Rozvody

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Rozvody

Příspěvek od draconis »

Já osobně jsem názoru, že u rozvodů prostě neriskuji a radši za to ty prachy dám. Možná je to zbytečná paranoia, ale případné následky jsou jasné...

Pokud si tedy plánuješ auto nějakou dobu nechat, osobně bych je udělal. Já je teď nechal dělat taky, ačkoli by měly být údajně dělané před 50t km spolu s výměnou polomotoru v origo servisu. V servisce to napsané není a telefonicky mi to bohužel výslovně nepotvrdili, i když říkali, že to dělají s polomotorem automaticky. Věřit se tomu dá, ale prostě to nechám udělat a mám klid než abych si pak rval vlasy...
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Rozvody

Příspěvek od Nemmo »

...souhlas....škody jsou dost neúměrné úspoře....dobrá, kladky, vodní pumpa, budiž, když nejeví známky opotřebení....ale řemen, těch pár korun, co stojí .....teď jsme dělal komplet rozvody, za matroš jsem dal cca12tis. (včetně oleje, všech filtrů, svíčky.....) a řemen po 103tisících vypadal jako novej...stejně šel ven.
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody

Příspěvek od garmont »

Můj forester č3 má mít dle tacho 175tis. ale nechal jsem pro jistotu p. Emberta mrknout na rozvoďák a nevypadal moc dobře - takže jsem nechal dát nový řemen + jednu kladku která už chrastěla. Další výměnu plánuju v těch 210tis.
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
holda89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: pát lis 27, 2015 7:52 am
Jméno a příjmení: Martin

Re: Rozvody

Příspěvek od holda89 »

chlapci prosím vás, kolik zubů má rozvodový řemen u Forestra 2006 2.0 116kW?
vladdo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 62
Registrován: ned dub 12, 2015 8:25 pm

Re: Rozvody

Příspěvek od vladdo »

chcem sa opytat, ped mesiacom mi menili rozvody. Zvuk sa mi zdal hned iny, asi preto ze su nove ;-D ALe iny servisak, klasicky mechanik na skodovky a pod. mi vravi ze asi je moc napnuty rozvodovy remen. Mechanik je to sikovny.
ALe podla servisaka Subaru sa to napnutie neda rugulovat, je to dane hydraulicky a napinak sa da dat len do jednej polohy.
Nechcem teraz 100 tis. km cakat na dalsie rozvody v nejakej neistote, co by ste poradili?
Diky
L'induction de l'apoptose est un autre exemple de couplage pays, la frГ©quence de l'expГ©rience du kamagra n'est pas recommandГ©e en cas d'intoxication..
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Rozvody

Příspěvek od Juras »

No co vím, tak u subaru je automatickej napínák, tam není co řešit.
Ať si radši dál spravuje jen škodovky.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Rozvody

Příspěvek od sima »

Zvuk se změnil i mě,a nejen mě.Přisuzuje se to hodně novému roz.řemenu,časem si to možná ještě "sedne".Ostatně mám dojem,že se ten jiný zvukový projev v určitých otáčkách už částečně vytratil,ztišil,ale třá jsem si jen zvykl,no úplné vymizení poznám jistojistě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Rozvody

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ja teda po vymene rozvodu nikda nepozoroval nic, pokud jsem pritom nemenil i rolnu na remenu od klimatizace... A bacha na to, drakousovi jeho mechanik menil rozvody tak dobre, ze se mu to potkalo a vime co ho to stalo za ranec....
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Rozvody

Příspěvek od sima »

U mě se měnili i řemeny příslušentví,pumpa...nicméně říkám,ta zvuková proměna je normální,to mě potvrdilo hodně subaráků,samozřejmě ne,že je nevyhnutelná,jen píšu vlastní zkušenost a zkušenosti jiných...ono se bavit o něčem takovém a neslyšet to je o ničom,vladdo když tak to nahraj,u mě je to slyšitelné na cirka těch 1000 otáček,je to mírně hlučnější,takové mírně "cvakavé"(těžko najít ten správný výraz)než předtím,ale já to neřeším,nemám taky co rozumně dalšího řešit,navíc se to už nejspíš mírně ztišilo.
Jo po nějakém mírném nájezdu od výměny rozvodů to začlo dělat pazvuky jiné,takové pleskavé,pak to i nějak klepalo,opět těžko přesně popsat.To jsem otipoval na to,že se natáhnul nový řemen-y příslušenství,taky že jo,dotaženo,pak to ustalo,zatím je klid.To je ale docela normální-to následné dotažení řemene příslušenství,u rozvodového řemene je to jak psal Juras-aut.napínák,tam není co ovlivnit.
Kolik km máš po rozvodech,čerstvě uděláno?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rozvody

Příspěvek od goha »

Mě dělali rozvody v BxA vč. pumpy, tak doufám, že mě nečeká nějaká nepříjemnost.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Rozvody

Příspěvek od davidherda »

goha píše:Mě dělali rozvody v BxA vč. pumpy, tak doufám, že mě nečeká nějaká nepříjemnost.
Určitě ne.

Zvuk se mi též změnil, ale není se čemu divit, když kladky, ložiska a řemeny mají 100t za sebou

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Rozvody

Příspěvek od Juras »

Jo většinou to ztichne, protože přestanou rachtat starý vyběhaný ložiska na kladkách.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Doro »

Jak sem zjistil, sice pozdě, ale přec, je sakra dobré vědět, jestli mechanik ví přesně, co dělá a bere to zodpovědně (problémy hlásí a neignoruje, ale hlavně, má i servisní manuál! >>:-@@ ).
BO....dyž sem to doma rozebral, tak zjištění dost drsné: 3 stržené závity v bloku motoru pro vodní pumpu (netuším, jakto, že to netelko a drželo), krytka řemene nad hl. hřídelí se vesela třela o řemen (řemen byl díky tomu ojetý aj shora cca 1 mm do hloubky, no humus)..... :-€-oO .
Vodní pumpa prý dá cca 200 tis. km, tedy při druhé výměně se musí nejpozději měnit (já ale vím, že dá i 275 tis. km, pak už následuje její pomalá smrt :-D ). A je fakt dobré při 3. výměně měnit i termostat.
Napětí řemene reguluje napínací kladka a je dobré ji měnit vždy, stejně jako ozubenou. Ty hladné asik přežijí i 200 tis. km, ale poroste hluk. Prostě vyměnit raději vše, bo za tu jistotu to stojí.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
vladdo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 62
Registrován: ned dub 12, 2015 8:25 pm

Re: Rozvody

Příspěvek od vladdo »

diky, to ano mechanika si treba radsej preverit , aby to nespackal. Strhnut zavity v bloku to uz je dost.
Inac tie stare original japonske veci co mi vymontoval - pumpa a ostatne vyzerali neopotrebene, urcite by to este par. tis. km vydrzalo. Ale naspat ich uz davat radsej nebudem :-D
L'induction de l'apoptose est un autre exemple de couplage pays, la frГ©quence de l'expГ©rience du kamagra n'est pas recommandГ©e en cas d'intoxication..
Uživatelský avatar
PetrC
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 510
Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
Jméno a příjmení: Petr Celnar
Bydliště: Bučovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od PetrC »

Nedávno jsem dělal rozvody na Legacy, bylo to dotaženy jak kráva, dělalo to nějaký hovado, ani jsem to nemohl povolit, samozřejmě závity pro napínací kladku stržený v hliníku, naštěstí jsem měl náhradní kus doma, takže za pár hodin vrčelo.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Odpovědět

Zpět na „Motor“