Rozvody
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Rozvody
bezva tak jsem trouba, už to chápu děkuju Honzo :pr:
Já jsem myslel, že ten co vidím je rozvodovej :850: No chyba není na vašem přijímači :845:
Já jsem myslel, že ten co vidím je rozvodovej :850: No chyba není na vašem přijímači :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Rozvody
To neřeš, každej nemůže rozumět všemu :850: :811:tango píše:bezva tak jsem trouba, už to chápu děkuju Honzo :pr:
Já jsem myslel, že ten co vidím je rozvodovej :850: No chyba není na vašem přijímači :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
Pokud jde o ty drážkované řemeny, tak ty jsem měl dost jeté, až mi přišlo neúměrně dobrému stavu rozvoďáku. Praskliny na klínech a kousky sem tam chybějící.
Ty nové jsou jakoby semišové
Ty nové jsou jakoby semišové
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Rozvody
Honzo ,děkuju. Takže jestli to chápu dobře tak rozvody jsou - drážkový řemen,kladky napínací a vodní pumpa taky, nebo ještě něco k tomu :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
nene, dva drážkované řemeny pohánějí alternátor a posilovač s klimou. Ty jsou vidět zvenku.
Rozvody jsou ukryté pod krytem a jsou klíčové pro to, aby se ventily vysouvaly do válce ve správný čas - tj. aby se např. nepotkal píst s ventilem. Pohyb je přenášený ozubeným řemenem (drážky napříč). Proč má zuby - protože je třeba zajistit, aby nemohl proklouznout, to by byl konec motoru. Zuby pak mají taky všechna kolečka, u který je třeba zajistit synchronní pohyb - tj. hřídele hlavní řemenice (v podstatě hnací hřídel, ozubená řemenice uprostřed obrázku nahoře) a vačkové hřídele (u Boxeru jsou dva po stranách).
Je proto nezbytné, aby se po odstrojení vzájemně ty tři ozubené potvory nepohly.
Rozvody jsou ukryté pod krytem a jsou klíčové pro to, aby se ventily vysouvaly do válce ve správný čas - tj. aby se např. nepotkal píst s ventilem. Pohyb je přenášený ozubeným řemenem (drážky napříč). Proč má zuby - protože je třeba zajistit, aby nemohl proklouznout, to by byl konec motoru. Zuby pak mají taky všechna kolečka, u který je třeba zajistit synchronní pohyb - tj. hřídele hlavní řemenice (v podstatě hnací hřídel, ozubená řemenice uprostřed obrázku nahoře) a vačkové hřídele (u Boxeru jsou dva po stranách).
Je proto nezbytné, aby se po odstrojení vzájemně ty tři ozubené potvory nepohly.
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
Popravdě řečeno, vlastně nechápu, proč je jedna z kladek taky ozubená - ta vedle vodní pumpy.
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Rozvody
Hladká kladka by deformovala - devastovala zuby řemenu! :666:PavelG píše:Popravdě řečeno, vlastně nechápu, proč je jedna z kladek taky ozubená - ta vedle vodní pumpy.
Ty hladké napínají po hladké - vnější, nečinné ploše. :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Rozvody
PavleG, tak to je super děkuju :supeer: Parádní info :pr:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
To je pravda, řemen je tam třeba napínat z ozubené strany.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 650
- Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
- Bydliště: Rusava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Tak mi včera v servisu řekli, že při 105 tis. km mění jen řemen, kladky prý vydrží do 210 tis. km, mají to vyzkoušené. ?!?!
Subaru Outback II gen.
MB Vito - služební
MB Vito - služební
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Rozvody
Prý je to tak vyzkoušené, a Německu to údajně dělají také tak. :655:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Rozvody
to se mi zda ponekud podivne, nebal bych se ani tak toho ze by se remen mohl pretrhnout ( popravde tomu skoro vubec neverim ) jako spise zadreni kladky, ktera pak pretrhne i remen fungl novy :666:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Rozvody
Vtip je v tom, že v Návodech o výměně kladek event. vodní pumpy není nic psáno, a po 100 tis. prohlídce se opakuje opět 25 tis. prohlídka, a t. d., (tedy není tam žádná prohlídka po 150 nebo 200 tkm,) takže o životnosti těchto dílů mohou mít informace pouze servisy. Nebo vyměňují preventivně dle svých zkušeností.
Pokud jsou tam ještě original díly,tedy nebyly nikdy měněny, měly by vydržet údajně těch 200 tkm. Tak se to prý praktikuje v Německu.
Při prvních 100 tkm mění pouze ozub. řemen, při druhých 100 tkm prý mění všechno.
Pokud jsou tam ještě original díly,tedy nebyly nikdy měněny, měly by vydržet údajně těch 200 tkm. Tak se to prý praktikuje v Německu.
Při prvních 100 tkm mění pouze ozub. řemen, při druhých 100 tkm prý mění všechno.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Řemen 100tis a kladky až jsou potřeba, záleží na tom jak to ohodnotí technik jestli je třeba měnit kladky..... (toto mi bylo kdysi řečeno v jednom nejmenovaném servise ) Proto jsme tam už nikdy nebyl a udělal jsem si všechno komplet sám s pomocí kamaráda kterej má šibenicu na zvednutí motoru. ( za stejnou cenu komplet jako oni maj za výměnu jen řemene )
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Rozvody
Ale, jó, Kofilko! Tady jde o to, že jsou obavy z toho, že se kladky neměnily. Nejde o rozpočet.
Podle mne je ideální kladky napřed zkontrolovat, a pak buď měnit, nebo ne. Pro jistotu možná vyměnit kladku ozubenou. Ta by tam mohla udělat paseku. Napínák je taky choulostivá věc, ale občas klepe právě ten nový....
Já se domnívám, že pokud auto nejezdí v prašném prostředí, měly by ty originál kladky i s vodní pumpou 200 tkm vydržet.
Podle mne je ideální kladky napřed zkontrolovat, a pak buď měnit, nebo ne. Pro jistotu možná vyměnit kladku ozubenou. Ta by tam mohla udělat paseku. Napínák je taky choulostivá věc, ale občas klepe právě ten nový....
Já se domnívám, že pokud auto nejezdí v prašném prostředí, měly by ty originál kladky i s vodní pumpou 200 tkm vydržet.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!