Stoupající otáčky volnoběhu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Bekr »

To se dá snadno ověřit vytažením konektoru od čerpadla.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

mi to při zatáčení nebo točení volantem nedělá vůbec nic, při spínání klimy ano ale to se zvedá tak max. na tisíc otáček víc myslím ne
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Bekr »

ŘJ má vstup ze serva a normálně při zatočení zvyšuje volnoběžné otáčky cca o 50 - 100ot.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3010
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od yeti »

no a nemůže být v prdeli to servo?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

Tak jsem přehodil zapal. kabely (Tesla) za Sentechy a změna chodu motoru-žádné dunění plynulejší chod,natankoval jsem na benzině,jakože lepší benzin a motor je plynulejší.Nicméně cuknutí,turbo efekt i bez turba,při rozjezdu trvá dál.Auto se při prudším rozjezdu přidusí a následně vystřelí.Starty nejsou taky nic moc,chytne to rychle a hned,ale jakoby to špatně pálí,vynechává.Takže ještě zkusím přehodit čidlo vačky,protože to je poslední věc co není měněná,navíc jsem na něho nahlédl a na jeho čele u vačky je černá tečka o průměru 5mm(asi magnetický bordel)Aby se dalo k čidlu dostat,je třeba odmontovat dekl ventilů a to se mi uplně nechtělo:)
Nemohu najít jeho kod na rozkresu,nějak ho tam nedali :-) http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_1/

Doufám,že je to tohle čidlo,cena je docela příznivá - Snímač, poloha vačkového hřídele (NI/BP) - NI ADS77204
Máte s tímto někdo zkušenost na Impr. GX 03 (GD/GG)?
sisobmw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 04, 2015 7:21 pm
Jméno a příjmení: Peter šiška

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sisobmw »

Dalva, to ti si sa stým pekne vyhral. A ja som najazdil cez sviatky vytešený, že pomohlo prečistenie EGR ventila cez 1000 km. A auto jazdilo úplne v pohode. Včera som išiel do práce a v pohode z práce tiež. Až keď som sa zastavil u šéfa a znova naštartoval ot. začali lietať zase ako sa im zachcelo až do 2500 a dole a hore je to už na slučku. Nechápem čo to môže robiť . Keď to v pohode ide a hneď v zápätí to začne blbnúť. Dokonca som ani jazdný režim nezmenil.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24335
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sima »

sisobmw:
Asi zbytečná otázka,ale nezkoušel jsi nějaký lepší benzin,či rovnou aditivum?Spíš bych ale zkusil nejdřív jen lepší benzin,resetnout řáně jednotku a nabrat plnou..víc nádrží,dvě tři,vydržet...třeba to ti japončíci maj vše tak spočítáné,že je ty naše "eko"biohorory dokážou rozhodit,nebylo by to prvně ani u benzin pohonu,i když není tak háklivý.Někdy může pomoci zdánlivá banalita a myslím,že Mira tu psal,že mu to vždy pomohlo.Ale vím,jak tak čtu tvé bohužel peripetie,to na tuhle příčinu nevypadá,ale je to jednoduché a nebolí to.
Předpokládám,že jsi zkoušel,ale co když ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

sisobmw
Zkoušel jsi čidlo neutrálu?Pokud je opotřebené tak mate jistě ECU,dá se jednoduše změrit a na ML Parts jsem ho pořídil na Imprezu za 400,- vč. dopravy.
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 546
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Bekr »

sisibmw:
To je typický pro tuto závadu-záhadu. Když s tím nebudeš nic dělat, časem to přejde a pak se to zase třeba objeví a nebo se to začne projevovat trochu jinak. Neřeš to... :bp:

sima:
Řekl bych, že jsem vyzkoušel během dvou let asi úplně všechno... :6066:
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24335
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sima »

