Zajetí motoru
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Zajetí motoru
V nejbližší době mě čeká zajíždění motoru po částečné (ložiska na klice, šály, pístní kroužky, srovnání hlav a bloku, nová sada těsnění pod hlavami - takže původní budu mít na spodku v podstatě jen písty a ojnice, které byly skoro jak nové) G.O.. Udělal jsem nějaké to googlení a kromě klasického názoru, že se motor má zajíždět postupně jsem narazil i na následující názor:
"Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc."
Nevím přesně zdroj, kdo je autorem, zkouším to zjistit, zatím nicméně no joy, takže - Jsem tím poněkud vyveden z míry, poněvadž mé představy o zajíždění motoru byly poněkud jiné - co si o tom myslíte, jaký je váš názor, myslíte si, že by na tom mohlo být něco pravdy - případně doporučíte někoho, s kým by bylo vhodné to probrat ?
"Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc."
Nevím přesně zdroj, kdo je autorem, zkouším to zjistit, zatím nicméně no joy, takže - Jsem tím poněkud vyveden z míry, poněvadž mé představy o zajíždění motoru byly poněkud jiné - co si o tom myslíte, jaký je váš názor, myslíte si, že by na tom mohlo být něco pravdy - případně doporučíte někoho, s kým by bylo vhodné to probrat ?
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Zajetí motoru
Zdar já bych se poradil přímo s p. Embertem - nebo mu to dej přečíst co ti k tomu řekne..
Jináč dneska jsem si tam byl vyzvednou své auto po výmněně ložiska.. špek tam smutně stojí, ale snad už to budeš mít brzo v kupě..
Jináč dneska jsem si tam byl vyzvednou své auto po výmněně ložiska.. špek tam smutně stojí, ale snad už to budeš mít brzo v kupě..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- AndreaM
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1906
- Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí motoru
no ja teda nevim, autum vlastne vubec nerozumim, ze , ale kdo ma bezne moznost si pustit motor v jeho prvni hodine provozu? moje novy auto melo najeto 13 km, kdyz jsem si ho vyzvedavala.
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Zajetí motoru
To psal asi někdo, kdo si udělá generálku a pak to první spuštění je možné. Ovšem já bych se toho bál, to tímto způsobem zajíždět.
To co tam je napsáno mi připadá divné. Výbrus piluje kroužky? Jak se pak zajede hliníkový válec s vrstvou Nikasilu? Tam žádný rýhy po výbrusu nejsou.
Mimochodem jsem si nevšiml, že by byl motor přebroušen.
To co tam je napsáno mi připadá divné. Výbrus piluje kroužky? Jak se pak zajede hliníkový válec s vrstvou Nikasilu? Tam žádný rýhy po výbrusu nejsou.
Mimochodem jsem si nevšiml, že by byl motor přebroušen.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Zajetí motoru
1. Dle měření otěru v motorovém oleji je např. motor nákladního automobilu zajet řádově po desítkách tisíc km.
2. Při záběhu raději držet motor v otáčkách, tzn dostatek oleje pro mazaná místa, a výměnu oleje řádově po pár tisících km.
2. Při záběhu raději držet motor v otáčkách, tzn dostatek oleje pro mazaná místa, a výměnu oleje řádově po pár tisících km.
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí motoru
Jerry je evidentní, vzhledem k těm majlím, co tam jsou uváděné, že to nebude z Evropy. Já bych se určitě poradil s nějakým motorářem, ať p.Embertem, Lukášem Lohrem, Ládisem, Bímem, Alsem. Myslím, že na konzultování tu máš dost lidí, kteří umí Subaru a nemusíš tahat rozumy odněkud zpoza vody...
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Zajetí motoru
::-DD: podle mě je to dost zvláštní, nebo se to netýká standartních motorů. nevím jak by stopy po honování o velikosti řádu mikrometrů (aritmetická odchylka profilu bežně Ra 0.1 mikrometru) měly do-obrobit tvrzené pístní kroužky... souhlasím s tou výměnou oleje, ale jinak bych to zajížděl prvních 1000 km opatrně, pak bych vyměnil olej a začal tomu občas trochu dávat a po 5000 km zase výměna oleje a normální používání. důležitý je i pomalý ohřev.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Zajetí motoru
Ale ve fabrice se auta pri jizdnich zkouskach taky moc nesetri. Pravda, nedeje se to hodinu, spis par minut, ale motor jede tak pulku doby na plnej knedlik.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Zajetí motoru
´
Edit: Tak jsem mj. poslal e-mail i panu Bímovi, ale teprve poté jsem si samozřejmě všimnul, že H6ky neopravujou. :839:
Minulý týden jsem si volal s Josefem Strakošem od p. Waltra a ten mi řekl, že srovnání hlav a bloku už mají dávno hotové, že už dorazily i pístní kroužky, sada těsnění i ložiska na kliku a že akorát čekají na šály s tím, že by měly každým dnem dorazit... No u některých dílů mám pocit, že a) cestují z japonska pěšky, nebo b) necestují z japonska, ale přímo ze souhvězdí plejád a balí je sám Aštar Šaran ::-DDD: Každopádně se už těším, až to bude v kupě! Snad už to nebude dlouho trvat...garmont píše:Zdar já bych se poradil přímo s p. Embertem - nebo mu to dej přečíst co ti k tomu řekne..
