Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Jsou pripady, kdy regenerace urcite poznat nebude. Ona ta regenerace probiha v pasmu otacek 1800-2500. Takze kdyz budu kulit po dalnici kolem otacek 2500 na sestku, tak uz to dost pozenu. A v techle otackach mam i dobrej vykon a kroutak na to, abych tu regeneraci nepoznal. To samy kdyz pojedu za nakym nakladakem na ctyrku, pripravenej na predjeti nekolik km, tak regenerace se spusti no a pak chci predjet a vykon je fuc. To ze regenerace ma vliv na jizdni vlastnosti pisou dokonce i v manualu k autu. Viz obrazek - poznamka. Jen muj nazor.....
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Přesně takto jsem to nedávno popisoval Catanovi. Stačí pomalá jízda třeba do prudkého kopce, pár set metrů a teplota okamžitě vystoupá až ke stovce. Jakmile to náporově nechladí, vodní pumpa dle mého nestíhá. Vyšší venkovní teplota a regenerace tomu jen přitíží. Na dálnici je to skoro nepoznatelné při vysokých rychlostech. Tyto příznaky popisuje hodně uživatelů na forech v DE a taky v IT. Několik uživatelů měnilo i opakovaně vodní pumpu. Taky dle mého na to má hodně vliv verze SW řídící jednotky, která s tím musí umět pracovat. Z vlastní zkušenosti to mohu jen potvrdit, každá verze obsahovala položku "optimalizace regenerace DPF".Ivooos píše:...proste nizsi rychlost, vyssi zatez, vedro a je to tam. Proto si nejsem jisty, zdali by to spravil pouze chladic nasavaneho vzduchu. Mam totiz pocit, ze se prehreje cely motor a to snizeni vykonu nastavi elektronika, takze pouhe snizeni teploty nasavaneho vzduchu problem nevyresi. Jako rozumnejsi napad mi prijde ta vymena vodniho cerpadla za vykonnejsi. Fakt by me zajimalo, kde je zakopany pes.......
První letní sezonu jsem vcelku nic nepozoroval, ale již druhé léto to bylo znatelné, jakmile teploty vystoupaly k třicítce. Uvidíme, co bude v další verzi new software. Máme taky s EURO4 jiná turba, původní IHI, Vy s EURO5 máte asi všichni už Mitsubishi, což asi taky nebude změna jenom pro nic za nic. Na tyto věci by to opravdu už chtělo odborný výklad servisu, na diagnostice vidíme, kdy tento stav nastane. Vysoká teplota nasávaného vzduchu spolu se vzrůstajícím zatížením.
- MKo
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
- Jméno a příjmení: Martin Komora
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Nie neukazuje :666:, EURO5 ma pozmenený protokol, takže máme bez....romik píše:... ukazuje Ti TorquePro snímané hodnoty EGR Commanded a EGR Error na Euro5?
Ivooos, žiaľ tá strata výkonu tam je, ale naviedol si ma na myšlienku. Ako som písal skôr (tu a tu), ja regeneráciu poznám cez výfuk a nemusím pozerať ani na Torque. V posledných dňoch, keď sa vyhúpli teploty na 25°C sa regenerácia začala objavovať častejšie ako počas zimy. Keď som písal spomínaný príspevok, tak som chybne pripisoval predĺženie intervalu len výmene SW v RJ. Teraz je evidentné, že tam hrá veľkú úlohu aj teplota. Dokonca môžem takmer vylúčiť, že by to bolo závislé na tankovanom palive.Ivooos píše:Regenerace DPF podle mne na vykon prilis velky vliv nema, protoze od podzimu do jara jsem najel 30tis km a pocit ztraty vykonu jsem nezazil ani jednou a verim tomu, ze regenerace probehla hodnekrat. Jakmile vsak teploty vyskoci nad tricet, tak je to tam hned.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Ja to bral tak, ze ten obcasny pokles vykonu, ktery pozoruju pri letnich teplotach kolem 30 a vys, je diametralne rozdilny od poklesu vykonu, ktery nastane pri regeneraci DPF v prubehu roku.
Naprosto souhlasim, ze pokles vykony pri regeneraci DPF tam urcity je, jen je to temer neznatelne pri beznem jezdeni. Proste za poslednich 30tis km od podzimu do jara, ta regenerace probehle hodnekrat a ja ani jednou nezail takovou tu brutalni nekolikavterinovou turbodiru, jako nastava v lete. Proste plyn az na podlaze a motor se roztaci pekelne pomalu a neochotne temer v celem rozsahu otacek.
Ten pokles vykou, ktery nastane pri prehrati (ted jen nevim zda celeho motoru, turba, nebo jen nasavaneho vzduchu), je proste strasne vyrazny a auto jede jako by nekolik vterin bez turba a je to nesrovnatelne s poklesem vykonu pri regeneraci DPF.