Ty jo Bekr,ale sisobmw ještě možná ne :-) :bp: ooo kaju se a vyhlašuju příměří,vím není to žádná radost.Mě by to taky sralo a normální to není.Ale normálnost definovat taky není lehké :-) Takže někdy ano,někdy to člověk vezme na milost a je to už normální,co jiného zbývá,jen by mě to sralo děsně,zrovna tohleto jo.
sisobmw-zkusil bych ještě znova diag za jízdy...ten EGR ventil se co vím u xantií zaslepoval,zda u jiných aut nevím,jen jsem si tak vzpomněl,že dělává zbytečnou paseku,ale nevím jak u subaru,zda to nebude dělat jinou neplechu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

No radost to rozhodně není,to jsi jak školák,když ti při jízdě drží otáčky 2500 a ty jedeš jako slimák :-) Někdy tě to žene vpřed,tak musíš brzdit,aby jsi do někoho nevrazil.U mě to momentálně dělá už jen za studena a jakmile se auto ohřeje tak je to o.k a jen zřídka to udělá.Někdo mi říkal,že v ECU je zakotveno,přidávání (meziplyn) a pokud je auto studené tak IACV ventil zůstává otevřený aby bohatil(vyhověl) vyšším otáčkám za studena.To znamená,že to přes něj saje víc vzduchu a otáčky lítají vysoko ikdyž klapku zavřeš.U mě to souvisí s teplotou,jak se to ohřeje,jede to normálně.
sisobmw
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 04, 2015 7:21 pm
Jméno a příjmení: Peter šiška

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sisobmw »

Dalva, to čidlo neutrálu som ešte neskúšal. A kde ho nájdem na prevodovke. To je ono, čo je na pravo v smere jazdy asi tak v polovičke. Nič iné tam nevidím. A mimochodom čo je ECU, ja som ešte laik. Ako sa to dá zmerať? Mne to robí presne na opak, keď je auto studené, tak funguje a keď sa zohreje, tak to začne blbnúť.
Sima, tým benzínom to asi nebude. Pretože to robí aj na plyn.
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

sisobmw:

ECU je řídící jednotka.Čidlo neutrálu u mé imprezy je umístěno na boku převodovky u řidiče a je to to zadní-přední je spínač světel zpátečky.Funkce a princip obou je stejná,pokud zařadíš,zatlačí to spínač který spojí el.obvod a u čidla zpátečky to rozsvítí světla,u č.neutrálu to pustí proud do jednotky a ta ví,že tam máš kvalt.Pokud čidlo vynechává nebo nejede vůbec ECU může vyhodnocovat něco jinak,protože nepozná jestli tam je kvalt či nikoliv.
Do mého auta jsem koupil toto http://mlparts.cz/autodily/vyhledavani? ... 32008AA074

Ještě mám dotaz na odborně znalejší :-) http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_8/ Na co je prosím Valve assembly-selenoid-pozice 5 ???Ventil podtlaku?Vede z něj 2x hadička,jedna na sání a jedna asi k brzd válci "asi"??Mám podezření,že tento "čurament" není v kondici protože je celý vlhký i na vývodech těch hadiček,je pouze "vlhký" nic z něj neteče,nekape.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru je to ventil odvětrávání nádobky s aktivním uhlím. Na vyloučení závady ho můžeš ucpat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Dalva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
Jméno a příjmení: Alan Neradil

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Dalva »

Co že to je? :-) Jaké uhlí?Já jezdím na benzín ::-DD:
No takže jsem ted pochopil,že to pouští podtlak do sání-či naopak ze sání si to odebírá,ten elektromagn. ventil otevírá cestu mezi sáním a "něčím"Jen mě napadlo,že pokud by nefungoval uplně,mohlo by to přes něj přisávat odněkud vzduch,či výpary a zvyšovat to ty otáčky,protože jedna hadička z něj vede na parohy a pokud ji odpojím otáčky letí vzhůru.
Odpovědět

Zpět na „Motor“