Stoupající otáčky volnoběhu
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Barbr: vlastnost motoru ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD: . Hezká odborná diagnóza.
Já mám motor 2,0 a měl jsem stejný problém. Každou garanční prohlídku jsem to hlásil a neudělali s tím nic. Projevovalo se to hlavně tak, že třeba dlouhé jízdě ve vyšších otáčkách na dálnici byly otáčky na "volnoběh" ty dva tisíce a klesaly velmi neochotně. Jinak běžně lítaly v poměrně velkém rozsahu.
Problém se vyřešil v okamžiku, kdy mi v cca 45 000 km měnili lambda sondu. Nevím, jestli v rámci toho dělali ještě něco jiného na nastavení, ale od té doby běží motor na volnoběh nádherně, přede jak kotě :657:
Doporučuju hlavně nenechat se ukecat a řešit to.
Já mám motor 2,0 a měl jsem stejný problém. Každou garanční prohlídku jsem to hlásil a neudělali s tím nic. Projevovalo se to hlavně tak, že třeba dlouhé jízdě ve vyšších otáčkách na dálnici byly otáčky na "volnoběh" ty dva tisíce a klesaly velmi neochotně. Jinak běžně lítaly v poměrně velkém rozsahu.
Problém se vyřešil v okamžiku, kdy mi v cca 45 000 km měnili lambda sondu. Nevím, jestli v rámci toho dělali ještě něco jiného na nastavení, ale od té doby běží motor na volnoběh nádherně, přede jak kotě :657:
Doporučuju hlavně nenechat se ukecat a řešit to.
Subaru Forester 2,5XT 2011
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tomáši děkuji za odpověd.
Myslel jsem si, že to není běžné chování motoru.
Budu řešit, ozvu se jak jsem dopadl.
Ps. Ještě jsem zapoměl napsat, že motor má tendenci při studeném stavu a především jizdě na benzín cukat v nízkých otáčkách, kolem 2000/min, není ochota jít do otáček, pří jízdě na plyn tento stav nepozoruji.
Myslel jsem si, že to není běžné chování motoru.
Budu řešit, ozvu se jak jsem dopadl.
Ps. Ještě jsem zapoměl napsat, že motor má tendenci při studeném stavu a především jizdě na benzín cukat v nízkých otáčkách, kolem 2000/min, není ochota jít do otáček, pří jízdě na plyn tento stav nepozoruji.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mne to delala Impreza 92kW. Nakonec to snad je vyreseny (ted s ni jezdi tchan), ale duvod je nejasnej. Oficialni odpoved od Freye byla, ze bylo nutno vycistit sani - hlinikove parohy. Ale buh vi, ja jsem zkousel ruzne vyfikundace bez uspechu.
Jinak, jak jezdi ta 2.5ka? Idelani motor do Forestera, rekl bych :826:
Jinak, jak jezdi ta 2.5ka? Idelani motor do Forestera, rekl bych :826:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
to Barbr
mám 2,5 X+LPG po 1.garančce a taky to za studena cuká akorát mi přijde že je to když přepíná na plyn. Otáčky kolísají jen někdy- většinou když dobrzdím a vyřadím rychlost tak stoupnou ke 2000 a za 2-3 vteřiny zase klesnou k normálu. Je to ale nepravidelné a popravdě jsem tomu dosud moc nevěnoval pozornost
mám 2,5 X+LPG po 1.garančce a taky to za studena cuká akorát mi přijde že je to když přepíná na plyn. Otáčky kolísají jen někdy- většinou když dobrzdím a vyřadím rychlost tak stoupnou ke 2000 a za 2-3 vteřiny zase klesnou k normálu. Je to ale nepravidelné a popravdě jsem tomu dosud moc nevěnoval pozornost
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
to slavek
S autem jsem jinak maximálně spokojený, jízdní vlastnosti super. A k motorizaci krom zmíněného také nemám připomínky, motor výborně táhne, je tichý, dle mého ideální zpřevodování, první 4 rychlosti myslím stejné jako u 2.0 a pak pěkně dlouhá 5, takže ani při vyšších rychlostech není třeba motor výrazně vytáčet. Motor je ochotný se převalovat kolem 2000ot/min při klidné jizdě a pak v klidu akcelerovat, pokud tedy nechci závodit, pak je samozřejmě nutné podřadit.
to krutibrk
já jsem kolísání otáček, také nejdříve bral v klidu, ale pak jsem jednou na parkovišti hledal volné místo a při popojíždění a opakovaném vyšlapnutí spojky otáčky lítaly až nad 2000/min a jen pomalu klesaly. Lidé na parkovišti se pomalu otáčeli, kdo se to učí řidit.
Pak mě také zaráží zvedání se otáček z volnoběhu při pootočení volantem, dle servisu je to způsobené hydraulickým posilovačem řízení, který je náročný na energii.
S autem jsem jinak maximálně spokojený, jízdní vlastnosti super. A k motorizaci krom zmíněného také nemám připomínky, motor výborně táhne, je tichý, dle mého ideální zpřevodování, první 4 rychlosti myslím stejné jako u 2.0 a pak pěkně dlouhá 5, takže ani při vyšších rychlostech není třeba motor výrazně vytáčet. Motor je ochotný se převalovat kolem 2000ot/min při klidné jizdě a pak v klidu akcelerovat, pokud tedy nechci závodit, pak je samozřejmě nutné podřadit.
to krutibrk
já jsem kolísání otáček, také nejdříve bral v klidu, ale pak jsem jednou na parkovišti hledal volné místo a při popojíždění a opakovaném vyšlapnutí spojky otáčky lítaly až nad 2000/min a jen pomalu klesaly. Lidé na parkovišti se pomalu otáčeli, kdo se to učí řidit.
Pak mě také zaráží zvedání se otáček z volnoběhu při pootočení volantem, dle servisu je to způsobené hydraulickým posilovačem řízení, který je náročný na energii.
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Barbr21: mam mnohem slabsi motor nez ty a hydraulicky posilovac mi otacky nezveda :4690:
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Je to fakt, nevím jaké zkušenosti mají ostatní majitelé stejné motorizace ve Foresteru.
To krutibrk
jaké máš zkušenosti se spotřebou na LPG - skutečnost vs. ukazatel na PC, mě palubní PC ukazuje o cca 3.5L/100km menší spotřebu.
To krutibrk
jaké máš zkušenosti se spotřebou na LPG - skutečnost vs. ukazatel na PC, mě palubní PC ukazuje o cca 3.5L/100km menší spotřebu.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
to barbr
palubák má smysl sledovat pouze když jedu na benzín- je "optimističtější" o 0,5 až 1 l/100km. Jinak co se týká plynu jezdím za 11-15l. S autem jsem spokojený víc než s dieselovou verzí kterou jsem měl předtím. Dej vědět jak si dopadl s těma otáčkama já to budu řešit až při příští garančce (pokud se to dramaticky nezhorší)
palubák má smysl sledovat pouze když jedu na benzín- je "optimističtější" o 0,5 až 1 l/100km. Jinak co se týká plynu jezdím za 11-15l. S autem jsem spokojený víc než s dieselovou verzí kterou jsem měl předtím. Dej vědět jak si dopadl s těma otáčkama já to budu řešit až při příští garančce (pokud se to dramaticky nezhorší)
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
to krutibrk
Dnes jsem kolisající otáčky řešil (po telefonu) s dalším člověkem ze Subaru, který jezdí Forestra se stejnou motorizací. Vehementně mě tvrdil, že kolísající otáčky při pootočení volantu - z volnoběhu nad 1000/min - jsou dány hydraulickým posilovačem. Prý obecně motory boxer mají tendenci držet vyšší otáčky....
Prosím jak jsi na tom ty, konkretně stoupají otáčky při pouhém točení volantem na místě? Abych věděl jak hodně mám servis "prudit". Děkuji.
Dnes jsem kolisající otáčky řešil (po telefonu) s dalším člověkem ze Subaru, který jezdí Forestra se stejnou motorizací. Vehementně mě tvrdil, že kolísající otáčky při pootočení volantu - z volnoběhu nad 1000/min - jsou dány hydraulickým posilovačem. Prý obecně motory boxer mají tendenci držet vyšší otáčky....
Prosím jak jsi na tom ty, konkretně stoupají otáčky při pouhém točení volantem na místě? Abych věděl jak hodně mám servis "prudit". Děkuji.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mě se to projevuje tak, že dobrzdím, vyřadím- otáčky klesnou ale hned zas skokově vylítnou ke 2-2500 a zase spadnou. Lehce zvýší otáčky i klima a věřím že i posilovač ale rozhodně ne na 2000.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jojo, tohle presne delala i ta Impreza a to byla stara 2003jka... :839:krutibrk píše:Mě se to projevuje tak, že dobrzdím, vyřadím- otáčky klesnou ale hned zas skokově vylítnou ke 2-2500 a zase spadnou. Lehce zvýší otáčky i klima a věřím že i posilovač ale rozhodně ne na 2000.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak po delší odmlce napíši jak jsem dopadl s kolísajícími otáčkami volnoběhu.
Poté co byla vyčištěna škrtící klapka v autorizovaném servisu, problémy s kolísáním otáček zcela vymizely. Po zastavení, vyšlápnutí spojky otáčky spadnou k volnoběžným a dále nekolísají, takže spokojenost.
