Rozvody
Re: Rozvody
Díky za rady. Mám manuální převodovku, tak to snad zvládnu. Na ty fotky na profilu Rally CAD se nemohu dostat.
Libor
Libor
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Rozvody
To je to je jasný ::-DDD: :ironie:
- saburafu
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2125
- Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
- Bydliště: Budějce - Vyšák
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Ahoj,Libnez píše:Díky za rady. Mám manuální převodovku, tak to snad zvládnu. Na ty fotky na profilu Rally CAD se nemohu dostat.
Libor
musíš být registrovaný i na portálu. Na těchto stránkách je nutná dvojí registrace (důvody už rozepisovat nebudu, bylo to tu už několikrát probíráno). Tak se tam registruj a najeď si do fotogalerie a pak si otevři fotogalerie uživatelů a tam si už galerku RallyCADa najdeš. Zde odkaz.
http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... &cat=10035
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
ty fotky jsou tady
http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... s&album=10
http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... s&album=10
Re: Rozvody
Co to je za blbost? Legacy 2004+ nemá na hlavní řemenici díry? Stačí si ze dvou šroubů a kusu plocháče s dírou vytvořit na to klíč.lojzmen píše:U automatu sundáš startér :839: a nasadíš přípravek(který si zhotovíš do zubů na věnci.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Rozvody
Máš 100% pravdu :783: zapomněl jsem.
Ale pro mne v garáži s pilníkem a ruční vrtačkou bylo jednodušší a rychlejší bloknout motor o ozubený věnec.
Tu kontra páku s trny už mám nakreslenou, ale budu ji vyrábět až u příštích rozvodů
Mimochodem, bylo to tak dorvané, že obyčené šrouby by to užvejklo.
Ale pro mne v garáži s pilníkem a ruční vrtačkou bylo jednodušší a rychlejší bloknout motor o ozubený věnec.
Tu kontra páku s trny už mám nakreslenou, ale budu ji vyrábět až u příštích rozvodů
Mimochodem, bylo to tak dorvané, že obyčené šrouby by to užvejklo.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Rozvody
Podrobný obrázkový postup je v obrazové galerii lojzmen.
Nářadí: pevný 22 nástrčák nebo vyhnutý očkový klíč TONA bez druhého konce, běžné gola klíče, dlouhá gola 10 či trubkáč 10.
Zde dávám nějaký text, který jsem kdysi napsal k výměně rozvodů na SOHC.
Libnez má Outback, což je nejspíš motor DOHC (nebudu zjišťovat), to je 2 vačky na hlavu, ale postup je obdobný.
Výměna rozvodů Legacy 2L 1999 s klimou.
Při kontrole rozvodů jsem demontoval ventilátory a nádržku chladiče.
Ale předem, kdo má manuální převodovku, ať zařadí 5 a zabrzdí a pokusí se nejdříve povolit šroub řemenice - šestihran 22.
Pokud prokluzuje spojka, přišponuj řemen k alternátoru a blokni navíc nějakou tyčkou řemenici čerpadla posilovače řízení.
Utahovací moment je pro nějaké motory 13kg/m nebo 18kg/m, což je dost.
Kdo má automat, má těžký problém. Motor se dá zablokovat za zuby věnce setrvačníku(opatrně, ať se neulomí nějaký hliník),
ale sundat startér(spodní šroub) mi trvalo víc, než ty rozvody.
Doporučuji zhotovit kontra klíč, v řemenici jsou na to 4 otvory.
Vůbec jsem nerozpojoval hadice, ale vadily mi teda fest. Ventilátory jsou nahoře chycené po dvou vrutech v plastu(opatrně!!) a dole jen zasunuty do děr, jsou tam čepy. Něco podobné nádržka.
Konektory ventilátorů - práce pro Saxanu.
Pro motory v návodech z ruských webů (2,2L a 2,5L) jsou uváděny nějaké počty zubů řemenu, ale na 2L motor SOHC EJ20 92kW je: vlevo z1: 47zubů, vpravo z2: 44,5zubu. Vůbec jsem to nepotřeboval, viz následující.
Seřizuje se na rysky/záseky na řemenici (nikoli na šipky). Před demontáží si natoč obě řemenice ryskama svisle nahoru oproti ryskám na bloku a máš vystaráno.
Je-li napínák s tlumičem, zmáčkni jej a zajisti hřebíkem.
