Rozvody

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

Ahoj lidi, má někdo fintu na sundání řemenice klikovky? (u EL20 MT bez turba). Ty plastové kryty rozvodů, co se nedají sundat bez jejího sundání, vadí tomu, aby se na to použil stahovák....
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

Tak díky SZ Mišusovi jsem tu přirezlou řemenici pomocí WD a kladiva udolal.

No a po sundání víka rozvodů (probroušeného a děravého) je příčina smrti jasná:
IMG_20181226_103516s.jpg
IMG_20181226_103525s.jpg
Budiž to varování všem, co by chtěli šetřit na kladkách :-/

A dotaz do fóra:
Jak se pozná potkanej motor?
Klikou šlo volně protáčet kolem dokola, pokud nastavím vačková kola do pozice pro nandání řemenu (tj. pravé "na špičku") tak klikovkou po půl otáčce narazím. Obě vačková kola lze v poloze klikovky na rysce ale protočit kolem dokola, odpor kladou zhruba stejný, jako u motoru, který je "jen" zřejmě přidřený na klice...

EDIT: ještě doplňuji, že jsme našli ulomený zub na té "šabloně", co se ukazuje snímači pozice klikovy. Mohlo by to něco způsobovat? A co?
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne úte led 08, 2019 11:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od mnov »

Sundej víka ventilů a podívej se na jejich vůli. Pokud jsou ventily ohnuté, tak bude hrozně velká.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

No právě víka ventilů jsou zlité olejem, takže to bude chtít nová těsnění. Takže jsem tam chtěl dát starou kladku a řemen a vyzkoušet, jestli je ten motor vůbec v pořádku. Pak se objednají díly. A bude se řešit, proč teče olej ze serva...
Navíc ventily jsem naposled dělal s bráchou na Š100 někdy před čtvrtstoletím.
Pokud nasadím řemen a půjde celý motor otočit několikrát kolem dokola, mám to zkusit nastartovat? Co se může stát horšího, pokud je v háji?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od mnov »

Jestli jsou ohnuté ventily, tak se nic nestane. Jen to nepůjde nastartovat, protože nebude mít kompresi.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

To zní nadějně. Zatím jsem ale nevyhrál nad tím uhoblovaným šroubem. Zkusím na něj přivařit matku. Kdyby to byla <:-< blbost, zkuste mi to někdo dát vědět.... ,,,,| (*_^) |,,,,
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

... no tak budu pokračovat samomluvou.... Dostal jsem ten ubroušený šroub ven. Bohužel dotažení kladky momenťákem se nepovedlo. Ten závit už nedrží.
Nastartovat se nakonec povedlo. Má to divný zvuk, jako by děravý výfuk, takový basový, občas si to zastřílelo, ale později se to zklidnilo. Možná jenom jak se to rozbilo a dlouho stálo, byly zanesené svíce a tak bylo spousta nespálené směsi ve výfuku.
Zkusil jsem vyjet ze stodoly a málem jsem to nedostal zpátky. Nemá to sílu. Asi opravdu bude nějaký ventil ohnutý a nedosedat. Sundat hlavy ale kromě těsnění znamená také drbat se znova s rozvodovým řemenem.... Ještě nějaké překvápko? A pokud jsou hlavy "sednuté" s blokem, a teď to nezlobí, můžu čekat nějaký problém, když tam dám hlavy z jiného motoru? Bez přebrušování? Nebo je lepší tyhle ventily vyměnit/narovnat?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Rozvody

Příspěvek od námořník »

Já žiju v tom že by se měly hlavy vždycky zbrousit když se dělaj.
Není možný že máš ten řemen posunutej?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

No, několikrát jsem to kontroloval, jsem přesvědčen že byly rysky dobře. Za další kontrolu nic nedám. Uvidíme ráno. Dík!
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Rozvody

Příspěvek od námořník »

Já spíš myslel jestli nemůžeš mít vačku hoznou o otáčku, ale to je blbost, to by jsi to nenahodil.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Rozvody

Příspěvek od ok1mpx »

Proboha to snad ne.. Já doufám, že když je ryska na kole nahoře a na rysce, tak snad nemusím počítat liché a sudé obrátky...
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Rozvody

Příspěvek od námořník »

Nejsem žádnej motorář, ale kdyby jsi neměl kompresi, tak si myslím že to nenahodíš. Ale je tu spousta lidí co tomu rozumí, tak ti by mohli vědět co tam je za problém.
Ten závit tady nedávno někdo řešil (zprasili mu to v servise) a dával tam opravnej :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dulas
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 533
Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
Bydliště: Alšovice

Re: Rozvody

Příspěvek od dulas »

mnov píše:Jestli jsou ohnuté ventily, tak se nic nestane. Jen to nepůjde nastartovat, protože nebude mít kompresi.
no ono to půjde nastartit i to pojede, jen to bude mítí prd výkon
vlastní zkušenost s rézou
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG

ex Subaru Impreza 1.6 LPG
ex
Subaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od mnov »

To se omlouvám za mylnou informaci. U Subaru jsem ještě ventily neohnul a motor u něhož si mi to povedlo, nastartovat nešel.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1488
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Rozvody

Příspěvek od mišus »

Záleží na tom, jak moc jsou ventily ohly, nastartuje to i se ztrácející se kompresí (příklad - když je prasklého, nebo podpalenej ventil taky to jede, ale tak na poloviční výkon). Pokud budeš sundávat hlavy a dávat jiný nech je prerovnat, udělat sedla a gufirka.....a hlavně šrouby povoluj a utahuj ve spravnym pořadí (podle manuálu) m.
Odpovědět

Zpět na „Motor“