Zapalovací svíčky a kabely

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od yeti »

Z toho si nic nedělej. Moje peripetie s kabelama by taky vydaly na zábavný článek... Kupoval jsem taky nakonec zaruceny ngk a co čert nechtěl - když jsem je sundaval ze svíček, tak jsem urval koncovku. Naštěstí mi to kluci v místním shopu vyměnili za nový, ale za měsíc se koncovky urvaly zase. Tentokrát hochum ve Frycovicich... Takže další reklamace už jsem byl za kokota. Kluci v shopu se už moc netvářili ale dostal jsem novy ashiky a zatím ok. A už se snazim je nesundavat....
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Mira »

Já jsem na impreze taky měnil kabely, protože jsme měnily svíčky a kamošovi jedna svorka na svíčce nešla sundat. Tak odešel pro pořádnou baterku a nějaký udělátka, já si mezitím vyzkoušel v akci aplikaci - co nejde silou .... . Poněvadž nebyl čas nic moc vybírat, tak jsem jen zavolal kellyšům, borec mi oznámil, že mají pro moje auto pouze jedny skladem v Praze, druhej den jsem měl v Brně, vyměněno a klid. Tesly to nebyly, myslím, že Bosch. Takže takhle jednoduchý to může bejt. :-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liken0other »

Ahoj, zajímal by mě váš názor na následující...
U mý imprezy 2007 2.0R (118 kW) biFuel mě už poměrně dost štve "škubání" auta, zejména při řazení, sem tam při rozjezdu. Dělá to víc na LPG, ale ani provoz na benzín mi nepřijde úplně OK. Je to o to víc znát teď v létě, když se často pouští klima; je to o dost intenzivnější. Servis i plynař mi říkali, že jim to nepřijde nijak zvláštní, pouze provedli ladění LPG systému s poznámkou, že LPG vstřiky jsou trochu načatý, ale to by pořád nevysvětlovalo horší (i když trochu méně) jízdní komfort i při jízdě na benzín. Dle jejich názoru to tedy asi neškube...

Mám to auto už rok, ale za tu dobu jsem si nezvykl, prostě přijde mi, že správně vyladěný auto prostě škubat nebude. Před tím jsem tedy nikdy Subaru ani 4x4 auto neměl...

Obecně mi přijde, že je i nižší volnoběh a že při řazení mají otáčky tendenci příliš rychle letět dolů. Se startováním problém není bez ohledu na venkovní teplotu. Co se týče výkonu, přijde mi auto náladový; někdy letí jak raketa, jindy je to takový nehezky líný.

Myslíte, že by příčinou mohly být i kabely / svíčky? Já je dosud neměnil (najeto necelých 20t km) a celkem i předpokládám, že původnímu majiteli se taky moc nechtělo do toho před prodejem vrážet další peníze, takže tam současné mohou být už delší dobu.

Případně co za nový svíčky a kabely byste dali do tohodle motoru?
PS: Hledat jsem samozřejmě zkoušel, ale nalezený výsledky se mezi sebou dost rozcházely a ne vždy taky u autora najdu, do jakého motoru to dával...

Díky za rady / názory. M.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od yeti »

To může mít milión příčin. Chová se to stejně na benzín i plyn? Kolik máš najeto? Co lambda?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liken0other »

yeti píše:To může mít milión příčin. Chová se to stejně na benzín i plyn? Kolik máš najeto? Co lambda?
čau, jak píšu, projevuje se to na obě paliva, ale o něco víc na LPG, benzín je obecně kultivovanější. Stejně tak to cuká trochu méně a jede plynuleji, když se jezdí ve vyšších otáčkách (mezi 3000 a 4500 rpm).
Auto má najeto lehce přes 250t. Lambdu jsem zatím neřešil. Žádná chybová hláška zatím nebyla, tak nevím...
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od yeti »

Předpokládám, že svíčky, kabely, filtry pravidelně měněny...? Pokud jo, tak s velkou pravděpodobností lambda. Životnost lambdy se udává cca 160-200tis. Závadu to žádnou hlásit nemusí. Zkus ať ti to někdo šikovnej přeměří osciloskopem, není do 2x levná sranda.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liken0other »

yeti píše:Předpokládám, že svíčky, kabely, filtry pravidelně měněny...? Pokud jo, tak s velkou pravděpodobností lambda. Životnost lambdy se udává cca 160-200tis. Závadu to žádnou hlásit nemusí. Zkus ať ti to někdo šikovnej přeměří osciloskopem, není do 2x levná sranda.
Já na tom autě mám celkem najeto necelých 20t za cca rok. Já jsem ani svíčky ani kábly neměnil a bohužel v servisce se tyto "drobné" servisní úkony vůbec nevyskytují. Nicméně vzhledem ke stavu LPG vstřikovačů, rozvodů, brzdových kotoučů atd. při koupi předpokládám, že s vědomím prodeje auta do těchto "zbytečností" už nikdo logicky investovat nechtěl. Proto se ptám v tomto tématu, zda by to mohla být jedna z příčin toho, co sleduju...
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Doro »

