Stoupající otáčky volnoběhu
Stoupající otáčky volnoběhu
Ahoj přátelé. Potřeboval bych poradit ve věci stoupajících volnoběžných otáček motoru po nastartování. Jedná se o auto mého syna. Je to Impreza, motor 1,6, r.v.1997. Stalo se mu to cestou do práce, během jízdy. Po ranním nastartování vše ok, a asi po 10km jízdy, kdy zastavil na křižovatce, šly otáčky volnoběhu nahoru (cca na 3000). Každé následné nastartování se motor chová stejně. Poraďte, prosím, kdo můžete. Dík, Jarek.
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Defender 300Tdi m.r. 1996
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1517
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Taky mám občas stejný problém, volnoběžné otáčky si při vyřazení vylezou tak na 2500, ten problem se mi objeví cca 2x do měsíce. Po ujetí třeba 50 km se vše vrátí do normálu a 14 dní zase vše o.k. Snad nám někdo napoví, jakým směrem pátrat. Díky
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Konečně se dostávám k odpovědi. Příčina zjištěna, porucha odstraněna. Znečištěný mechanizmus volnoběžné "klapky". j.
Forester SJ 2,0 m.r. 2018
Defender 300Tdi m.r. 1996
Defender 300Tdi m.r. 1996
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Řeším problém z volnoběhem. Po vyřazení na neutrál otáčky klesnou tak na 1000 a plynule se zvednou na 1750 až 2500, někdy tak po chvilce klesnou na 750, jindy zůstanou i na těch 2500, po šlápnutí na plynový pedál opět klesnou na 1000 a zase se zvednou až k těm 2500. Občas musím přidat plyn několikrát než spadnou na těch přibližně 750.
Několikrát se mi stalo že při vyřazení na neutrál otáčky klesly na 1000, stouply na 3000 a zas 1000 a 3000, pravidelně než jsem zařadil. Neví někdo kde hledat problém?
Klapka je vyčištěna, volnnoběžný ventil také.
Na emisích naměřený při zvýšených otáčkách vysoký obsah CO při benzínu, při lpg emise ok.
Volnoběh blbne na benzín i na lpg.
Několikrát se mi stalo že při vyřazení na neutrál otáčky klesly na 1000, stouply na 3000 a zas 1000 a 3000, pravidelně než jsem zařadil. Neví někdo kde hledat problém?
Klapka je vyčištěna, volnnoběžný ventil také.
Na emisích naměřený při zvýšených otáčkách vysoký obsah CO při benzínu, při lpg emise ok.
Volnoběh blbne na benzín i na lpg.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Presne takto se chovala ma byvala Impreza 2.0GX 85kW a nebyl jsem schopen na to prijit - zkousel jsem snad vsechno. Myslel jsem, ze to nekde prisava falesnej vzduch, ale nenasli jsme nic. Navic se mi zdalo, ze obcas auto moc nejede a jindy zase, ze jede vyborne. Ted s ni jezdi tchyne a predtim tchan a ti si nestezovali. Ale udajne u Freye vycistili a nejak "naimpregnovali" sani zevnitr. Podle meho nazoru blbost, mechanici dokazou zakazniky obcas krmit peknejma nesmyslama. Ale treba mi to als vyvrati a tato zavada se u 92kW motoru projevuje...arai píše:Řeším problém z volnoběhem. Po vyřazení na neutrál otáčky klesnou tak na 1000 a plynule se zvednou na 1750 až 2500, někdy tak po chvilce klesnou na 750, jindy zůstanou i na těch 2500, po šlápnutí na plynový pedál opět klesnou na 1000 a zase se zvednou až k těm 2500. Občas musím přidat plyn několikrát než spadnou na těch přibližně 750.
Několikrát se mi stalo že při vyřazení na neutrál otáčky klesly na 1000, stouply na 3000 a zas 1000 a 3000, pravidelně než jsem zařadil. Neví někdo kde hledat problém?
Klapka je vyčištěna, volnnoběžný ventil také.
Na emisích naměřený při zvýšených otáčkách vysoký obsah CO při benzínu, při lpg emise ok.
Volnoběh blbne na benzín i na lpg.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Arai, dy si naposled kontroloval vůle na ventilech? A co ukazatel teploty, normál?
A odpojení AKU přes noc?
A odpojení AKU přes noc?
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
::-DD: Taky se s tím občas setkávám, někdy stačí vyčistit, nebo vyměnit volnoběžný ventil a někdy ať děláš co děláš se toho nezbavíš :6066: asi něco mezi nebem a zemí ::-DDD: Jednou mě někdo říkal, že by se mělo hodně důkladně vyčistit všechno okolo volnoběžného ventilku a klapky, včetně všech kanálků - tak nevím
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Ja uz jsem byl v situaci, kdy jsem chtel IACV koupit novej, ale za cenu pres 4k jsem si nechal zajit chut. Sani v okoli volnobezneho ventilu se cisti pekne blbe, neni jak se dovnitr dostat. Presto jsem to nekolikrat zkousel - bez vysledku.als píše:::-DD: Taky se s tím občas setkávám, někdy stačí vyčistit, nebo vyměnit volnoběžný ventil a někdy ať děláš co děláš se toho nezbavíš :6066: asi něco mezi nebem a zemí ::-DDD: Jednou mě někdo říkal, že by se mělo hodně důkladně vyčistit všechno okolo volnoběžného ventilku a klapky, včetně všech kanálků - tak nevím
Vuli na ventilech pry kontrolovali u Freye pri 105ti tisicich a auto melo najeto 110....
