Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 234 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Další
Rozvody 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 148
Bydliště: Rousínov
Já měnil cca 6 týdnů zpátky komplet rozvody + žebrovaný řemeny od altíku, klimy a serva + jejich kladku, sakumprásk i s prací to vyšlo na cca 8 tisíc.

Rozvodovou sadu jsem koupil Conitech a po cca 3000 km šla patrně napínací kladka do kytek. Po výměně byl motor tak potichu, že jsem se při zastavení musel dívat, jestli mi to náhodou nechcíplo, ale po těch cca 3000 km se začalo ozývat za studena nejdřív cvakání, teď už spíš klepání (po pár minutách až se motor trochu ohřeje, tak to ustane), což jsem pečlivým poslechem identifikoval, že jde fakt od rozvodů - nejspíš přestal těsnit olejovej píst v té napínací kladce a ztrácí tlak.

Po zahřátí se patrně olej v pístu zahřeje, natlakuje, kladka se našponuje a je klid. Akorát to zas budu muset nechat celý rozdělat, a kladku vyreklamovat. To bude mět soused radost [FUCK PC]

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


pon úno 12, 2018 8:06 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 05, 2018 4:50 pm
Příspěvky: 28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
dotaz: nedá se poznat, jaká tam ta pumpa je, třeba z VINu?
konrétně řeším jestli tuhle:https://www.automobilovedily24.cz/skf/1367683
nebo tuhle:https://www.automobilovedily24.cz/skf/1367679
nebo mám vzít obě dvě a pak jednu vrátit ? :D
díky


úte dub 17, 2018 9:34 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2035
Bydliště: Most
Napiš tam a pošli win a oni ti řeknou která tam podle Winu patří.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


úte dub 17, 2018 9:52 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 05, 2018 4:50 pm
Příspěvky: 28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Oka, díky


úte dub 17, 2018 10:35 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Řešil někdo z vás "odvzdušňování" napínáku? Proč se ptám, narazil jsem na tohle video:
https://youtu.be/ZTH0QAr8jHw?t=1273

Je poměrně dlouhé a anglicky (ačkoli odkaz by měl být na čas 21:13), takže ve zkratce. Pán se zdá, že se snaží auto servisovat velice poctivě. Před výměnou rozvodů si sehnal „Technical Service Bulettin“ od GATES (což je nějaký oběžník, kde se řeší technické problémy špatnou montáží). A tam si přečetl (a ve videu aplikuje), že je dobré napínák nechat vyjet a pak ho pomalu (s minimálním trváním minuty*) zatlačit z5 a to opakovat 3x. Co si o tom myslíte? Dělal to někdo?

Třeba Lawman o pár příspěvků dřív si stežuje na napínák, možná kdyby podstoupil tuhle proceduru, tak by to pomohlo (ačkoli osobně mám pochybnosti)?

*Ve Forester SG manuálu jsou mimochodem uváděny minuty tři, ale není tam tedy nic o tom "odvzdušňování", je to rada jen když to člověk potřebuje zamáčknout.

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


čtv dub 26, 2018 10:42 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 11, 2016 10:51 pm
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Zkoušel jsem to a ještě si říkal, jak tomu udělám dobře. Nicméně jsem to dělal ve svěráku (a až posléze si v servisním manuálu přečetl, že se to má stlačovat zásadně vertikálně). Snažil jsem se pomalu a chtělo to dost velkou sílu (ve svěráku samozřejmě bez problémů, ale tak pocitově). Po nasazení se ukázalo, že to nějak špatně napíná, když jsme ten napínák pro kontrolu vyndali, tak se píst dal trochu stlačit i sikovkama, což normálně fakt nejde. Takže si říkám, jestli jsem ho tím nezničil, nebo jestli už byl třeba načatý. Každopádně příště se asi na podobné blbiny vykašlu...

_________________
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002


pon dub 30, 2018 6:00 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1687
Bydliště: Brno/Polička
Moje rada je - po 100 na něj nesahej, po 200 ho výměn rovnou. Nejlíp za origo.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


pon dub 30, 2018 7:34 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát črc 07, 2017 2:59 pm
Příspěvky: 2
mam legacy diesel 2008 a potreboval by som vymenit rozvody...mate nejake tipy na neorig. dielce..najlepsie celu sadu


úte kvě 01, 2018 4:10 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: úte bře 06, 2018 10:46 am
Příspěvky: 29
Bydliště: Boskovice
dnes mi dosly rozvody, vzal jsem Gates - na krabici Gates, remen Gates, 3 kladky jsou japan, jedna GMB Korea a vodni pumpa taktez GMB Korea <:-< mam se toho bat? nebo je GMB v pohode?


