Stoupající otáčky volnoběhu

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

To mě taky zajímá. Setkal jsem se s koncernem, co přestal jet kvůli odletovanému stabilizátoru v palubní desce a to několikrát. Ale tuhle jednotku bych chtěl také vidět, zda to opravdu bylo přímo v ní. Jako podle schéma tam je určitě někaký výkonový tranzistor co to spíná na kostru. Ovšem servisní manuál závadu "ECM" neuvažuje. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od RadekN »

mamut píše:Pokud je klapka ovládaná mechanicky lankem, je tam vedle ní volnoběžný ventil (snad je to napříč všemi motory podobný)
Volnoběžný ventil je krokový motorek, co mění průchod vzduchu kanálkem vedoucím mimo klapku.
Tedy volnoběh se neřídí pohybem klapky, ta je při volnoběhu zavřená.

Ten ventil se dá lehce vyndat, drží na dvou šroubcích, pak se dá zkontrolovat, jestli kanálek kde působí není zajetelenej (čištění tu do podrobna v nějakym tématu popisoval Maslo)
Další věc je, že ventil může špatně fungovat. Řídící jednotak ho řídí asi v 70ti krocích a pokud je přidřený a nefunguje jak má, řídící jednotka je pak …
Auto mi prakticky nebrzdilo motorem, samo si přidávalo, po vyřazení déle trvalo, než otáčky padly.. Když jsem jel z kopce, bylo to jako by mi někdo brnkal o plynový pedál.

Vyčistil jsem tenhle volnoběžný ventil čističem na klapky + vnitřní prostor, kam jsem dosáhl prstem.. A oalá a je po problému. Zanesený to bylo fakt hodně.
Přílohy
2018-08-28 14.06.32.jpg
2018-08-28 14.12.22.jpg
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od RadekN »

Tak je potřeba dopsat dodatek. Vyčištění volnoběžného ventilu sice pomohlo, ale jen částečně. Problém nezmizel. Teprve až vyndání a vyčištění škrtící klapky a zanesených kanálků od volnoběžného ventilu pomohlo definitivně a trvale. A doporučuji rovnou koupit nové papírové těsnění mezi parohy a škrtící klapku. Origo stojí asi 60Kč.
Přílohy
2018-08-29 17.22.57.jpg
2018-08-29 18.13.51.jpg
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sima »

Zrovna jsem se tě chtěl zeptat na těsnění a ty jsi to měl celé venku vlastně až včil,hlavně,že to pomohlo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od HonzaCZ »

A když nemáme nové těsnění, dáme tam Loctite 518 ;-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sima »

Jooo,taky pravda =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

V minulých dnech se mi volnoběch chová taky nějak divně. Dokonce to samo přidává při zařazené rychlosti. :-)
Tuším, ale čím to je.
Minulou neděli jsem po jízdě z chalupy smazal chybu P0420. Nemám oplechovaný katalyzátor, tak se tam v mírné zátěži občas vyskytne.
V pondělí auto startoval synátor a já na to zapomněl.
Tak dnes jsem koukal, jak to vypadá:
throttle.png
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od HonzaCZ »

Kalibrace TPS?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Jo, evidentně neproběhla.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od sima »

Třeba to někomu pomůže a doufám, že mě už taky navždy taky :-)
viewtopic.php?p=577413#p577413
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

tak po delší době už je to tu zas , otáčky na volnoběh občas dost blbnou, na LPG šlape jak hodinky a nedělá to vůbec, ale na benzín to zas blázní ach jo , ještě že na benzín jezdím jen vyjímečně , ale ráno vypadám jak debil
nevím na co se zaměřit když na LPG to nedělá a na benzín jo , musí to být něco s dodávkou benzínu nebo vstřikovače ? benzín nikde neteče ani nesmrdí
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Petře, to může být jen rozhozením korekcí od plynu. Zkus na noc odpojit baterku, pak nastartuj s provedením kalibrace TPS.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od petr »

díky, baterka teda přes noc odpojena a ta kalibrace toho TPS senzoru se dělá jak? ja myslel , že to samo , nikdy jsem to nedělal, když jsem měl odpojenou baterku :-/
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od námořník »

Jestli se nepletu,tak jenom na nějakou dobu zapneš klíček bez startování
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Stoupající otáčky volnoběhu

Příspěvek od mnov »

Ano, kalibrace je jen zapnout zapalování, počkat (u mechanické škrtící klapky je v manuálu minimálně 3 s) a potom teprve nastartovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“