Stoupající otáčky volnoběhu
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
- Bydliště: Lešná Příluky
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Bekr, dával jsem starší, nevěřil jsem že to dělá to čidlo tak jsem nechtěl investovat do nového.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Je to na slučku. Teraz mi to začalo robiť už tak, že otáčky vyletia až k 2500, potom sa to zbadá a klesnú na 1100 a hneď znova na 2500 a zase dole a zase hore. A robí to už stála a voľnobeh to už vôbec nedrží. Pri zaradení rýchlosti noha dole z plynu to ťahá ako sviňa.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Mám stejný problém a taky si s tím nevím rady,čidlo neutrálu mi nepomohlo,jen snížilo intenzitu.Mě to dělá hlavně za studena a pokud to vytočím víc jak na 2500 nebo brzdím motorem.Mám nové filtry,rozvody,náplně,svíčky,kabely,zap.cívku,čidlo neutálu,IACV ventil,vstřiky jsou ve 100% pořádku,ventily seštelovány,check engine nesvítí,škrtící klapku jsem čistil několikrát,baterku odpojoval mnohokrát.Netěsnosti kdekoliv jsou pasé,nebot by to dělalo stále a ne jen někdy.To,že si to přidá při řazení nahoru,jakoby meziplyn,tak to je standart.Ale aby si to přidávalo a drželo plyn při podřazování,vyřazení na 2000 a víc ot./min Tak to už je závažný-může být nebezpečný problém,vzhledem k tomu,že může auto samovolně zrychlovat.Divím,se že to neřeší výrobce i u těchto starých aut,protože jim to dělá ostudu a za krátkou dobu jsem si všiml,že to dělá mnoha lidem aniž by bylo Subaru schopné to diagnostikovat.Normální to rozhodně není a nebude.
Ještě doplním,že jsem vypozoroval při odpojení "čidla neutrálu" auto jede normálně,otáčky padají normálně,nepřidává-ne-meziplynuje to,prostě dobré až na to,že to dává hrozně rázy na spojku,převody a dál od motoru,což asi taky není dobré.
Ještě doplním,že jsem vypozoroval při odpojení "čidla neutrálu" auto jede normálně,otáčky padají normálně,nepřidává-ne-meziplynuje to,prostě dobré až na to,že to dává hrozně rázy na spojku,převody a dál od motoru,což asi taky není dobré.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
tak u tebe to všechno ukazuje na to čidlo neutrálu a nebo spolupráci jednotky s ním, mám podobný problém tak raději nechci radit protože si s ním taky zatím nikdo neví rady, já jsem třeba zkoušel čidlo neutrálu z forestera který funguje uplně normálně ale nic žádná změna tak jsem čidlo neutrálu vyloučil jo a volnoběžný ventil taky to samé, mi zatím pomáhá jen odpojení baterky ale jen dočasně
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Chlapi, zúfalosť ma doviedla až ku garážovému mechanikovi. Ten to napichol na počítač. Zistil že je tam nejaká stará nepodstatná chyba, ktorá sa ale nedala vymazať. Išiel sa odviesť, aby videl čo to robí. Vôbec nechápal ako sa to auto správalo ( hore popísane ). Za jazdy vypol kľúč a zapol a naštartoval, zostal svietiť check motora. Zastavili sme a znovu skontroloval chyby. Vyskočili 2 ( pokles napätia v sústave) a už sa dali vymazať. Auto robilo ale stále to isté. Povedal mi, že to môže robiť ešte EGR ventil. Ten keď nefunguje na 100%, počítač chybu nehlási ale auto to môže rozhadzovať.
Hneď ako som prišiel domou, tak som ho rozobral, aj ten elektro magnet som dal dole. Išlo to dosť ľahko tak som predpokladal, že to predomnou už niekto robil a že to závadu neodstráni. Poriadne som ho vystriekal čističom na klapky. Snažil som sa prečistiť aj tú dosadaciu plochu ventila. Tým že som ventilom pootáčl. Je tam pružinka ktorá dotláča ventil, tak som doňho ústami fukol, aby som zistil či drží a bolo to v pohode. Znova som to zložil a na druhý deň som sa bol previezť. Neodišlo to úplne , ale je to podstatne lepšie.
Keď vyradím za jazdy ot. si zľahka vybehnú do 1500 a vrátia sa do normálu 1100. V prudkých zátačkách si to na neutrále pridá do 1900 a keď idem ďalej rovno stále s neutrálom, tak klesnú do normálu. Na to si už viem zvyknúť. Keď parkujem už motor nezavýja v 2000 ot., odznela aj tendencia ťahania motor pri nohe dole z plynu, motor teraz normálne brzdí.