Mne kdyz se to pred rokem na zacatku leta poprve stalo, tak jsem to tady hodil hned na forum a puvodne jsem mel podezreni snad na nekvalitni naftu, nebo problem se vstriky nebo turbem. Teprve pak jsem zjistil, ze to dela vsem, jakmile jsou teploty nad 30. Pak mi to pres leto udelalo jeste nekolikrat. Letos jsme tady v BE jeste vysoke teploty nemeli, takze zatim vse OK, ale pocitam, ze mi to v lete bude delat zase. Pokud to tedy nejak neeliminoval novy SW, ktery mi tam nahrali pri poslednim servisu.
Naprosto souhlasim, ze pokles vykony pri regeneraci DPF tam urcity je, jen je to temer neznatelne pri beznem jezdeni. Proste za poslednich 30tis km od podzimu do jara, ta regenerace probehle hodnekrat a ja ani jednou nezail takovou tu brutalni nekolikavterinovou turbodiru, jako nastava v lete. Proste plyn az na podlaze a motor se roztaci pekelne pomalu a neochotne temer v celem rozsahu otacek.
Ten pokles vykou, ktery nastane pri prehrati (ted jen nevim zda celeho motoru, turba, nebo jen nasavaneho vzduchu), je proste strasne vyrazny a auto jede jako by nekolik vterin bez turba a je to nesrovnatelne s poklesem vykonu pri regeneraci DPF.
Mne kdyz se to pred rokem na zacatku leta poprve stalo, tak jsem to tady hodil hned na forum a puvodne jsem mel podezreni snad na nekvalitni naftu, nebo problem se vstriky nebo turbem. Teprve pak jsem zjistil, ze to dela vsem, jakmile jsou teploty nad 30. Pak mi to pres leto udelalo jeste nekolikrat. Letos jsme tady v BE jeste vysoke teploty nemeli, takze zatim vse OK, ale pocitam, ze mi to v lete bude delat zase. Pokud to tedy nejak neeliminoval novy SW, ktery mi tam nahrali pri poslednim servisu.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 117
- Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
- Bydliště: Praha, Železné hory
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
tak dneska jsem asi poprvé pocítil menší výkon při vyšších teplotách... když jsem na to pořádně šlapal... takže Outback MY2012 chlazení stále nevyřešeno :pr:
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Giorgio77: ještě u tebe mohla probíhat regenerace DPF, nevíš teplotu DPF (díky diagnostice) ?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
quickly: U nás na novějších motorech s Euro V tyto hodnoty přes OBD nevyčteš.
A jinak v těchto krásných slunečných dnech auto jezdí, jako když by mu někdo vyměnil turbo za dětský fén. Místo :drive: je tedy vhodné jezdit na spotřebu, plynule a nepožadovat dynamické zrychlování... efekt stejný a člověk aspoň není naštvaný, že to zase netáhne.
A jinak v těchto krásných slunečných dnech auto jezdí, jako když by mu někdo vyměnil turbo za dětský fén. Místo :drive: je tedy vhodné jezdit na spotřebu, plynule a nepožadovat dynamické zrychlování... efekt stejný a člověk aspoň není naštvaný, že to zase netáhne.
Naposledy upravil(a) catana dne pon črc 02, 2012 9:01 pm, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
aha :655: , já to ještě poznám podle "THROTTLE" ukazatele. Po rozjetí mám 78%, při regeneraci to skáče až na 13%.
Takto vypadá regenerace a konec regenerace
Takto vypadá regenerace a konec regenerace
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 117
- Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
- Bydliště: Praha, Železné hory
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
To tady přes léto budou zase padat rekordy spotřeby... ::-DD: ale dneska mi přišlo, že když jsem jel normálně a potřeboval jsem předject tak dynamika super... ale potom jsem zkusil ject :subaru: a to jsem teda už úbytek výkonu po chvíli pocítil...catana píše:quickly: U nás na novějších motorech s Euro V tyto hodnoty přes OBD nevyčteš.
A jinak v těchto krásných slunečných dnech auto jezdí, jako když by mu někdo vyměnil turbo za dětský fén. Místo :drive: je tedy vhodné jezdit na spotřebu, plynule a nepožadovat dynamické zrychlování... efekt stejný a člověk aspoň není naštvaný, že to zase netáhne.
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
quickly: Throttle je podle mého přímo navázané na plyn. Nejspolehlivější je zjišťování teploty katalyzátorů, což na Euro V není, nejspíš by to mělo jít poznat i podle "LOAD", ale zatím to nemám vysledované.
