Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Kolben »

Jsou pripady, kdy regenerace urcite poznat nebude. Ona ta regenerace probiha v pasmu otacek 1800-2500. Takze kdyz budu kulit po dalnici kolem otacek 2500 na sestku, tak uz to dost pozenu. A v techle otackach mam i dobrej vykon a kroutak na to, abych tu regeneraci nepoznal. To samy kdyz pojedu za nakym nakladakem na ctyrku, pripravenej na predjeti nekolik km, tak regenerace se spusti no a pak chci predjet a vykon je fuc. To ze regenerace ma vliv na jizdni vlastnosti pisou dokonce i v manualu k autu. Viz obrazek - poznamka. Jen muj nazor.....
Přílohy
DPFko.jpg
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od romik »

Ivooos píše:...proste nizsi rychlost, vyssi zatez, vedro a je to tam. Proto si nejsem jisty, zdali by to spravil pouze chladic nasavaneho vzduchu. Mam totiz pocit, ze se prehreje cely motor a to snizeni vykonu nastavi elektronika, takze pouhe snizeni teploty nasavaneho vzduchu problem nevyresi. Jako rozumnejsi napad mi prijde ta vymena vodniho cerpadla za vykonnejsi. Fakt by me zajimalo, kde je zakopany pes.......
Přesně takto jsem to nedávno popisoval Catanovi. Stačí pomalá jízda třeba do prudkého kopce, pár set metrů a teplota okamžitě vystoupá až ke stovce. Jakmile to náporově nechladí, vodní pumpa dle mého nestíhá. Vyšší venkovní teplota a regenerace tomu jen přitíží. Na dálnici je to skoro nepoznatelné při vysokých rychlostech. Tyto příznaky popisuje hodně uživatelů na forech v DE a taky v IT. Několik uživatelů měnilo i opakovaně vodní pumpu. Taky dle mého na to má hodně vliv verze SW řídící jednotky, která s tím musí umět pracovat. Z vlastní zkušenosti to mohu jen potvrdit, každá verze obsahovala položku "optimalizace regenerace DPF".
První letní sezonu jsem vcelku nic nepozoroval, ale již druhé léto to bylo znatelné, jakmile teploty vystoupaly k třicítce. Uvidíme, co bude v další verzi new software. Máme taky s EURO4 jiná turba, původní IHI, Vy s EURO5 máte asi všichni už Mitsubishi, což asi taky nebude změna jenom pro nic za nic. Na tyto věci by to opravdu už chtělo odborný výklad servisu, na diagnostice vidíme, kdy tento stav nastane. Vysoká teplota nasávaného vzduchu spolu se vzrůstajícím zatížením.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od MKo »

romik píše:... ukazuje Ti TorquePro snímané hodnoty EGR Commanded a EGR Error na Euro5?
Nie neukazuje :666:, EURO5 ma pozmenený protokol, takže máme bez....
Ivooos píše:Regenerace DPF podle mne na vykon prilis velky vliv nema, protoze od podzimu do jara jsem najel 30tis km a pocit ztraty vykonu jsem nezazil ani jednou a verim tomu, ze regenerace probehla hodnekrat. Jakmile vsak teploty vyskoci nad tricet, tak je to tam hned.
Ivooos, žiaľ tá strata výkonu tam je, ale naviedol si ma na myšlienku. Ako som písal skôr (tu a tu), ja regeneráciu poznám cez výfuk a nemusím pozerať ani na Torque. V posledných dňoch, keď sa vyhúpli teploty na 25°C sa regenerácia začala objavovať častejšie ako počas zimy. Keď som písal spomínaný príspevok, tak som chybne pripisoval predĺženie intervalu len výmene SW v RJ. Teraz je evidentné, že tam hrá veľkú úlohu aj teplota. Dokonca môžem takmer vylúčiť, že by to bolo závislé na tankovanom palive.
DPF-analyses.jpg
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Ivooos »

Ja to bral tak, ze ten obcasny pokles vykonu, ktery pozoruju pri letnich teplotach kolem 30 a vys, je diametralne rozdilny od poklesu vykonu, ktery nastane pri regeneraci DPF v prubehu roku.

Naprosto souhlasim, ze pokles vykony pri regeneraci DPF tam urcity je, jen je to temer neznatelne pri beznem jezdeni. Proste za poslednich 30tis km od podzimu do jara, ta regenerace probehle hodnekrat a ja ani jednou nezail takovou tu brutalni nekolikavterinovou turbodiru, jako nastava v lete. Proste plyn az na podlaze a motor se roztaci pekelne pomalu a neochotne temer v celem rozsahu otacek.

Ten pokles vykou, ktery nastane pri prehrati (ted jen nevim zda celeho motoru, turba, nebo jen nasavaneho vzduchu), je proste strasne vyrazny a auto jede jako by nekolik vterin bez turba a je to nesrovnatelne s poklesem vykonu pri regeneraci DPF.

Mne kdyz se to pred rokem na zacatku leta poprve stalo, tak jsem to tady hodil hned na forum a puvodne jsem mel podezreni snad na nekvalitni naftu, nebo problem se vstriky nebo turbem. Teprve pak jsem zjistil, ze to dela vsem, jakmile jsou teploty nad 30. Pak mi to pres leto udelalo jeste nekolikrat. Letos jsme tady v BE jeste vysoke teploty nemeli, takze zatim vse OK, ale pocitam, ze mi to v lete bude delat zase. Pokud to tedy nejak neeliminoval novy SW, ktery mi tam nahrali pri poslednim servisu.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Giorgio77
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
Bydliště: Praha, Železné hory

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Giorgio77 »

tak dneska jsem asi poprvé pocítil menší výkon při vyšších teplotách... když jsem na to pořádně šlapal... takže Outback MY2012 chlazení stále nevyřešeno :pr:
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od quickly »

Giorgio77: ještě u tebe mohla probíhat regenerace DPF, nevíš teplotu DPF (díky diagnostice) ?
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

quickly: U nás na novějších motorech s Euro V tyto hodnoty přes OBD nevyčteš.

A jinak v těchto krásných slunečných dnech auto jezdí, jako když by mu někdo vyměnil turbo za dětský fén. Místo :drive: je tedy vhodné jezdit na spotřebu, plynule a nepožadovat dynamické zrychlování... efekt stejný a člověk aspoň není naštvaný, že to zase netáhne.
Naposledy upravil(a) catana dne pon črc 02, 2012 9:01 pm, celkem upraveno 1 x.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od quickly »

aha :655: , já to ještě poznám podle "THROTTLE" ukazatele. Po rozjetí mám 78%, při regeneraci to skáče až na 13%.

Takto vypadá regenerace
SC20120629-074136.jpg
a konec regenerace
SC20120629-144055.jpg
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Giorgio77
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
Bydliště: Praha, Železné hory

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Giorgio77 »

catana píše:quickly: U nás na novějších motorech s Euro V tyto hodnoty přes OBD nevyčteš.

A jinak v těchto krásných slunečných dnech auto jezdí, jako když by mu někdo vyměnil turbo za dětský fén. Místo :drive: je tedy vhodné jezdit na spotřebu, plynule a nepožadovat dynamické zrychlování... efekt stejný a člověk aspoň není naštvaný, že to zase netáhne.
To tady přes léto budou zase padat rekordy spotřeby... ::-DD: ale dneska mi přišlo, že když jsem jel normálně a potřeboval jsem předject tak dynamika super... ale potom jsem zkusil ject :subaru: a to jsem teda už úbytek výkonu po chvíli pocítil...
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

quickly: Throttle je podle mého přímo navázané na plyn. Nejspolehlivější je zjišťování teploty katalyzátorů, což na Euro V není, nejspíš by to mělo jít poznat i podle "LOAD", ale zatím to nemám vysledované.

G77: ::-DD: už jsem viděl na palubním počítači na delší trase i 6,2. Pokud jedeš poklidně a není zrovna regenerace, tak má člověk pocit, že se auto trochu rozhýbe. Nicméně když chceš jet celou cestu dynamicky, tak ten rozdíl opravdu jde poznat. Obzvlášť je ohromný kontrast odpoledne někam, v noci stejnou cestu zpět... vždycky jako kdybych měl jiné auto :655:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Giorgio77
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 117
Registrován: ned čer 03, 2012 10:05 am
Bydliště: Praha, Železné hory

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od Giorgio77 »

catana: ale ted jsem byl v Chorvatsku teploty až 48 na teploměru na displeji v autě a žádný úbytek výkonu jak na dálnici tak jinde jsem moc nepocítil... tak nevím... až zase na českomoravské vysočině... ::-DD:
Subaru Outback diesel! Comfort MY2012
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od quickly »

catana píše:quickly: Throttle je podle mého přímo navázané na plyn.
catana, ale pokud není regenerace, tak mám stále 78% a je jedno, zda přidávám plyn nebo brzdím :655: . Na plyn (stisk pedálu) je spíše navázaný LOAD.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 348
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od dofi »

Ivooos píše:Ja to bral tak, ze ten obcasny pokles vykonu, ktery pozoruju pri letnich teplotach kolem 30 a vys, je diametralne rozdilny od poklesu vykonu, ktery nastane pri regeneraci DPF v prubehu roku.

