Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další
Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1464
Bydliště: Brno/Polička
V létě ve velkých vedrech a při velkém zatížení (dálnice, od 140 km/h výš s kolama na střeše) se mě začal přehřívat motor. Také do dlouhých kopců, ale muselo být opravdu teplo kolem 30°C. Ručička teploměru se hnula ze své obvyklé polohy a začala stoupat vzhůru. Nikdy ovšem nedosáhla červeného pole, protože jsem vždy zvolnil. Podezření na těsnění pod hlavou jsem vyloučil, protože na hladinu kapaliny žádný vliv, žádné bublinky, šlem na zátce apod.
S OBD jsem zjistil, že od 80 do 100°C se ručička prakticky nehýbe. Protože bylo chladněji, nepodařilo se mě změřit, kolik stupňů znamená pohyb ručičky vzhůru. Přesně při 100°C se spouští první větrák, který během chvíle nemá problém ochladit kapalinu na 90°C, kde se dlouhodobě drží i na dálnici. Teplota varu podle údajů na víčku chladiče je snad kolem 130°C
Zakoupil jsem tedy přímo v Subaru:
- nový termostat 1100,-
- spodní hadice chladič-pumpa 550,-
- dvě nové origo spony 150,- asi
Nechtěl jsem u takto důležitých komponentů šetřit, jinak lze termostat pořídit od 250,- Mám svoje zkušenosti s některými díly z druhovýroby...
Do výměny jsem se pustil sám, není to nic těžkého. Vymontoval jsem taky chladič a stlačeným vzduchem ho profoukl.
Stručný postup:
1. vypustil jsem chladící kapalinu do čisté nádoby, použil jsem ji znovu. Byla uplně čistá.
2. mezitím jsem vyzkoušel funkčnost nového termostatu - otevíral na cca 10mm při varu vody. Otevírací teplota by měla být 82°C +/- 2°C, otevření 9mm.
3. sundal jsem hadici a se zrezlýma sponama hodil do koše.
4. odmontoval víko termostatu a precizně očistil přírubu na hadici. Bylo zde plno zoxidované kapaliny.
5. vyndal jsem starý termostat. Ve vařící vodě otevíral na polovinu nového, těsněnící gumy taky byly už dost ohrnuté.
6. vymontoval jsem chladič - tři šrouby nahoře (2 konzole silentbloků a držák vzpěry kapoty), dva konektory na větráky. Pak se chladič vytáhne nahoru.
7. vyčistil jsem chladič stl. vzduchem. Chce to velmi opatrně, jinak se lamely ohýbají. Chladič klimatizace to samé.
8. namontoval jsem chladič zpět, nezapomenout na konektory větráků
9. vyčistil domek termostatu a vložil nový termostat ("bublátor" musí být nahoře, ale ono to ani jinak nejde) a namontoval víko
10. připojil jsem novou hadici (chce to mýdlo), nové spony
11. nalití kapaliny
12. půl hodiny odvzdušňování

Problém vyřešen. Za 1900,- za origo díly mám 100%-ní spodek chladicí soustavy s termostatem a jakž takž čistým chladičem.


Přílohy:
IMG_0059.JPG
IMG_0059.JPG [ 168.53 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0060.JPG
IMG_0060.JPG [ 118.15 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0061.JPG
IMG_0061.JPG [ 91.56 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0067.JPG
IMG_0067.JPG [ 133.48 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0068.JPG
IMG_0068.JPG [ 90.95 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0069.JPG
IMG_0069.JPG [ 97.5 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0072.JPG
IMG_0072.JPG [ 168.89 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0073.JPG
IMG_0073.JPG [ 151.35 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]
IMG_0078.JPG
IMG_0078.JPG [ 128.5 KiB | Zobrazeno 1735 krát ]

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek
stř srp 31, 2016 9:37 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4243
Bydliště: Valašsko
Takže už nehřeješ?Dobrá práce vlastními silami a dobrý popisek =)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř srp 31, 2016 9:52 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1464
Bydliště: Brno/Polička
no zdá se že v pohodě...ono už není takový teplo... ale ten starý termostat fakt neotvíral naplno.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek


čtv zář 01, 2016 8:28 am
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19984
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Troufnu si říct, že ten náš teploměr, který se v rozmezí 30°C ani nehne, je velký zlo. Jsem na tom s termostatem úplně stejně, jak jsem zjistil po výměně chladiče a dnes budu objednávat nový. Už jsem se toho všiml v týdnu, že se občas nechce otevřít, díky přídavnému displeji a včera jsem si to jasně ověřil. Včera jsme se se ženou a známými jeli projet na lodi, tak jsem auto s vlekem vezl do cílového stanoviště. Vyrazil jsem z kempu, kde jsme spali od pátku, cesta do kopce cca 4 km. Auto se plynule ohřálo až na 103°C, pak se dalších 4-5km držela v rozmezí 102-98°C a pak ten hajzl termostat teprve zareagoval a teplota klesla na 85°C a maximálně se v kopci zvedla někam k 94°C.
A úplně naprosto stejné chování jsem zaznamenal večer, když jsem naložil lodě a jel k domovu.

Takže termostat měním. A konstatuji, že tvrzení, že se termostaty u Subaru nekazí je založeno pouze na sledování ručičky teploměru, který se v rozmezí 70-103°C v podstatě ani nehne...

