SubaruFanClub.cz
https://subarufanclub.cz/forum/

Stoupající otáčky volnoběhu
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=129
Stránka 19 z 19

Autor:  yeti [ čtv dub 20, 2017 9:37 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

No, jak jsem to tak zběžně přečetl, tak hlavní příčinou kolísání bylo přisávání falešného vzduchu.

Lawman píše:
Tak nevím, jezdím jen na benzín od Shellky (V-power), LPG nemám, najeto 146 tisíc a údržba pravidelně každých 15 tisíc v autorizáku Mija...volnoběžný ventil nový, palivové čerpadlo nové, katalyzátor a komplet výfuk nový a ten volnoběh si stejně dělá co chce. Asi je to podle počasí nebo co


Může to dělat třeba i lambda.

Autor:  mnov [ čtv dub 20, 2017 9:43 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Já bych se volnoběhem za jízdy, při neutrálu vůbec nezabýval. V tomto režimu si to přidává otáčky z bezpečnostních důvodů, aby fungoval posilovač řízení a brzd. Jezděte s tím jako s náklaďákem se stále zařazenou rychlostí. :-)

Autor:  spm [ čtv dub 20, 2017 12:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

No, ona jedna věc jsou zvýšené otáčky, druhá věc je, když to túruje 2000+rpm a ještě to kolísá. Tohle mi začal dělat maďar v těch tuhých mrazech a bylo to dost na pytel, mimo jiné s tím manuálem se pak pěkně blbě rozjíždí na ledu, když to točí okolo 2000 a furt to hamtá do plynu :-D Ale ani u něj jsem nepřišel co to bylo... symptomy byly dost podobný - studenej motor ok, jak se to začalo ohřívat, tak za jízdy na neutralu pulzující otáčky okolo 2000 rpm, při stání o něco nižší a taky to vystřelovalo. Pak se trochu oteplilo, dal jsem tomu kouř a dalo to pokoj (jenom na teplém motoru to místo 900rpm pulzuje mezi 1000-1200, ale to už mi u tohohle auta žíly netrhalo). Co to způsobovalo, těžko říct...

Autor:  sima [ čtv dub 20, 2017 11:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne B-)

Autor:  mnov [ pát dub 21, 2017 5:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

sima píše:
No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře

Tohle je samozřejmě chyba a řešil bych to.
sima píše:
...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne

Můj motor nikdy úplně vstřikovače nezavře, ale při brzdění motorem to vstřikuje 0,26-0.51ms.
Pokud to nechám za jízdy na volnoběh, tak tam vstřikuje 3ms. Samozřejmě tam jsou větší otáčky při brzdění a tak si myslím, že ta spotřeba vyjde stejně.

Autor:  sima [ pát dub 21, 2017 7:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Věřím,máš to změřené,pro mě dobrý poznatek =) Jen jak píšeš sám,záleží na točkách a taky jsem psal o těch úsecích kdy jedeš na neutrál a dojedeš dál,než s rychlostí,přitom nikoho zbytečně nebrzdíš.Takže asi fakt šul nul,já to střídám,dle potřeby.Ok =)

Autor:  Lawman [ sob dub 22, 2017 10:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Trochu jsem studoval na zahraničních fórech a tam se v pátrání po stoupajících otáčkách volnoběhu často doporučuje výměna čidla neutrálu a čidla polohy škrtící klapky. Takže jako další krok postupně vyměním tyhle dvě věci.

Akorát bych potřeboval poradit s identifikací toho čidla neutrálu. Na převodovce jsem naše tři stejně vyhlížející čidla, všechny mají konektory zapojené v řadě vedle sebe pod airboxem.

Čidlo č. 1 je na převodovce shora pod airboxem.
Čidlo č. 2 a 3 ze spodu na převodovce na řidičově straně (čidlo č. 2 je na straně blíž k motoru, čidlo č. 3 na straně blíž ke kufru).

