ze to bylo kuli regeneraci DPF :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

Paradoxně já jsem zatím regeneraci DPF nezaznamenal (aktuálně najeto 30 tis km, tzn. reálně bych měl mít minimálně 15 absolvovaných regenerací, spíš víc). Navíc pokud dáš plný plyn, regenerace se vždy přeruší, tzn. když potřebuješ výkon, tak bys ho měl mít.

Co se týká toho o čem mluvím: auto je vlažnější, o dost pomaleji akceleruje a na maximálku se nevyškrábe vůbec nebo velice letargicky. Je tedy fakt, že maximálkou prakticky nejezdím, takže vnímám zejména úroveň zrychlování. A ta mě vytáčí. Jakmile je horko, vyškrábat se na 150-160 km/h, přimět ho aby se rozhýbal k předjíždění... to podle všeho je dané tím teplým vzduchem nasávaným do mezichladiče, který jako bonus ohřívá ještě horký vzduch ze zpětných plynů od EGR.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od MKo »

catana píše:Navíc pokud dáš plný plyn, regenerace se vždy přeruší, tzn. když potřebuješ výkon, tak bys ho měl mít.
Výkon tam budeš mať, ale až po určitej dobe od zošliapnutia pedálu. Počas regenerácie je vytvorené vákuum a pokial turbo tlak zvýši, tak chvíľu to trvá.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od romik »

MKo píše: Výkon tam budeš mať, ale až po určitej dobe od zošliapnutia pedálu. Počas regenerácie je vytvorené vákuum a pokial turbo tlak zvýši, tak chvíľu to trvá.
Ano, přesně tak, to je ta prodleva cca 2-3 s podle zatížení, než se auto vzpamatuje.
MKo, ukazuje Ti TorquePro snímané hodnoty EGR Commanded a EGR Error na Euro5?
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Levap »

Měl jsem diesel MY08 a vaše potíže s výkonem jsem vůbec neměl. Tento MY08 byl s otevřeným DPF, tj. bez vypalování. Jezdilo to jak z praku.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

Jo jo, to je presne ono. Musis cekat tak 2-3s nez to auto zacne neco delat. Coz kdyz visis za nakladadakem x kilaku tak ani nepostrehnes, ze se regenerace spustila, pak najednou chces predjet, dupnes na to a ono prd. To je pak sok. Mam za dva mesice najeto 8000km a regeneraci jsem pozoroval za tu dobu 3krat. Ale jak rikam, je to jen moje domenka. Zadna kontrolka pri regeneraci nesviti. Jen kdyz zastavim a necham to bezet, tak z vejfuku div nelitaji plameny jak je to horky a krapanek to smrdi. Tak proto myslim, ze to je ta regenerace :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Ivooos »

Ja jsem na dalnici pokles vykony take nikdy nepostrehl, ani pri trvalych vysokych rychlosteh v letnich vedrech. Motor se zrejme v pohode uchladi pri tech vyssich rychlostech. Pokazde kdyz jsem se s tim setkal, tak to bylo na normalni silnici a v okamziku, kdy jsem autu trosku slapal na krk nekoho dojel a rozhodl se jej predjet. proste nizsi rychlost, vyssi zatez, vedro a je to tam. Proto si nejsem jisty, zdali by to spravil pouze chladic nasavaneho vzduchu. Mam totiz pocit, ze se prehreje cely motor a to snizeni vykonu nastavi elektronika, takze pouhe snizeni teploty nasavaneho vzduchu problem nevyresi. Jako rozumnejsi napad mi prijde ta vymena vodniho cerpadla za vykonnejsi. Fakt by me zajimalo, kde je zakopany pes. Regenerace DPF podle mne na vykon prilis velky vliv nema, protoze od podzimu do jara jsem najel 30tis km a pocit ztraty vykonu jsem nezazil ani jednou a verim tomu, ze regenerace probehla hodnekrat. Jakmile vsak teploty vyskoci nad tricet, tak je to tam hned.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Odpovědět

Zpět na „Motor“