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Díky za rady a tipy :850: . O tom odpojení baterie jsem uvažoval, udělám o víkendu. Ventily byly kontrolované před 20 tis. km, nechávám to kontrolovat pravidelně při každé druhé výměně oleje. Teplota v pořádku, teda podle budíka. O čidlu teploty a termostatu už jsme taky přemýšleli. O víkendu ještě jednou zkontroluju a vyčistím klapku a volnoběžný ventil.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jinak FYI cidlo teploty jsem vymenil, jeste mam to stary nekde hozeny. Beze zmeny. EGR jsem zaslepil. Beze zmeny. PCV vycistenej. Beze zmeny. Jediny co, ze kdyz mi vypadla hadice od brzd (usti az za filtrem), tak auto podstatne lip jelo :655: Mozna by mu otevrenej filtr udelal dobre. Klapku jsem cistil 2x - beze zmeny. Volnobeznej ventil 3x - beze zmeny. Nesundaval jsem saci parohy a necistil saci kanalky bypassu, do toho se mi uz nechtelo... To jen, aby jsi zkousel neco jinyho a usetril si namahu...arai píše:Díky za rady a tipy :850: . O tom odpojení baterie jsem uvažoval, udělám o víkendu. Ventily byly kontrolované před 20 tis. km, nechávám to kontrolovat pravidelně při každé druhé výměně oleje. Teplota v pořádku, teda podle budíka. O čidlu teploty a termostatu už jsme taky přemýšleli. O víkendu ještě jednou zkontroluju a vyčistím klapku a volnoběžný ventil.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Je to opravdu znečištěním té volnoběžné klapky, resp. bypass ventilu.
Už jsem to kdysi popisoval, ale asi ještě na prawebu (už smazáno...).
Ta klapka se musí VELMI dobře vyčistit a nejlépe profouknout pořádně
tlakovým vzduchem. Může být totiž celá čistá a stačí jediné mrňavé
zrníčko písku a už přidrhává. Já jsem jí pořádně prostříkal čističem brzd
a profoukal. Dělal jsem to asi 5x po sobě, protože i když se zdálo, že je
už dokonale čistá, pořád tam něco bylo. Chce to celé rozebrat, jinak se
to nepovede.
Toho ventilu jsou dva druhy. Ten co mám na foresteru má pokud si vzpomínám
dokonce miniaturní kuličkové ložisko a v něm se právě zachycuje ta špína...
Už jsem to kdysi popisoval, ale asi ještě na prawebu (už smazáno...).
Ta klapka se musí VELMI dobře vyčistit a nejlépe profouknout pořádně
tlakovým vzduchem. Může být totiž celá čistá a stačí jediné mrňavé
zrníčko písku a už přidrhává. Já jsem jí pořádně prostříkal čističem brzd
a profoukal. Dělal jsem to asi 5x po sobě, protože i když se zdálo, že je
už dokonale čistá, pořád tam něco bylo. Chce to celé rozebrat, jinak se
to nepovede.
Toho ventilu jsou dva druhy. Ten co mám na foresteru má pokud si vzpomínám
dokonce miniaturní kuličkové ložisko a v něm se právě zachycuje ta špína...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
RallyCAD> u Imprezy v tomto modelu je ten druhej s vysouvacim pindourem (onehda jsi mi posilal fotky, kdyz jsem chtel bypass od tebe koupit) :845: Asi by bylo nejlepsi to sani sundat a komplet rozebrat...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Trochu se mi houpají otáčky u legacy 1.8 jednobod r.90 tak jsem se rozhod vyčistit PCV,IACV a EGR ventil,ale ten EGR ventil nemůžu najít možná se ještě nemontoval a dokumentaci na ten motor jsem taky nenašel.Neví někdo? :655:
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
cit... EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů nazpět do sání motoru... cit.azz1 píše:,ale ten EGR ventil nemůžu najít možná se ještě nemontoval a dokumentaci na ten motor jsem taky nenašel
Možná se mýlím, ale EGR byl až od r.2003.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát pro 03, 2010 11:49 am
- Jméno a příjmení: Jarda N.
- Bydliště: Chotěboř
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Dobrý den,
koupili jsme Forestra 2.5X+LPG MY 2010 126kw - limitovaná edice vozů. Vůz byl jako předváděcí, při koupi najeto 12700km, nyní 15000km po servisní prohlídce, dle servisu vše ok, vč. kontroly vůle ventilů. A teď k mému dotazu. Již od koupě vozu kolísají volnoběžné otáčky - při pohybu volantem, nebo při popojíždění a častém vyšlápnutí spojky. Otáčky kolísají od volnoběžných až ke 2000. V servisu mi řekli, že je to vlastnost motoru. Je tomu opravdu tak, nemůže být problém ve volnoběžném ventilu či škrtící klapce (jak je popsáno v předchozích komentářích).
Děkuji za odpovědi. JN
koupili jsme Forestra 2.5X+LPG MY 2010 126kw - limitovaná edice vozů. Vůz byl jako předváděcí, při koupi najeto 12700km, nyní 15000km po servisní prohlídce, dle servisu vše ok, vč. kontroly vůle ventilů. A teď k mému dotazu. Již od koupě vozu kolísají volnoběžné otáčky - při pohybu volantem, nebo při popojíždění a častém vyšlápnutí spojky. Otáčky kolísají od volnoběžných až ke 2000. V servisu mi řekli, že je to vlastnost motoru. Je tomu opravdu tak, nemůže být problém ve volnoběžném ventilu či škrtící klapce (jak je popsáno v předchozích komentářích).
Děkuji za odpovědi. JN
Subaru Forester 2.5X+LPG, 5MT, comfort, MY 2010