Rozvody

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
plukovník

Re: Rozvody

Příspěvek od plukovník »

Přátelé,
víte někdo, jakým způsobem jsou vymezovány ventilové vůle o Forestera 2.0 SJ (IV generace, atmosféra) ?
Jsou tam hydroštely, vymezovací podložky, pevná zdvihátka... ? Nebo co to tam vlastně je ?

Předpokládám, že pohon vačkových hřídelů je řešen řetězy, nikoliv ozubenými řemeny. Je to tak ?
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od mnov »

Motor FB20 v čase cca 1:05 nastavují vůle ventilů:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bMQ0zY-_qr0[/youtube]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
plukovník

Re: Rozvody

Příspěvek od plukovník »

Takže, jestli tu animaci chápu správně, jsou tam opravdu ty "hydroštely".
Tedy ventilové vůle jsou vymezovány automaticky a lze pouze kontrolovat jejich hodnoty, s největší pravděpodobností 0,13 sací a 0,22 výfukové.
Štelovat se nic nedá a v případě že kontrola pomocí spárových měrek nevyhoví, je nutno vyměnit kompletní sadu hydraulických zdvihátek.

Má s touto záležitostí někdo zkušenost, nebo jsem ve svém odhadu "vedle, jak ta jedle"... ??? ;-D

Jinak, ještě přidám jeden technický dotaz, co do tohoto vlákna tak úplně nepatří.
Předpokládám, že u alternátoru, vzhledem k jeho výkonu, zřejmě bude volnoběžka. Jsou s ní v praktickém provozu nějaké patálie, tak jako u jiných značek ?
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Rozvody

Příspěvek od sima »

PetrC píše:Nedávno jsem dělal rozvody na Legacy, bylo to dotaženy jak kráva, dělalo to nějaký hovado, ani jsem to nemohl povolit, samozřejmě závity pro napínací kladku stržený v hliníku, naštěstí jsem měl náhradní kus doma, takže za pár hodin vrčelo.
Petře ty jsi poklad,to musel být majitel kua rád (*_^) |,,,,
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Ladis
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: pát úno 18, 2011 6:33 pm
Jméno a příjmení: Vladimir Nowak
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Ladis »

zajímavé je, že ve fabrice mají ty ramena těch zdvihátek odstupňované aby dosáhli co nejpřesnějších vůlí, ale jako náhradní díl se dá koupit pouze jeden rozměr
www.proturbo.cz - autoservis nejen pro vaše subaru - originál i aftermarket díly, stavíme a opravujeme motory, chiptuning, ecutek, haltech, apexi
plukovník

Re: Rozvody

Příspěvek od plukovník »

Ladis píše:zajímavé je, že ve fabrice mají ty ramena těch zdvihátek odstupňované aby dosáhli co nejpřesnějších vůlí, ale jako náhradní díl se dá koupit pouze jeden rozměr
Ta ukázka běží hrozně rychle, ale já jsem získal dojem, že ta ramena zdviháte(roller rocker arm) jsou opravdu jen jednoho rozměru a z toho regálu s barevnými popiskami bere dělník rozměrově odstupňované vymezovací kloboučky (valve shim) osazené na konce dříků ventilů.
Ale třeba se mýlím. Vycházím ze servisního manuálu (strana 399) na Forestera SJ (2014+).
siezer
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 152
Registrován: pon bře 24, 2014 7:23 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od siezer »

Začal jsem nakupovat materiál na výměnu rozvodů v 210k km.
Pořídil jsem sadu Contitech na EJ204 čtyřvačka (CT1058K3) a jsem potěšen cenou i složením.
Obsahuje řemen Continental Made in Germany, dvě velké kladky Koyo, malou NTN, zubatou NSK a napínací NTN vše Made in Japan.
Samostatně mám vodní pumpu s těsněním od Graf Made in Itali. Uvažoval jsem o SKF, ale Graf je prý taky slušný výrobce.
Krabička od Blue Print, s ložiskem setrvačníku, obsahuje ložisko Koyo také Made in Japan.
Hezká směska za cca 6000Kč.
Ještě čekám na spojku Exedy, jestli ji eschop sežene.
Přílohy
IMG_0176.jpg
IMG_0177.jpg
Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Rozvody

Příspěvek od sima »

Seizer mám tu samou sadu-contitech a popisoval jsem zde ty samé zkušenosti po rozbalení,taky mě to moc potěšilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Stingray
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 24, 2014 4:28 pm
Jméno a příjmení: Jan Pecold

Re: Rozvody

Příspěvek od Stingray »

Ahoj lidi,

můžete mi prosím zkontrolovat, případně doplnit co mi chybí na výměnu rozvodů ve 315000 Km na Forestru 92 Kw, r.v.2002,
VIN: JF1SG5LK43G004440
případně co ještě udělat když už se do toho poleze? Svíčky mají najeto necelých deset tisíc. Co třeba termostat?

Zatím mám vybráno:

Rozvodová sada: https://mlparts.cz/autodily/subaru/fore ... tId=114816

klíňák na altík: https://mlparts.cz/autodily/subaru/fore ... tId=100548

klíňák na klimu: https://mlparts.cz/autodily/subaru/fore ... tId=664755

a ještě vodní čerpadlo: https://mlparts.cz/autodily/subaru/fore ... tId=126130

Díky moc Honza
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Rozvody

Příspěvek od Juras »

Termostat, pokud nějak neblbne bych nechal. Radši si zkontroluj jaký a kolik má vývodů ta tvoje vodní pumpa a jestli někde pod rozvodovým krytem neprolíná olej.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Stingray
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 24, 2014 4:28 pm
Jméno a příjmení: Jan Pecold

Re: Rozvody

Příspěvek od Stingray »

Jaká je tam pumpa asi zjistím až se to rozdělá co? Asi to nechám na mechanikovi až do toho vleze aby zjistil která tam je a nechám ho aby ji objednal..
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Rozvody

Příspěvek od Juras »

No dá se to zjistit, ale je tam blbej přístup. Nejlepší to je rozdělat, omrknout co je kde špatně a objednat, ale to pak trvá oprava tak 2-3dny.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Rozvody

Příspěvek od Mira »

Pokud je víc variant, objednej všechny a zbytek vrať. Nemusíš nechávat rozdělaný auto 3 dny.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
PetrC
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 510
Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
Jméno a příjmení: Petr Celnar
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od PetrC »

Tam je treba 5 variant a kdyz pumpa stoji cca 1500, to mas 7500 jen za pumpu :-D na ic ne vsechny varianty budou skladem. To bych se radsi podival, daj se ty hadicky i nahmatat, to je otazka 5 minut.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Stingray
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon lis 24, 2014 4:28 pm
Jméno a příjmení: Jan Pecold

Re: Rozvody

Příspěvek od Stingray »

Ajaj pět variant :-O Díky moc, snad se s tím mechanik nějak popere..
Odpovědět

Zpět na „Motor“