Stoupající otáčky volnoběhu
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
To jsem teda potom fakt asi nechápající, protože to, co jsem citoval je zpráva Lawmana z dnešního rána... a mluví poměrně jasně... Ale fakt už jsem možná jenom přetaženej
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
V klidu, Honzo, přetažený je mnov Nebo přinejmenším to chápu stejně jako ty.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jo tak "přetažený" klidně mohu být, ale nejezdím na neutrál a s vyšlápnutou spojkou a tak nemám s volnoběhem problém.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Pokud to vezmu selským rozumem, tak volnoběžné otáčky si řídí jednotka motoru. Asi má nějaký důvod nastavit při jízdě a neutrálu, nebo vyšlápnuté spojce vyšší otáčky?
Pokud by se nepodařilo nastavit vhodné otáčky pro jízdní režim, asi by se rozsvítila kontrolka motoru?
Pokud by se nepodařilo nastavit vhodné otáčky pro jízdní režim, asi by se rozsvítila kontrolka motoru?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mno(v) asi tak - třeba pokud jedu důle z táhlého mírného kopce, tak si vyřadím, ono to pak vážně jede i na neutrál. A pokud to někdy drží standardní volnoběžné otáčky (a ono se to opravdu občas děje ), tak to ani moc nežere
Tenhle jízdní režim má sice poměrně omezenou využitelnost a dá se v pohodě žít aji bez něj a prostě se subarem jezdit jako s náklaďákem, ale jelikož tady jsme v Technické sekci, řeším to jako technickou otázku. Pokud se motor chová nestandardně (a že volnoběžné otáčky kolísají podle rychlosti, teploty, tlaku a rosného bodu o +- 1000RPM mi přijde nestandardní), byť mě to v závislosti na daném jízdním režimu nemusí omezovat, chci vědět proč, protože mě to prostě zajímá a baví mě řešit technické otázky.
Ačkoli samozřejmě chápu, že je jednodušší zaujmout salámové stanovisko technika autorizovaného servisu a prohlásit to za "vlastnost motoru". Nějak se mi nezdá, že by to Japonci takhle vymysleli Ale pokud se takhle chovají i všechny vaše auta, tak to holt přijmu jako fakt.
Tenhle jízdní režim má sice poměrně omezenou využitelnost a dá se v pohodě žít aji bez něj a prostě se subarem jezdit jako s náklaďákem, ale jelikož tady jsme v Technické sekci, řeším to jako technickou otázku. Pokud se motor chová nestandardně (a že volnoběžné otáčky kolísají podle rychlosti, teploty, tlaku a rosného bodu o +- 1000RPM mi přijde nestandardní), byť mě to v závislosti na daném jízdním režimu nemusí omezovat, chci vědět proč, protože mě to prostě zajímá a baví mě řešit technické otázky.
Ačkoli samozřejmě chápu, že je jednodušší zaujmout salámové stanovisko technika autorizovaného servisu a prohlásit to za "vlastnost motoru". Nějak se mi nezdá, že by to Japonci takhle vymysleli Ale pokud se takhle chovají i všechny vaše auta, tak to holt přijmu jako fakt.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Me ty zvyseny otacky na Impreze 2003 desne sraly pri dojizdeni ke krizovatce, proste to nebrzdilo motorem a kdyz jsem vyradil, otacky vylitly nekam k 1500 a tam zustaly i chvili po zastaveni... Zajimavy je, ze stara Impreza 1997 (85kW) s timhle nemela absolutne zadnej problem. Taky tam bylo jiny rizeni volnobehu a nebyl tam EGR ventil...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak zaloguj nějaká data, ať se máme o čem bavit. Jak ECU otvírá IACV je v logách krásně vidět. Případně to můžeme porovnat.Lawman píše: ... jsme v Technické sekci, řeším to jako technickou otázku. Pokud se motor chová nestandardně (a že volnoběžné otáčky kolísají podle rychlosti, teploty, tlaku a rosného bodu o +- 1000RPM mi přijde nestandardní), byť mě to v závislosti na daném jízdním režimu nemusí omezovat, chci vědět proč, protože mě to prostě zajímá a baví mě řešit technické otázky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
I stará měla ten problém. Párkrát se mi to stalo, že mi to zůstalo viset kolem 1.600. Připadal jsem si na křižovatce jak idiot co neumí pustit plyn. Ale objevilo se to velmi velmi velmi zřídka. Nikdy jsem s tim nic nedělal. Zas to samo přestalo. Byl to stroj, za 70 tis. s motorem 0 závad a jelo to na 85kW svižněji než TDI.Slavek_xxx píše:Me ty zvyseny otacky na Impreze 2003 desne sraly pri dojizdeni ke krizovatce, proste to nebrzdilo motorem a kdyz jsem vyradil, otacky vylitly nekam k 1500 a tam zustaly i chvili po zastaveni... Zajimavy je, ze stara Impreza 1997 (85kW) s timhle nemela absolutne zadnej problem. Taky tam bylo jiny rizeni volnobehu a nebyl tam EGR ventil...