Jináč dneska jsem si tam byl vyzvednou své auto po výmněně ložiska.. špek tam smutně stojí, ale snad už to budeš mít brzo v kupě..
No já jsem na toto téma v poslední době začal na internetu dělat docela reasearch a zjistil jsem, že je dost možné, že se výše uvedeným způsobem či podobně zajíždějí motory už od výroby... Ale kdo ví, jak to je, já jsem v továrně na auta v životě nebyl... :655:AndreaM píše:no ja teda nevim, autum vlastne vubec nerozumim, ze , ale kdo ma bezne moznost si pustit motor v jeho prvni hodine provozu? moje novy auto melo najeto 13 km, kdyz jsem si ho vyzvedavala.
Dobrá pointa, minimálně se tedy zeptám, jakým způsobem by se výše uvedený "tvrdý" způsob zajetí mohl vztahovat na motor po částečné G.O. tak, jak to mám já...mnov píše:To psal asi někdo, kdo si udělá generálku a pak to první spuštění je možné. Ovšem já bych se toho bál, to tímto způsobem zajíždět.
To co tam je napsáno mi připadá divné. Výbrus piluje kroužky? Jak se pak zajede hliníkový válec s vrstvou Nikasilu? Tam žádný rýhy po výbrusu nejsou.
Mimochodem jsem si nevšiml, že by byl motor přebroušen.
Výborný nápad... Poptám se více lidí... :supeer:VDC píše:Jerry je evidentní, vzhledem k těm majlím, co tam jsou uváděné, že to nebude z Evropy. Já bych se určitě poradil s nějakým motorářem, ať p.Embertem, Lukášem Lohrem, Ládisem, Bímem, Alsem. Myslím, že na konzultování tu máš dost lidí, kteří umí Subaru a nemusíš tahat rozumy odněkud zpoza vody...
Edit: Tak jsem mj. poslal e-mail i panu Bímovi, ale teprve poté jsem si samozřejmě všimnul, že H6ky neopravujou. :839:
Já jsem právě prakticky úplně všude také našel informace o tom, že by se to mělo zajíždět spíš opatrně a citlivě... :655:dethroned píše:::-DD: podle mě je to dost zvláštní, nebo se to netýká standartních motorů. nevím jak by stopy po honování o velikosti řádu mikrometrů (aritmetická odchylka profilu bežně Ra 0.1 mikrometru) měly do-obrobit tvrzené pístní kroužky... souhlasím s tou výměnou oleje, ale jinak bych to zajížděl prvních 1000 km opatrně, pak bych vyměnil olej a začal tomu občas trochu dávat a po 5000 km zase výměna oleje a normální používání. důležitý je i pomalý ohřev.
Je to mazec, dostat se k těmhle informacím je asi nemožné - někde jsem četl, že to trvá déle, někde jsem narazil na názor, že to valí jen pár minut... :655:Slavek_xxx píše:Ale ve fabrice se auta pri jizdnich zkouskach taky moc nesetri. Pravda, nedeje se to hodinu, spis par minut, ale motor jede tak pulku doby na plnej knedlik.
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
- David
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
- Bydliště: Kosov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí motoru
Jerry,
seš přecitliweley a MOC to řešíš! :655:
Jak gdysik-gdesik-cosik prohlásil:
"Tak už nic neřeš, nepřepínej a hlavně po ničem nepátrej, ty buď rád, že seš.“ (Knoflíkáři) ::-DDD:
Já, když sem zadřel motor tzn. že jsem vyměnil kliku, šály ložiska a jednu ojnici, taxem postupoval následně:
1) prvních cca 500 km jen pozvolné rozjíždění, klidné vyjížďky (nikolv DÁLNICE!), motor jsem vytočil max. do 2500 ot/min. V mém případě místní, kopcovité okresky - potřeba častého řazení a změna režimů otáček motoru
2) po 500km sem poprvé vyměnil olej a jezdil dalších 1000km, přičemž sem "tempo" postupně zvyšoval
a motor s pribývajícími kilometry vytáček do 4000 ot/min.
3) paxem znovu vyměnil olej (samo že pokaždá s novým olej. filtrem) a jezdil dál, přičemž jsem to již
pak občas vytočil až k 5000 ot/min.
