Stoupající otáčky volnoběhu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jinak ted jsem si na jednom foru precetl VEMLI zajimavou debatu. Zjistilo se, ze pokud je zasvinenej IACV ventil (a klapka) muze to mit velkej vliv na spotrebu. Jelikoz jednotka se snazi udrzet otacky na stanoveny vysi a samotnym bypassem se ji to nedari, pripadne za jizdy si tam prisava vzduch kolem netesniciho bypassu, tak si zkratka obohacuje smes... Tohle se mi totiz delo na my puvodni Impreze 92kW, kde mi trochu kolisal volnobeh a hlavne v zime auto zralo neskutecne. Po vycisteni komplet sani, vcetne vsech ventilu do nej usticich a klapky sla spotreba skoro o 15% dolu. Mne se zdalo, ze auto hodne smrdi po nespalenym benzinu a hur jede...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od u-geen »

Slavek_xxx: Ha, to by moh bejt muj problem, sla mi ted nahoru spotreba (znatelne bez zmeny jizdnich navyku). Tak uvidime, vycistil jsem alespon ten ventil, na klapku nemam sprej, na jare jsem ji cistil cisticem na brzdy (to bude asi technicky lih ve spreji?), ale moc to neslo. Volnobeh zda se klesa ochotnej, uvidime po zahrati, to to byvalo horsi
zdenal-awd
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: pát čer 10, 2011 4:43 pm
Jméno a příjmení: Zdenek Vavra

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od zdenal-awd »

Zdar všem,taky přidám svoji trošku do mlýna.Jelikož mě už delší dobu svítí check engine volnoběžná klapka , tak jsem ji dnes včetně ventilu rozebral a důkladně vyčistil. Trošku mě vystrašilo když při vytahování kuželu z toho ventilu cvaklo , ale byl to jen zvuk jak se to vycvaklo ze šneka uvnitř.Vše jsem tedy prostříkal vyfoukal a složil zpět. Po nastartování vše běží tak jak má , takže radost a povzbuzení pro ostatní, že občas stačí s notnou dávkou štěstí klapku a okolí čistit jen jednou a ne 5x. Takž čištění zdar.
Subaru Outback 3.0H6 154kw+LPG 280 000km voňavka
Subaru Legacy 2.5l 121kw 2005 210 000km
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2003+LPG 580 00km část bude jezdit u předsedy
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2001 316 000km ex. na orgány
Legacy Turbo Combi Limited 147kw 1994 236 000km stále v kompletní rekonstrukci
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od MaSlo »

Zdenále, co máš za auto/motor? Vytahoval jsi klapku celou ven, nebo jsi to čistil na autě? Jo a do třetice, čím jsi to čistil? :)

Já mám právě klapku rozdělanou, chtěl jsem ji vytáhnout ven, ale zastavily mě hadice s chladicí kapalinou, které se mi nepodařilo v rozumném čase odpojit (ty jsem tam opravdu nečekal...), takže ji čistím na autě. Používám na to padělané WD40 (nekecám - kdysi jsm ho pořídil na Aukru za super cenu - no bodejť, když to je falzifikát).

Zítra už to snad dodělám, bo tu na Vsetíně konečně začíná zima, tak ať můžu jezdit :)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

to wdčko na to funguje? Já bych to zkoušel nějakým odmašťovačem (na brzdy, startovací sprej, hasičák apod)
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
zdenal-awd
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 261
Registrován: pát čer 10, 2011 4:43 pm
Jméno a příjmení: Zdenek Vavra

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od zdenal-awd »

to:MaSlo
Zdar nechal jsem klapku na autě mam 2,5 Outback 115KW v plynu na klapce je vodní okruh , takže se mě to popravdě odpojovat nechtělo.Jinak objednával jsem olej tak jsem tam přihodil i čistič na klapku(myslím že stejnou práci udělá i jiný čistič ,který rozpouští karbon)+aditivum do paliva,proplach motoru dělám to co 50 tis Km. Ten ventil co jsem vytáhl jsem čistil benzinem pak stříknul WD40 a na šneka dal plastickou vazelinu.Pozor ať se ti nedostanou nečistoty do útrob toho šnekového mechanismu.Z
Subaru Outback 3.0H6 154kw+LPG 280 000km voňavka
Subaru Legacy 2.5l 121kw 2005 210 000km
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2003+LPG 580 00km část bude jezdit u předsedy
Subaru Outback 3.0H6 154kw 2001 316 000km ex. na orgány
Legacy Turbo Combi Limited 147kw 1994 236 000km stále v kompletní rekonstrukci
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

dneska jsem vyndal z druhého auta ten volnoběžný ventil, je zasviněný, že se skoro netočil, tak jsem ho prostříkal nějakým odmašťovačem, tak uvidím zítra, jestli to z toho sleze. Ale dovnitř se dostat nedá, to musím jen kam se dostanu. Mám ho teda pak zase prostříknout WDčkem? Pak budu muset zkontrolovat všechny hadičky na podtlak, na starém motoru byly popraskané, takže to můžu mít u sebe taky a třeba to dělá taky neplechu.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od MaSlo »

Čibi píše:to wdčko na to funguje? Já bych to zkoušel nějakým odmašťovačem (na brzdy, startovací sprej, hasičák apod)
WDčko není odmašťovač, ale jako (z velké části, předpokládám) ropný destilát mastnotu rozpouští. Takže ano, do značné míry funguje (jak dobře, ve srovnání se specializovanými čističi, neřeším). Ještě jsem si vypomáhal technickým lihem, ale hlavní část práce byla poctivá mechanika - hadr na šroubováku a množství vatových tyčinek do uší. Četl jsem varování o tom, že není dobré se dotknout samotné klapky, stejně jako, že na čištění je dobré používat hadr, který nepouští chlupy. Nic z toho jsem asi stoprocentně nedodržel, ale nijak se to neprojevilo. Na závěr jsem tedy ještě klapku na odstranění případných chlupů prostříkal tím pseudo-WD40 a dál na to nešahal.

Jinak až to budeš čistit, snaž se postihnout nejen ventil samotný, ale i jeho okolí (prostě tu díru, ve které je) a hlavně dosedací plochy toho černého hříbku. Mně velice pomohlo, že jsem měl klapku odšroubovanou od sání (4xM12), odpojenou od konektorů a od lanek plynu, visela jen na vodním okruhu. Dalo se k ní pak dobře dostat z obou stran a hlavně do dutiny k volnoběžnému ventilu. Všechno jsem pořádně očistil, nastavil ukotvení bowdenů plynových lanek (pedál+tempomat), vrazil nové těsnění a je to super.

Předtím bylo auto (resp. odezva na plyn) na přechodech z volnoběhu dost nejisté a nedalo se jezdit tak plynule, jak bych chtěl. Taky na tempomat to mírně poškubávalo (vždy, když přidal). Teď se nic takového neděje.

@zdanal: já už to čištění IACV měl za sebou, na to převodové ústrojí jsem dával dobrý pozor :)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

tak jsem dneska zavařil výfuk, nechal jsem odpojenou baterku, chyby zmizely. Nastartoval jsem, motor jsem nechal ohřát, check engine se již nerozsvítí, ale otáčky na volnoběh jsou cca 1300 i u ohřátého motoru. Jak je stáhnout dolů? Na klapce se nastavit nedají.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

To vypada, ze jednotka nevi, ze motor je uz ohratej. Cidlo teploty motoru, ani nemusi hlasit chybu. Otacky se pokud vim mechanicky nastavit nedaji, jen pres diagnostiku.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

a to čidlo najdu kde, nevíš prosím? Mám tu ještě jeden motor, tak bych to zkusil.

Jinak jsem schválně zkusil ještě volnoběžný ventil odpojit, samozřejmě, že se rozsvítila kontrolka, ale otáčky spadly na cca 900 a zase to běželo divně. Po zapojení už to běželo OK, tak jsem ale zase odpojil baterku a chyby jsou vynulované.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ja ho mam nahradni v supleti a ted ho nemuzu najit ::-DD:
V motoru EJ20 jsou 2 jedno na budiky a druhy do jednotky. Je vlevo od klapky kdyz stojis pred chladicem, za parohama sani a je kolmo vzhuru. Mel by do nej vest jeden drat...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

teplotu to ukazuje na budíku dobře, takže asi to druhý. Jde to nějak proměřit?

Kéž by to už bylo v pohodě.

Ještě asi budu muset přetěsnit víka ventilů, propouští tamtudy olej.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
arai
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
Bydliště: Lešná Příluky

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od arai »

Tak po roku jsem snad vyřešili problém s volnoběhem. Při vyřazení otáčky motoru klesly na 1000 a stouply na 1500 až na 2500, a tak po dvou minutách klesly na nějakých 800 nebo pulsovaly 1000 - 2500 a furt dokola ale jen za jízdy a jen někdy. Pokud auto stálo na místě tak po přidání plynu otáčky klesly na nějakých 800. Asi 5x vyčištěna klapka + volnoběžný ventil, bez zlepšení, proměřené čidlo teploty, odpor za tepla i studena správný. Před vánocema nová přední lambda, po třech dnech se volnoběh opět zvyšoval. Ještě nás napadlo zkontrolovat potenciometr na klapce sání, ten je zalisovaný, nerozebíratelný tak jsme ho sundali, prostříkli konektor a nasadili, při tom jsme ještě rozpojili a prostříkli konektor čidla na převodovce, nevím jeho funkci a význam, ale důležité je že volnoběh už týden funguje.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
Uživatelský avatar
Pavlos
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 789
Registrován: ned zář 06, 2009 8:23 pm
Jméno a příjmení: Pavel šajdák
Bydliště: Chropyně

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Pavlos »

mám ten samý problém a jsem bez Festra už od listopadu 2011
Odpovědět

Zpět na „Motor“