pát kvě 11, 2018 8:42 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 15, 2010 7:28 am
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha
Vážení Subaristi,
po přestávce jsem opět spokojeným majitelem Subárka (Forester, 2001, 92kW) a pustil jsem se svépomocí do obvyklých oprav.
Motor chodí OK, tichý, nicméně dle původního majitele je pomalu čas na rozvody, tak jsem se do nich pustil - po rozebrání bylo vidět, že je skutečně nejvyšší čas (napínák tekl, všude prach z řemene a řemen jetý).
Ovšem co mě velice zaskočilo je, že rozvody vypadají po sundání (a rozbití :( ) krytů jako skočené alespoň o zub - viz. foto:

Pravá vačka (OK, jen je to foceno trochu našikmo
Obrázek
https://drive.google.com/open?id=1dVAc4YH-fnA1b3AWepWhN8RbXH2X42Gb

Klika
Obrázek
https://drive.google.com/open?id=1ATmTGT9nLMpuCjmsp5Io7iLQFn8o9XyO

Levá vačka vypadá děsivě
Obrázek
https://drive.google.com/open?id=16VMSQdNGsgT-s8U5fRa0985q0dGVL9nx

S novým řemenem vše zařezává jak má (dle předpokladů) - ovšem před výměnou rozvodů motor šel OK, žedné klepání ani nic co by vypovídalo na přeskočený řemen. Je možné, že jsou kola na vačkách dané chybně a že to původně bylo vlastně správně? Případně je možné, že bych na chodu motoru nepoznal o zub skočené rozvody??

Nerozumím tomu... [FUCK PC]

S novými rozvody jsem motor ještě nestartoval, kryt rozvodů byl popraskaný tak nejprve musím sehant nový (s těsněním a nové šrouby...)

Díky za reakce!

Honza.

_________________
Subaru Forester SF 92kW MT


sob srp 11, 2018 4:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2035
Bydliště: Most
Když jsi začínal, tak jsi měl mít rysky na ryskách. To je zaklad. A když dáváš řemen, tak ti musej sedět rysky na řemenu s ryskama na klice a vačkách. Kola na vačkách bejt blbě nemůžou. Jestli to tak máš tak to máš dobře.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


sob srp 11, 2018 5:30 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 15, 2010 7:28 am
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha
Ahoj,
právě, že když jsem začínal tak rysky na ryskách nebyly - a pro to, aby se na rysky daly to bylo tak jako tak nutné sundat.

S novým řemenem je to takto:

Pravá vačka - dokonale
Obrázek

Klika
Obrázek

Levá vačka - sedí dokonale ryska na řemenu, ovšem značka na vačce je takto nejlépe - všechny ostatní posunutí o zub vlevo či vpravo udělají veště větší offset

Obrázek

Je to OK nebo to souvisí s tím, že offset byl i když jsem to rozebíral? (jen podstatně větší)

Nějak to vůbec nesedí dle dokumentace a předchozího subára se stejnou motorizací, kde to klaplo dokonale...

H.

_________________
Subaru Forester SF 92kW MT


sob srp 11, 2018 5:46 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2035
Bydliště: Most
Mě to klaplo dokonale. Takhle radit na dálku je blbost. To by chtělo bejt u toho. Fokty se mi nezobrazujou.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


sob srp 11, 2018 5:54 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 15, 2010 7:28 am
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha
Hm, divný. Fotky by se měly zobrazovat...
Tak jinak - nová instalace a

vačka OK
https://drive.google.com/open?id=11FFHrR5B-_Tuj2Uqyo1Lvh3tXtKK48TF

Klika
https://drive.google.com/open?id=19hvYg-GRK6SuRLKLDP42OO53rsjo0a4g

vačka asi OK, mnohem lepší než byla se starými rozvody ale líp jsem to nedal. V původním stavu byla značka na vačce snad o zub více vlevo - viz. fotky v prvním příspěvku.
https://drive.google.com/open?id=1IxxqYdhhpOGMxOTBNR2CmPYgaeR4aMop

H.

_________________
Subaru Forester SF 92kW MT


sob srp 11, 2018 6:01 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2035
Bydliště: Most
Čerpal jsem pri výměně mimo jiné tady
https://youtu.be/vBdYueLLx58

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


sob srp 11, 2018 6:04 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 234 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron