Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 283 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další
Stoupající otáčky volnoběhu 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 22, 2009 8:50 pm
Příspěvky: 69
Bydliště: Hlučín
Ahoj přátelé. Potřeboval bych poradit ve věci stoupajících volnoběžných otáček motoru po nastartování. Jedná se o auto mého syna. Je to Impreza, motor 1,6, r.v.1997. Stalo se mu to cestou do práce, během jízdy. Po ranním nastartování vše ok, a asi po 10km jízdy, kdy zastavil na křižovatce, šly otáčky volnoběhu nahoru (cca na 3000). Každé následné nastartování se motor chová stejně. Poraďte, prosím, kdo můžete. Dík, Jarek.

_________________
Forester SH 2,0 m.r. 2010
Defender 300Tdi m.r. 1996


úte zář 22, 2009 9:02 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 02, 2009 5:21 pm
Příspěvky: 889
Taky mám občas stejný problém, volnoběžné otáčky si při vyřazení vylezou tak na 2500, ten problem se mi objeví cca 2x do měsíce. Po ujetí třeba 50 km se vše vrátí do normálu a 14 dní zase vše o.k. Snad nám někdo napoví, jakým směrem pátrat. Díky

_________________
Subaru Forester SG 2003 Active, 92Kw


stř zář 23, 2009 9:50 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 22, 2009 8:50 pm
Příspěvky: 69
Bydliště: Hlučín
Konečně se dostávám k odpovědi. Příčina zjištěna, porucha odstraněna. Znečištěný mechanizmus volnoběžné "klapky". j.

_________________
Forester SH 2,0 m.r. 2010
Defender 300Tdi m.r. 1996


sob říj 17, 2009 8:03 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte zář 08, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 125
Bydliště: Lešná Příluky
Řeším problém z volnoběhem. Po vyřazení na neutrál otáčky klesnou tak na 1000 a plynule se zvednou na 1750 až 2500, někdy tak po chvilce klesnou na 750, jindy zůstanou i na těch 2500, po šlápnutí na plynový pedál opět klesnou na 1000 a zase se zvednou až k těm 2500. Občas musím přidat plyn několikrát než spadnou na těch přibližně 750.
Několikrát se mi stalo že při vyřazení na neutrál otáčky klesly na 1000, stouply na 3000 a zas 1000 a 3000, pravidelně než jsem zařadil. Neví někdo kde hledat problém?
Klapka je vyčištěna, volnnoběžný ventil také.
Na emisích naměřený při zvýšených otáčkách vysoký obsah CO při benzínu, při lpg emise ok.
Volnoběh blbne na benzín i na lpg.

_________________
Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02


úte led 04, 2011 8:14 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7099
Bydliště: Nové Hrady
arai píše:
Řeším problém z volnoběhem. Po vyřazení na neutrál otáčky klesnou tak na 1000 a plynule se zvednou na 1750 až 2500, někdy tak po chvilce klesnou na 750, jindy zůstanou i na těch 2500, po šlápnutí na plynový pedál opět klesnou na 1000 a zase se zvednou až k těm 2500. Občas musím přidat plyn několikrát než spadnou na těch přibližně 750.
Několikrát se mi stalo že při vyřazení na neutrál otáčky klesly na 1000, stouply na 3000 a zas 1000 a 3000, pravidelně než jsem zařadil. Neví někdo kde hledat problém?
Klapka je vyčištěna, volnnoběžný ventil také.
Na emisích naměřený při zvýšených otáčkách vysoký obsah CO při benzínu, při lpg emise ok.
Volnoběh blbne na benzín i na lpg.

Presne takto se chovala ma byvala Impreza 2.0GX 85kW a nebyl jsem schopen na to prijit - zkousel jsem snad vsechno. Myslel jsem, ze to nekde prisava falesnej vzduch, ale nenasli jsme nic. Navic se mi zdalo, ze obcas auto moc nejede a jindy zase, ze jede vyborne. Ted s ni jezdi tchyne a predtim tchan a ti si nestezovali. Ale udajne u Freye vycistili a nejak "naimpregnovali" sani zevnitr. Podle meho nazoru blbost, mechanici dokazou zakazniky obcas krmit peknejma nesmyslama. Ale treba mi to als vyvrati a tato zavada se u 92kW motoru projevuje...

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


úte led 04, 2011 8:35 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 2831
Bydliště: Valašsko
Arai, dy si naposled kontroloval vůle na ventilech? A co ukazatel teploty, normál?
A odpojení AKU přes noc?

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)


úte led 04, 2011 9:06 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 27, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 504
Bydliště: Merklín
::-DD: Taky se s tím občas setkávám, někdy stačí vyčistit, nebo vyměnit volnoběžný ventil a někdy ať děláš co děláš se toho nezbavíš :6066: asi něco mezi nebem a zemí ::-DDD: Jednou mě někdo říkal, že by se mělo hodně důkladně vyčistit všechno okolo volnoběžného ventilku a klapky, včetně všech kanálků - tak nevím :-)


úte led 04, 2011 9:11 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7099
Bydliště: Nové Hrady
als píše:
::-DD: Taky se s tím občas setkávám, někdy stačí vyčistit, nebo vyměnit volnoběžný ventil a někdy ať děláš co děláš se toho nezbavíš :6066: asi něco mezi nebem a zemí ::-DDD: Jednou mě někdo říkal, že by se mělo hodně důkladně vyčistit všechno okolo volnoběžného ventilku a klapky, včetně všech kanálků - tak nevím :-)

Ja uz jsem byl v situaci, kdy jsem chtel IACV koupit novej, ale za cenu pres 4k jsem si nechal zajit chut. Sani v okoli volnobezneho ventilu se cisti pekne blbe, neni jak se dovnitr dostat. Presto jsem to nekolikrat zkousel - bez vysledku.
Vuli na ventilech pry kontrolovali u Freye pri 105ti tisicich a auto melo najeto 110....

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


úte led 04, 2011 9:38 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte zář 08, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 125
Bydliště: Lešná Příluky
Díky za rady a tipy :850: . O tom odpojení baterie jsem uvažoval, udělám o víkendu. Ventily byly kontrolované před 20 tis. km, nechávám to kontrolovat pravidelně při každé druhé výměně oleje. Teplota v pořádku, teda podle budíka. O čidlu teploty a termostatu už jsme taky přemýšleli. O víkendu ještě jednou zkontroluju a vyčistím klapku a volnoběžný ventil.

_________________
Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02


stř led 05, 2011 3:44 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7099
Bydliště: Nové Hrady
arai píše:
Díky za rady a tipy :850: . O tom odpojení baterie jsem uvažoval, udělám o víkendu. Ventily byly kontrolované před 20 tis. km, nechávám to kontrolovat pravidelně při každé druhé výměně oleje. Teplota v pořádku, teda podle budíka. O čidlu teploty a termostatu už jsme taky přemýšleli. O víkendu ještě jednou zkontroluju a vyčistím klapku a volnoběžný ventil.

Jinak FYI cidlo teploty jsem vymenil, jeste mam to stary nekde hozeny. Beze zmeny. EGR jsem zaslepil. Beze zmeny. PCV vycistenej. Beze zmeny. Jediny co, ze kdyz mi vypadla hadice od brzd (usti az za filtrem), tak auto podstatne lip jelo :655: Mozna by mu otevrenej filtr udelal dobre. Klapku jsem cistil 2x - beze zmeny. Volnobeznej ventil 3x - beze zmeny. Nesundaval jsem saci parohy a necistil saci kanalky bypassu, do toho se mi uz nechtelo... To jen, aby jsi zkousel neco jinyho a usetril si namahu...

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


stř led 05, 2011 5:45 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 10, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1491
Bydliště: Jičín
Je to opravdu znečištěním té volnoběžné klapky, resp. bypass ventilu.
Už jsem to kdysi popisoval, ale asi ještě na prawebu (už smazáno...).
Ta klapka se musí VELMI dobře vyčistit a nejlépe profouknout pořádně
tlakovým vzduchem. Může být totiž celá čistá a stačí jediné mrňavé
zrníčko písku a už přidrhává. Já jsem jí pořádně prostříkal čističem brzd
a profoukal. Dělal jsem to asi 5x po sobě, protože i když se zdálo, že je
už dokonale čistá, pořád tam něco bylo. Chce to celé rozebrat, jinak se
to nepovede.
Toho ventilu jsou dva druhy. Ten co mám na foresteru má pokud si vzpomínám
dokonce miniaturní kuličkové ložisko a v něm se právě zachycuje ta špína...


čtv led 06, 2011 8:20 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7099
Bydliště: Nové Hrady
RallyCAD> u Imprezy v tomto modelu je ten druhej s vysouvacim pindourem (onehda jsi mi posilal fotky, kdyz jsem chtel bypass od tebe koupit) :845: Asi by bylo nejlepsi to sani sundat a komplet rozebrat...

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


čtv led 06, 2011 9:25 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 12, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 18
Trochu se mi houpají otáčky u legacy 1.8 jednobod r.90 tak jsem se rozhod vyčistit PCV,IACV a EGR ventil,ale ten EGR ventil nemůžu najít možná se ještě nemontoval a dokumentaci na ten motor jsem taky nenašel.Neví někdo? :655:


stř led 19, 2011 6:02 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 30, 2009 10:38 pm
Příspěvky: 355
Bydliště: Ostrava-Poruba
azz1 píše:
,ale ten EGR ventil nemůžu najít možná se ještě nemontoval a dokumentaci na ten motor jsem taky nenašel


cit... EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů nazpět do sání motoru... cit.

Možná se mýlím, ale EGR byl až od r.2003.

_________________
Daihatsu Sirion 1,3L, MT, r.2005, celkem svižné auto, 7,2L/100km zima, 6,3L/100km léto (komfortem a provedením je to o čtyři patra níž, než předchozí Legacy). Ostrava-Poruba.


sob led 22, 2011 11:13 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
Příspěvky: 11
Bydliště: Chotěboř
Dobrý den,
koupili jsme Forestra 2.5X+LPG MY 2010 126kw - limitovaná edice vozů. Vůz byl jako předváděcí, při koupi najeto 12700km, nyní 15000km po servisní prohlídce, dle servisu vše ok, vč. kontroly vůle ventilů. A teď k mému dotazu. Již od koupě vozu kolísají volnoběžné otáčky - při pohybu volantem, nebo při popojíždění a častém vyšlápnutí spojky. Otáčky kolísají od volnoběžných až ke 2000. V servisu mi řekli, že je to vlastnost motoru. Je tomu opravdu tak, nemůže být problém ve volnoběžném ventilu či škrtící klapce (jak je popsáno v předchozích komentářích).
Děkuji za odpovědi. JN

_________________
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010


pon dub 11, 2011 5:24 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 283 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: