Stoupající otáčky volnoběhu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

přivezl jsem to včera, takže jsem jen doma zajel do garáže, zkontroloval vodu, zda nemizí, vysypal původní zadřenej motor a šel si lehnout, mám nějakou chřipajznu. Cestou jsem zkusil odpojit baterku, beze změny.

Tím ventilem prochází voda?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Čibi> voda? Nee, tim prochazi jen vzduch...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

na elektriku jsem lama, to přiznávám. Takže je jednodušší ho vymontovat a zkusit zapnout klíček, zda to něco dělá? Co mi ukazoval, tak se tam točí taková vrtulka, to chodí, není zalepenej
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od MaSlo »

Jo, tak nějak.

Jinak z toho, co píšeš, není moc patrné, na jak dlouho jsi baterku odpojil, ale je potřeba to udělat na delší dobu než pár sekund. Myslím, že hodina bude stačit, půlden je jistota :)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

MaSlo> to je naprd, jednotka by s bypassem mela komunikovat ihned po jeho zapojeni. Pokud je stejnej s puvodnim, bude problem jeste nekde jinde. Jestli venku chodi a presto to hlasi jeho chybu a motor na volnobech pochcipava, muze byt jeste neco v tele sani. A nebo taky v kabelazi nebo v jinem cidle. Ale pak by to melo pri vyblikani byt v zavadach...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

právě, že motor chcípá jen když ho nastartuju studenej, když se ohřeje, tak jsou otáčky cca 1500, pak spadnou na tisíc, ale motor běží jako traktor, jako by detonoval. Když ty otáčky běží na 1500, tak check engine nesvítí, až když to spadne na těch cca 900-1000.

Odpojení elektriky z toho ventilu nemá na nic vliv

Zkusím najít konektory a vyblikat kod chyby, radši si to ověřím sám. Ventil nevím, zda venku chodí, to musím rovněž vyzkoušet - co na tom uvidím?

Baterku jsem nechal odpojenou tak 20 vteřin, to by mělo chyby vyresetovat, ne?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od MaSlo »

@Slavek: Já jsem vycházel z toho, že jednotka ventil nejenom nastavuje, ale taky má přehled, v jaké je zrovna poloze. A že jak se ventil postupně zanáší, vytváří si adaptace, kterými se následně při jeho nastavování řídí. Pokud se podmínky změnily, je potřeba adaptace smazat a naučit se je znovu. Je samozřejmě možné, že jsem naprosto mimo - v tom případě budu rád za objasnění od někoho, kdo s tím má zkušenosti.

@Čibi: 20 sekund je málo (vycházím z toho, co se doporučuje všude možně na netu). Neznám schéma jednotky, ale dovedu si představit, že je tam dostatečně velký kondenzátor na to, aby podržel napětí na paměti i těch 20 s. Rozhodně bych ECU odpojil aspoň na deset minut.
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

OK, odpojím to na delší dobu. Sice jsem nechal zapnutá světla, což by mělo vybít zbývající napětí, ale za zkoušku nic nedám
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Čibi> bypass ventil by se mel vysouvat a zalejzat, ale to poznas jen za behu motoru. Podle toho co pises tam bude problemu vic. Tipnul bych si i cidlo teploty a cidlo polohy klapky nebo jednoho z hridelu... No uvidis co vyblikas, pokud me pamet nesali, propojeni cernych konektoru v kosticce pod palubkou ridice vyblika ulozeny chyby, zeleny jsou pro nejaky hodnoty za jizdy nebo pro reset, musel bych se podivat do navodu ve wiki.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

OK, zatím díky

taky si myslím, že to může být i dalšími čidly, uvidím, co to vybliká
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

tak jsem vyblikal chyby 24 a 32, jdu hledat, co to je.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Co ja jsem nasel tak by to melo byt:
24. Idle air control solenoid.
32. Oxygen sensor.
Presne jak jsi psal...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

takže tedy ten volnoběžný ventil a lambda?

Lambda může asi hlásit chybu, když tam mám půl napůl E85, ale to by na tohle nemělo mít vliv, ne?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Čibi> no, klidne to vliv mit muze, ale taky treba muze byt i netesnost vyfuku. Pro pokusy bych rozhodne zacal s cistym benzinem. Nicmene ta zavada na bypassu je pro volnobeh zasadni, auto s poskozenou lambdou by jelo, jen by trochu vic zralo. Byls v tech Hamrech?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od Čibi »

no ve výfuku je díra, to musm zavařit, je to pod sedačkou spolujezdce, takže to asi vliv má. To chci udělat jako první, až mi bude líp, snad to nebudu muset vymontovávat ven a dostanu se tam COčkem.

V Hamrech jsem teď nebyl, odtamtud jsem to přivezl, teď jen chci doladit, co tam neudělal (ten výfuk, vyměnit asi i zadní díl, je tam nějakej sportovní a já mám radši tiché auto).

Právě že ale v těch Hamrech tam měnil 3 ventily a je to pořád stejné.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Odpovědět

Zpět na „Motor“