A ešte jeden poznatok. Po tejto čiastočnej oprave, som ešte špekuloval aby sa to ešte úplne zlepšilo a tak som zablindoval EGR ventil. Auto začalo robiť to isté čo pred tým ot. pri vyradenej rýchlosti za jazdy do 2500 a dole a zase hore a tď.. Tak ako som to hore popísal. Keď som blindu dol dole. Tak sa to vrátilo späť do normálu, pred blindovaním. Ešte rozmýšľam, že dám dole to potrubie čo ide z hlavy motora k EGR ventilu a ešte to vyčistím. Možno je zanesené aj to a môže to robiť tie hlúposti. Skúste to urobiť ešte niekto čo máte takéto problémy, aspoň s tým EGR ventilom, že ho prečistíte aby sme si boli istý že je to ten problém. Ak to pomôže aj ďalšiemu. Tak hodne zdaru.
Hneď ako som prišiel domou, tak som ho rozobral, aj ten elektro magnet som dal dole. Išlo to dosť ľahko tak som predpokladal, že to predomnou už niekto robil a že to závadu neodstráni. Poriadne som ho vystriekal čističom na klapky. Snažil som sa prečistiť aj tú dosadaciu plochu ventila. Tým že som ventilom pootáčl. Je tam pružinka ktorá dotláča ventil, tak som doňho ústami fukol, aby som zistil či drží a bolo to v pohode. Znova som to zložil a na druhý deň som sa bol previezť. Neodišlo to úplne , ale je to podstatne lepšie.
Keď vyradím za jazdy ot. si zľahka vybehnú do 1500 a vrátia sa do normálu 1100. V prudkých zátačkách si to na neutrále pridá do 1900 a keď idem ďalej rovno stále s neutrálom, tak klesnú do normálu. Na to si už viem zvyknúť. Keď parkujem už motor nezavýja v 2000 ot., odznela aj tendencia ťahania motor pri nohe dole z plynu, motor teraz normálne brzdí.
A ešte jeden poznatok. Po tejto čiastočnej oprave, som ešte špekuloval aby sa to ešte úplne zlepšilo a tak som zablindoval EGR ventil. Auto začalo robiť to isté čo pred tým ot. pri vyradenej rýchlosti za jazdy do 2500 a dole a zase hore a tď.. Tak ako som to hore popísal. Keď som blindu dol dole. Tak sa to vrátilo späť do normálu, pred blindovaním. Ešte rozmýšľam, že dám dole to potrubie čo ide z hlavy motora k EGR ventilu a ešte to vyčistím. Možno je zanesené aj to a môže to robiť tie hlúposti. Skúste to urobiť ešte niekto čo máte takéto problémy, aspoň s tým EGR ventilom, že ho prečistíte aby sme si boli istý že je to ten problém. Ak to pomôže aj ďalšiemu. Tak hodne zdaru.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
- Bydliště: Ostrava/ExŽilina
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
... a hlavne skontrolujte ci nie je zle pripojeny nejaky konektor
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak dnes jsem byl na měření emisí a vše je v pořádku,žádné špatné hodnoty.Tudíž Lambdu,Kat mohu vyloučit.Objednal jsem nové zap.kabely Sentech (protože mám Tesly) a cukání při rozjezdu,pochcípávání motoru při nižších ot. a následné kolísání stále přetrvávají.Asi to chce vyměnit všechno-nebo auto:)
Ještě mě napadá snímač polohy vačky,ale to by mi asi špatně startovalo,snímač kliky by asi taky nechtěl startovat.
Už jsem vyloučil ¨Ventily(seřízeny),Klapku s váhou,AICV,TPS,čidlo neutrálu nové,svíčky nové NGK,vstřiky otestovány(100%),emise (tudíž lambda/kat)ok,Čidlo klepání 656 ohm(ok)Cívka zapalování nová,rozvody nové,filtry a veškeré kapaliny nové,kontakty prostříknuty.Zapalovací kabely BERU (krátké)na hov.o,Zap. kabely Tesla(volné na cívce,na svíčce taky asi nic moc)Zkusím kabely Sentech.
Stále mi to při rozjezdu cuká,jakoby vynechání paliva,nezapálení směsi,pozdní reakce(musím to víc vytočit).Při nižších otáčkách to má tendenci skoro zdechnout.Za studena to nad 2000 ot jakoby špatně pálí,v motoru klepe(při zátěži do kopce)Od 2500 už to neklepe a jede to i po menším ohřátí,dunivé přidušené klepání postupně utichá jak se zvyšuje teplota motoru.Otáčky špatně padají a vylítávají pokud přesáhnou 2000,za studena je to horší-za tepla to téměř vymizí a dělá to jen někdy.Špatná reakce na přidání plynu přetrvává i po zahřátí a je cítit pouze na 1 a 2 rychl. stupen.
Já se na to auto tak těšil,ale už jsem se dotěšil :839: Zlatý Avensis ten mě nikdy nezradil :3gears:
Ještě mě napadá snímač polohy vačky,ale to by mi asi špatně startovalo,snímač kliky by asi taky nechtěl startovat.
Už jsem vyloučil ¨Ventily(seřízeny),Klapku s váhou,AICV,TPS,čidlo neutrálu nové,svíčky nové NGK,vstřiky otestovány(100%),emise (tudíž lambda/kat)ok,Čidlo klepání 656 ohm(ok)Cívka zapalování nová,rozvody nové,filtry a veškeré kapaliny nové,kontakty prostříknuty.Zapalovací kabely BERU (krátké)na hov.o,Zap. kabely Tesla(volné na cívce,na svíčce taky asi nic moc)Zkusím kabely Sentech.
Stále mi to při rozjezdu cuká,jakoby vynechání paliva,nezapálení směsi,pozdní reakce(musím to víc vytočit).Při nižších otáčkách to má tendenci skoro zdechnout.Za studena to nad 2000 ot jakoby špatně pálí,v motoru klepe(při zátěži do kopce)Od 2500 už to neklepe a jede to i po menším ohřátí,dunivé přidušené klepání postupně utichá jak se zvyšuje teplota motoru.Otáčky špatně padají a vylítávají pokud přesáhnou 2000,za studena je to horší-za tepla to téměř vymizí a dělá to jen někdy.Špatná reakce na přidání plynu přetrvává i po zahřátí a je cítit pouze na 1 a 2 rychl. stupen.
Já se na to auto tak těšil,ale už jsem se dotěšil :839: Zlatý Avensis ten mě nikdy nezradil :3gears:
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Hele třeba to čidlo klepání je strašná sivině - mě se jednou rožla kontrolka a tak jsem objedanal nové 2ks z asie. Ani z jedním to nejelo dobře - škubalo , dusilo se. Tak jsem nakonec dal to původní + nový klablík od toho čínského a od té doby klid.
Takže i když jsi na něm naměřil nějakou hodnotu tak to neznamená že je OK. Navíc mě ten odpor toho čidla přijde malý. Můžu příležitostně poměřit toho číňana kolik má..
Takže i když jsi na něm naměřil nějakou hodnotu tak to neznamená že je OK. Navíc mě ten odpor toho čidla přijde malý. Můžu příležitostně poměřit toho číňana kolik má..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jo ještě mě napadlo zda ti neblbne benzínový vstřik..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Vstřikovače by měly být dle stolice ASNU ve 100% stavu,průtoky,těsnost,rozprášení směsi,regulátor tlaku paliva je taky ok.Klepčidlo je svině,která reaguje i na jiné podměty jako detonace,ale 656 ohm je prý normální.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Dalva> nech proverit silentbloky motoru. Slysel jsem, ze kdyz jsou vadny / praskly, ze v nekterych otackach dokazou presvedcit cidlo klepani, ze motor detonuje...
Ve Freessm si dej measuring block a dej si tam hodnotu Knocking Corrections. Pokud cidlo klepani reaguje, budou tam litat hodnoty.
Ve Freessm si dej measuring block a dej si tam hodnotu Knocking Corrections. Pokud cidlo klepani reaguje, budou tam litat hodnoty.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
aby to čidlo klepání třeba taky nerozhodil prdící spolujezdec nebo já už nevím co všechno tomu motoru může vadit ::-DDD:
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Rezonují mi jen ty parádní plechy na svodech uchycení motoru je o.k.
Ještě jsem vypozoroval,že pokud jedu do prudší zatáčky tak auto samo přidává na cca 1500 ot. podle toho jestli jedu rychleji a moc točím volantem.Jak ta svině pozná,že má přidávat,když je vyřazeno a proč to dělá.Já už jen čekám kdy to začne na mě mluvit a bude mě to vozit samo do práce:)
Je to 4X4 tak asi proto si to snaží udržovat vyšší otáčky,aby nedocházelo k blokování kol,ale já jsem z toho Jelen.
Ještě jsem vypozoroval,že pokud jedu do prudší zatáčky tak auto samo přidává na cca 1500 ot. podle toho jestli jedu rychleji a moc točím volantem.Jak ta svině pozná,že má přidávat,když je vyřazeno a proč to dělá.Já už jen čekám kdy to začne na mě mluvit a bude mě to vozit samo do práce:)
Je to 4X4 tak asi proto si to snaží udržovat vyšší otáčky,aby nedocházelo k blokování kol,ale já jsem z toho Jelen.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
mi to ted například zase z ničeho nic jezdí už třetí den uplně normálně a na nic jsem ani nesáhl ale asi to zas dlouho nevydrží možná to závisí na počasí nevím no
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
A nepřidává si v tomhle případě kvůli posilovači řízení? Stejně jako si přidává při sepnutí klimatizace....Dalva píše:Ještě jsem vypozoroval,že pokud jedu do prudší zatáčky tak auto samo přidává na cca 1500 ot. podle toho jestli jedu rychleji a moc točím volantem.Jak ta svině pozná,že má přidávat,když je vyřazeno a proč to dělá.…