Kabely ke svíčkám dají max. cca 40 tis. km, pak vyhodit a nové. Svíčky nějak podobně max. cca 50 tis. km. Co ještě jede jiným jen na benzín, neznaméná, že u LPG je ještě použitelné. >:-@
Řešilo se v jiném vlákně. Pak směrem k vůlím ventilů atd., vše už popsané.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Mira »

Životnost lambdy uvádějí max. 160 tis. Mě odešla v necelých 150. Pokud s tím někdo najede přes 200 tis, netušim jak moc funguje, ale mělo by to min. grilovat kuřata. Nebo je tu někdo, kdo jezdí s lambdou 2 kila?
A pokud to auto mělo opravdu poctivý servis, tak výměny svíček jsou uvedeny v manuálu. To ovšem neznamená, že je servis vyměnil nebo majitel nechal vyměnit. Ovšem u auta s nejistou servisní historií by první servis znamenal všechny náplně, filtry, rozvody, svíčky. Což ovšem skoro nikdo nedělá, všichni chtějí jen sednout a jezdit.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od VDC »

Jestliže jsi neřešil kabely a svíčky, tak tím bys měl začít. Jestliže jsi neřešil ventilové vůle, tak bys je určitě měl nechat zkontrolovat, protože auto jezdící na plyn by mělo být zkontrolováno cca každých 30 000 km.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Bodyšek »

Mira píše:Životnost lambdy uvádějí max. 160 tis. Mě odešla v necelých 150. Pokud s tím někdo najede přes 200 tis, netušim jak moc funguje, ale mělo by to min. grilovat kuřata. Nebo je tu někdo, kdo jezdí s lambdou 2 kila?
A pokud to auto mělo opravdu poctivý servis, tak výměny svíček jsou uvedeny v manuálu. To ovšem neznamená, že je servis vyměnil nebo majitel nechal vyměnit. Ovšem u auta s nejistou servisní historií by první servis znamenal všechny náplně, filtry, rozvody, svíčky. Což ovšem skoro nikdo nedělá, všichni chtějí jen sednout a jezdit.
Miro najde se takovy blbec jeste!Jako jsem ja!Tohle vsecko jsem absolvoval i neco navic.Ale je pravda ze kabely mi nevymenili.A po ceste do Chorvatise 6x pecene kure,protiprokluz,tempomat.Celou dobu jedu na benzin.Zastavim nactu zjistil ze to jsou obe lambdy stoho zadni je uz vymenena,vymazu a mazu dal.Zkusim jed domu na plyn,uvydim co to bude delat a jak se to bude chovat.Ale ty kabely taky necham vymenit.A to mam najeto 154 tis km.Nevim kolik na lpg nevim kolik na benzin proto jsem nechal delat vule ventilu a dokurvili to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liken0other »

Díky kluci, při příští návštěvě servisu se teda na tohle zaměříme, těch posledních 40 tkm bych vsadil boty, že ty věci nikdo neměnil.
BTW nejsem zas takový lajdák; vůle ventilů, nový brzdový disky, pneu, rozvody i všechny oleje se dělaly do měsíce od pořízení...
Dotaz na výměnu kabelů a svíček ze strany servisu jsem tak nějak vyignoroval...takže asi tak...
lambdu necháme zkontrolovat, ale v servisce o její výměně ani zmínka. Kuřata zatím negrilujeme...
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od nun »

Ovšem u auta s nejistou servisní historií by první servis znamenal všechny náplně, filtry, rozvody, svíčky. Což ovšem skoro nikdo nedělá, všichni chtějí jen sednout a jezdit.
Asi jsem taky nějakej divnej že jsem to všechno nechal po nákupu udělat... [?]
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od nun »

Nevim kolik na lpg nevim kolik na benzin proto jsem nechal delat vule ventilu a dokurvili to.
Se pochlub jak a hlavně kde ať se můžeme vyhnout... [!]
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liken0other »

Když jsme u toho, jaké teda ideálně svíčky do tohodle motoru s LPG? Normálně bych tam dal to co tam je, ale s tím, co to dělá, samozřejmě nemůžu mít jistotu, že ty předchozí tam dali optimální :)
Odpovědět

Zpět na „Motor“