Demontáž se začíná a montáž končí spodní hladkou kladkou s osazením. Utahovací moment šroubu kladky je 4 +-0,4kg/m.
Nevím, jestli je to dobré, ale použil jsem lepidlo na šrouby. Ono to tam totiž bylo z předešlého servisu.
Staré kladky jsem rozebral a tvrdím - životnost 100 až 120tis.km a 5 let. Totéž řemen.
Je tam nějaká rezerva, ale u motorů, které jezdily na nižší převody je natočeno víc otáček.
5 let životnost dávám kvůli degradaci maziva (bylo na okrajích oschlé) a stárnutí řemenu.
Kdo jezdil na vyšší otáčky, má rezervu menší, neboť mazivo a řemen se zahřívá.
Nářadí: pevný 22 nástrčák nebo vyhnutý očkový klíč TONA bez druhého konce, běžné gola klíče, dlouhá gola 10 či trubkáč 10.
Zde dávám nějaký text, který jsem kdysi napsal k výměně rozvodů na SOHC.
Libnez má Outback, což je nejspíš motor DOHC (nebudu zjišťovat), to je 2 vačky na hlavu, ale postup je obdobný.
Výměna rozvodů Legacy 2L 1999 s klimou.
Při kontrole rozvodů jsem demontoval ventilátory a nádržku chladiče.
Ale předem, kdo má manuální převodovku, ať zařadí 5 a zabrzdí a pokusí se nejdříve povolit šroub řemenice - šestihran 22.
Pokud prokluzuje spojka, přišponuj řemen k alternátoru a blokni navíc nějakou tyčkou řemenici čerpadla posilovače řízení.
Utahovací moment je pro nějaké motory 13kg/m nebo 18kg/m, což je dost.
Kdo má automat, má těžký problém. Motor se dá zablokovat za zuby věnce setrvačníku(opatrně, ať se neulomí nějaký hliník),
ale sundat startér(spodní šroub) mi trvalo víc, než ty rozvody.
Doporučuji zhotovit kontra klíč, v řemenici jsou na to 4 otvory.
Vůbec jsem nerozpojoval hadice, ale vadily mi teda fest. Ventilátory jsou nahoře chycené po dvou vrutech v plastu(opatrně!!) a dole jen zasunuty do děr, jsou tam čepy. Něco podobné nádržka.
Konektory ventilátorů - práce pro Saxanu.
Pro motory v návodech z ruských webů (2,2L a 2,5L) jsou uváděny nějaké počty zubů řemenu, ale na 2L motor SOHC EJ20 92kW je: vlevo z1: 47zubů, vpravo z2: 44,5zubu. Vůbec jsem to nepotřeboval, viz následující.
Seřizuje se na rysky/záseky na řemenici (nikoli na šipky). Před demontáží si natoč obě řemenice ryskama svisle nahoru oproti ryskám na bloku a máš vystaráno.
Je-li napínák s tlumičem, zmáčkni jej a zajisti hřebíkem.
Demontáž se začíná a montáž končí spodní hladkou kladkou s osazením. Utahovací moment šroubu kladky je 4 +-0,4kg/m.
Nevím, jestli je to dobré, ale použil jsem lepidlo na šrouby. Ono to tam totiž bylo z předešlého servisu.
Staré kladky jsem rozebral a tvrdím - životnost 100 až 120tis.km a 5 let. Totéž řemen.
Je tam nějaká rezerva, ale u motorů, které jezdily na nižší převody je natočeno víc otáček.
5 let životnost dávám kvůli degradaci maziva (bylo na okrajích oschlé) a stárnutí řemenu.
Kdo jezdil na vyšší otáčky, má rezervu menší, neboť mazivo a řemen se zahřívá.
Naposledy upravil(a) lojzmen dne úte lis 17, 2009 4:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
Pěkné obrázky, lojzmene.
Napadlo mě z toho udělat návod do wiki. Motivace mám naprosto zjištné - rozvody mě čekají během měsíce, matroš nakoupený, jen na to vlítnout. Než tak učiním, chci mít naprosto jasno v postupu a sepsání návodu s laskavou podporou znalých by byla asi dobrá forma abych si vše ujasnil i já sám.
Určitě se to bude časem hodit hodně lidem. Takže dotaz - můžu tvoje obrázky použít a mohl bys pak mrknout a poopravit výsledek, aby to bylo správné a "blbuvzdorné"?