Klapka nebyla nějak výrazně zanesená, ale evidentně její vyčištění problém vyřešilo.
Všem děkuji za cenné rady a přeji hezký zbytek dne.
Poté co byla vyčištěna škrtící klapka v autorizovaném servisu, problémy s kolísáním otáček zcela vymizely. Po zastavení, vyšlápnutí spojky otáčky spadnou k volnoběžným a dále nekolísají, takže spokojenost.
Klapka nebyla nějak výrazně zanesená, ale evidentně její vyčištění problém vyřešilo.
Všem děkuji za cenné rady a přeji hezký zbytek dne.
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Barbr21> tak to je sice pozitivni zprava, ale stale podezrivam servis, ze tam delaji nejakou operaci navic, kterou schovavaji na fakture pod jinou polozkou. K tomu je divny, ze je treba cistit klapku u skoro novyho auta :670:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mám podobný problém s kolísajícími otáčkami, ovšem jak čtu...zatím bezpředmětný. Kolísají mi volnoběžné otáčky v rozsahu cca 750-900 otáček. Když stojím např. na křižovatce, otáčky kolísají v rozmezí asi 5 sekund nahoru a dolů. Jesli jedu na plyn, nebo na benzín, je to pořád stejné. Jo a jak se tu mluvilo o tom servu, můžu točit jak chci a nemá to žáááádný vliv na kolísání otáček Má to smysl se tím pidikolísáním vůbec zabývat :?: Nebo to je předzvěst vašich problémů :sick:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak jsem před pár dny, poté co se mi ustálily volnoběžné otáčky na hodnotě 1500 rpm zjistil, že moje rozjíždění, které připomínalo první pokusy fešné blondýnky, není způsobeno špatně seřízenou spojkou ani přicházející demencí, ale spíše zanedbanou údržbou a proto jsem objednal sprej na čištění klapek.
Mezitím jsem našel zbytek spreje z dřívějších dob a řekl si, že ho použiju na první, rychlou očistu. Sundal jsem plastové díly, pořádně prostříkal klapku, všechno jsem poskládal zpátky, nastartoval a s radostí poslouchal, jak si motor brumlá na svých oblíbených 850 rpm. Tak rychlou opravu jem ani nečekal. Motor běžel jako hodinky,tak jsem se dmul pýchou, jaký jsem opravář, když tu náhle hopla, při cestě domů z práce, otáčky vyskočily opět na 1500 a držely.
Odevzdaně jsem druhý den všechno opět rozdělal, pořádně prostříkal, vyčistil všechny přívody, odpojil baterku aby se vyresetovala jednotka, opět složil a hurá, motůrek si opět celý den radostně brumlal, ovšem jen do večera, než jsem se vydal na cestu domů, šup a měl jsem tam opět oblíbených 1500 otáček.
Nastal další den a já naprosto pokorně, opět rozebíral sání za štiplavých poznámek kolemjdoucích a rozhodl se, že se přestanu bát a celou klapku odšroubuju, abych se k ní dostal i zezadu, což jsem vzápětí provedl a při pohledu na vnitřní stranu jsem uviděl zapečený karbon (viz foto), takže jsem opět začal čistit, včetně všech hadiček, kanálků i demontovaných dílů. Psléze opět vše poskládal, vyresetoval jednotku a těšil se z toho, jak motor krásně běží ve všech možných otáčkách včetně volnoběhu. Při cestě domů jsem si v duchu přeříkával modlitby, aby to vydrželo a prd, opět známý scénář a otáčky na hodnotě 1500. V noci, když se mi neustále promítal film sborce a rozborce sání, jsem si uvědomil, že jsem kdysi musel čistit takový bazmek (viz druhé foto), který trčí z motoru za klapkou, takže ráno jsem pro jistotu opět vše rozdělal, oddělal hadici z bazmeku i hadice z jeho okolí a jal se čistit. Z bazmeku (omlouvám se za ten výraz, ale opravdu netuším jak se to jmenuje, natož k čemu to tam je) vytékala nějaká špína, ale ani prolévání čističem ani profukování stlačeným vzduchem nezpůsobil nějakou změnu, ale pořád jsem z toho neměl dobrý pocit, tak jsem s ním klepl a najednou zaslech, jak se tam pohla nějaká kulička nebo pístek. Pak se mi už podařilo pomocí čističe a stlačeného vzduchu tento díl vyčistit tak, že tam slyšitelně pobíhala kulička (pístek). Po složení všech dílů jsem s obavami sedl do auta a jel ho projet. Za malou chvíli otáčky vyskočily na oblíbených 1500 a já se zača rozhlížet po nějaké pevné větvi. V naprostém zoufalství jsem zkusil znovu odpojit baterku a vyresetovat jednotku a pak jsem nechal natočený motor snad deset minut běžet na volnoběh, aby si ta mrcha vzpoměla jaké mají být volnoběžné otáčky.
Od té doby vše funguje tak jak má a doufám, že to tímto výpotkem nezakřiknu.
Jaké je poučení? Když RallyCAD napíše, cituji:
Ta klapka se musí VELMI dobře vyčistit a nejlépe profouknout pořádně tlakovým vzduchem. Může být totiž celá čistá a stačí jediné mrňavé
zrníčko písku a už přidrhává. Já jsem jí pořádně prostříkal čističem brzd
a profoukal. Dělal jsem to asi 5x po sobě, protože i když se zdálo, že je
už dokonale čistá, pořád tam něco bylo. Chce to celé rozebrat, jinak se
to nepovede.
Tak to je pravda. :pr:
Mezitím jsem našel zbytek spreje z dřívějších dob a řekl si, že ho použiju na první, rychlou očistu. Sundal jsem plastové díly, pořádně prostříkal klapku, všechno jsem poskládal zpátky, nastartoval a s radostí poslouchal, jak si motor brumlá na svých oblíbených 850 rpm. Tak rychlou opravu jem ani nečekal. Motor běžel jako hodinky,tak jsem se dmul pýchou, jaký jsem opravář, když tu náhle hopla, při cestě domů z práce, otáčky vyskočily opět na 1500 a držely.
Odevzdaně jsem druhý den všechno opět rozdělal, pořádně prostříkal, vyčistil všechny přívody, odpojil baterku aby se vyresetovala jednotka, opět složil a hurá, motůrek si opět celý den radostně brumlal, ovšem jen do večera, než jsem se vydal na cestu domů, šup a měl jsem tam opět oblíbených 1500 otáček.
Nastal další den a já naprosto pokorně, opět rozebíral sání za štiplavých poznámek kolemjdoucích a rozhodl se, že se přestanu bát a celou klapku odšroubuju, abych se k ní dostal i zezadu, což jsem vzápětí provedl a při pohledu na vnitřní stranu jsem uviděl zapečený karbon (viz foto), takže jsem opět začal čistit, včetně všech hadiček, kanálků i demontovaných dílů. Psléze opět vše poskládal, vyresetoval jednotku a těšil se z toho, jak motor krásně běží ve všech možných otáčkách včetně volnoběhu. Při cestě domů jsem si v duchu přeříkával modlitby, aby to vydrželo a prd, opět známý scénář a otáčky na hodnotě 1500. V noci, když se mi neustále promítal film sborce a rozborce sání, jsem si uvědomil, že jsem kdysi musel čistit takový bazmek (viz druhé foto), který trčí z motoru za klapkou, takže ráno jsem pro jistotu opět vše rozdělal, oddělal hadici z bazmeku i hadice z jeho okolí a jal se čistit. Z bazmeku (omlouvám se za ten výraz, ale opravdu netuším jak se to jmenuje, natož k čemu to tam je) vytékala nějaká špína, ale ani prolévání čističem ani profukování stlačeným vzduchem nezpůsobil nějakou změnu, ale pořád jsem z toho neměl dobrý pocit, tak jsem s ním klepl a najednou zaslech, jak se tam pohla nějaká kulička nebo pístek. Pak se mi už podařilo pomocí čističe a stlačeného vzduchu tento díl vyčistit tak, že tam slyšitelně pobíhala kulička (pístek). Po složení všech dílů jsem s obavami sedl do auta a jel ho projet. Za malou chvíli otáčky vyskočily na oblíbených 1500 a já se zača rozhlížet po nějaké pevné větvi. V naprostém zoufalství jsem zkusil znovu odpojit baterku a vyresetovat jednotku a pak jsem nechal natočený motor snad deset minut běžet na volnoběh, aby si ta mrcha vzpoměla jaké mají být volnoběžné otáčky.
Od té doby vše funguje tak jak má a doufám, že to tímto výpotkem nezakřiknu.
Jaké je poučení? Když RallyCAD napíše, cituji:
Ta klapka se musí VELMI dobře vyčistit a nejlépe profouknout pořádně tlakovým vzduchem. Může být totiž celá čistá a stačí jediné mrňavé
zrníčko písku a už přidrhává. Já jsem jí pořádně prostříkal čističem brzd
a profoukal. Dělal jsem to asi 5x po sobě, protože i když se zdálo, že je
už dokonale čistá, pořád tam něco bylo. Chce to celé rozebrat, jinak se
to nepovede.
Tak to je pravda. :pr:
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87