Stoupající otáčky volnoběhu
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
šintr> ten bazmek se jmenuje PCV Valve - positive crankcase ventilation valve. Jinymi slovy odfuk tlaku z motoru do sani. Bohuzel tam se vzduchem chodi i olejova mlha a ten ventil se zakarbonuje a pak to dela rotyku. Co se tyce kolisajicich otacek, doporucil bych jeste proverit stav ventilovych vuli (zvlast pokud auto pri studenym startu ma par vterin tendenci zdechnout).
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Musím se trochu usmívat (nikoliv však škodolibě). Moje předchozí auto byl Escort, takže jsem hodně četl Escortí fórum. Téma volnoběhu tam bylo naprostým evergreenem a o odvětrání klikovky se tam namluvilo opravdu hodně.
Mimochodem, když jsem onehdy našel toto fórum, hodně mě zarazilo, jak málo se tu probírají technické věci, řešení závad apod. Že by ta proslulá spolehlivost Subaru, nebo jenom jinak orientovaní majitelé, kteří věci spíš svěří servisu?
Mimochodem, když jsem onehdy našel toto fórum, hodně mě zarazilo, jak málo se tu probírají technické věci, řešení závad apod. Že by ta proslulá spolehlivost Subaru, nebo jenom jinak orientovaní majitelé, kteří věci spíš svěří servisu?
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
MaSlo> u Eskortu to bylo pokud vim prave problem hlavne podfucenych nebo jinak poskozenych ventilu. A protoze jich tam je zpravidla 16, tak oprava byla opravdu draha. Jeden muj znamy to bohuzel absolvoval...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Auto mi při studeném startu funguje naprosto v pohodě, byla to "jenom" nečistota, která mě tak potrápila. Jenom mě překvapuje,že ten PCV Valve saje dovnitř a nevyfukuje ven - když na něho položím pst, tak mě ho chce vcucnout :850:Slavek_xxx píše:šintr> ten bazmek se jmenuje PCV Valve - positive crankcase ventilation valve. Jinymi slovy odfuk tlaku z motoru do sani. Bohuzel tam se vzduchem chodi i olejova mlha a ten ventil se zakarbonuje a pak to dela rotyku. Co se tyce kolisajicich otacek, doporucil bych jeste proverit stav ventilovych vuli (zvlast pokud auto pri studenym startu ma par vterin tendenci zdechnout).
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
:839: jsem nějaký zpožděný :839: Jasně, že saje, když se to přes něj vrací :713:
šintr
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
Outback H6 MY 2001
dříve:
Subaru Impreza 2.0 GL MY97
Subaru Leone Super Station 110 KW MY88
Subaru Leone Super Station MY87
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Hmm, s touto příčinou jsem se tam nesetkal, většinou to vždy to souviselo právě s odvětráním klikovky a/nebo volnoběžným ventilem. Jinak o repasi hlavy a kolik to stojí vím taky svoje...Slavek_xxx píše:MaSlo> u Eskortu to bylo pokud vim prave problem hlavne podfucenych nebo jinak poskozenych ventilu. A protoze jich tam je zpravidla 16, tak oprava byla opravdu draha. Jeden muj znamy to bohuzel absolvoval...
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Udělal jsem do Wiki článek o čištění volnoběžného ventilu, prosím znalejší o opravu možných nepřesností.
http://subarufanclub.cz/wiki/navody/cis ... _non-turbo
http://subarufanclub.cz/wiki/navody/cis ... _non-turbo
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Taky si přidám - měnil se motor v mém legacy 2.5, 98rok (II. model) (koupil jsem nepojízdné, nevím, jak to jelo předtím). Původní motor 2.5 110kw vyměněn za 2.2 96kw, včetně automatu, který byl rovněž špatný. Jede to pěkně, ale na volnoběh so jde jak traktor, úplně studené to má má tendenci chcípnout, svítí check engine, pak se to ohřeje a už to volnoběh drží. Jakmile zařadím, tak check engine zhasne, když zařadím neutrál nebo parking, tak otáčky vylezou na cca 1500, chvíli se tam drží, pak to spadne asi na 1000 a běží to jak traktor a opět se rozsvítí check engine. Motor jde do otáček pěkně, jde za plynem.
Pokud odpojím volnoběžný ventil, tak se nic nestane - motor ani nezhasne, prostě to neudělá s otáčkama vůbec nic. Když se vybliká chyba, tak je to 24, což je prý právě volnoběžný ventil. Byly tam už 3 jiné z jiných aut, která předtím jezdila normálně, beze změny.
Nenapadne Vás na co se podívat?
V autě je originál řídící jednotka z 2.5.
Dík, Čibi
Pokud odpojím volnoběžný ventil, tak se nic nestane - motor ani nezhasne, prostě to neudělá s otáčkama vůbec nic. Když se vybliká chyba, tak je to 24, což je prý právě volnoběžný ventil. Byly tam už 3 jiné z jiných aut, která předtím jezdila normálně, beze změny.
Nenapadne Vás na co se podívat?
V autě je originál řídící jednotka z 2.5.
Dík, Čibi
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Čibi> a sani a volnobeznej ventil je z puvodni 2.5ky nebo z vymeneny 2.2? Chodi ventil, kdyz ho vyndas ze sani a je napojenej na kabel? Nameris na privodnim kabelu nejaky napeti?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Sání je z 2.2, prý tam z 2.5 nejde. Neměl jsem čas, tak jsem to dal jednomu chlapovi ze Tanvaldu, co legacy dělá, už předělával dost aut. Klapka je taky z 2.5, váha vzduchu taky.
Zatím jsem nic neměřil, ale když ventil odpojím, nic se nestane. Mělo by to apsoň chcípnout, ne?
Zkusím to na druhém autě, zda tam něco naměřím, pak to porovnám. Ještě tam trochu foukají svody před katem, je tam díra po šroubu
Zatím jsem nic neměřil, ale když ventil odpojím, nic se nestane. Mělo by to apsoň chcípnout, ne?
Zkusím to na druhém autě, zda tam něco naměřím, pak to porovnám. Ještě tam trochu foukají svody před katem, je tam díra po šroubu
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Čibi> no pak je to logicky tim, jednotka z 2.5ky neumi ovladat IACV z 2.2ky. Auto nemusi nutne chcipnout, ja kdyz jsem to zkousel, tak taky traktorove bezelo i s odpojenym bypassem. Tech chlap z Tanvaldu je primo z Tanvaldu? Neni z Velkych Hamru?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Je z Hamru, ale defakto tam jedeš z Tanvaldu směr Smržovka a odbočíš doleva do kopce na Velké Hamry.
Co tedy s tím?
Co tedy s tím?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Čibi> neznam detailne sani a bypass u takto starych modelu. Ale bude asi nutny pouzit puvodni ventil v novym sani, pokud to vubec pujde...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
ty ventily jsou prý stejné, dělalo to jak se starým, tak i s jiným. Večer to zkusím změřit, zda tam jde vůbec nějaká sťáva
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Stoupající otáčky volnoběhu
Nevím, jak pro tebe, ale zdá se mi jednodušší ten ventil vytáhnout a pozorovat, co se stane po zapnutí zapalování - měl by se pohnout. Potom je celkem jistota, že tam napětí jde.
Mimochodem, jak dlouho to takhle máš? Zkoušel vyresetovat ECU odpojením baterky?
Mimochodem, jak dlouho to takhle máš? Zkoušel vyresetovat ECU odpojením baterky?
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen