Klepání motoru

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Tak uz mi to zacina lezt krkem, hlavne proto ze netusim jestli mi upadne klika nebo jestli mam volny dekl motoru (obrazne receno). Udelal jsem novou analyzu zvuku s pouzitim vodopadoveho spektraku, vysledky jsou v priloze, jeden soubor je volnobeh kde je cca v pulce motor vytoceny na 2k a pak padne zase na volnobeh. druhy soubor je za jizdy pri konstantnich cca 2k otackach. graf v priloze patri k souboru s volnobehem. Ten fekal cinkavy zvuk je ta cara na 3kHz.
Nekdy to jde slyset kdyz je motor studeny a pak to zmizi ale posledni dobou se to vetsinou objevi az kdyz se motor zahreje. Pokud je motor mzikove zatizen (predjizdeni) tak to zesili co do amplitudy a po nejakem case zase zacne zanikat.
Edit: Meril jsem periodu toho "klepani" a vychazi to 1x na otacku kliky (0.03s vzdalenost tuknuti pri 2k otackach) Takze pokud uvazuju spravne tak to ventily nemuzou byt protoze by to bylo bud 1x na 2 otacky, kdyby to byl jeden ventil nebo 2x na otacku pokud by to byly vsechny ventily.... Takze prichazi asi v uvahu mechanika pistu nebo ulozeni vackove hridele. Kdyby to byla uplna blbost co do uvahy tak dejte vedet.
Dulezite zjisteni: primarne to cvaka/klepe kdyz je motor v zaberu pod plynem. Jakmile pustim plyn byt jsou otacky +- stejne tak klepani ustane. Napadlo me jestli tohle muzou delat vstrikovace. ?
Asi posledni edit pred rozborkou. Narazil jsem na par videi s problemovyma vstrikovacema a je to identicky zvukovy projev az na to ze i na volnobeh. Takze jsem si jist zavadou. Jedine co mi zatim neni jasne. Proc to nedela u studeneho motoru...
Přílohy
za jizdy cca 2k otacek.mp3
(360.05 KiB) Staženo 140 x
EJ20F.jpg
Volnobeh.mp3
(44.38 KiB) Staženo 138 x
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Ahoj,
Tak oprava se pomalu chýlí ke konci. Včera jsem byl v servisu a pořídil foto. Původní blok je zabalený v krabici, tak až ho budu mít doma, rozdělám to a dám sem fotky té prasklé vložky.
IMG_0630.JPG
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
MartinZ
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 59
Registrován: pát pro 15, 2017 7:47 am
Jméno a příjmení: Martin Zapadlo
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Klepání motoru

Příspěvek od MartinZ »

Ahoj, zatím rychlá fotka té prasklé vložky. V létě ten motor rozhodím a dám sem lepší. Konečně zase jezdím. Měl jsem sice půjčené XV, ale STI lego mě vážně moooc chybělo. :-) To auto je silně návykové...
Přílohy
IMG_0636.JPG
Legacy GT MY2010 EJ-255 H4DOTC 2.5L 195KW
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Krasne, blahopreji k uspesne oprave a tesim se na foto rozebraneho motoru, resp. jak bude ta prasklinka vypadat dale.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Fluval
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 179
Registrován: čtv led 31, 2013 8:29 pm

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Fluval »

Také klepu při přidání plynu, už asi 60 000 tisíc. Ten klepavý zvuk se zesílil po výměně dvouhmoty za jednohmotu. Klepe více také za studena v zimě, to jde spíše od cinkání až po klepání když se zahřeje po první čárku. Nevím také kde je přesně chyba... K tomu žere olej ca 1l/1000 km.


George píše:Tak uz mi to zacina lezt krkem, hlavne proto ze netusim jestli mi upadne klika nebo jestli mam volny dekl motoru (obrazne receno). Udelal jsem novou analyzu zvuku s pouzitim vodopadoveho spektraku, vysledky jsou v priloze, jeden soubor je volnobeh kde je cca v pulce motor vytoceny na 2k a pak padne zase na volnobeh. druhy soubor je za jizdy pri konstantnich cca 2k otackach. graf v priloze patri k souboru s volnobehem. Ten fekal cinkavy zvuk je ta cara na 3kHz.
Nekdy to jde slyset kdyz je motor studeny a pak to zmizi ale posledni dobou se to vetsinou …
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Me ani tak nestve nejake klepani, ale fakt ze nevim cim to je. Az prijdou dalsi mikrofony tak udelam sirsi pruzkum (osadim je na vice mist) snad uz pak budu schopen zjistit zdroj zvuku. Za jizdy se to totiz blbe posloucha stetoskopem.
Jinak na zaznamu z mikrofonu ktery je na vstrikovaci je krasne videt zvuk otevreni/zavreni a pekne se da zmerit delka vstriku. Ne ze by to k necemu bylo ale alespon je videt jestli se zavira spravne nebo jestli cvaka vic nez by mel.

[quote="Fluval"]Také klepu při přidání plynu, už asi 60 000 tisíc. Ten klepavý zvuk se zesílil po výměně dvouhmoty za jednohmotu. Klepe více také za studena v zimě, to jde spíše od cinkání až po klepání když se zahřeje po první čárku. Nevím také kde je přesně chyba... K tomu žere olej ca 1l/1000 km.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Klepání motoru

Příspěvek od outback »

George píše: Az prijdou dalsi mikrofony tak udelam sirsi pruzkum (osadim je na vice mist) snad uz pak budu schopen zjistit zdroj zvuku. Za jizdy se to totiz blbe posloucha stetoskopem.
Teda věděl jsem, že jseš dobrej magor, ale že až takovej....

Jen do toho, a dej vědět, co jsi zjistil.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od petr »

Ahoj mám dotaz na zkušenější - pomohlo někomu na to klepání nějaké to aditivum nebo výměna oleje ? Trošku mi taky poklepává motor a spíše za studena , vyměnil jsem olej za 5w40 total a asi žádná změna , možná jsem tam měl dát něco jako 10w50 nebo 10w60, no když už tam mám ten nový ojel 5w40 tak ho tam už asi nechám ale uvažoval jsem jestli tam nějaké to aditivum nepřidat, i když já jim moc nevěřím a nikdy jsem je nedával, protože si pořád myslím že v solidních olejích je vše co tam má být. Navíc ty aditiva do oleje přímo vyrobci oleju nedoporučují že to rozhodí vlastnosti jejich olejů aspoň tak nějak jsem to pochopil.
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

Ahoj. Uz nekolik let pouzivam bg109 na proplach pri vymene oleje. A bg110 jako aditivum. Olej 5w30. Vse funguje nicmene zvukovy projev motoru je stejny jako bez aditiv. Akorat olej pri vymene je v lepsi kondici nez kdyz jsem aditiva nepouzival. Pred cca 2tis jsem poprve v zivote nalil do oleje metabond. Uz ho tam budu lit porad, nebot tak tichy motor jsem jeste nemel. Nutno rict ze mi neklepe nic co by mohl ovlivnit olej jako takovy takze ti nereknu jestli ti to vyresi i tvuj problem. Nicmene pokud to aditivum nebude z polska tak si nemyslim ze by mohlo jakkoliv ublizit oleji a jeho vlastnostem.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Klepání motoru

Příspěvek od sima »

Mám dojem,že metabon chválil Jára 50,když jsme tuhle zkoušeli co snese jeho zvedák :-) Nějaká zkušenost s ním velice pozitivní tam byla,Járo jestli to čteš uveď to na pravou míru,poslouchal jsem na půl ucha.Jen to byla zkušenost při aplikaci do převodovek,mám dojem teda,omluva za takové nicjaké nepřesné info :-/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru

Příspěvek od ybrcek »

Metabond dávají autíčkari do motoru před prodejem aby byl motor tichý.
Z dlouhodobého hlediska bych si to tam nikdy n nedal.
Nevěřím že to je šetrné k simmerinkum a jiným gumovým věcem v motoru.
Počítám že to celé je spíš podvod jako byly přípravky ekolube apod.
Ja na tohle prostě nevěřím.
Měl jsem ve starém kadettu militec a myslím že to neudělalo vůbec nic. A to to bylo tehdy í ve světě motorů jako velkej zázrak a dnes po tom pes nestekne

nasmrdlany v samsungu
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Klepání motoru

Příspěvek od petr »

George ty tam liješ 5w30? To bych zkusil fakt aspoň 5w40 už kvůli te spotřebě oleje , 5w30 žerou skoro všechny auta naví c když už mají něco najeto. Jinak díky za zkušenosti.
No já jsem nedůvěřivý třeba kvůli takovýmto článkům -
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... vych-oleju řekl bych že to psal někdo kdo tomu rozumí , no nejsem si jistý že některé aditiva neublíží , jsou tam i jiné zajímavosti o olejích doporučuji přečíst
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

5w30 a mezi vymenama mi to zezere max 1 deci. Mazaci plan nechavam na znameho co dela distribuci petro canada. Zatim vse do ceho mi dal olej slapalo jak hodinky. Ale vic bych to tady nerozmazaval. Pac je to spise na olejove tema.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Klepání motoru

Příspěvek od Lawman »

petr píše:Ahoj mám dotaz na zkušenější - pomohlo někomu na to klepání nějaké to aditivum nebo výměna oleje ? Trošku mi taky poklepává motor a spíše za studena , vyměnil jsem olej za 5w40 total a asi žádná změna , možná jsem tam měl dát něco jako 10w50 nebo 10w60, no když už tam mám ten nový ojel 5w40 tak ho tam už asi nechám ale uvažoval jsem jestli tam nějaké to aditivum nepřidat, i když já jim moc nevěřím a nikdy jsem je nedával, protože si pořád myslím že v solidních olejích je vše co tam má být. Navíc ty aditiva …
Psal jsem o to stránku zpátky - loni mně začal za studena klepat motor, po výměně oleje za Millers 5w40 s aditivem od Bishops po klepání ani památky. Tak to tak budu dělat dál.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Klepání motoru

Příspěvek od George »

jj o te kombinaci basnili uz ji dalsi. otazka jak to vlastne funguje? jestli to jeste vice zvetsi film oleje pak dava smysl ze vymezuje vule (pri dane rychlosti jednotlivych pohyblivych soucasti).
Jinak nikdy jsem nevidel dva stejne motory jeden bez pouzivani srajd a aditiv a druhy provozovany bezne. takze tezko porovna objektivne.
Nicmene si vysvetluju skutecnost ze po tehle vecech dneska nestekne pes tak, ze obecne se auta dneska berou jako spotrebka na 3 roky. takze kdo by ze smrtelniku uvazoval o necem co jeho motor udrzi na zivu 10let a vice?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“