Stránka 17 z 25
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: úte led 03, 2017 7:41 am
od TmRider
Jen pro informaci, tak nic z tohoto popisu na tohle téma nefunguje, ani ta pumpa. Takže ať někdo nekupuj díly zbytečně. Ve čtvrtek budu vědět u auto-elekrikare víc.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 06, 2017 2:36 pm
od Lawman
U mého Forestera se kolísání otáček projevuje celkem pravidelně - vždy když dojíždím nádrž (v poslední čtvrtce) mi blikne kuře, chyba 0519 (závada IACV). Dvakrát jsem vypucoval ventil i klapku, že se blýskala jak psí kulky a objeví se to vždycky zas. Jakmile chybu smažu, od dalšího startu začnou stoupat otáčky na neutrál / s vyšlápnutou spojkou až k 1500-1800 RPM a klesnou až při zpomalení do kroku nebo úplném zastavení. Tenhle stav trvá většinou ještě další jízdu (to už jedu od pumpy s plnou nádrží) a další den zas jako by nic, volnoběh v normě. A tak pořád dokola, jak u blbečků na dvorečku
Takže podle toho, co psal Davla, to opravdu vypadá na palivové čerpadlo. Palivový filtr mám měněný nedávno. Mno asi výhledově zkusím ze zajímavosti to čerpadlo vyměnit a uvidíme. Na výběr je většinou ASHIKA nebo JAPANPARTS, oboje +- za litr, takže je to počítám asi jedno, ne?
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 13, 2017 2:56 pm
od Ladis
ashika a japanparts je ve skutečnosti jeden výrobce ale na různé trhy to jde pod různýmí názvy a v jiném balení
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 13, 2017 4:58 pm
od petr
jen mi tak vrtá hlavou - co dělá benzínové čerpadlo když jede motor na LPG je odpojené nebo se točí ?
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 13, 2017 5:29 pm
od mnov
Při provozu na plyn jede benzínové čerpadlo trvale, nevypíná se.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 13, 2017 7:28 pm
od petr
a kam to ten benzín tlačí vše přepadem zpět do nádrže ? to asi dostává zabrat
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: pát led 13, 2017 7:35 pm
od mnov
Ano vše zpět do nádrže. Je to tak proto, aby byl stále tlak v benzínovém systému a mohlo to na něj přepnout.
Já to u mého bývalého auta vypínal a přepnutí z plynu na benzín nebyl žádný problém.
Nyní jsem to nechal, tak jak to má být a čerpadlo mi běží stále.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: sob led 14, 2017 8:55 pm
od VDC
To čerpalo dostává zabrat stejně, jako kdybys jezdil na benzin. Nijak víc zabrat nedostává.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: úte dub 18, 2017 9:10 pm
od TmRider
Zdravím všechny, Forester 2.0 Rok 2005. Po dlouhém bádání a hledání informácí a mechaniků je závada kolísajících otáček ÚPLNĚ ODSTRANĚNA NA 100 %
Kdo by potřeboval info, stačí napsat
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: úte dub 18, 2017 11:46 pm
od sima
Tak to rovnou napiš sem,těch pŕípadů je tu více.Každý tip se hodí a já jsem moc zvědavý,čím to bylo u tebe.Jestli je to nějaká novinka...
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: stř dub 19, 2017 5:43 am
od VDC
TmRider všichni bychom potřebovali info, kvůli dalším lidem, kteří by řešili podobnou závadu.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: stř dub 19, 2017 8:04 am
od Lawman
To jo, já o víkendu čistil klapku, vyměnil volnoběžný ventil a palivové čerpadlo a je to pořád stejný - volnoběžné otáčky si žijí vlastním životem. Někdy je to v pohodě, jindy stoupají až cca k 1800 rpm.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: stř dub 19, 2017 12:01 pm
od Bekr
To Dalva:
Tak to Ti gratuluji k odstranění problému
a držím Ti palce, aby to bylo fakt natrvalo. Mě tenkrát nepomohla ani ta palivová pumpa...
To TimRider:
Tady si informace a zkušenosti sdělujeme otevřeně. Není důvod, zvlášť u takto rozšířeného technického moru, dělat jakékoli tajnosti.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: stř dub 19, 2017 9:44 pm
od TmRider
Ze začátku pro upřesnění se jedna o kolísáni volnoběhu pouze za jízdy při vyřazení. od 800 do 2500 a zase dolů a znovu nahoru
Takže od začátku. První byl vyčistěný a opravený volnověžný ventil (přidřený) a komplet skrtící klapka + nové čidlo polohy škrtíci klapky ( dávala špatné hodnoty). Nic z těchto věcí nemá na kolísáni volnoběhu za jizdy vliv.
A teď to hlavní!
Zaklepané sací i výfukové ventily, takže komplet repas celých hlav motoru s výměnou všech ventilu.
Nejhorší je, že sací ventily nedovírají a pouští tlak zpěd do sání. Takže se celé rohy sání teplotou zkroutily a přisávaly falešný vzduch. Zároveň byly i vstřikovače špatné. Po vyčistění vše funguje jako na novém motoru.
Vše vyřešil jeden mechanik ze Zlína.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Napsal: stř dub 19, 2017 11:15 pm
od sima
Díky i za ostatní,náročná oprava...