4) no a pak už jsem měnil olej pravidelně po cca 8-10tis. km, jak mi to vyšlo
Z logiky věci: nový věci (dvojnásob pak kovový) si na sebe "musey zwyknouth woee" ::-DD:
Tak je asik nesmysl tomu dát hned "od nova čočku". Prostě: téměř Fšecko, co je to f tom motoru je kovový a než si to "sedne", tak z toho budou lítath "spóny" :845:
(no dobře, tak když-NE-špóny, tak alespoň ňáký malý, mini-pidi-kovový částečky, proto ta častá výměna oleje).
seš přecitliweley a MOC to řešíš! :655:
Jak gdysik-gdesik-cosik prohlásil:
"Tak už nic neřeš, nepřepínej a hlavně po ničem nepátrej, ty buď rád, že seš.“ (Knoflíkáři) ::-DDD:
Já, když sem zadřel motor tzn. že jsem vyměnil kliku, šály ložiska a jednu ojnici, taxem postupoval následně:
1) prvních cca 500 km jen pozvolné rozjíždění, klidné vyjížďky (nikolv DÁLNICE!), motor jsem vytočil max. do 2500 ot/min. V mém případě místní, kopcovité okresky - potřeba častého řazení a změna režimů otáček motoru
2) po 500km sem poprvé vyměnil olej a jezdil dalších 1000km, přičemž sem "tempo" postupně zvyšoval
a motor s pribývajícími kilometry vytáček do 4000 ot/min.
3) paxem znovu vyměnil olej (samo že pokaždá s novým olej. filtrem) a jezdil dál, přičemž jsem to již
pak občas vytočil až k 5000 ot/min.
4) no a pak už jsem měnil olej pravidelně po cca 8-10tis. km, jak mi to vyšlo
Z logiky věci: nový věci (dvojnásob pak kovový) si na sebe "musey zwyknouth woee" ::-DD:
Tak je asik nesmysl tomu dát hned "od nova čočku". Prostě: téměř Fšecko, co je to f tom motoru je kovový a než si to "sedne", tak z toho budou lítath "spóny" :845:
(no dobře, tak když-NE-špóny, tak alespoň ňáký malý, mini-pidi-kovový částečky, proto ta častá výměna oleje).
- j3rry
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1024
- Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš H.
- Bydliště: Brno/Karviná/Pržno
Re: Zajetí motoru
Tyjo, možná máš recht, možná to fakt moc řeším, čéče... já furt nějak nevím... Uvidím, jak se vyjádří kluci, co mi tu opravu dělají, no... Mimochodem, když už jsme u toho - je tu vůbec někdo, kdo už řešil kompletní, nebo alespoň částečnou G.O. u H6ky ?
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Re: Zajetí motoru
Podle me je cesta nekde uprostred, moc to nehonit, ale ani to moc nesetrit. Hlavne nepodtacet, nenechat klesat pod 2 000 a spis drzet kolem strednich otacek, na plyn slapat s citem a prvnich 500km nedavat vic jak 75%.
Ten navod v 1 prispevku mi prijde spis pro zavodni motory, kdy je treba aby to co nejdriv sedlo, pripadne se vysypalo driv nez na trati a moc se nehledi na zivotnost.
Ten navod v 1 prispevku mi prijde spis pro zavodni motory, kdy je treba aby to co nejdriv sedlo, pripadne se vysypalo driv nez na trati a moc se nehledi na zivotnost.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí motoru
Tak jak to napsal David, bych to dělal taky. Vím, že když známí dělali různý generálky motorů, tak čím víc "knop" to bylo sesazený, tím opatrněji si to muselo sednout. A to, že si kovový díly musí sednout, je bez diskuse. Osobně nevěřím tomu, že když tomu dáš hned na začátku voves, tak že to je ta správná metoda.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Zajetí motoru
Loni mi v AWD delali kovane vnitrnosti v impreze a zajizdeni melo byt (priblizne) nasledujici: (i) prvnich 1000km maximalne 2000 otacek, (ii) dalsich 1000km maximalne 2500 otacek (iii) dalsich 1000km maximalne 3000 otacek. A pak uz melo byt +/- zajeto a pomalu pridavat vic a vic. Ja si uz ty otacky presne nepamatuji, takze mozna to nebylo 2000, ale 1500. Kazdopadne to bylo fakt malo a na dlouho, takze jsem si to (i s ohledem na to, ze impreza je pro zabavu) nechal u AWD i zajet a dostal jsem zpet auto se zajetym motorem. Zajizdet motor plnym kotlem po nastartovani se mi tedy taky moc nezda (ostatne v navodu pri koupi auta je neco podobneho - prvni 3.000 km opatrne)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Zajetí motoru
offtopic
Ja kdyz kupoval BMW tak mi rekli, ze dneska uz se motory nezajizdej. Ze mam jezdit jak chci. Tak jsem jezdil. Dneska najeto kolem 150.000km a naprosto v pohode
Ale to je naprosto jinej pripad nez mas ty. Takze offtopic
Ja kdyz kupoval BMW tak mi rekli, ze dneska uz se motory nezajizdej. Ze mam jezdit jak chci. Tak jsem jezdil. Dneska najeto kolem 150.000km a naprosto v pohode
Ale to je naprosto jinej pripad nez mas ty. Takze offtopic
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html