jaký motor na LPG?

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od VDC »

Ahoj, vítej. Zcela určitě je obecně "blbovzdornější" motor 92kW.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
majkl73
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pát úno 04, 2011 10:52 am
Bydliště: Semily

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od majkl73 »

Ahoj, na 92kW jsem seřizoval jednou za dva roky ( cca 30tis. km), občas se musel nějakej ventil poštelovat, jinak žádný problém, auto má teď cca 280 tis., z toho polovinu na LPG, motor bez problémů. Seřizování ventilů matičkama je v pohodě.

Teď mám 116kW, jede to o poznání líp, točí hodně vysoko, což by asi na LPG nebylo ono, tak mám nastaveno, že od 4400 ot. se přepíná na benzín. Na motoru jsou poruchové ekologické vymoženosti typu sekundární vzduch do výfuku, to ale umím vyřešit krabičkou, kterou ti vyrobí každej kutil v okolí ( popisoval jsem to tady na fóru). Co se týče ventilů - motor jezdí od začátku na LPG, mám písmenko F v kódu motoru, poprvé se do něj lezlo v cca 120tis. km a mimo mísu byly jenom dva sací ventily, takže to zas nebude tak horký. . Motor ven nemusí, někdo to umí na autě, někdo ti řekne, že to nejde, ale seřizuje se broušením hrníčků vymezujících vůli, a celkově je to větší pakárna, ale zase tvrzený sedla by měli vydržet daleko déle bez seřizování a kontrolovat to jde v pohodě na autě.
HOWG
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
viking
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: stř dub 01, 2015 10:00 pm
Jméno a příjmení: viktor czeko
Bydliště: Brno venkov

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od viking »

Super vlakno :-) Mame Forestra SG, 116kW EJ20F, aktualne 320t km, z cehoz min 180t na LPG. Tartariny s el.primazem. Aktualne po kontrole ventilovych vuli (nebyl jsem u toho), vse v norme. Stopro na tom aute nikdo nikdy ventilovou vuli neserizoval, pouze kontroloval takze jsem trosku nervozni a mam dotaz-je nekdo s podobnou zkusenosti? Auto setrime a jezdime s rozumem, predchozi majitel se vzorne staral. A chtel bych s nim jeste par let jezdit. Dik za reakce!
Viktor

Forester SJ 2.0xt
ex Forester SH 2.5xt
ex Forester SG 2.0 LPG
jan233321
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: pát led 15, 2010 7:28 am
Jméno a příjmení: Jan Beránek
Bydliště: Praha

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od jan233321 »

Ahoj,
reaguji na trochu starší vlákno... téma je ale předpokládám stále aktuální :-)

V příloze je dokument od Subaru smluvním partnerům k zástavbám LPG. Bohužel neumím přílohu dát tak, aby byla viditelná jen pro přihlášené / členy - pokud někdo z adminů uzná přílohu jako nevhodnou do otevřeného internetu, pak prosím o smazání.

H.
Přílohy
TI_k_LPG_31.8.2007.pdf
(452.84 KiB) Staženo 250 x
Subaru Forester SF 92kW MT... v hutích.
w211
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát srp 09, 2019 6:44 pm

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od w211 »

já zvažuji koupi Forestera Turbo,ale co čtu tak tam asi LPH nebude dobrá volba z čehož jsem dost zklamaný neboť tím pro mě projekt Subaru padá...nicméně jsem v inzerci viděl i Turbo co má v vin písmeno F...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od VDC »

Už jsem ti odpověděl v druhém vlákně, kde se ptáš na to samé.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
w211
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pát srp 09, 2019 6:44 pm

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od w211 »

jo, děkuji já jsem to tam napsal, překontroloval a nebylo to tam (nevěděl jsem, že je potřeba čekat na schválení admina), nováčkovská daň :)
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Lawman »

Já (resp. soused) mi teď kontroloval ventilové vůle na dvoulitru 92kw po skoro 40 tis. km na LPG a krom toho, že ten, kdo to dělal bůhví kdy přede mnou, nastavil vůle sacích a ventilových přesně obráceně (jako že 0,25 sací a 0,20 výfukové :)), tak to bylo mimo jen o nějakou setinku...měl to sfouknutý za pár hodin a vzal si cca trojku. Takže za mě je tenhle motor na LPG fakt výhra.

Jinak používám elektronický přímaz Gaslube Special a na LPG to netočím přes 4000 RPM. Takže příští kontrolu si naplánuju tak za 50kkm.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od sima »

Lawmane to tedy kulantně řečeno není zrovna levný soused 8() jestli to byl jen soused kutil, co se tím neživí tak dost otřesná cena 8() záleží co vše ti měnil, jestli aspoň k té práci započetl těsnění víka ventilů, zda-li ho dělal teda. Ale i tak. Jestli to byl garáž servis tak je to stejně furt hodně drahé.
Já platil v servise za kontrolu a minimální doseřízení ventilů + těsnění víka + ne úplně levné svíce+ těsnění svíček 2300 kč. Když odečtu ty svíce s těsněním a práci na nich tak mě samotné ventily i s těsněním a prací vychází tak na 1-1500 kč.
Sorry za mírné OT, ale nedalo mě to, třeba jsi měl Lawmane té práce či matrjoše za ty peníze víc :-/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Ricky001 »

Přesně jak píše Sima, kontrola, popř. seřízení ventilů na 92kW je tak na hodinu práce od otevření kapoty ;-)
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od sima »

Původně jsem se pozastavil i nad těch pár hodinami, ale dobře, někdo se holt rád mazlí a dělá v klidu.
Třeba Lawman ještě dopíše další úkon-y co byly dělány.
Jinak 92kw je nejvhodnější a nejméně náročný motor na LPG. Nejméně náročným myslím servis "navíc" skrz lpg. Motor co vydrží hodně, jen tam mít olej :-) Pokud stačí jeho výkon a chce někdo i nadále tyhle starší auta, dokáže je ocenit, není problém.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od spm »

Zase ne úplně levný svíce stojí pětikilo / kus, takže to i na čtyřválci jsou dva litry jenom v materiálu :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od námořník »

Svice na 92 kw stojí 100 Kč
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od petr »

přesně tak někde i méně a to jsou ty ngk co tam mají být a úplně stačí , do 92 kw na lpg si myslím že nějaké drahé svíčky netřeba
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: jaký motor na LPG?

Příspěvek od Lawman »

No v rámci kontroly a seřízení vůlí měnil sadu těsnění, což samotné stálo myslím 900Kč. K tomu mi měřil tlak palivového čerpadla při startu (chtěl jsem vědět, jestli to čínské z ebay za 15USD tlačí předepsané hodnoty a ono jo).

Tak soused asi není nejlevnější ze servisů, ale cokoli mi na autě dělal udělal dobře a nemusím to nikde vozit. Předám klíče a pak mi akorát před domem stojí hotové auto...takže rozdíl i kdyby tisícovky mě tady netrápí.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Odpovědět

Zpět na „Motor“