Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Napsal: úte zář 14, 2021 11:16 am
"Zapaľovacie káble NGK RC-FX58"
— cca 245 500 km. Zapaľovacie káble vymenené. Auto sa chová podobne, takže doterajšie BERU boli ešte v poriadku. Menil som to preventívne, vraj majú 3-4× menší odpor (zmienené niekde na poľskom fóre, kde to niekto meral). Sviečky zatiaľ nemenené, majú cca 50 000 km, tak ešte nejakých 10 000 km deklarovaných, resp. skôr v prípade problémov. Už sú doma pripravené.
"Výmena rozvodov SOHC"
Na aute poznačené, že boli naposledy menené pri 144 ... km. V najbližšej dobe sa budú meniť, keď mi zavolá kamarát–mechanik. Rozvody (japonské kladky NSK, Koyo, napínak NTN, remeň Mitsuboshi) už kúpené dávnejšie z GC8.pl, myslím za dobrú cenu (cca 155 €) + vodná pumpa ASIN (cca 35 €).
Rozvody na Subaru nerobil, ale mali by sme to zvládnúť. Čo som pozeral nejaké postupy, tak najhoršie je asi povoliť remenicu bez špeciálných prípravkov. Na YouTube som našiel, že sa to dá pomocou remeňa, že sa nechá iba na dvoch remeniciach a prevysajúca časť sa nechá vtiahnúť pod jednu remenicu a pootočením remenice sa remeň napne a zablokuje remenicu, ktorá kladie odpor voči povoľovaniu skrutky v remenici. Má toto niekto vyskúšané?
Ďalej má zaujíma, či je naozaj potrebné papierové tesnenie pod vodnú pumpu ešte dotesniť tmelom, tak ako sa píše v postupe na wiki?
"Chladič vody"
Už pred časom som si všimol, že mi ubúda voda v chladiči, nie veľa ale predsa áno. Moholo by to býť fuknuté tesnenie. Mal som aj podozrenie na neúplne tesniaci uzáver chladiča. Zatiaľ som ho nemenil. Teraz som si však všimol, že mám vlhké okolie chladiča kde sa spája kov s plastom. Originál chladič som menil pred cca 3 rokmi. Ten mi prepúštal podobne. Dal som tam nejaký after market kupovaný cez ten nemecký e-shop autodielyonline24.sk. Podľa popisu to sedelo na moju motorizáciu i nákres zodpovedal originálu. Keď mi došiel, tak mal voči nákresu ešte hore v rohu prívod na 8 mm hadicu. Myslím, že to tak majú Turbo motory. Neposielal som ho späť, ale zablendoval a tako jazdím.
Skúšal niekto takto prepúštajúci chladič na spoji kov–plast zalepiť, zatmeliť? Nehodilo by sa toto?
https://k2autodoktor.sk/mega-tank-28g-l ... -p957.html
resp. toto?
https://k2autodoktor.sk/v477-steel-weld ... -p234.html
— cca 245 500 km. Zapaľovacie káble vymenené. Auto sa chová podobne, takže doterajšie BERU boli ešte v poriadku. Menil som to preventívne, vraj majú 3-4× menší odpor (zmienené niekde na poľskom fóre, kde to niekto meral). Sviečky zatiaľ nemenené, majú cca 50 000 km, tak ešte nejakých 10 000 km deklarovaných, resp. skôr v prípade problémov. Už sú doma pripravené.
"Výmena rozvodov SOHC"
Na aute poznačené, že boli naposledy menené pri 144 ... km. V najbližšej dobe sa budú meniť, keď mi zavolá kamarát–mechanik. Rozvody (japonské kladky NSK, Koyo, napínak NTN, remeň Mitsuboshi) už kúpené dávnejšie z GC8.pl, myslím za dobrú cenu (cca 155 €) + vodná pumpa ASIN (cca 35 €).
Rozvody na Subaru nerobil, ale mali by sme to zvládnúť. Čo som pozeral nejaké postupy, tak najhoršie je asi povoliť remenicu bez špeciálných prípravkov. Na YouTube som našiel, že sa to dá pomocou remeňa, že sa nechá iba na dvoch remeniciach a prevysajúca časť sa nechá vtiahnúť pod jednu remenicu a pootočením remenice sa remeň napne a zablokuje remenicu, ktorá kladie odpor voči povoľovaniu skrutky v remenici. Má toto niekto vyskúšané?
Ďalej má zaujíma, či je naozaj potrebné papierové tesnenie pod vodnú pumpu ešte dotesniť tmelom, tak ako sa píše v postupe na wiki?
"Chladič vody"
Už pred časom som si všimol, že mi ubúda voda v chladiči, nie veľa ale predsa áno. Moholo by to býť fuknuté tesnenie. Mal som aj podozrenie na neúplne tesniaci uzáver chladiča. Zatiaľ som ho nemenil. Teraz som si však všimol, že mám vlhké okolie chladiča kde sa spája kov s plastom. Originál chladič som menil pred cca 3 rokmi. Ten mi prepúštal podobne. Dal som tam nejaký after market kupovaný cez ten nemecký e-shop autodielyonline24.sk. Podľa popisu to sedelo na moju motorizáciu i nákres zodpovedal originálu. Keď mi došiel, tak mal voči nákresu ešte hore v rohu prívod na 8 mm hadicu. Myslím, že to tak majú Turbo motory. Neposielal som ho späť, ale zablendoval a tako jazdím.
Skúšal niekto takto prepúštajúci chladič na spoji kov–plast zalepiť, zatmeliť? Nehodilo by sa toto?
https://k2autodoktor.sk/mega-tank-28g-l ... -p957.html
resp. toto?
https://k2autodoktor.sk/v477-steel-weld ... -p234.html