Jedno z nich bude počítám čidlo neutrálu, druhé čidlo zpátečky pro couvací světla a třetí netuším :-/
Příloha:
20170421_190007.jpg
20170421_190007.jpg [ 279.14 KiB | Zobrazeno 393 krát ]

Příloha:
20170421_185449.jpg
20170421_185449.jpg [ 287.64 KiB | Zobrazeno 393 krát ]

Autor:  mnov [ sob dub 22, 2017 11:36 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Čidlo neutrálu je č.3.
Měnit to jen tak na vyzkoušení je zbytečné. Funkce čidla neutrálu a snímače polohy škrtící klapky je krásně vidět např. v RomRaideru.

Autor:  petr [ sob dub 22, 2017 12:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Tento týden byl za mnou jeden známý s imprezou 92kw chtěl pomoct se výměnou vzduch. filtru není technický typ tak jsem mu řekl není problém vyměníme to , taky mu kolísá volnoběh a teplé mu to často chcípá - při výměně toho filtru jsem si náhodou všiml že při předchozí výměně tam ten filtr někdo dal blbě a nedovřel to víko a tím pádem to sálo trochu vzduchu bokem mimo filtr což je teda pro motor celkem blbé. Ale proč to píšu po výměně toho filtru a správném nasazení to přestalo blbnout ten volnoběh a pár dnů to už neblbne takže i toto to někdy může být třeba to někomu pomůže .
Mi to blbne podobně občas a tohle mi třeba nepomohlo ;-D a už jsem to měl u kde koho a zatím nikdo nic nevyřešil ale samo se to postupně zlepšuje a už je to spíš jen výjimečně tak 5x do měsíce což se dá přežít

Autor:  HonzaCZ [ sob dub 22, 2017 5:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Přesně, jak píše mnov - oboje se dá krásně vyčítat přes diagnostiku přes SSM (RomRaider, FreeSSM) a v servisním manuálu jsou např. pro čidlo natočení škrtící klapky i hodnoty, kterých má v různých režimech nabývat. Taky by to čidlo mohlo být rozhozený. Vím, že jsem to na OTB jednou seřizoval. Při zavřené klapce tam má být nějaká konkrétní hodnota z daného rozsahu.

Autor:  modrásekpafka [ sob dub 22, 2017 6:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Dalva píše:
Tak se vracím opět se stejným problémem.
Vyměnil jsem už vše krom knock sensoru a stoupající otáčky jsou zpět.
Ale při každé výměně se to projevuje jinak.Ted jsem dal druhé čidlo kliky a vyresetoval ECU odpojením baterie na celý den.Nastartuji otáčky jdou na 2000 a pak klesnou k 750,jakmile se rozjedu tak otáčky jdou nahoru k 2000 ot/min. a drží dokud auto nezastaví,poté klesnou na 750(musím zastavit).
Pokud za jízdy vyřadím a vytočím auto do 4000ot. a víc,tak to přestane a otáčky se chovají normálně(nestoupají,po vymáčknutí spojky či vyřazení padají normálně na 1100 a pak volnoběh)
Problém je,že …

Vím, že už si problém vyřešil výměnou palivové pumpy, ale taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.

Autor:  mnov [ ned dub 23, 2017 6:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

modrásekpafka píše:
.... taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.

Volnoběžné otáčky si řídí ECU motoru na základě informací z různých čidel. Dělá to pomocí akčních členů což jsou vstřikovače a IACV(zde nazývaný "pindour"). :-)
Těžko tedy označit jednu "součástku", protože pohyb vozidla může mít vliv na čidla i akční členy. :-/

Autor:  TmRider [ stř dub 26, 2017 7:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Ještě je to na základě čidel ABS které snímají pohyb vozu.

Jinak Forester měl najeto 200 000 a čidlo polohy škrtící klapky se též měnilo těsně před úspěšnou opravou.

Stránka 19 z 19 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/