Motorový olej - nikdy nekončící téma
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Už z principu selského rozumu jsou na rysce dvě rysky. Min a max. Cokoli pod i nad je špatně a jsou to jen cancy servisů, který se snaží vylhat z toho, že jsou to hovada, co ani neumí dolít správnou hladinu oleje a tak se z vás snaží ještě udělat blbce. Takovým servisům by sem se fakt vyhnul. Správně by měli sklopit uši, odklusat pro odsávačku a auto předat se správnou hladinou. A jako omluva : příští výměna zadarmo PANE.
Ovšem to je v našich končinách sci-fi.
Ovšem to je v našich končinách sci-fi.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj.
Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak to je velmi užitečná informace, to o tom způsobu mazání válců u boxera
A v podstatě to má logiku, že u ležatých válců se klika těžko může brodit v oleji.
Možná to souvisí také s tím, co mně už delší dobu vrtá hlavou, totiž to, proč otevírací přetlak obtokového ventilu olejového filtru je 200 kPa, když pro všechny ostatní konstrukce motorů je to 100 kPa.
A v podstatě to má logiku, že u ležatých válců se klika těžko může brodit v oleji.
Možná to souvisí také s tím, co mně už delší dobu vrtá hlavou, totiž to, proč otevírací přetlak obtokového ventilu olejového filtru je 200 kPa, když pro všechny ostatní konstrukce motorů je to 100 kPa.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak já bych řekl, že ostřik pístu tryskou je v dnešní době poměrně běžnej. Ono to je i kvůli chlazení pístu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1304
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
No ono každý mluví jinak. Ono jde o to jestli jakože "nějak zvlášť nevaděj" a nebo vůbec nevaděj . Je to zkrátka překročení o 25% povoleného rozmezí....HonzaCZ píše:Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj.
Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
Vysát svépomocí se mi to každopádně nepodařilo a to jsem zkoušel zasunout tu hadičku méně, více i fakt dost (až 70 cm) a pořád nic! Možná je ta hadička moc měkká a hlavně mě napadlo, že má paměťový efekt (stočení) a zkrátka se ten konec nadzvedne a tak neponoří do hladiny oleje...
Jinak se ztotožňuju s názorem, že ty servisy jsou děs a hrůza. Teď mi říkal kolega z práce, co mění auta co 2-3 roky (tak trošku nemoc no ), že on to má ze servisu přelité téměř vždy u všech aut! Jak už bylo napsáno, je to minimálně znepokojující, prachsprostá fušeřina.
Sám bych mohl povídat...A tak proto si vše, na co se trochu cítím, udělám sám. To v praxi znamená, že malé servisy (náplně, filtry apod.) si na motorce dělám sám, na velký, kdy se už dělají ventily apod. si už holt netroufám. Peugeota si taky udělám sám popř. dám do neorigo servisu, kterému trochu věřím. Ale Subo je holt nové, tak jsem už kvůli razítka do servisky "musel" do Subaru. Docela mě pobavilo, jak mi pan Salamon (technik Subaru ČR) řekl, že si garanční servisy můžu dělat sám a vést servisní knížku taky sám Že je tam bloková výjimka Jojo, už vidím, když by došlo na uplatňování záruky, jak by mi vůbec nedělali problémy. S razítkem od neznačkového servisu bych možná ještě měl jakous takous šanci, ale takhle? To by bylo, pane, vždyť vy na to nemáte vzdělání, pane, jak můžete doložit, že jste udělal všechny předepsané úkony a vůbec, pane.......
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Honzo, jsi si jistý? To je docela klíčová informace, hlavně kvůli provozu na LPG (chlazení pístu). Nemohl jsem to nikde najít, když jsem to řešil. A navíc si nejsem jistej, jestli tryska má vůbec co do činění s mazáním válce... podívám se po tom.HonzaCZ píše:Jako fakt 3 deci oleje navíc nevaděj.
Navíc píst/válec je ostřikovanej tryskou a ne rozstřikem. Klika se u boxeru vůbec "nebrodí" olejem. Je tam snad nějakej tlakovej regulátor/ventil, takže pokud to toho oleje není plný, což při 3 dcl navíc rozhodně není, tak tlak v mazacím okruhu je pořád stejnej.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
...různých neznačkových razítek si seženu plný pytel, a co to znamená, ty "všechny předepsané úkony" ?PeteBiggy píše:
... S razítkem od neznačkového servisu bych možná ještě měl jakous takous šanci, ale takhle? To by bylo, pane, vždyť vy na to nemáte vzdělání, pane, jak můžete doložit, že jste udělal všechny předepsané úkony a vůbec, pane.......
Průměrný motorista najede za tři roky tak 45 000 km a to znamená jenom měnit olej a ten si vyměním mnohem pečlivěji a "kvalifikovaněji", než nějaký vořech ze značkového servisu.
V těch dalších dvou letech ti s tou prodlouženou zárukou, když dojde na lámání chleba a půjde o něco podstatného, stejně naserou...
Tak o co jde, nebuďte všichni tak vyplašení, a kdyby bylo nejhůř jistě mnozí z vás máte mnoho různých známých na různých ministerstvech...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Plukovníku, dělej jak myslíš.
Já mám bohatě otestovaný přístup servisů i zastoupení k zárukám, tak bych ti mohl vyprávět..., vlastně jsem to už všechno psal ve svém vlákně jak šel čas.
Paradoxně ti můžu říct, že při řešení v prodloužené záruce přes pojišťovnu to asi bylo jednodušší než v době standardní záruky přes Subaru zastoupení.
Já mám bohatě otestovaný přístup servisů i zastoupení k zárukám, tak bych ti mohl vyprávět..., vlastně jsem to už všechno psal ve svém vlákně jak šel čas.
Paradoxně ti můžu říct, že při řešení v prodloužené záruce přes pojišťovnu to asi bylo jednodušší než v době standardní záruky přes Subaru zastoupení.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Měl jsem na mysli 2 mazací kanálky na malém oku ojnice (u H6), směrem do pístu. Jestli tam něco přicmrndává i zespoda do válce nevím. Hlavní myšlenka byla hlavně to, že se klika nebrodí ve vaně (dokonce je tam štít, který braní šplouchání oleje) a nemaže nic rozstřikem. Tedy nezáleží na tom, jestli je hladina o 5 mm vejš nebo níž. IMHO rozstřikem kliky o hladinu ve vaně nemaže už dneska snad žádný moderní motor, ne?dethroned píše:
Honzo, jsi si jistý? To je docela klíčová informace, hlavně kvůli provozu na LPG (chlazení pístu). Nemohl jsem to nikde najít, když jsem to řešil. A navíc si nejsem jistej, jestli tryska má vůbec co do činění s mazáním válce... podívám se po tom.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Já si myslím, že rozstřik kliky o hladinu oleje ve vaně je právě největší nebezpečí v případě přelití. Olej napění a mimo to, že půjde do sání, tak čerpadlo napěněný olej přestane nasávat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Abych řekl pravdu, tak právě nevím. Rozstřik klikou je nesmysl kvůli spotřebě, ale jak je vlastně zaručené mazaní válce... Musím se na to podívat. Já měl na mysli trysku na ojnici, která ostřikuje spodek pístu kvůli chlazení. Myslel jsem že to měly spíš výkoné motory. Co mě říkal kolega, který testoval ve škodovce ty jejich shitozní 1.6 MPI na LPG, tak motory co neměly spodní ostřik pístu, tak vždycky propálily píst.HonzaCZ píše:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Některé motory tam mají přímo trysku, která směřuje do válce.dethroned píše:...ale jak je vlastně zaručené mazaní válce... Musím se na to podívat.
Viz např. https://www.google.cz/search?biw=1366&b ... lo#imgrc=_
No však, to také myslím. Na obrázku níže jsou vidět. Ovšem zajímavé je, že nějaká ta tuning ojnice to nemá. Jestli se počítá, že se tam právě přidá nějaká dedikovaná tryska, co to tam frká zespoda... netuším.dethroned píše:Já měl na mysli trysku na ojnici, která ostřikuje spodek pístu kvůli chlazení. Myslel jsem že to měly spíš výkoné motory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1304
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Tak se mi to nakonec podařilo odsát, stačilo střihnout hadičku tak, ať není ten konec tolik zakroucený a nedávat tak hluboko. Je to celkem kumšt to přesně trefit. Vysál jsem tak dvě decky, možná něco víc. Celkem od začátku byly přelity max ty tři dcl, spíš něco méně. Tak snad doufám, že se nic nestalo, najezdil jsem s tím totiž cca 180 km. Trochu mě překvapilo, že ten olej už je dost tmavý. U dieselů to dělá, to joo, ale u toho nového benzínu by to sakra tak brzo tmavnout nemělo ne...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
HonzaCZ: jestli myslíš ty dvě díry, tak to jsou kanálky na mazání pístního čepu.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma
Jako, že by to skapávalo z pístu skrz ty dírky a tím by se to mazalo? To mi chceš tvrdit, že Subaru nemá tlakový mazání pístního čepu skrz kanálky v klice a ojnici? To se mi dost nezdá.yeti píše:HonzaCZ: jestli myslíš ty dvě díry, tak to jsou kanálky na mazání pístního čepu.
EDIT: Ale rád se nechám poučit, jak to tam teda reálně funguje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno