Stoupající otáčky volnoběhu
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Nádobka s aktivním uhlím je vzadu pod kufrem na pravé straně. Pokud to nebude zavírat, tak to tím přisává falešný vzduch. Proto píšu na vyzkoušení ucpat. Ucpat by to mohlo jít nejlépe na přechodu hadice trubka v motorovém prostoru nad posilovačem brzd a nebo přímo na tom sání. To ucpání je však jen na vyzkoušení, není to trvalé řešení. Nádrž se někam odvětrávat musí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No ale tim by to byt mohlo. Pokud to odvetrava dost casto. Nicmene jsem se koukal, ze tahle vec se tam dava od zacatku vyroby az do konce, takze by to delalo u vsech modelu a rocniku. Ale treba je u 92kW problem nekde po ceste - s hadici nebo s nadobou na uhli.
EDIT> Nasel jsem o tom cely vlakno na jednom velkem americkem foru:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2486013
EDIT> Nasel jsem o tom cely vlakno na jednom velkem americkem foru:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2486013
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Zkusím to přehodit z jiného vozu a uvidím.Otáčky mi lítají jen po vyjetí a dokud se auto pořádně neohřeje.To znamená cca 5-10 km.Pokud otvírám nádrž tak to syčí hodně,ale to je myslím standart u všech aut na benzin.
Jo a díky kluci za vysvětlení :friend:
Jen nechápu proč se neodvětrává palivo ven z auta normální cestou.Asi to je zase kvůli ekologii a úspoře,ono to v podstatě ty výpary přes ten ventil propouští ke spálení.Pokud se mi ten ventil nedovírá či se mi hodně tlakuje nádrž výpary,může to být ono.Nádrž si chce ráno možná uprdnout,možná i několikrát a ECU to otevře a mě lítají otáčky,nebo pomalu padají.Až se to vyprdí tak to jede normálně ::-DDD:
Jo a díky kluci za vysvětlení :friend:
Jen nechápu proč se neodvětrává palivo ven z auta normální cestou.Asi to je zase kvůli ekologii a úspoře,ono to v podstatě ty výpary přes ten ventil propouští ke spálení.Pokud se mi ten ventil nedovírá či se mi hodně tlakuje nádrž výpary,může to být ono.Nádrž si chce ráno možná uprdnout,možná i několikrát a ECU to otevře a mě lítají otáčky,nebo pomalu padají.Až se to vyprdí tak to jede normálně ::-DDD:
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Ano uhodl jsi to správně, je to tam kvůli ekologii. Takže je to jen další kurvítko.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Je to tak, ventil přepouští benzínové výpary z nádrže do té nádobky s uhlím a ty přes ten ventil do sání. To uhlí ty výpary nějak filtruje. Takže pokud Ti nesmrdí auto benzínem, hlavně na volnoběh třeba na křižovatce - tak to funguje. Zas tak kvůli ekologii to nebude, měl jsem to na bawu z 90 let taky… benzínová soustava je uzavřená a výpary nesmí odcházet mimo auto, osobně jsem za to v garáži rád . S otáčkama to bude souviset pramálo. Ale klidně to odpoj od parohů a tu díru na parohách ucpi a vyzkoušej.
Legacy 2,2 98 Moby
Justy 1,2 4WD -91 Lentilka
Legacy 2.0 -98 Džezva
T5 2,5TDI Váleček
Forester 2.0 -05 Buldok
Saab 900 II Turbo -94 Berta
VW Caddy 1.6 -05
VW různé
Opel Vectra 2.0Di -98
BMW 318 Combi -90
BMW 318 -89
Opel Senator 3.0 -89
Š120 -88
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No uvidím,přehodím ventil co to pouští do sání.Ono to může tudy přisávat,ale to by asi dělalo pořád a ne jen do ohřátí motoru.Myslím si,že u mě to bude způsobeno něčím,co nefunguje za studena,nebo to dává studené špatné údaje.Startuje to studené na drcnutí a pokud je to ohřáté po kratší vyjíždce tak se to při startu trochu zalkne a pak to chytne slušně.Musím ještě vyřešit ty posra.é plechy na svodech,protože mi v určitých otáčkách rezonují jako prase,po ohřátí trochu méně.