G77: ::-DD: už jsem viděl na palubním počítači na delší trase i 6,2. Pokud jedeš poklidně a není zrovna regenerace, tak má člověk pocit, že se auto trochu rozhýbe. Nicméně když chceš jet celou cestu dynamicky, tak ten rozdíl opravdu jde poznat. Obzvlášť je ohromný kontrast odpoledne někam, v noci stejnou cestu zpět... vždycky jako kdybych měl jiné auto :655:
G77: ::-DD: už jsem viděl na palubním počítači na delší trase i 6,2. Pokud jedeš poklidně a není zrovna regenerace, tak má člověk pocit, že se auto trochu rozhýbe. Nicméně když chceš jet celou cestu dynamicky, tak ten rozdíl opravdu jde poznat. Obzvlášť je ohromný kontrast odpoledne někam, v noci stejnou cestu zpět... vždycky jako kdybych měl jiné auto :655:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 117
- Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
- Bydliště: Praha, Železné hory
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
catana: ale ted jsem byl v Chorvatsku teploty až 48 na teploměru na displeji v autě a žádný úbytek výkonu jak na dálnici tak jinde jsem moc nepocítil... tak nevím... až zase na českomoravské vysočině... ::-DD:
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16146
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
catana, ale pokud není regenerace, tak mám stále 78% a je jedno, zda přidávám plyn nebo brzdím :655: . Na plyn (stisk pedálu) je spíše navázaný LOAD.catana píše:quickly: Throttle je podle mého přímo navázané na plyn.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- dofi
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 348
- Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Filip Černoch
- Bydliště: Jihlava
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Ja s euro V takovy pokles necitim. Ja ke mate max. hodnoty intake temp.? Ja mel pocit ze to je teplota za intercoolerem.a nabira hodnoty s tlekem turba s mirnym spozdenim ja si to ted na leto dal v torque na display studuju to. A ni dnes v 180 to neslo do extremu.Ivooos píše:Ja to bral tak, ze ten obcasny pokles vykonu, ktery pozoruju pri letnich teplotach kolem 30 a vys, je diametralne rozdilny od poklesu vykonu, ktery nastane pri regeneraci DPF v prubehu roku.
Naprosto souhlasim, ze pokles vykony pri regeneraci DPF tam urcity je, jen pje to temer neznatelne pri beznem jezdeni. Proste za poslednich 30tis km od podzimu do jara, ta regenerace probehle hodnekrat a ja ani jednou nezail takovou tu brutalni nekolikavterinovou turbodiru, jako nastava v lete. Proste plyn az na podlaze a motor se roztaci pekelne pomalu a neochotne temer v celem rozsahu otacek.
Ten pokles vykou, ktery nastane pri prehrati (ted jen nevim zda celeho motoru, turba, nebo jen nasavaneho vzduchu), je proste strasne vyrazny a auto jede jako by nekolik vterin bez turba a je to nesrovnatelne s poklesem vykonu pri regeneraci DPF.
Mne kdyz se to pred rokem na zacatku leta poprve stalo, tak jsem to tady hodil hned na forum a puvodne jsem mel podezreni snad na nekvalitni naftu, nebo problem se vstriky nebo turbem. Teprve pak jsem zjistil, ze to dela vsem, jakmile jsou teploty nad 30. Pak mi to pres leto udelalo jeste nekolikrat. Letos jsme tady v BE jeste vysoke teploty nemeli, takze zatim vse OK, ale pocitam, ze mi to v lete bude delat zase. Pokud to tedy nejak neeliminoval novy SW, ktery mi tam nahrali pri poslednim servisu.
Jinak regerace neni o ztrate vykonu.ale o.prodleve. Normalne turbo natlukuje tak do vteriny a pri predjizdeni s tim pocitam. Ale pri regeneraci je potupna prodleva 3-5sec. Takze jsem se jiz na kratke rovince musel stahnout ocas a zaradit zpet. Od te doby kdyz ji vytusim zklidnuji.protoze kdyz ji.prerusim prijde v nejmene vhodnou chvili znovu. Jinak pokud redeneruji v 2500 v plne zatezi na dalnici trva to hrozne dlouho.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Zatím jsem měl (mám ten soft ani ne měsíc) 48 stupňů intake temp. a 96° coolant temp.dofi píše:Ja s euro V takovy pokles necitim. Ja ke mate max. hodnoty intake temp.? Ja mel pocit ze to je teplota za intercoolerem.a nabira hodnoty s tlekem turba s mirnym spozdenim ja si to ted na leto dal v torque na display studuju to. A ni dnes v 180 to neslo do extremu.
Subjektivně nejméně to jde poznat na dálnici při vyšších rychlostech, absolutně nejvíce na okreskách při obvyklých 70-130 km/h.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku
Zkusím se na to zaměřit. Nicméně pokud si přidáváš ten budík "Throttle" (mluvím o Torque Pro), tak se parametr jmenuje "throttle position". Load se mění i v závislosti na silnici, tzn. když máš tempomat a z roviny se stane kopec, load (zátěž) roste.quickly píše:catana, ale pokud není regenerace, tak mám stále 78% a je jedno, zda přidávám plyn nebo brzdím :655: . Na plyn (stisk pedálu) je spíše navázaný LOAD.
Nicméně máš ty softy déle než já, budeš to mít lépe vyzkoumané. U Euro V máme Extended OBD-II, který sice běhá po stejném ISO 15765, ale má dvoubytové příkazy... viz http://subdiesel.wordpress.com/generic/ ... ed-obd-ii/
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011