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Na svém Foresteru 2,0/92 jsem zápasil se stejným problémem. Dojíždím ke křižovatce a auto drží 2000 otáček, z kopce chci brzdit motorem a auto tahá jak splašené. Prošel jsem všechno možné i nemožné. Vyčistil klapku, ventil volnoběhu, seřídil ventily, vyměnil svíčky a kabely, až jsem zjistil, že tyto časté problémy dělá EGR. Paradoxně jsem ho zkoušel zaslepit a to byl ten moment, kdy zejména auto takhle blblo. Zjistil jsem, že auto si přidává otáčky, když neotvírá EGR. Vyzkoušel jsem to tak, že jsem po sundání ovládacího modulu z litinového tělesa EGR mezi pružinu ventilku a ovládací člen vložil plechovou podložku o síle 1 mm, čímž bylo po smontování EGR o tento 1 mm pootevřeno a rázem bylo po všech problémech. Jenomže pak bylo pootevřeno pořád a byl neklidný volnoběh. Sháněl jsem tedy další EGR ventily, abych opatřil funkční vrchní elektrickou ovládací část, která mě evidentně nefachala a od té doby je pokoj. Závěr: všechno dělá nefungující EGR, které neotvírá. Sonda lambda pak vyhodnotí chudou směs (neboť je to kyslíková sonda a má přebytek kyslíku = hodnota lambda vyšší než 1), tedy ŘJ přidá benzin a otáčky letí nahoru. Správně by mělo pootevřít EGR, čímž se množství kyslíku přivedeného do spalovacího procesu zmenší, lambda benzin nepřidá a otáčky nestoupají. Schválně si po jízdě sáhněte na propojovací trubičku spalin k EGR, pokud nefunguje bude studená. Pokud fachá, bude teplá až horká, pozor na popálení.
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
U mého Forestra ty stoupající otáčky nakonec dělala skomírající řídící jednotka. Dobře půl druhého roka ty volnoběžné otáčky při vyřazení za jízdy příležitostně blbly až do chvíle, než diagnostika vyhodila p1510 - nízké napětí na 1. el. okruhu volnoběžného ventilu. To se volnoběh rozhodil úplně i při stání (kolísal), za jízdy si přidával plyn atp. - prostě volnoběžný ventil přestal fungovat úplně a zůstal v otevřené poloze. Šlo tomu trochu pomoct tak, že sjem ho odpojil a manuálně nastavil do uzavřené polohy, pak se s tím dalo celkem v pohodě jezdit, jen volnoběžné otáčky to drželo cca na 1000 RPM a při vyřazení za jízdy stouply na 1750 RPM, při zpomalení se vrátily na volnoběh (čili v podstatě podobné chování, jako celou dobu předtím).
Zkusil jsem jiný ventil a pořád to samé, proměřil jsem kabeláž mezi paticí volnoběžného ventilu a jednotkou, ta byla taky OK, takže jsem vyměnil celou řídící jednotku za jinou z vrakáče (2000 kč od Vrťase) a je po problému.
Jen teda už i r.v. 2003 má imobilizér v jednotce, takže bylo potřeba překódovat klíč, ale v Mije mi to udělali na počkání za 600 kč, což se dá.
Takže alles gute, zase mě Forestroj baví
Zkusil jsem jiný ventil a pořád to samé, proměřil jsem kabeláž mezi paticí volnoběžného ventilu a jednotkou, ta byla taky OK, takže jsem vyměnil celou řídící jednotku za jinou z vrakáče (2000 kč od Vrťase) a je po problému.
Jen teda už i r.v. 2003 má imobilizér v jednotce, takže bylo potřeba překódovat klíč, ale v Mije mi to udělali na počkání za 600 kč, což se dá.
Takže alles gute, zase mě Forestroj baví
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Teda jsi dobrý lawmane,super,že jsi na to nakonec došel!!!Ani jsem už moc nevěřil,že tuhle závadu někdo odstraní,to jsi dle mě první s takovou příčinou ne?Šlape ti to už dlouho tak jak má?Fak dobrý páč toto musí být velmi,velmi otravné,chápu,že tě zas forejs baví
Skomírající ŘJ,co si člověk pod tím má představit?Začala haprovat nějaká elektronika uvnitř,či možná jen spoje uvnitř?Ony se jednotky i opravují,ale takhle jsi měl hlavně jistotu a taky by to nebylo zadarmo a hlavně,že to šlape!!!
Skomírající ŘJ,co si člověk pod tím má představit?Začala haprovat nějaká elektronika uvnitř,či možná jen spoje uvnitř?Ony se jednotky i opravují,ale takhle jsi měl hlavně jistotu a taky by to nebylo zadarmo a hlavně,že to šlape!!!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No vyřešil to aji Elu o příspěvek výše
Jo musím to zaklepat, zatím s tím jezdím týden, ale vypadá to dobře. Že jednotka skomírala se projevovalo akorát občasnou (ne)funkčnosti volnoběžného ventilu - až do chvíle, kdy jeden z jeho elektrických okruhů přestal fungovat úplně (pak to teprve vyhodilu tu p1510 chybu), čili ventil se po zapojení nastavil do úplně otevřené polohy a šmitec, dál se ani nehnul. V ostatních ohledech se to nijak neprojevovalo (aspoň co jsem schopný posoudit).
Ještě jsem tu starou jednotku nerozdělal, ale když podle nákresu vím, kterej konkrétní pin má na starosti ten nefunkční okruh, tak se schválně zkusím podívat, jestli na desce nenajdu nějaký přerušený nebo podezřele vypálený spoj. Jestli na něco přijdu tak to sem plácnu.
Jo musím to zaklepat, zatím s tím jezdím týden, ale vypadá to dobře. Že jednotka skomírala se projevovalo akorát občasnou (ne)funkčnosti volnoběžného ventilu - až do chvíle, kdy jeden z jeho elektrických okruhů přestal fungovat úplně (pak to teprve vyhodilu tu p1510 chybu), čili ventil se po zapojení nastavil do úplně otevřené polohy a šmitec, dál se ani nehnul. V ostatních ohledech se to nijak neprojevovalo (aspoň co jsem schopný posoudit).
Ještě jsem tu starou jednotku nerozdělal, ale když podle nákresu vím, kterej konkrétní pin má na starosti ten nefunkční okruh, tak se schválně zkusím podívat, jestli na desce nenajdu nějaký přerušený nebo podezřele vypálený spoj. Jestli na něco přijdu tak to sem plácnu.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
To mě zajímá, koukni do toho. Bych čekal, že tam bude nějakej silovej tranzistor špatnej nebo něco takovýho.
Jinak super, že se povedlo vyřešit.
Jinak super, že se povedlo vyřešit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jo dej vědět,to jsem sám zvědav zda na to opravdu dojdeš koumáku Kámošovi stačilo očistit samotné kontakty,jak na ecu tak v přívodní patici,ale to nebude tenhle případ.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98