Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od dofi »

catana píše:Zkusím se na to zaměřit. Nicméně pokud si přidáváš ten budík "Throttle" (mluvím o Torque Pro), tak se parametr jmenuje "throttle position". Load se mění i v závislosti na silnici, tzn. když máš tempomat a z roviny se stane kopec, load (zátěž) roste.
Nicméně máš ty softy déle než já, budeš to mít lépe vyzkoumané. U Euro V máme Extended OBD-II, který sice běhá po stejném ISO 15765, ale má dvoubytové příkazy... viz http://subdiesel.wordpress.com/generic/ ... ed-obd-ii/
cetl jsem ten link - chapu to dobre .ze je to navod jak v torque pro pomoci user pid cist treba teplotu katu ci naredeni oleje? Zkousel to uz nekdo nebo se do toho mam pustit?
Myslim mi.co mame euro V

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

dofi: Tohle ti přes Torque pro nepůjde. Jsou to "raw data", což ti emulátory ELM-327 nepustí. Na tyto hodnoty se dostaneš přes kabel. Zcela určitě to jde přes Tactrix (cca 170 USD). Možná to půjde i přes KKL/VAG kabel, ale na ten zatím čekám, takže to nedokážu posoudit. Na stejném webu píšou, že s těmi levnějšími to nepůjde kvůli nějakému ovladači. HonzaCZ si přes KKL hraje pomocí FreeSSM, nicméně má 10 let staré auto, takže tam je to dost jiné. S tím Extended OBD-II si tady myslím nikdo ještě nehrál.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od dofi »

catana píše:dofi: Tohle ti přes Torque pro nepůjde. Jsou to "raw data", což ti emulátory ELM-327 nepustí. Na tyto hodnoty se dostaneš přes kabel. Zcela určitě to jde přes Tactrix (cca 170 USD). Možná to půjde i přes KKL/VAG kabel, ale na ten zatím čekám, takže to nedokážu posoudit. Na stejném webu píšou, že s těmi levnějšími to nepůjde kvůli nějakému ovladači. HonzaCZ si přes KKL hraje pomocí FreeSSM, nicméně má 10 let staré auto, takže tam je to dost jiné. S tím Extended OBD-II si tady myslím nikdo ještě nehrál.

Chápu to , že máš tactrix objednanej? Nebo už ho máš? Jaký máš zkušenosti?

Dnes jsem se na dálnici dost nudil bylo teplo, tak jsem sledoval intake temp.- ani kyž jsem to hnal 200 tacho, tak intake temp. nevylezla přes 50st a am už turbo opravdu tlačí.

Ale pokud je člověk rozjetej (a třeba někoho dojede) a dá plyn jen velmi zlehka, tak se patrně otevře EGR a i při minimálním výkonu motoru a minimálním tlaku na turbu začně teplota vzduchu (přepokládám, že sonda je před ventily, kam už leze i horký balast z EGR) mi vylezla i na 65st a to jsem experimentoval v rychlostech přes 120 km/h. kdy pořád mezichladič vzduchu funguje, takze na okresce může být i hůř. a právě z toho režimu to zase trvá několik sekund po sešlápnutí plynu než se auto rozjede- v podstatě až do doby než než intake temp sleze na 40-45 st.
Můj dojem je ,že ze vše může zprofanovanej EGR, který mám u obou svých atm. benzínů odpojenej.
Takže myslím že řešení by bylo vykašlat se upravy mezichladiče a vyřešít jak odpojit EGR, což má každý druhý VW TDI. at mechanicky či elektricky (u mitsubishi 2,4 GDI- což je dost choulostivej přímej vstřik benzínu, mám mám místo EGR emulátor,který uspokojí řídící jednotku).
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Fitipaldi »

Tuhle situaci jde namodelovat jednoduše. V parném létě na dálnici zastavíte v koloně. Budete poskakovat tak 1/2 hodiny. Motor i všechny ostatní komponenty budou prohřáté důkladně. Pak se kolona rozjede. Vy budete chtít vystartovat a ujet všem okolo při rozjezdu tak, jak jste normálně zvyklý a najednou zjistíte, že to nejede. Bohužel v ten moment to nepůjde. Bude třeba nejprve auto pozvolna rozjet, méně plynu, méně paliva, méně odpadního tepla. Pak se ustálenou dálniční rychlostí samovolně motor ochladí a výkon se vrátí do normálu. Vtip je v tom, že se tak děje u nás max. 2 měsíce v roce. Zbytek, t.j. 10 měsíců je to zase naopak, je problém to auto vůbec prohřát, pokud nejezdíte zrovna do práce 50 a více km. Tady by spíš pomohlo, aby se při zvýšené teplotě spustil větrák přídavného chlazení dříve, který je normálně nastaven až do extrému, aby se nevyvařila chladící kapalina.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

U DPF filtru není moc rozumné deaktivovat EGR. Zpětné plyny se používají jako jeden z prostředků k ohřátí katalyzátoru. Kromě toho, že se zvyšuje zátěž motoru a zavírá škrtící klapka, tak se pouští i horké plyny zpátky ve větší míře. Sice to přinese určité plusy když je venku horko, ale může to ohrozit vypalování.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od dofi »

Takze dalsi body pro DPF off.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

Tak DPF je ciste ekologicky nastroj. Na druhou stranu dava smysl, protoze pevne castice co produkuje moderni diesel telo nedokaze odfiltrovat a ukladaji se v plicich. Podle materialu Subaru je to 4 kg bez filtru x 250 g s DPF za 100 tis km.

Co se tyka vyjmuti DPF, aktualne software od Ecutek na to sice je, ale zatim je s tim tak malo zkusenosti, ze se to moc nedoporucuje pouzivat. Saha to do motor managementu. Ruzne simulatory DPF co nabizi ruzni odstranovaci take nejsou resenim, protoze ECU dela vypalovani i preventivne po urcite dobe... :unami:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2496
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Subaru4ever »

Přesunuto do sekce "Motor".
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Subaru70 »

...myslím, že dělat nějaké zásadní úpravy asi nemá smysl pokud je auto v záruce. Prý na autě poznají že byla jednotka vrácena do původního stavu..pokud je tam nějaká SW úprava...nevím do jaké míry to je pravda,takže i přes ,,lehké"propady plynu v horku se smiřuju vcelku bez zásadních problémů že to mín pojede,nebot mi to nepřipadá až zas tak zásadní. Když má někdo naftu (zejména od Subaru)tak se musí občas smířit s takovejma věcma jako vypalování DPF či horko...ikdyž to bohužel trochu otravuje život.Zrovna ted jsem v Chorvatsku na dovče a pokud člověk i v tom horku jede normálně tak to skoro nepozná...a na dálnici bych řekl že vůbec..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

No a to je prave spatne. Smirit se s tim je podle me ne uplne rozumny. Protoze to ze to v lete nejde pri vypalovani jde hodne na ukor bezpecnosti a je potreba s tim porad prudit servis, protoze jinak se nic nezmeni. Z myho pohledu to bylo dost o drzku!!!
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Subaru70 »

..tak jistě že to není dobře. Já s tím vypalováním vždy tak nějak počítám a většinou ho poznám ještě než začnu akcelerovat...je to velmi dobře slyšet na zvuku výfuku,tak tu chvilku než vypálim jedu na pohodu.Jde spíš o to, že zatím jsem nenašel nikde žádné 100% řešení a než volit různé pseudoalternativy a rizika, tak to ponechám tak jak to je.Až někdo řekne jak to vychytat (DPF a horko) a při tom zachovat garanci vozu bez případných následků, pak jdu hned do toho, ale zatím je vše spíše v rovině né moc vyzkoušených úvah.Mám diesely už nějakých cca 10 let takže na určité věci jsem si zvykl a umím s nimy žít.. :718:
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

No ono jde o to, ze ostatni automobilky takovyhle problem nemaji (nektere ano), takze reseni to urcite me.
Nekolikrat se mi stalo, ze sem predjizdel, na trojku plnej plyn a beru dva kamiony. Preradim na ctyrku pri predjizdeni a auto se zacalo dusit, protoze prave spustila regenerace. Nebezpecny jak svina.!!!
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Fitipaldi »

Taky by možná trochu pomohlo, občas vnitřek mezichladiče vyprat benzinem, nebo lihem. Do sání proniká olej, ten ulpívá na stěnách potrubí, prostě veškerý vnitřek se potahuje olejem. Ten olej pak může trochu zpomalovat chlazení vzduchu, může trochu působit jako tepelný izolant. Težko odhadnout, jaký to může mít vliv, ale i kdyby to bylo 1 %, tak
sem s ním.

Jsem takový kutil. Nedalo mě to. Rozebral jsem to , vyndal mezichladič. Kouknu dovnitř, a je tam nějaký čurbes. Vypadá to na nalepený olej po stěnách. Vezmu technický benzin, naliji dovnitř, promíchat, proklepat, nechat působit. No vylil jsem z toho hodně černou tekutinu. Opakuji process 3x, až už se mi to zdá celkem čistý. Pak jsem pro jistotu to ještě profoukl pistolí od kompresoru. Je jako nový. Víc se s tím dělat nedá, udělal jsem maximum, aby to mezichladilo, jak zběsilé. To auto moc rozmazluji. Příští auto však nebude diesel, nějak mě ty srágory z nafty nedělají dobře(psychicky, fyzicky).
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Odpovědět

Zpět na „Motor“