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned zář 04, 2016 8:38 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2921
Bydliště: Valašsko
Původní termostat se už otevíral pozdě a málo. V porovnání s novým ani ne na polovinu délky. Jak je vidět, začíná se otevírat kolem 90°C, což je už dost pozdě >>:-@@ .
(teplotu neměřím u dna, jak to snad vypadá, ale držím ho kousek nad dnem)


Přílohy:
DSC09831.JPG
DSC09831.JPG [ 259.03 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]
DSC09832.JPG
DSC09832.JPG [ 253.32 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]
DSC09834.JPG
DSC09834.JPG [ 229.31 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]
DSC09835.JPG
DSC09835.JPG [ 283.27 KiB | Zobrazeno 1610 krát ]

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
ned zář 04, 2016 9:18 am
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1464
Bydliště: Brno/Polička
předsedo, naprosto souhlasím! já jsem si jistý, že 80 - 100 se ani nehne, 70 mě přišlo, že byl ještě malinko dole, ale ono to roste hodně rychle a nemoh jsem pořád koukat na ručičku... bohužel se mě nepodařilo nasimulovat stav nad 100... bylo chladněji. tipuju, že 100 až cca 130 to půjde hodně rychle nahoru do červenýho.
Doro, něco podobného u mě, akorát jsem neměřil teplotu. Ten starý se otevíral tak do 2/3 nového tipuju.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek


pon zář 05, 2016 9:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Tak to je zcela běžný u všech aut, že ručička teploměru je kompenzovaná na střed, tedy v jistém rozmezí se ani nehne.

Pravděpodobně někde nějakej user expirience manager vyhodnotil, že to tak bude lepší, než děsit obyčejné uživatele pohybující se ručičkou v rámci provozního rozsahu.

Třeba některý BMW už dávno umí zobrazovat přesnou teplotu chladící kapaliny na displeji na budíkách.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


úte zář 06, 2016 10:36 am
Profil ICQ
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19984
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No jasně, že pro běžného "blbého" uživatele je lepší, pro klid jeho duše, když se to ani nehne. Běžnému uživateli je auto předkládáno jako něco jednoduchého ne ? :-)
Jenomže já to prostě nesnáším. Auta bez tlakoměru oleje a teploměru vody by neměly existovat. :-) I Aro to mělo Tlakoměr, teploměr a voltmetr.

Ale k tématu. Teplota se hne někde okolo 103-105°C pak to začne lézt nahoru. 110°C už vypadá strašidelně, když ta ručička je normálně furt jako mrcha strnulá uprostřed. :-) Ale ještě to pořád není v červeným.
Výš mi naštěstí teplota nikdy nevylezla. Takhle vysoko mi ale vystoupala cestou do Bosny, kdy jsme se trochu sekli v zácpě okolo Vídně a já měl málo vody v tekoucím chladiči. Ale v tu chvíli jsem to ještě netušil, že za 400 km jízdy, chybí v chladiči 1.5 litru vody.

Zítra mi přijde nový termostat, objednal jsem Wahler, měl by otevírat při 78°C. Namontuju ho ve čtvrtek, než pojedu na sraz. Tak pak podám report, jaké z něj mám pocity. :-)

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


úte zář 06, 2016 9:53 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2752
uprostred? ja ji mam stale (i ted pri spravne fungujicim motoru) na te spodnejsi z prostrednich rysek. Kdyz jsem to mel nove, tak me to prave matlo - cekal jsem ze to vyleze na prostredek a ono nic, furt na te spodnejsi :) naopak kdyz se to jednou dostalo presne na prostredek, tak uz svitilo vdc off.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


úte zář 06, 2016 11:22 pm
Profil
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19984
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No obrazně řečeno uprostřed. Jasně, je mírně ve spodní polovině.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř zář 07, 2016 5:18 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1464
Bydliště: Brno/Polička
by mě právě zajímalo, kolik je to stupňů když je v červeným.. ale zkoušet to nebudu ;-D
jinak já jsem koupil origo, i když je drahej jak čert. zrovna tady nechci riskovat nějakej zmetek z druhovýroby.
doporučuju vyměnit i tu hadici a spony - hadice už byla taková nabobtnalá a spony total koroze.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek


stř zář 07, 2016 8:15 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2752
Jsem slyšel něco takovýho, že u Subaru když se ten teploměr dostane do červenýho, tak je to pro ten motor taky konečná...


stř zář 07, 2016 8:35 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Jo, já bych taky doporučil spojovací materiál a hadice v chladícím systému, co se rozebírá, tak rovnou dávat nový. Aspoň spony. Hadice jsou ale fajn taky. Tedy samozřejmě vzhledem ke staří vozidla a pokud se to někdy nedávno neměnilo.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


stř zář 07, 2016 8:48 am
Profil ICQ
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19984
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No červený pole je fakt až 120°C. Takže už nemáš žádnej manipulační prostor. Stejný, jako červená kontrolka od oleje. Stav, který by neměl nikdy nastat. :-D
110°C je nad tím posledním dílkem v poli pod červeným.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv zář 08, 2016 5:38 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19984
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Tak po srazu a pár dní ježdění s novým termostatem mohu konstatovat, že je to výrazně lepší. Teplota se během jízdy drží pod 90°C, při rychlé jízdě se pohybuje cca mezi 86-88°C a jen občas přeleze 90°C. Jen asi 2x, od čtvrteční výměny, vylezla teplota k 95°C.
Ještě uvidím, jak se to bude chovat s naloženou károu, pod větším zatížením, ale jsem si celkem jistej, že to bude dobrý.
Jinak mě překvapila samotná výměna termostatu. Netušil jsem, že je termostat těsněný gumovým těsněním, takže samotná výměna trvala asi 10 minut.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon zář 12, 2016 2:02 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 232 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: