Stoupající otáčky volnoběhu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

No myslím,že skusit se to dá tím,že ho zaškrtíš nějakým peanem nebo něčím jiným na sání,v podstatě ho zavřít až před sáním,jinak to nemá smysl.Koupil jsem ho na vraku za myslím 400,- a ten muj netěsnil,byl vlhký,je slisovaný jen roztemovaným plechem.Pokud je K.O. tak si to přes něj saje falešný vzduch a to zvedá ty otáčky.
sisobmw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 04, 2015 7:21 pm
Jméno a příjmení: Peter šiška

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sisobmw »

Vďaka za odpoveď a ešte kde ten ventil mám hľadať?
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Koukni na stránku 13 tohoto vlákna. DALVA se tam ptá co to je. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

Je to OEM 14774AA271 a je pod parohy na straně spojujezdce.
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

Tak se vracím opět se stejným problémem.
Vyměnil jsem už vše krom knock sensoru a stoupající otáčky jsou zpět.
Ale při každé výměně se to projevuje jinak.Ted jsem dal druhé čidlo kliky a vyresetoval ECU odpojením baterie na celý den.Nastartuji otáčky jdou na 2000 a pak klesnou k 750,jakmile se rozjedu tak otáčky jdou nahoru k 2000 ot/min. a drží dokud auto nezastaví,poté klesnou na 750(musím zastavit).
Pokud za jízdy vyřadím a vytočím auto do 4000ot. a víc,tak to přestane a otáčky se chovají normálně(nestoupají,po vymáčknutí spojky či vyřazení padají normálně na 1100 a pak volnoběh)
Problém je,že jakmile auto zdechnu a vypnu klíč uplně,tak to po následném startu zase blbne dokud to neprotůruju do těch 4000ot.
Tak už nevím,jakoby to někde přisávalo vzduch a jakmile zvýším otáčky tak to přicucne,zavře nebo nevím co a otáčky jsou normální.Nebo to dělá IACV,když se zavře klapka,tak se stáhne a pouští vzduch na těch 2000 ot(proč to,ale po tom vytočení už nedělá?).To znamená,že po každém startu i když auto zdechnu na půl minuty musím dupnout na plyn,na neutrál či se spojkou,abych nejezdil s 2000ot.
Nechápu to,proč otáčky reagují na pohyb vozu a po "vytočení " to přestane.
To už je na :sibenice:
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

u mě je to poslední dobou lepší ale ani nevím proč, možná se oteplilo možná výměnou kabelů, jednu dobu to jezdilo na benzín na tři válce občas, od doby co jsem nalil OMV 100 oktanový benzín + čistič vstřiků je to ok i ten volnoběh, zkus to třeba taky. Možná je to ale uplně něco jiného třeba erupce na slunci nebo úplněk ::-DDD:
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Měnit čidla otáček a resetovat to odpojením baterky. :713:
Když už se do toho s..u, tak si pořídím nějakou diagnostiku.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

no mi to odpojení baterky třeba taky zabralo sice dočasně ale zabralo, pokud se chyby smazaly přes diagnostiku tak žádná změna, už nevím co to bylo přesně za chyby prý knock sensor, volnoběžný ventil a dál už nevím akorát vím že jich bylo naposledy 6 ale mazalo se to už třikrát a pokaždé byly jiné a jediné co mělo vliv tak bylo právě odpojení baterie na noc je to na :666: naštěstí ted mám klid ale nechci to zakřiknout
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

mnov píše:Měnit čidla otáček a resetovat to odpojením baterky.
Když už se do toho s..u, tak si pořídím nějakou diagnostiku.
No když ti to poradí v autorizovaném servisu-odpoj baterii a po zapojení kalibruj IACV zapnutím klíče na 15 vteřin,na 15 vypni a startuj,tak jsem se do toho vesral :wink:
No a čidlo kliky jsem měnil kvůli nepravidelnému chodu,ne otáčkám.Chyby mi to nepíše a v základní Free SSM velice nic nenajdu.
Chystám se obětovat litr a nechám to nabodnout v autorizovaném servisu,mám obavu,že ten litr vyhodím do kanálu,ale třeba ne.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Dalva> Pokud řešíš i nepravidelný chod motoru, tak bych se zaměřil na VN část zapalování. Tam totiž ECU přímo nevidí, tak jako např. na čidlo kliky. Koukal jsem o pár příspěvků zpět a měnil jsi VN kabely. Problém je, že vadné kabely mohou snadno zničit i zapalovací cívku.
Já si pořídil kapacitní snímač VN na osciloskop a uložil si průběhy napětí funkčního stavu. Až nastane problém, tak mám s čím porovnávat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

No já se potýkám s více problémy,špatné starty po ohřátí.Pókud startuji do 1 hod. od odstavení vozu tak to chytá a motor se nemusí ani otočit,prostě v řádu setin,studené to chytá taky pěkně.
Ohřáté a odstáté více jak hodinu už to točí tak 5-10 vteřin a pak to chytne ne uplně pravidelným chodem,jakoby to mělo něčeho málo či moc.
Kabely,cívku,svíčky,seřízení ventilů,čidla kliky-vačky(vrak)váha vzduchu,potenciometr škrt.klap.,klapka celá,IACV ventil,baterka,rozvody,filtry---vše nové nebo zkoušeno z vraku.
Je pravdou,že vstřiky jsem měl na čištění v JET-servisu a mám pocit,že od té doby má auto problém se starty,ale taky nastal přelom teplot venku a jak říkám studené a do hodiny i ohřáté to startuje luxusně.
Co se týká kolísání,jsem naprosto zoufalý.Nechápu jak může auto reagovat na pohyb.Vypozoroval jsem,že k tomu stoupání dochází po brždění motorem,nebo po rychlém projetí zatáčky na neutrál či s vyšláplou spojkou,jakoby to spouštěl posilovač řízení,nebo posilovač brzd.
Řekli mi,že můžou být i chybná data v ECU,že by možná pomohlo přehrát jednotku.
Mohlo dojít i k nějakému zkratu,když jsem prostříkal všechny kontakty(samozřejmě jsem to vyfoukával a chvíli nechal vyschnout,ale dovnitř nevidím)
Neříkali mi kolik to bude stát,to přehrání SW ale asi to bude "hektar" a výsledek je zcela nejistý.
Po mém popisu co to dělá,to vypadá,že jejich pracovní nadšení bude pod bodem mrazu a já nemám desítky tisíc na nějaké zbytečné hokusy pokusy.
Zatím jsem vlastnil Renault a Toyotu,takhle zklamaný a vysátý z peněz jsem,ale nikdy nebyl.Pokud se mi to někdy podaří opravit,tak to asi oslavím okamžitým prodejem.
Nejhorší je,že to při zařazené rychlosti tlačí auto vpřed a pokud zase vyřadím,tak jsem jako idiot co neumí jezdit,dokud nezastavím a otáčky neklesnou na normální stav.Při ježdění ve městě je to opravdu velmi,velmi nepřijemné.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od VDC »

To je velmi nepříjemná závada a chápu tvé rozčarování. Snad se ti to podaří nějak vyřešit. Je smůla, žes trefil zrovna takovejhle kus...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od garmont »

No po pravdě než měnit kde co, tak je lepší to dát někam do servisu - kde mají pořádnou diagnostiku - případně možnost si pujčit některé díly na vyzkoušení. Tlaky na motoru jsi měřil?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

nechceš zkusit ještě ten lepší benzín a čistič vstřiků jako já a pojezdi aspoň tak 100km a dej tomu trochu za uši za zkoušku to stojí, soucítím s tebou byl jsem na tom podobně je to o nervy, doufám že se mi ty problémy nevrátí
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

Na větší diagnostiku se chystám,tlaky jsem měřil 13-12,5-13-13.Benzin s Vifem používám.
Pokud chci za tepla jistý start,občas pomůže otočit 2x klíčem a pak teprve chytne hned,ale palivo nepadá,tlak by měl být o.k.
Bazarník tvrdil,že 5 let auto nejezdilo,takže buhví co s tím kdo dělal za paseku.Při koupi,vše šlapalo auto krásné,zachovalé udělaly se povinné výměny náplní,filtrů,rozvody a potom už jen problémy.
Začalo to lítáním otáček a P0519,vyčištěna klapka reset ECU odpojením baterie,výměna čidla neutrálu.Pak se přidalo vynechávání chodu-výměnily se svíčky,kabely,cívka,seřízení ventilů.Oba problémy nezmizely,ale utlumily na intenzitě.Následoval test vstřikovačů a ventilu paliva,výměna paliva za "jakože lepší" žádné změny.Čištení a kontrola kontaktů.Pak následovalo,zkoušení jiných čidel z vraku.Občas reset ECU odpojením baterie.Vynechávání chodu se zlepšilo po přehození čidla kliky,ale špatný start v určitých teplotách a konstalaci hvězd trvá a po posledním resetu ECU baterií,to bylo o.k cca 100 km a pak zase stoupání otáček Odstranění lze provést vytočením motoru do 4000ot. a to do doby opětovného startu.
Zajel jsem do autoriz. servisu,kde proběhla menší diskuze,rada o kalibraci IACV (reset ECU,15s.zap. a 15s vyp. zapalování pak start)Houpání,pomalé padání otáček je lepší,ale zatím jen 30 km jako vždy předtím,se to asi vrátí.Starty stejné,teplé odstáté bída-studené a chvíli po odstavení luxus.
Spotřeba při 70% město/10 benzinu,olej po 4000km nemizí ani mililitr,voda nemizí,nekouří to,jede to o.k.Výfuk vypadá polomrtvý,ale je těsný-emise o.k.Motor,jak studený,tak teplý je neslyšitelný-žádné klepání.Po větším ohřátí jde slyšet trochu vypínací ložisko spojky a ševelí klínák o kladku protože není ještě sedlý.A završím to,karoserie a interiér na 12 let staré auto je v luxusním stavu.Samozřejmě podvozek je více zasažen korozí.Auto nebylo bourané,není nic stříkáno.
Odpovědět

Zpět na „Motor“