problémy s přehříváním

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Dobrý den,
mám Subaru 2.5i-s ES z roku 2017, najeto 240 000km. První problémy se objevily ve 180 000km kdy se motor začal na dlouhých trasách (min 150km) sám od sebe přehřívat. Teplota stoupala do doby než se dotkla červené hranice a poté hned spadla na provozní teplotu. Z tohoto důvodu bylo vyměněno těsnění pod hlavou, které určil autorizovaný servis za vadné. Po 20 000km se problém vrátil, v diagnostice není žádná chyba a pro jistotu se měnil i termostat. Problémy pořád setrvávají. S tím nejspíše souvisí i to, že když se auto začne přehřívat, tak z topení přestane jít teplý vzduch. Jakmile se teplota sníží, vše funguje normálně. Měl-li někdo stejný problém, prosím o radu.

Děkuji
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od spm »

Vítej u nás na SFC, je potřeba ještě napsat 2 další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat interku.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od spm »

Fakt, že topení v téhle situaci netopí, bohužel většinou ukazuje na těsnění pod hlavou (prakticky přestává topit kvůli tomu, že se ten chladící okruh zavzdušní). U tebe bylo dělané, bohužel jak to s dnešními servisy bývá, tak je otázka jak kvalitně to odvedli... Druhá věc je, že když se ručička dostane na červené pole, tak je to obvykle konečná pro motor... nebo při tom může fouknout i to těsnění, které bylo do té doby zdravé...

Nicméně pokud pominu těsnění a termostat, co byl měněný. Tak věc jedna: spínají se tomu vůbec sahary? (Tj když vypneš klimatizaci, necháš to ohřáté stát na volnoběh, tak by se ty větráky pod kapotou měly občas sepnout. Dřív, než ta ručička začne stoupat ze středové polohy nahoru). A pak další věc k pozorování; jestli tyhle novější modely to mají řešené stejně jako staré, tak na chladiči by mělo být tlakové víčko a od něj jde hadička do přepadové nádobky (která má max/min rysku). Takže až to bude studené, koukni pod to tlakové víčko na chladiči. Měla by tam být voda, nesmí tam být vzduch. A zároveň koukej na hladinu kapaliny v té přepadové nádobce vedle. Opět pokud v chladiči nebude voda po okraj a naopak hladina v té přepadovce bude spíše přibývat než ubývat, tak to ukazuje spíše znova na těsnění... (u přepadovky lze ještě koukat na tu hladinu, když je to ohřáté a nastartované, neměly by se tam objevovat bubliny).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48965
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od VDC »

Všechno, co napsal Jenda, podepisuju.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Moc děkuju za pomoc, sahary spínají v pořádku, zkusím se podívat na tu vodu a v nejhorším motor.

Ještě jednou moc děkuji
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Aktuálně jsem otevřel tlakové víčko, všechna voda okamžitě odtekla do přepadové nádobky, takže těsnění hlavy je asi po smrti
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od dracekvo »

Když měnili těsnění, rovnaly hlavy?

A jak už bylo psáno. Sledovat hladinu vody přímo v chladiči. Ale je doufám jasné, že víčko otevírat raději při chladném motoru. Jinak hrozí, že z toho vyprskne voda a opaří tě to.
Pokud bude vody málo, tak dolít a sledovat.
Občas zlobí i víčko, že přebytečnou vodu to vytlačí do té přepadové nádoby a pak už jí to není schopné nasát zpět.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Zda rovnaly hlavy musím zjistit, zítra se zeptám v servisu.

Motor jsem nechal nastartovaný cca 5 minut, v přepadové nádobce je vody pořád stejně (hodně nad maximem) a chladič na suchu. Nevíte po jaké době by to měla být pumpa schopná nasát zpět?
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od dracekvo »

Tohle pumpa nenasaje. To funguje na principu, že při chladnutí tam vzniká podtlak a nasaje to zpět.
Pokud chybí voda v chladiči, tak je nutné to dolejt ručně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od outback »

Co je to za motor, už FB25?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

Auto jsem ohřál na provozní teplotu, mám zkusit počkat jestli se sama nasaje, nebo rovnou dolit?

Popřípadě musím to dolít přímo zelenou chladičovkou, nebo stačí destilovaná voda.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od suubaru »

vodní čerpadlo se asi neměnilo...
slyším poprvé, že má BS takové trable
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od spm »

Do chladiče dolej vodu určitě hned, ten nesmí být prázdný, jinak se to přehřívání ještě zhorší... Takže dolít, projet to (ideálně třeba kus dálnice, aby to bylo ve vyšší zátěži), nechat úplně vychladnout a kouknout do chladiče znova.

Ta hladina v té přepadovce se mění s teplotou té vody a mění se celkem razantně, takže to, že to po zahřátí auta vystoupá o hodně centimetrů je normální. Ale po schladnutí motoru by se to mělo vrátit zpět. Tedy pokud ráno najdeš na studeném motoru tu hladinu přes max, tak je to určitě blbě. Nicméně to teď poznáš - pokud doleješ ten chladič a po jízdě bude chladič zase prázdný, ale ta přepadovka bude pořád plná, tak to bohužel s nejvyšší pravděpodobností těsnění zase bude... (Teda ještě se podívej, jestli ta hadička do té nádobky sahá až někam ke dnu... Mně to jednou nějaká kuna nebo nějaký takový odpudivý tvor povytáhla a pak se to takhle blbě chovalo taky, protože do nádobky to nateklo, ale zpátky to nasávalo vzduch. Ale já mám na ty divné poruchy štěstí :-D )
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
M4E8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 13, 2023 1:39 pm
Jméno a příjmení: Bořek Drobil
Bydliště: Mosty 38

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od M4E8 »

ok, díky moc :-D
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: problémy s přehříváním

Příspěvek od suubaru »

určitě bych s tím mazal do dobrého servisu. Mosty v podpisu, to jsou ty Mosty u Kunžaku?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Motor“