Napadlo mě z toho udělat návod do wiki. Motivace mám naprosto zjištné - rozvody mě čekají během měsíce, matroš nakoupený, jen na to vlítnout. Než tak učiním, chci mít naprosto jasno v postupu a sepsání návodu s laskavou podporou znalých by byla asi dobrá forma abych si vše ujasnil i já sám.
Určitě se to bude časem hodit hodně lidem. Takže dotaz - můžu tvoje obrázky použít a mohl bys pak mrknout a poopravit výsledek, aby to bylo správné a "blbuvzdorné"?
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
Můžu se spolehnout, že u MT povolím šroub u řemenice při zařazené pětce bez nutnosti použití nástroje?
Resp. pokud někdo znáte rozměry řemenice a těch 4 děr, písněte sem. Docela bych si asi radši svařil nástroj, pro jistotu.
Resp. pokud někdo znáte rozměry řemenice a těch 4 děr, písněte sem. Docela bych si asi radši svařil nástroj, pro jistotu.
Re: Rozvody
PavelG: píšu na wiki takovou kostru, takže jí klidně uprav, jak bude potřeba a dodej obrázky, já bohužel vlastní z výměny rozvodů nemám
EDIT: http://wiki.subarufanclub.cz/navody/vymena_rozvodu
Tady je nějaký nástřel, je možné, že mi tam někde něco uteklo
EDIT: http://wiki.subarufanclub.cz/navody/vymena_rozvodu
Tady je nějaký nástřel, je možné, že mi tam někde něco uteklo
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Rozvody
Obrázky můžete použít všechny, tyto jsou zmenšené na polovinu originálu a kvalita jpg na 62%, mohu dodat origo 2Mega.
Jistě jste si všimli, že rozvody jsem komplet dělal na (mém náhradním) motoru mimo auto.
V autě jsem jen kontroloval, zda to bylo předchozím majitelem uděláno.
Pokud se nemění čerpadlo, není nutno rozebírat chladící okruh, ale ta horní hadice trochu vadí při práci.
Motor SOHC 2L 1999(model 2000) a 2003 EJ20 92kW mají řemen 232zubů.
Kladky, kromě napínací, jsou stejné pro mnoho verzí motorů, mám ověřeno u 1.8L r.1995.
Skoro bez chyb je katalog http://katalog.mjauto.cz/ , kde se to dá porovnávat.
Znova připomínám - pokud proklouzne spojka(stalo se mi na 1,8L), šroub řemenice nejde povolit a je třeba si pomoci ještě zablokováním řemenice čerpadla posilovače, takže pokud není kontra klíč, pro jistotu bych šroub povoloval před demontáží řemenu posilovač/alternátor.
Ten řemen jsem ještě přišponoval. Přikládám dodatečně vyfocený obrázek, kde již řemen není.
bod 14 Termostat v internetových prodejnách nebyl. Součástí čerpadla z Německa jsem měl i těsnění na blok z tenkého klingeritu (origoš je poplastovaný plech) + gumičku termostatu.
(poznámka - měřák teploty na autě z r.1995 i 1999 se na 60°C zastaví ve středu a pohne se až při asi 110°C, takže co dělá termostat nevíme)
bod 24-26 Mně nešel řemen nasadit přes kladky, takže jsem nasadil čerpadlo, napínací kl., ozubenou kl., řemen nasadit na rysky, horní hladkou kl., kontrola rysek, spodní hladká kladka s osazením, kontrola rysek, povolení/odjištění napínací kladky - viz pořadí obrázků u mne.
Bod 25 Můj originál nový řemen měl krásné žluté značky z výroby.
bod 26 (návrh nového textu) nový řemen nasazujeme tak, aby se kryly všechny 3 značky na řemenu s ryskami/zářezy na řemenici a motoru.(nad tím původním textem v závorce jsem musel chvíli přemýšlet)
Ta levá ryska na hlavě je skoro, jako by tam nebyla.
Pokračování příště
Jistě jste si všimli, že rozvody jsem komplet dělal na (mém náhradním) motoru mimo auto.
V autě jsem jen kontroloval, zda to bylo předchozím majitelem uděláno.
Pokud se nemění čerpadlo, není nutno rozebírat chladící okruh, ale ta horní hadice trochu vadí při práci.
Motor SOHC 2L 1999(model 2000) a 2003 EJ20 92kW mají řemen 232zubů.
Kladky, kromě napínací, jsou stejné pro mnoho verzí motorů, mám ověřeno u 1.8L r.1995.
Skoro bez chyb je katalog http://katalog.mjauto.cz/ , kde se to dá porovnávat.
Znova připomínám - pokud proklouzne spojka(stalo se mi na 1,8L), šroub řemenice nejde povolit a je třeba si pomoci ještě zablokováním řemenice čerpadla posilovače, takže pokud není kontra klíč, pro jistotu bych šroub povoloval před demontáží řemenu posilovač/alternátor.
Ten řemen jsem ještě přišponoval. Přikládám dodatečně vyfocený obrázek, kde již řemen není.
bod 14 Termostat v internetových prodejnách nebyl. Součástí čerpadla z Německa jsem měl i těsnění na blok z tenkého klingeritu (origoš je poplastovaný plech) + gumičku termostatu.
(poznámka - měřák teploty na autě z r.1995 i 1999 se na 60°C zastaví ve středu a pohne se až při asi 110°C, takže co dělá termostat nevíme)
bod 24-26 Mně nešel řemen nasadit přes kladky, takže jsem nasadil čerpadlo, napínací kl., ozubenou kl., řemen nasadit na rysky, horní hladkou kl., kontrola rysek, spodní hladká kladka s osazením, kontrola rysek, povolení/odjištění napínací kladky - viz pořadí obrázků u mne.
Bod 25 Můj originál nový řemen měl krásné žluté značky z výroby.
bod 26 (návrh nového textu) nový řemen nasazujeme tak, aby se kryly všechny 3 značky na řemenu s ryskami/zářezy na řemenici a motoru.(nad tím původním textem v závorce jsem musel chvíli přemýšlet)
Ta levá ryska na hlavě je skoro, jako by tam nebyla.
Pokračování příště
Naposledy upravil(a) lojzmen dne úte lis 17, 2009 4:32 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Rozvody
temata tykajici se rozvodu sloucena
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Rozvody
Já jsem taky po výměně a řemenici na klice jsme nemohli povolit. Takže startér dolů a zablokovat věnec. Šlo to ořechem od goly ale je potřeba mít šikovný prsty a hlavně jsou zapotřebý 4 ruce. Jeden blokuje, druhej povoluje. Jinak pohoda a vyměnilo se vše. Motor teď přede tiše jak kočka a jede jak blázen. Díly jsem sehnal za báječnou cenu, celé to vyšlo asi na 6.500 včetně nové chladící kapaliny - chladič byl venku a měnila se i pumpa. Protože mám klimu a tím i druhej chladič, nemohli jsme aplikovat povolení řemenice vzduchovým utahovákem na kola. Pak nemusíte ani řadit a je to dole raz, dva.
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Rozvody
PavelG
v obrázku jsou zakresleny rozměry řemenice mého motoru, potřebné pro zhotovení kontra páky.
Průměr čtyř otvorů pro čepy je 7,7mm, roztečný průměr otvorů je 76,5mm, vnitřní průměr řemenice je asi 84,5mm, hloubka asi 18-20mm, díra pro hlavu šroubu má průměr asi 57mm.
Platí pro motor EJ20 92kW 2L 2003.
v obrázku jsou zakresleny rozměry řemenice mého motoru, potřebné pro zhotovení kontra páky.
Průměr čtyř otvorů pro čepy je 7,7mm, roztečný průměr otvorů je 76,5mm, vnitřní průměr řemenice je asi 84,5mm, hloubka asi 18-20mm, díra pro hlavu šroubu má průměr asi 57mm.
Platí pro motor EJ20 92kW 2L 2003.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Rozvody
To je zajímavé, dnes jsem měnil svíčky a když už jsem měl pracky v motorovém prostoru, změřil jsem si taky řemenici.
Moje má tyto rozměry (Outback 2004 s motorem EJ253)
vnitřní průměr: 40mm
průměr roztečné kružnice - díry pro nástroj 65mm
průměr děr pro nástroj: 4x 12mm
celkový průměr pak cca 130mm
Moje má tyto rozměry (Outback 2004 s motorem EJ253)
vnitřní průměr: 40mm
průměr roztečné kružnice - díry pro nástroj 65mm
průměr děr pro nástroj: 4x 12mm
celkový průměr pak cca 130mm