Rozvody

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Rozvody

Příspěvek od tango »

bezva tak jsem trouba, už to chápu děkuju Honzo :pr:
Já jsem myslel, že ten co vidím je rozvodovej :850: No chyba není na vašem přijímači :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od HonzaCZ »

tango píše:bezva tak jsem trouba, už to chápu děkuju Honzo :pr:
Já jsem myslel, že ten co vidím je rozvodovej :850: No chyba není na vašem přijímači :845:
To neřeš, každej nemůže rozumět všemu :850: :811:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Rozvody

Příspěvek od PavelG »

Pokud jde o ty drážkované řemeny, tak ty jsem měl dost jeté, až mi přišlo neúměrně dobrému stavu rozvoďáku. Praskliny na klínech a kousky sem tam chybějící.
Ty nové jsou jakoby semišové :-)
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Rozvody

Příspěvek od tango »

Honzo ,děkuju. Takže jestli to chápu dobře tak rozvody jsou - drážkový řemen,kladky napínací a vodní pumpa taky, nebo ještě něco k tomu :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Rozvody

Příspěvek od PavelG »

nene, dva drážkované řemeny pohánějí alternátor a posilovač s klimou. Ty jsou vidět zvenku.
Rozvody jsou ukryté pod krytem a jsou klíčové pro to, aby se ventily vysouvaly do válce ve správný čas - tj. aby se např. nepotkal píst s ventilem. Pohyb je přenášený ozubeným řemenem (drážky napříč). Proč má zuby - protože je třeba zajistit, aby nemohl proklouznout, to by byl konec motoru. Zuby pak mají taky všechna kolečka, u který je třeba zajistit synchronní pohyb - tj. hřídele hlavní řemenice (v podstatě hnací hřídel, ozubená řemenice uprostřed obrázku nahoře) a vačkové hřídele (u Boxeru jsou dva po stranách).
Je proto nezbytné, aby se po odstrojení vzájemně ty tři ozubené potvory nepohly.
PICT01.JPG
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Rozvody

Příspěvek od PavelG »

Popravdě řečeno, vlastně nechápu, proč je jedna z kladek taky ozubená - ta vedle vodní pumpy.
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Rozvody

Příspěvek od Harry »

PavelG píše:Popravdě řečeno, vlastně nechápu, proč je jedna z kladek taky ozubená - ta vedle vodní pumpy.
Hladká kladka by deformovala - devastovala zuby řemenu! :666:
Ty hladké napínají po hladké - vnější, nečinné ploše. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Rozvody

Příspěvek od tango »

PavleG, tak to je super děkuju :supeer: Parádní info :pr:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Rozvody

Příspěvek od PavelG »

To je pravda, řemen je tam třeba napínat z ozubené strany.
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od DRUMMER »

Tak mi včera v servisu řekli, že při 105 tis. km mění jen řemen, kladky prý vydrží do 210 tis. km, mají to vyzkoušené. ?!?!
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Rozvody

Příspěvek od Harry »

Prý je to tak vyzkoušené, a Německu to údajně dělají také tak. :655:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Rozvody

Příspěvek od hetzer »

to se mi zda ponekud podivne, nebal bych se ani tak toho ze by se remen mohl pretrhnout ( popravde tomu skoro vubec neverim ) jako spise zadreni kladky, ktera pak pretrhne i remen fungl novy :666:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Rozvody

Příspěvek od Harry »

Vtip je v tom, že v Návodech o výměně kladek event. vodní pumpy není nic psáno, a po 100 tis. prohlídce se opakuje opět 25 tis. prohlídka, a t. d., (tedy není tam žádná prohlídka po 150 nebo 200 tkm,) takže o životnosti těchto dílů mohou mít informace pouze servisy. Nebo vyměňují preventivně dle svých zkušeností. :wink:
Pokud jsou tam ještě original díly,tedy nebyly nikdy měněny, měly by vydržet údajně těch 200 tkm. Tak se to prý praktikuje v Německu.
Při prvních 100 tkm mění pouze ozub. řemen, při druhých 100 tkm prý mění všechno.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Kofilka »

Řemen 100tis a kladky až jsou potřeba, záleží na tom jak to ohodnotí technik jestli je třeba měnit kladky..... (toto mi bylo kdysi řečeno v jednom nejmenovaném servise ) Proto jsme tam už nikdy nebyl a udělal jsem si všechno komplet sám s pomocí kamaráda kterej má šibenicu na zvednutí motoru. ( za stejnou cenu komplet jako oni maj za výměnu jen řemene :-) )
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Rozvody

Příspěvek od Harry »

Ale, jó, Kofilko! :-) Tady jde o to, že jsou obavy z toho, že se kladky neměnily. Nejde o rozpočet.
Podle mne je ideální kladky napřed zkontrolovat, a pak buď měnit, nebo ne. Pro jistotu možná vyměnit kladku ozubenou. Ta by tam mohla udělat paseku. Napínák je taky choulostivá věc, ale občas klepe právě ten nový....
Já se domnívám, že pokud auto nejezdí v prašném prostředí, měly by ty originál kladky i s vodní pumpou 200 tkm vydržet.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Odpovědět

Zpět na „Motor“