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Neni to tam k vuli ekoteroristum, ale aby z auta nesmrdel benzin. Jde pres to odvetrani nadrze.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Jasně,s tímhle eko lobby nemá co dělat,tohle se dávalo do aut už hodně dávno,co vím tak u některých aut minimálně od roku 95,možná daleko dřív.Je to jen další opatření odvětrání,ale takové rozumné,praktické,žádná vyložená zbytečnost,prostě ať to nesmrdí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Auta musí splňovat emisní předpisy ohledně vypařování uhlovodíků. Proto se používá uzavřený systém odvětrání nádrže. Takže to tam není kvůli ekologii, ale aby to nesmrdělo. Stejně jako třeba katalyzátor nebo DPF. ::-DDD:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No to je pravda, ale tyka se to jen vyfukovych plynu. Zadna emisni norma nerika jestli muze nebo nemuze smrdet auto benzinem v lete na parkovisti, to je spis otazka bezpecnosti.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Trvám si na svém.Najdu k tomu informace.mnov píše:Auta musí splňovat emisní předpisy ohledně vypařování uhlovodíků. Proto se používá uzavřený systém odvětrání nádrže. Takže to tam není kvůli ekologii, ale aby to nesmrdělo. Stejně jako třeba katalyzátor nebo DPF.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
No mě se po přehození toho Elektromagnetického odvětrávacího ventilu volnoběh dost uklidnil,už to nedrží při jízdě na neutrál 2000 ot.
Je to pravda jen dva dny,ale po výměně je klid.Nevím jak ta číčovina funguje s ECU,ale pravděpodobně to tudy sálo vzduch a bylo to otevřené,nebo to blbě dovíralo,pomalu.Protože když auto bylo v pohybu (30km/h a víc) otáčky držely 2000 ot/min při zastavení spadly na normál.
Říkám,fakt nechápu jak to funguje,asi to za jízdy ECU otevírá,aby to mohlo sát ty výpary co samozřejmě za jízdy při víření paliva vznikají rychleji a tlakují nádrž.To jsou jen mé domněnky :655:
Je to pravda jen dva dny,ale po výměně je klid.Nevím jak ta číčovina funguje s ECU,ale pravděpodobně to tudy sálo vzduch a bylo to otevřené,nebo to blbě dovíralo,pomalu.Protože když auto bylo v pohybu (30km/h a víc) otáčky držely 2000 ot/min při zastavení spadly na normál.
Říkám,fakt nechápu jak to funguje,asi to za jízdy ECU otevírá,aby to mohlo sát ty výpary co samozřejmě za jízdy při víření paliva vznikají rychleji a tlakují nádrž.To jsou jen mé domněnky :655:
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Tak hlavně že se to zlepšilo. Ono to funguje asi obráceně. Naopak to musí zavírat např. při brzdění motorem. Jinak si to jen občas zavře a podle toho upraví mapu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 53
- Registrován: ned led 25, 2015 9:17 pm
- Jméno a příjmení: Alan Neradil
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Odpojený je zavřený(starý i nový)nejde do profouknout,co udělá po nastartování nevím,ale přes něj jde docela hodně vzduchu a pokud má při vyřazení zavřít přívod a nechat motor pracovat pod taktem AICV tak to asi špatně reagoval,nebo pomalu zavíral,bylo to jakoby vytažená hadice podtlaku a po zastavení si ECU říká,ty vole já to musím zavřít ::-DD
A ještě jedna věc,ty hadičky na něm nechápu proč jsou jen volně nasunuté,vždyt je třeba aby byly těsné tak proč nejsou staženy objímkami.Pokud by byly mrtvé,přisávalo by to ve spojích a to pořád,ne jen někdy.
Ještě doplním-Ventil je pravděpodobně prasklý(tělo ventilu)Je celý vlhký,mastný.To bude možná ta příčina disfunkce,zkusím ho podrobněji ohledat,je zabalen v kovovém pouzdře OEM 16102AA260
A ještě jedna věc,ty hadičky na něm nechápu proč jsou jen volně nasunuté,vždyt je třeba aby byly těsné tak proč nejsou staženy objímkami.Pokud by byly mrtvé,přisávalo by to ve spojích a to pořád,ne jen někdy.
Ještě doplním-Ventil je pravděpodobně prasklý(tělo ventilu)Je celý vlhký,mastný.To bude možná ta příčina disfunkce,zkusím ho podrobněji ohledat,je zabalen v kovovém pouzdře OEM 16102AA260
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Dalva, mne sa to chová presne ako tebe. Kde nájdem prosím ťa, ten elektromagnetický odvetrávací ventil? Dalo sa to vyskúšať odpojením a potom si kúpil nový, alebo si kúpil nový hneď a trafil si sa odstránením poruchy? Kde si ho zohnal a koľko stál? Ďakujem za odpoveď.