Naprosto souhlasim, ze pokles vykony pri regeneraci DPF tam urcity je, jen pje to temer neznatelne pri beznem jezdeni. Proste za poslednich 30tis km od podzimu do jara, ta regenerace probehle hodnekrat a ja ani jednou nezail takovou tu brutalni nekolikavterinovou turbodiru, jako nastava v lete. Proste plyn az na podlaze a motor se roztaci pekelne pomalu a neochotne temer v celem rozsahu otacek.

Ten pokles vykou, ktery nastane pri prehrati (ted jen nevim zda celeho motoru, turba, nebo jen nasavaneho vzduchu), je proste strasne vyrazny a auto jede jako by nekolik vterin bez turba a je to nesrovnatelne s poklesem vykonu pri regeneraci DPF.

Mne kdyz se to pred rokem na zacatku leta poprve stalo, tak jsem to tady hodil hned na forum a puvodne jsem mel podezreni snad na nekvalitni naftu, nebo problem se vstriky nebo turbem. Teprve pak jsem zjistil, ze to dela vsem, jakmile jsou teploty nad 30. Pak mi to pres leto udelalo jeste nekolikrat. Letos jsme tady v BE jeste vysoke teploty nemeli, takze zatim vse OK, ale pocitam, ze mi to v lete bude delat zase. Pokud to tedy nejak neeliminoval novy SW, ktery mi tam nahrali pri poslednim servisu.
Ja s euro V takovy pokles necitim. Ja ke mate max. hodnoty intake temp.? Ja mel pocit ze to je teplota za intercoolerem.a nabira hodnoty s tlekem turba s mirnym spozdenim ja si to ted na leto dal v torque na display studuju to. A ni dnes v 180 to neslo do extremu.
Jinak regerace neni o ztrate vykonu.ale o.prodleve. Normalne turbo natlukuje tak do vteriny a pri predjizdeni s tim pocitam. Ale pri regeneraci je potupna prodleva 3-5sec. Takze jsem se jiz na kratke rovince musel stahnout ocas a zaradit zpet. Od te doby kdyz ji vytusim zklidnuji.protoze kdyz ji.prerusim prijde v nejmene vhodnou chvili znovu. Jinak pokud redeneruji v 2500 v plne zatezi na dalnici trva to hrozne dlouho.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

dofi píše:Ja s euro V takovy pokles necitim. Ja ke mate max. hodnoty intake temp.? Ja mel pocit ze to je teplota za intercoolerem.a nabira hodnoty s tlekem turba s mirnym spozdenim ja si to ted na leto dal v torque na display studuju to. A ni dnes v 180 to neslo do extremu.
Zatím jsem měl (mám ten soft ani ne měsíc) 48 stupňů intake temp. a 96° coolant temp.

Subjektivně nejméně to jde poznat na dálnici při vyšších rychlostech, absolutně nejvíce na okreskách při obvyklých 70-130 km/h.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Boxer diesel - jiný mezichladič pro lepší výkon v horku

Příspěvek od catana »

quickly píše:catana, ale pokud není regenerace, tak mám stále 78% a je jedno, zda přidávám plyn nebo brzdím :655: . Na plyn (stisk pedálu) je spíše navázaný LOAD.
Zkusím se na to zaměřit. Nicméně pokud si přidáváš ten budík "Throttle" (mluvím o Torque Pro), tak se parametr jmenuje "throttle position". Load se mění i v závislosti na silnici, tzn. když máš tempomat a z roviny se stane kopec, load (zátěž) roste.
Nicméně máš ty softy déle než já, budeš to mít lépe vyzkoumané. U Euro V máme Extended OBD-II, který sice běhá po stejném ISO 15765, ale má dvoubytové příkazy... viz http://subdiesel.wordpress.com/generic/ ... ed-obd-ii/
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Odpovědět

Zpět na „Motor“